Aangezien de synchro's gaar aan het worden zijn had ik een tijdje geleden een naar verluid gereviseerde versnellingsbak op de kop getikt. Ding stond echter alweer een paar jaar op de plank en zat onder 't stof, gruis etc. Bovendien was de behuizing binnen en buiten nog behoorlijk goor. In de afgelopen dagen rustig aan de bak uit elkaar gehaald en geinspecteerd, gelukkig ziet alles er prima uit. De bak wordt van buiten geheel gestraald met glasparel, evenals 't huis wat er tegenaankomt en de wok van de koppeling.
De onderdelen heb ik stuk voor stuk schoongemaakt en nagekeken, zodra de bak terugkomt van de straler weer opbouwen.
Gezien ik dan toch het blok er uit moet trekken, plaats ik meteen een andere nokkenas en verlicht vliegwiel. Het vliegwiel heb ik al maanden liggen, maar die nooit gemonteerd omdat ik een ander compleet setje (vliegwiel,koppeling etc.) vond welke na montage niet in balans bleek te zijn.
Ik gezien de bak er af is kan ik meteen makkelijk de krukas er uithalen en die met poelie en vliegwiel e.d. laten balanceren. 't druklager van de koppeling deed ook al langer raar, dus die vervang ik ook meteen maar.
Qua nokkenas wil ik toch wel iets rijbaars houden binnen de bebouwde kom, dan komt de SW5 of kent 266 al snel om de hoek kijken..
- Login of registreer om te reageren
RE: 1989 Mini van Spherix
Ingediend door Risky op vr, 11-05-2012 09:40
Gaaf hoor! Rijdt wel lekker zeker een Mini met zoveel pit!