1977 Mini Special 1275

RE: 1977 Mini Special 1275

Thnx :)

Ik heb ze bij een stand bij Mini in the Park gekocht, een rol voor alle 4 de verbreders voor 5pond. Bedrijf is Huddersfield mini spares.

Al weer een tijdje geleden sinds de laatste update. In de tussentijd heb ik een rolkooi voor achter geplaatst, dit voor de (rally)looks :) . De diagonale stang heb ik er tussenuit geslepen, omdat ik anders niemand meer mee kan nemen in de Mini (wel ten koste van de stijfheid natuurlijk..) Ook heb ik op de afgelopen clubdag 2 nieuwe metertjes voor in mijn dashboard gekocht voor een leuk prijsje, deze ondertussen al aangesloten.

https://www.youtube.com/watch?v=_CUig-n ... e=youtu.be

Mooi hoor! Rolkooi helemaal!
Mag ik vragen waar de rolkooi verkeren is.:)

Robbert

Thnx!
Zat er al een tijdje aan te denken, maar niet een kooi die de Mini helemaal volbouwd. Dit is net leuk :)
Ik heb hem 2e hands via het forum overgenomen, maar zijn nieuw bij diverse Engelse Minishops te krijgen.. oa Minispares en Minisport

Vandaag bezig geweest om de vlotter van de benzinetank te vervangen, klusje is goed gelukt! Gelijk de tank goed schoongemaakt, en daarna volgetankt om te kijken of deze bij het gat van de vlotter niet lekt.

Verder heb ik deze week de radiateur en de kachelradiator vervangen, de alu versie die ik net 3 jaar heb lekt alweer aan de onderkant (made in China :x ..). Moest steeds koelvloeistof bijvullen. Dus weer voor een orginele versie gegaan. Ook gelijk voor alles nieuwe boutjes gekocht. Kachelradiator werd totaal niet warm, ik denk verstopt. Na demontage bleek deze ook wat te lekken. Omdat ik toch bezig was heb ik ook gelijk maar de waterpomp vervangen. Koelt weer goed, en binnenin is het lekker warm d:)b

Mooie nieuwe spullen allemaal weer.
Deze Mini wordt goed onderhouden.
d:)b

Zeker weten Jos 8) ! De nieuwe MINI was vandaag ook aan de beurt, preventief de multiriem vervangen met spanrol. Bleek dat het lager van de de spanrol al gaar was..

Voorlopig hoef ik hopelijk niks te doen aan de Mini, binnenkort staat hij 3 maanden stil (december, januari, februari) vanwege de overgangsregeling voor oldtimers mag ik er niet mee rijden :( (ik start hem dan natuurlijk wel af en toe)..

Zo..alweer een tijd geleden de laatste update!
Wel is er veel veranderd in de tussentijd.
Ik was met de Mini naar het IMM in Ierland in 2017, en merkte op dat er steeds een klein plasje olie lag thv het koppelingshuis. Bij terugkomt het blok van de Mini eruit gehaald en de pakkingen vervangen. Krukaskeering was lek. Omdat de koppeling toch eruit was gelijk de plaat vervangen en het blok opgefrist.

En omdat ik altijd al graag een kleine caravan wilde hebben, heb ik besloten om de vouwwagen te verkopen. En heb ik een Eriba Eribette caravan gekocht! Leeg is deze 350-400kg en kan dus nog net.
Qua power lukt het de Mini prima.

Ook afgelopen mei een huis gekocht waar ik lekker de ruimte heb en mijn auto's (en nu dus ook caravan) op eigen erf kan parkeren.
Op de oprit passen met gemak 4 Mini's, en er is ook ruimte zat om achter het huis een garage te bouwen. Dit wil ik volgend jaar gaan doen zodat de Mini lekker dicht bij huis staat.
Oprit heb ik zelf aangelegt dus de Mini flink aan het werk gezet om de afgegraven grond af te voeren, om zo een laag zand te storten.

Dat was het voorlopig wel een beetje..word weer vervolgd.
Grt Stefan

Kijk. Zo zie ik het graag. Een Mini als werkpaard. :D d:)b

Zoveel mogelijk gebruiken, dan blijft hij goed :P :)\\_