Zolang de remmen het doen,kan er eigenlijk weinig misgaan
Veel succes om hem door de keuring te krijgen. Moet wel lukken zo te horen.
- Login of registreer om te reageren
Zolang de remmen het doen,kan er eigenlijk weinig misgaan
Veel succes om hem door de keuring te krijgen. Moet wel lukken zo te horen.
mooi op 10"! alleen zijn die chrome wieldoppen niet origineel, maar wel een stuk mooier dan de standaard plastic doppen.
Die spatbordverbreders zijn niet echt mijn smaak als er standaard wielen op zitten maar dat is misschien persoonlijk.
Heb je na de APK nog plannen voor de mini?
Tot nu toe is het allemaal veel meer werk dan gedacht, haha
Maar dat zal hier niet onbekend klinken.
Remmen en motorisch is nu helemaal in orde
(moet nog wel de choke en tellerkabel vervangen)
Alleen dan nog de roest en waterlekkage('s)
- Bodem zit er al in maar moet nog afgewerkt worden.
- Koker links werden drie stukken
- koker rechts had stiekum ook wel een rot stuk (slechte tectiel gebruikt..)
- Dash uitstroomopeningen zaten ook gaten omheen (zijn daar eigenlijk rep.delen voor?)
- Plekje van rubbertje in reservewielbak is nu wat groter dan origineel, oeps
- Rechter deur is niet echt waterdivht meer...
- Voorruitrubber lekt (heb er al een nieuwe voor liggen)
- Achterruitrubber lijkt ook te lekken
- portierrubbers sluiten beide onder niet aan dus water...
en ik dacht nog wel binnen een paar weken de keuring voor elkaar te hebben...
Seems like its really really broken....
...to be continued
veel rubbertjewerk.. dat is niet het grote werk..
suc6 met je mini.. ennuh regel een pezentrekker voor je ramen.. anders krijg je de pees er niet goed in
Jaapio
Ziet er goed uit! Veel success met de reparaties.
[size=85:2443m4ra]Het begint wel een beetje op een showcase topic te lijken overigens [/size:2443m4ra]
Bart-mini schreef:
1.Tot nu toe is het allemaal veel meer werk dan gedacht, haha
2.Maar dat zal hier niet onbekend klinken.....
3.en ik dacht nog wel binnen een paar weken de keuring voor elkaar te hebben...
1. idd....altijd meer
2. ECHT NIET!
3. Die gedachte had ik ook....en die gedachte heb ik de vuilnisbak ingegooid.
Die gekke dingen (mini's) blijven je x naar x weer verrassen als je denkt dat je bijna klaar bent.. maar is het goed dan mag het resultaat er zijn
succes verder
Gr Frank
elke keer weer nieuwe verrassingen ja, (helaas)..
Wil ik er andere koplampen inzetten, blijken de kommen erachter half weggerot..
Begin je aan een klein gaatje dicht te lassen (5mm) heb je uiteindelijk 5cm gelast..
Uiteindelijk ook maar weer besloten om voor twee nieuwe buitenkokers te gaan, dus een gedeelte van het gedane werk was al weer voor niets...
Maar na regen komt zonneschijn !
Alleen hoop ik dat het ff wat minder wil regenen, want dat werkt niet echt als je telkens wat gelast hebt, maar hij buiten moet slapen.....
bekende roestplekken, gelijk goed aanpakken is de beste manier. Succes!
Ik zou idd nieuwe vloerpannen in gaan lassen...dat roestwater ziet er niet bepaald gezond uit...maw...na een jaar is het doorgeroest
Tip...pak het goed aan, en je hebt er jaren plezier van ( ik moet het nog ondervinden, want ik ben al vol aan de las )
Ik ben het er mee eens gwoon goed aanpakken want ander heb je het ene goed en dan
komt er weer iets anders opduiken na een paar jaar of na een jaar erop al.
bekende van roest is als je het nog maar bijv 2cm ziet dat het al veel verder in het plaat materiaal zit wat je niet ziet.
Verder succes
Gr Frank
Er zijn weer wat vorderingen...
Binnenkoker gedicht (moet nog afgelast worden)
Bodemplaat is vanaf de binnenkant compleet afgelast (buitenkant voor een groot deel ook al...)
Achter zat ook een gaatje van 5mm......dacht ik....
Hieruit blijkt maar weer dat het allemaal wat langer duurt dan van te voren ingeschat..
Helaas ook een hoop werk voor niets, want ik heb besloten dat er links en rechts toch maar twee nieuwe kokers op komen.
Helaas was het achtersubframe stiekum wel wat rot
(maar ff kijken of ik die netjes gelast krijg)
Bart-mini schreef:
Hieruit blijkt maar weer dat het allemaal wat langer duurt dan van te voren ingeschat..
Bodemplaat is eindelijk klaar...
Alle lasnaden netjes in de strijkkit
gat in subframe is kwijt.... (ja die ander inmiddels ook ja)
Gaatje boven het linker luchtrooster.... en drie van de vier boutjes afgebroken...
Mooi dichtlassen met plaatje... en de boutjes uitgeboord en opnieuw getapt...
