Welkom dan en leuk dat je deze topic gestart bent want zo'n mini is wel gaaf zeg
leuk hoor zo'n oudje!
mowog schreef:
Bovendien was de neus er afgezaagd zodat hij beter in de garage van de vorige eigenaar paste.
welja zeg !
mooi dat je de onderdelen kon scoren en groot gelijk dat je het lassen goed/mooi laat doen
succes en ik ben benieuwd naar het verder verloop!
- Login of registreer om te reageren
RE: Austin Cooper 998 mk1 1966
Ingediend door mowog op ma, 20-02-2012 21:05
Hallo minvrienden, Ik ben nog niet zo thuis op het forum, maar wil jullie toch graag laten delen in een wens die uitkomt: de restauratie van een originele Austin Cooper 998 mk1 uit 1966!
HIer zien jullie de auto zoals ik die ophaalde: Compleet, maar volledig gestript en alle onderdelen los er bij! Bovendien was de neus er afgezaagd zodat hij beter in de garage van de vorige eigenaar paste. Over het algemeen zag het plaatwerk er best nog aardig uit op de gebruikelijke plekken als dorpels en voetenbak na. De originele bekleding (red/gold brocade) was nog compleet en in goede staat.
Thuis de mini in het spit gehangen en de tectyl van de wielkasten gebikt.
Voor de zomervakantie de mini laten stralen zodat zichtbaar was welk plaatwerk mee moest komen uit Engeland (we zaten [i:20nk6bin]toevallig[/i:20nk6bin] vlak bij Darlington. Met de gezinsauto vol plaatwerk kwamen we terug (de kinderen nog klein dus paste allemaal precies....)
Het lassen uitbesteed aan een professionele lasser (zelf een lascursus van 1 dag gevolgd maar wil van deze cooper geen broddellap maken). Hopelijk volgende maand klaar! Nieuwe neus, binnenschermen, a-panelen, binnen + buitendorpels, voetenbak links en rechts, doorskins en een een lnkerzijkant. Pfffffff.
Begint al weer ergens op te lijken niet? Ondertussen ben ik bezig met het stralen (William bedankt) en het verven en opbouwen van de subframes, ophanging, remmen etc.
Ik hou jullie op de hoogte!