Mijn Mini Jubilee (1975) Restauratie UPDATE 04/08/2008

RE: Mijn Mini Jubilee (1975) Restauratie UPDATE 04/08/2008

Zo net een digitale camera gekocht, iets wat ik al veel eerder had moeten doen.

Het leek mij een aardig idee om jullie op de hoogte te houden van de restauratie van mijn Mini 1000Jubilee uit 1975.

Inmiddels alweer 15jaar geleden dat ik dit wagentje kocht. Ik heb er een echte haat liefde relatie mee gehad maar dat zal jullie vast niet onbekend zijn he Minirijders? De laatste 10 jaar heeft is ie opgeslagen geweest mooi droog in een loods. Toen ik 2jaar geleden een huis kocht met een garage vond ik het tyd worden om 'm thuis te halen. En ja als ie dan toch in de garage staat begint het wel te jeuken en te kriebelen...
Eerst maar eens met mijn vriendin aan de slag gegaan om het budget vast te stellen... wat bleek ze zette nog hoger in als ik(wat ik haar overigens natuurlijk niet vertelde). Dat was dus een meevalleretje!!!

Ben begonnen met het compleet strippen van de body. Alle losse onderdelen zijn vervangen schoongemaakt/verchroomt/gespoten/gepolijst.

Wat ga ik er van proberen te maken?
Een RETRO RACER.... en waarmee dan:

1293cc Minisport :x
R.Longman stage 3 cylinderkop :x
286 scattercam :x
hif 44 :x
K&N luchtfilter :x
enz.enz.enz.

Maniflow uitlaatsysteem 8)

GB-minilights(10") met Yokohama R-032 8)

Billstein schokdempers :D

Coopers 7.5" schijfremmen(wordt na voltooing ge upgraded) :O

Saftey Devices rollcage O:)

En dan nog een hoop bling bling dingetjes. :P

Lak blijft de orginele kleur en vinyl dak komt ook weer terug.

Ik zal jullie van de vorderingen op de hoogte houden.
En hoop volgend jaar zomer misschien eens op een evenement ergens op te duiken.

Groetjes Ollie

Wat voor een overbrenging ga je gebruiken aangezien je op 10-inchers gaat rijden (waarvoor hulde!!)

Enne, vergeet niet dat zo'n scattercam pas wat gaat leveren bij 4000rpm+, geen rustige cruiser dus?

3.44!!! nee geen rustige cruiser...... effe wat klinkers uit de weg trekken...

moet je je dorpel voor de apk
niet om de cm lassen?

ik heb daar een keer een afkeur op gehad ?

Zie er goed uit!!!!!

Groeten Tijn

Je bent al lekker op weg!!
De originele kleur is de kleur bruin op je eerste foto neem ik aan? Weet je welke kleur bruin dat is (kleur code?) Ik vindt de kleur wel erg mooi!!.

Dat zal vast een innocenti kleur zijn.link

Het is Meaple Brown, een kleurnummer heb ik niet. Alle Jubilee's werden in deze kleur afgeleverd in combinatie met een creme kleurig vinyl dak, het motorblokje werd ook in deze kleur gespoten.

Ollie

Hierbij weer een paar foto's.

Het gaat niet zo snel als dat ik zou willen maar einedelijk zijn ze er serieus aan begonnen, nu in de spuitplamuur, strak maken en spuiten maar. Of zal ik hem zo laten en er blanke lak over laten spuiten, hahaahahah :D

Ik hou jullie van de verdere ontwikkelingen op de hoogte.

Groeten Ollie

Mooi blank is niet lelijk hahaha. Ben benieuwd :P

Hee Ollie

Wijs hoor!
en je pakt het wel heel grondig aan !