En als eindresultaat.
achterzijde mooi opgeruimd
voor ook maar opgeruimd
Stoelverlengers geplaatst voor net wat meet comfort :mrgreen:
En de opstelling gemaakt om door de apk te komen.
...zit alleen ff te wachten op andere koplampen in H4 ipv de duplo lampen, en dan ga ik een poging wagen om door de apk te komen. Kokerbalken worden dan pas in het voorjaar geplaatst, omdat ik na tien weken elke zaterdag eraan klussen, wel eens zin heb om lekker te gaan rijden
Vandaag is de mini dan eindelijk goed gekeurd !
Bheb hem vanavond zo'n 22km naar huis gereden.
Was wel ff wennen in het donker en met regen...
Koplampen (h4) zijn super kwa lichtopbrengst.
Helaas nog natte voeten lv, dus er zit ergens een lek in de bodemplaat, omdatn bij stilstaan in de regen er amper vocht in komt (en dat is dan via de voorruitrubber)
En de tellernaald is nogal bibberig. Is dat een bekende kwaal ?
Maar dat komt allemaal weer goed !
Lekker met de mini naar het werk nu
Proficiat! Dat heb je mooi voor elkaar gekregen
Bibberende km-naald kan zijn van versleten km-kabel.
uhm, die heb ik net vernieuwd...
moest wel de kant die in de bak gaat een beetje plat knijpen om passend te maken.
Zou ik daar iets verkeerds hebben gedaan ?
Helaas nog natte voeten lv, dus er zit ergens een lek in de bodemplaat
Maar..........
hoe zit het met de doorvoerrubbers in het schutbord.
Dus onder andere daar waar je kilometerkabel doorgaat.
Bij mijn Mini was de antennekabel en nog een kabeltje door de opening, waar ook de kilometerkabel doorloopt, er bij gezet.
Evenwel NAAST het rubber.
Dus water glipt dan naar binnen.
Het rubber doorvoertje is een zgn tule,
Sluit dus goed aan aan het plaatwerk, en kabeltje moet dus
in de tule doorgevoerd worden.
De rubber tule waren idd verdacht dus ff met kneedbare kit tijdelijk dicht gemaakt.
Maar het is nu gelukkig droog buiten...
Kom net thuis en ligt er een Cjib enveloppe....
90euro voor het niet gekeurd zijn van de mini.
En het ergste;
Geconstateerd 18jan 2009 om 00.00u (is zondag ) terwijl de mini de 19de 's maandags goedgekeurd werd ....
Denk niet dat er onderuit te komen is, omdat je zelf verplicht bent de Apk te laten doen.
Is eventueel wel wat aan te doen, als je al een afspraak voor de APK had staan op het moment van constatering. Daar bestaat volgens mij jurisprudentie over. Ik zou gewoon bezwaar maken en kijken wat eruit komt.
heeft weinig zin denk ik, want hij is al 10 weken ongekeurd geweest
(al heb ik er dan ook niet mee gereden)
Het is uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid, en ik had hem moeten schorsen voor 23 euro, maja....
owja tellernaald is weer rustig geworden
Ik heb die pech ook al eens gehad (zonder dat ik met de desbetreffende Mini had gereden), terwijl ik met een andere auto ruim een half jaar ongekeurd heb rond gereden en geen bekeuring heb ontvangen. Willekeur van het system
En sinds vorige week woensdag, heb ik er meer pech bijgekregen.
Een ratel in de motor die waarschijnlijk komt door een kapot drijfstanglager...
Dus op zoek naar een vervangende motor..
Net nou ik dacht lekker te kunnen gaan genieten
Wel jammer, aan de andere kant wel een ideale reden om er een 1300 in te leggen.
Kun je des te meer genieten als ie af is.
Probleem is dat de mini eigenlijk al stukken meer heeft gekost dan gepland.
Voor een 100 euro ben ik wel weer rijdend met een 1000cc, maar een 1300cc (wat zeker gaaf is) gaat een veelvoud kosten, want ik heb 10" en trommels.
Het geluk is weer aan mijn zijde !
Sinds vandaag is de mini gestopt met ratelen.
Dwz dat ik het niet meer gehoord heb.
Waarschijnlijk heeft er een vuiltje voor verstopping in een oliekanaal gezorgt...
Dus ff de olie afgelaten en gezeeft.
Zaten wel wat kleine deeltjes in (ook aan de plug)
Wat atf olie erbij gedaan en over een tijdje weer opnieuw olie verversen !
Ik ben weer blij !
...en helaas te vroeg gejuicht...
Vandaag een paar honderd meter voordat ik op mijn werk was begon hij ineens weer te ratelen (na een rit van dik 20km zonder ratel...snif)
Maar wel weer een nieuw hebbedingetje
update
De mini is inmiddels al lange tijs stil kwa ratel, dus dat is goed nieuws.
Alleen is de koppeling wel bijna op, maar desalniettemin alwel 3000km mee gereden
(met beleid is het nog best te doen)
Heb bij harde regen nog steeds last van binnendringend water, dus de nieuwe vloerbedekking gaat er voorlopig nog niet in.
