Mooi man!
Een echte John Cooper Van replica, hier verkopen ze ook schaalmodellen van volgens mij, leuk om te hebben
Het ziet er naar uit dat hij nog in redelijke staat is, 2010 gaat jullie zeker lukken!
Hebben jullie nog specifieke plannen? Helemaal standaard houden, of toch iets met een eigen twist?
Heel veel plezier en succes!
Groetjes,
Dennis
(die ook zo'n leuk vannetje heeft)
- Login of registreer om te reageren
RE: 1979 Austin mini van
Ingediend door tamiyamini op ma, 26-01-2009 19:38
Ben zelf nieuw op het forum, al ben ik al heel lang aan het rondt lezen.
Heb ook al als navigator meegereden met de Liflaf rit maar nu toch eindelijk écht lid
Ik zal proberen het verhaal duidelijk te maken :
Ik zit op scouting bij de sherogroep, en de groepsleider heeft vroeger mini's als hobby gehad.
Het gaat om Guy Houten, ex bestuurslid in de club. Hij heeft nu al 10 jaar 2 van zijn mini's thuis in zijn garage staan. Deze zijn destijds zo rijdend erin gezet en 10 jaar lang gewoon niet meer aangeraakt.
Nu zit ik zelf in de autotechniek en heb het minivirus helemaal te pakken en samen hebben we maar besloten dat we de mini's terug op de weg gaan brengen.
Einddoel : zomer 2010 ( als ik 18 wordt en dus mijn rijbewijs heb ) tenminste de van terug op de weg hebben.
De van heeft helaas een schade aan de linker kant van zijn neusje gehad. Dit moet worden gerepareerd ( nieuw front, nieuw spatbord )dan moet nog een hele boel worden recht getrokken en de carosserie weer worden uitgelijnd.
Dit wil Guy laten doen, bij iemand die 15 jaar geleden de rode MK1 geheel heeft opgeknapt. Dit zou 2800 euro gaan kosten in zijn snipperuurtjes.
Verder zat natuurlijk alles ram vast, hebben de auto met slepende banden naar achteren moeten slepen. Remsysteem en koppeling heb ik er al uitgehaald. Nieuwe cilinders en kabels zijn besteld.
Motor draait nog, hebben we geprobeerd met een 45AH acch ( deze is nieuw maar was tamelijk leeg ). Starten wordt iets voor de zomer.
Hier al een paar foto's :
De (langzame) vorderigen zullen worden bijgehouden op het forum