Austin mini 850 1971

RE: Austin mini 850 1971

Gisteren heb ik naast mijn restauratie project een tweede mini erbij gekocht. Het is een origineel Nederlandse Austin mini 850 oldtimer uit 1971. Waar op een paar kleine plekjes (karakter) bijna geen werk aan zit. Verder ook geen grote plannen, alleen lekker knorren :D

Foto's!

Zoals gekocht;











RE: Austin mini 850 1971

Kleine wijziging;













RE: Austin mini 850 1971

Wat een supergaaf ding! het dashboard is een grote verbetering

RE: Austin mini 850 1971

Jaja dat is gaaf Bartjan :D :D

Maar je gaat de andere toch ook wel afmaken he ;)

Kom je naar de veluwerit (3 april)

Jaapio

RE: Austin mini 850 1971

heelllll erg mooi!!!

en dat dash is inderdaad een verbetering, zonde dat het skai-ding erin zat...

RE: Austin mini 850 1971

Supermooie Mini! Heel gaaf en inderdaad dat dash is een hele verbetering!

RE: Austin mini 850 1971

heb je die yorkshire terriër er ook bij gekregen? :P

RE: Austin mini 850 1971

jaapio1984 schreef:
Maar je gaat de andere toch ook wel afmaken he ;)


Ja dat is wel de bedoeling!

jaapio1984":7fqk1szl]Kom je naar de veluwerit (3 april)[/quote:7fqk1szl]
Weet ik nog niet...

LimitedSjoerd":7fqk1szl]heb je die yorkshire terriër er ook bij gekregen? :P[/quote:7fqk1szl]
Ja, die vond ik in het dashboard kastje ;)

RE: Austin mini 850 1971

Sodetantjes bartjan das niet verkeerd, ik hoop dat ik mijn 1ste ritje ook op 3 april mag gaan rijden anders stap ik bij jou in d:)b

RE: Austin mini 850 1971

mooi autootje.. ma wat me op viel is dat hij geen bovenste dashboardrand heeft?? Hadden ze dat op de oudere mini's nog niet? (nooit zo op gelet eigenlijk :) )

Voor de rest heel veel rijplezier met het mooie weer wat er aan zit te komen O:)

edit: ff nog wat mini's bekeken, maar zie nu dat ze vaker geen dashboardrand hebben :P

RE: Austin mini 850 1971

De hele oude mini's hebben dat niet nee.
De dashrand in de latere mini's zit op die, in dit geval, rode rand gemonteerd.

RE: Austin mini 850 1971

Klopt inderdaad. Als je nog iets verder terug in de tijd gaat zit er aan de onderkant ook geen rand overheen.

Na het werk bij de benzinepomp ook al een verzoek gehad of de mini te huur is als trouwauto :)

default

RE: Austin mini 850 1971

Dat is een heel mooie orginele mini die je daar hebt, ik heb hem al eens in het echt bewonderd, ziet er net zo mooi uit als op de foto, veel plezier ermee en maak er wat moois van d:)b .

RE: Austin mini 850 1971

Vandaag weer lekker een middagje aan het toeren geweest met het mooie weer 8)

RE: Austin mini 850 1971

denk dat ik jou wel eens door hattem heb zien rijden afgelopen week,
en hij is ook echt mooi.

RE: Austin mini 850 1971

Dat is heel goed mogelijk, ik werk in hattem. Vandaag ook nog even in hattem op terras gezeten.

RE: Austin mini 850 1971

Afgelopen dagen de velgen een beetje opgeknapt. Nieuwe banden (4) zijn in bestelling, dus die gaan er binnenkort onder.

Before



After



En met doppie

RE: Austin mini 850 1971

Fototje van vorige week. Samen met wat andere familieleden. Kleine wijziging aan de mini te zien. Setje overriders gekocht op de clubdag en gele lampen gemonteerd.

RE: Austin mini 850 1971

Super mooie mini!! :)\\_
leuke velgjes ook :D

RE: Austin mini 850 1971

Wonderschoon! d:)b

RE: Austin mini 850 1971

Leuke eend ook ;)

RE: Austin mini 850 1971

Zal ik dan maar over het 3e voertuig op de foto beginnen?

Leuke scooter ook. :p

RE: Austin mini 850 1971

Afgelopen week even de banden om de brede 10inch laten leggen. Bedoelt voor het andere project maar kon het niet laten ze even onder de 850 te monteren vandaag. Zal morgen eens wat foto's maken... Het kan 'net'. Monteer liever geen verbreders (gaten boren etc). Heb er ook nog niet mee gereden, maar dat komt morgen wel.

Ook een nieuw rubber besteld voor de 'magic wand gearlever'. Die is compleet vergaan.

En afgelopen week m'n mini-hoes ontvangen. Past perfect, kost wat maar dan heb je ook wat. Aanrader!

RE: Austin mini 850 1971

vette mini! d:)b

leuk met dat dakrekje :p

RE: Austin mini 850 1971

Thanks!

Nog wat foto's van de andere velgen gemonteerd.







Even een stukje gereden, rijdt prima. Mooi plekje opgezocht.