Laatst ook nog een benzinelekkage gehad, omdat de slang onder van de tank af geschoten was.... ergste nog is dat de achterbank nu verzadigt is, dus die kan weg.
En helaas ook al de eerste kleine schade. Glaszettersbedrijf is achteruit tegen de mini aan gereden, met als gevolg een trekhaak in de mooie coopergrille....
Maar al met al, het blijft een feest om er in te rijden.
En dat wordt alleen maar beter als er een nieuwe koppeling inzit, en de oude recaro's van mijn astra op langere termijn !
Na een tijdje stilte hier, is het tijd om jullie kennis te laten maken met mijn nieuwe mini.
zoals te zien met een 1300 !
Mijn eerste mini staat inmiddels te koop op de tweede grootste site
Helaas gaat deze niet meer door de keuring komen eind deze maand vanwege een rotte kofferbak bodem..
Had er anderhalf jaar geleden nog wel een ander blokje (1000cc) ingelegd vanwege de koppeling en de mindere tweede versnelling.
En een anderhalf jaar probleemloos mee gereden (was naar mijn idee ook veel rapper)
Anyway, tijd om verder te gaan met deze oranje 1300.
Je kan in ieder geval lekker genieten nu, en het is beter dat je in het mini-wereldje gebleven bent
Wat een mooie stoelen, komen me bekend voor!
2 jaar geleden verkocht aan de vorige eigenaar!
Komt die niet toevallig uit Punthorst vandaan? Komt me bekend voor. Leuke Mini!
Deze mini komt uit Punthorst inderdaad.
@LimitedSjoerd
Heb jij dat interieur twee jaar verleden verkocht of de complete mini ?
De wielen van die rode zijn toch ook de wielen die ik er nu op heb zitten?
@Valuy
Heb je meer info hierover, of heb je hem gewoon wel eens gespot ?
Het zou leuk zijn meer te weten te komen over deze mini.
Dus als iemand me meer weet te vertellen, hou ik me aanbevolen !
De stoelen heb ik toen verkocht, en een sportstuurtje.
Veel info heb ik niet over die mini, behalve dat de vorige eigenaar de mini echt voor een prikkie heeft gekocht. De mini stond toen op de old-fachion way langs de weg met een te koop bordje er op vertelde hij.
Wel grappig om die stoelen weer terug te zien. Ze staan wel aardig goed in die mini!
Bart-mini schreef:
@Valuy
Heb je meer info hierover, of heb je hem gewoon wel eens gespot ?
Voor het overnemen van onderdelen ben ik afgelopen zomer bij die vorige eigenaar van deze Mini geweest.
Bart-mini":2w697kf8]zoals te zien met een 1300 ![/quote:2w697kf8]
Het oude blok stond daar nog met een gescheurde cilinderwand. Was een 1000 of 1100? Meende 1100
Zijn oude blokje heeft hij vervangen voor deze 1300.
Die 1300 was afkomstig van een voorsubframe met 8,4ich schijven, steekassen etc. wat hij niet heeft gebruikt.
Maar waar ik wel belang bij had en inmiddels gereviseerd heb voor mijn eigen project.
De rest, het subframe en een schakelmechanisme ligt nog hier.
Ik meende dat eerst zijn bedoeling was om hem zelf een beetje op te knappen.
Nog plannen met de auto? Het zijn inderdaad mooie stoelen!
Enjoy!
eerst ga ik maar eens zorgen dat alles netjes vast zit en werkt.
Voorste hondebot is bij het subframe los of afgebroken (kon het zo snel niet zien)
Schakelt erg moeilijk van 2 naar 3 en terug (zijdelings zeg maar)
Verder zit er een HS4 carburateur op. Weet niet of dat standaard bij een 1275 is, maar hij lijkt net afgeknepen te zijn. Of het Blokje wat ik in mijn andere mini had gelegd was gewoon erg rap voor een 1000cc (stage 1 misschien)
Dan de winter door zien te komen, aangezien het mijn daily moet worden.
Daarna zien we wel verder
Op een 1275 hoort eigenlijk een Hiff44 te zitten. Die zijn net wat groter.
Dat dacht ik al wel ja.
Misschien dat hij daarmee wat vrijer loopt (sneller is)
Bart-mini schreef:
Na een tijdje stilte hier, is het tijd om jullie kennis te laten maken met mijn nieuwe mini.
Iemand enig idee welke wheel arches dit zijn ?
RE: Bart-mini's Mini
Ingediend door Bart-mini op zo, 09-11-2008 21:07
Dit is hem dan !
Kwa roest is het vooral de a-paneeltjes en de deuren (met name rechts)
Plus de bodem bij de pedalen omdat daar ooit met een krik onder gezeten is, helaas..
En de techniek veel me allemaal reuze mee.
Motor liep binnen 5min want de contactpuntjes zaten gewoon vast.
Verder lekken de keerringen van de aandrijfassen en zijn de rubbers van de pookophanging stuk. Verder een paar kleine dingen..
Dus ik zie het zonnig in !!
(stiekum al de eerste paar honderd meter gereden..... )