RE: Mijn Mini Jubilee (1975) Restauratie UPDATE 04/08/2008
Ingediend door Paul op di, 16-08-2005 00:39
Wat voor een overbrenging ga je gebruiken aangezien je op 10-inchers gaat rijden (waarvoor hulde!!)
Enne, vergeet niet dat zo'n scattercam pas wat gaat leveren bij 4000rpm+, geen rustige cruiser dus?
- Login of registreer om te reageren
RE: Mijn Mini Jubilee (1975) Restauratie UPDATE 04/08/2008
Ingediend door ollie op ma, 15-08-2005 22:15
Zo net een digitale camera gekocht, iets wat ik al veel eerder had moeten doen.
Het leek mij een aardig idee om jullie op de hoogte te houden van de restauratie van mijn Mini 1000Jubilee uit 1975.
Inmiddels alweer 15jaar geleden dat ik dit wagentje kocht. Ik heb er een echte haat liefde relatie mee gehad maar dat zal jullie vast niet onbekend zijn he Minirijders? De laatste 10 jaar heeft is ie opgeslagen geweest mooi droog in een loods. Toen ik 2jaar geleden een huis kocht met een garage vond ik het tyd worden om 'm thuis te halen. En ja als ie dan toch in de garage staat begint het wel te jeuken en te kriebelen...
Eerst maar eens met mijn vriendin aan de slag gegaan om het budget vast te stellen... wat bleek ze zette nog hoger in als ik(wat ik haar overigens natuurlijk niet vertelde). Dat was dus een meevalleretje!!!
Ben begonnen met het compleet strippen van de body. Alle losse onderdelen zijn vervangen schoongemaakt/verchroomt/gespoten/gepolijst.
Wat ga ik er van proberen te maken?
Een RETRO RACER.... en waarmee dan:
1293cc Minisport
R.Longman stage 3 cylinderkop
286 scattercam
hif 44
K&N luchtfilter
enz.enz.enz.
Maniflow uitlaatsysteem
GB-minilights(10") met Yokohama R-032
Billstein schokdempers
Coopers 7.5" schijfremmen(wordt na voltooing ge upgraded)
Saftey Devices rollcage
En dan nog een hoop bling bling dingetjes.
Lak blijft de orginele kleur en vinyl dak komt ook weer terug.
Ik zal jullie van de vorderingen op de hoogte houden.
En hoop volgend jaar zomer misschien eens op een evenement ergens op te duiken.
Groetjes Ollie