Austin Cooper 998 mk1 1966

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Germt, dat ziet er heel mooi uit! Een super mooie Cooper waar je veel plezier aan zult beleven.

Grote kans dat het bolletje aan de onderkant van het originele koppelingsarmpje zodanig is versleten dat je een grotere uitslag nodig hebt dan de hulpcylinder kan geven, een vaker voorkomend probleem...

Dit is echt :)\\_ klasse!

Wil dit zelf ook HEUL graag. En ook in deze kleur! 8)
Top werk! Mag je best een beetje trot op zijn!
Hoop hem eens te kunnen schouwen.

Robbert

koppeling set-up:
http://www.minimania.com/Clutch_FAQ__non_Verto_

effect van slijtage:
http://www.minimania.com/imagesbig/fig3.jpg

HTH,
Theo van den Bogaard

Dank voor jullie reacties, ik zal ze proberen! om te beginnen nog maar een keer ontluchten, daarna de kogel onderaan de arm.

Groet,
Germt

Hehe eindelijk weer eens aan de mini gesleuteld (in de tussentijd is onze derde dochter geboren! \\:)/ ).
Het lijkt er op dat er op een of andere manier lucht in het systeem komt. Na iedere keer ontluchten gebeurt hetzelfde: alles lijkt prima totdat ik ga starten en rijden. Pas na flink pompen krijg ik hem weer in een versnelling. ik heb alle leidingen nog een tik aangedraaid en ontlucht, maar ik verdenk nu toch echt de hoofdkoppelingscylinder. Deze had ik gereviseerd maar wie weet, misschien heb ik wel een rubber verkeerd om gedaan? Ik heb alles uit elkaar gehaald en het valt ook op dat de revisiezuiger langer is dan de originele. Misschien maakt dat wel uit.

Ik ben het ontluchten nu zat, want je komt er beroerd bij zo achter het uitlaatspruitstuk, dus ik heb vandaag maar een eezibleed kit en een nieuwe hoofdkoppelingscylinder besteld. Ik hoop maar dat dit een 'straightforward swap' is en dat ik niet te maken ga krijgen met verschillende lengtes van de armen. We zullen zien!

Gefeliciteerd met je dochter!!
Super gave mni! Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn hoofdremcilinder, na revisie kit nog steeds zelfde probleem, had het geluk om een goedkope goed werkende via marktplaats te scoren. Helaas Zonde van de revisieset. Maar goede keus om de kopelingscilinder nieuw aan te schaffen! Nou heb ik ook onlangs vernomen dat de koppeling zelf ook afgesteld kan worden doormiddel van de grote moer die aan het uiteinde van de bak zit.

Succes ermee en keep,up the good work d:)b