Beschermhoes speciaal voor mini

RE: Austin mini 850 1971

Ziet er gaaf uit!

RE: Austin mini 850 1971

supervet! heb zelf precies dezelfde velgen qua breedte en kleur voor mijn mini maar nog niet onder de auto gehad, maar als ik dit zo zie kan ik niet wachten totdat ze er bij mij ook onder zitten!

RE: Austin mini 850 1971

Beginnetje gemaakt aan het opknappen van de motorruimte. Hittebestendige BMC groene lak besteld uit Engeland. Tot nu toe kleppendeksel en kop gedaan, wil niet teveel los halen want de mini loopt nu super.

RE: Austin mini 850 1971

begint echt een leuke mini te worden :D

doe zo voort,

groetjes seffens

RE: Austin mini 850 1971

SUPPERVET!! die velgen!! :9

vind ik echt heel mooi! :9

en die gele lampen O+

die staan bij mij ook nog op t lijstje!!

RE: Austin mini 850 1971

Zijn dat trouwens gewoon verbrede stalen velgen? Zo ja waar heb je dat laten doen?

gr Rick

RE: Austin mini 850 1971

Ik heb ze zo gekocht, gestraalde 5.5J 10 inch reverse staal. Ventielen er in laten zetten en banden erom. Het originele setje 10 inch staal met nieuwe banden heb ik ook nog.

default

RE: Austin mini 850 1971

Hallo,
Waar heb je deze dan gekocht want ik kan ze nergens vinden.

Mvg

RE: Austin mini 850 1971

Je ziet ze ook niet meer zo vaak voorbijkomen. Ik heb ze overgenomen van een particulier.

RE: Austin mini 850 1971

Ik ben wel benieuwd wat voor remmen je eronder hebt zitten? Voor de estate willen we graag 7,5" schijven met dit soort velgen maar liever geen verbreders.

RE: Austin mini 850 1971

Standaard trommeltjes. Ik heb nog een conversie set liggen, 12" naar 10" schijven. Deze komen nog onder de mayfair en de bedoeling is dan met deze velgen. Zou moeten passen, maar heb het nog niet geprobeerd dus... Daar zitten ook brede trommels onder achter dus dat wordt wel verbreders.

RE: Austin mini 850 1971

Vandaag de mini eens gepoetst met het mooie weer. De voorkant gepolijst, rest moet nog. En een setje lucas beam deflectors gemonteerd, tijdje geleden via eBay gewonnen. Ziet er wel leuk uit, al zeg ik het zelf :+)





RE: Austin mini 850 1971

Is toch wel een erg gave Mini zo :D

RE: Austin mini 850 1971

De gele reflectors passen erg mooi bij je Mini :)\\_
Blijft toch altijd zijn charme hebben d:)b

RE: Austin mini 850 1971

Ziet er leuk uit zo met die kappen,
Had je nu eerst alleen gele lampen?

RE: Austin mini 850 1971

egt een nette mini! :)\\_
is nog heel net!

super vet! die lampen en de velgen

respect! 8)

Groet

RE: Austin mini 850 1971

Wat een supergave mooie mini zeg :9~

De gele lampen vind ik er ook heel mooi bij staan.
Had het zelf ook in m'n rooie :)




gr janine

RE: Austin mini 850 1971

Heel knappe Mini. Welke afmeting van velgen en banden zijn het ?

RE: Austin mini 850 1971

Dank u vriendelijk :). Ik ben er ook erg blij mee. De mini staat inmiddels veilig en droog in de garage voor de winter. Sinds dat ik de mini heb echt zonder enige problemen mee gereden *even afkloppen*. Nog een clubdag foto;



Voor meer info over de velgen zie mijn andere topic;
Mini 1000 Mayfair 1991 Retro-Restauratie.

RE: Austin mini 850 1971



De mini is weer uit de winterstalling en knort inmiddels weer een week door Zwolle en omstreken. Heerlijk weer! :D

RE: Austin mini 850 1971

Laat je je dakrek er altijd opzitten? Dat hadden ze namelijk bij mijn van ook gedaan wat resulteerde in een paar mooie roestplekken daar waar de rubber doppen zitten...

Verder alleen meer dikke d:)b voor je 'ride', blijft een zeer mooi exemplaar!

RE: Austin mini 850 1971

Het dakrek zit er wel vaak op, niet altijd. Ik ben er zo aan gewend dat het zonder dakrek ineens zo kaal lijkt, liefst nog met koffer. Ik wil het rekje nog wel een keer aanpassen zodat deze in de dakgoot staat ipv op het dak. Daarnaast rij ik eigelijk alleen bij mooi weer, dus het heeft niet veel te lijden.

RE: Austin mini 850 1971

Mijn dakrek begint te fluiten boven de 80km/u, heb jij daar geen last van?

RE: Austin mini 850 1971

Nee geen last van, gelukkig.

default

RE: Austin mini 850 1971

Dan moet je een ijzerdraadje om de voorste dwarsbalkjes wikkelen. Dat breekt de wind en stopt het fluiten. Kijk het maar eens af bij antennes en andere dakrekken.