En goed van je dat je de Jubilee in ere hersteld want er zijn er nog maar (HEEL) weinig van, en zelf was het de favoriet mini voor mij.
Zelf heb ik ooit een andere motor nodig gehad in 1983 voor mijn 1e mini (850) en de donormini was een jubilee. Mini was van een kennis van een klasgenoot en ik weet niet wat er toen meegebeurt is (de foto is errug donker dus heeft geen nut die hier te plaatsen en helaas geen kenteken te zien)

Een vriend van mij heeft er ook 1 gehad maar die bleek wel errug rot en is gesloopt en ik heb de kont erafgeslepen om daar een mini bar van te maken maar zelfs toen bleek dat de kofferbakbodem errug rot was (gaten!) ook geen foto en kenteken van.

maar van de Jubilee die Cees Plugboer vroeger had heb ik ooit wel eens een foto gehad, zijn vrienden hadden een stunt uit gehaald door zijn mini te ontvoeren en die in een weiland te zetten en te "versieren". Nou Cees was niet zo blij met die stunt want men had ook flink was graspollen op zijn dak gelegd en dat kwam het mooie vinyldakje niet echt ten goede....
DUS PAS MAAR OP JE VRIENDEN ALS JOUW JUBILEE KLAAR IS!
hier de foto zoals Cees hem aantrof.............
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=8Z8VO67B

Jaja eindelijk..... in de grondlak... Ik hoop tegen het eind van de wek mijn Mini terug te krijgen... en dan opbouwen :D :D :D ;)

komt vele van ons bekend voor!!

bij mij zit het nog goed in mijn koppie (wat heb ik toen afgezien met dat kaal maken)

suc6 ermee

grtzz dennis

Misschien een hele stomme vraag maar wordt bij een mini jubilee de zelfde carroserie gebruikt als bij een innocentie? :?

veel verschil zit er toch uberhaupt niet in de carroseries van mini's?(de van, clubman en pickup daar gelaten)

jawel kijk maar eens naar de bagagebakjes langs de achterbank!!!

Naast die bagagebakjes zijn er nog enkele andere kleine verschillen tussen de carroserie van een inno en het gros van de mini's. [size=75:wu78zgnv] (o.a. bevestigingsbeugeltjes voor de grill.)[/size:wu78zgnv] Veel verschil zit er echter niet in en voor de leek zullen ze dan ook niet opvallen. [size=75:wu78zgnv] Wat niet wil zeggen dat het geen belangrijke details zijn. :P [/size:wu78zgnv] Maar dit alles even off topic.

Goed bezig Ollie, mijn complimenten. Zelf ben ik een inno aan het opknappen en ik wil het net zo grondig aanpakken als jij. Succes en hou ons op de hoogte.

ten eerste de complimenten aan Ollie, goed bezig d:)b

helaas voor de inno crowd, kwam de jubilee uit de Authi fabriek (Spanje dus).
(Rest mijn vraag aan Ollie; wat weet je wel van die kleur 'maple leaf?' want ik kom hem niet tegen in wat voor lijst dan ook ?)

groetjes,
Theo van den Bogaard

Een mooi project d:)b
Restauraties van jaren '70-Mini's juich ik sowieso toe, want het zijn geen bijzondere auto's (zoals mk. 1's etc.), maar worden ondertussen wel zeldzaam.

Is de kleur bruin op de '75 Jubilee niet gewoon het veelgebruikte Russet Brown ?

Ik heb nog een jubilee(onderdeel)foto

had ik al laten weten dat ik van een mini jubilee ooit een kont wilde maken maar dat die toch wel te rot was van achter kwam ik toch nog wat tegen van die mini jubilee, namelijk de achterklep op mijn huidige mini bar ....(kont was van een mini automaat...ook al weer eentje minder)

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=RBB6QYJF

keep up the good work Ollie! ben benieuwd naar het bruine spuitwerk en de opbouw daarna

ik heb nog wat foto's van de jubilee die op de clubdag was:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/jubilee/jub1.jpg
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/jubilee/jub2.jpg
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/jubilee/jub3.jpg

die kleur bruin is lichter dan 'Russet Brown' (mijn clubman estate was die kleur) .. meer melkchocolade 8) (maar je zou beter ergens binnenin kunnen kijken waar de zon er niet op komt) op de Authi-microfiches staan helaas geen kleurcodes.

groetjes,
Theo van den Bogaard

bekende werkplaats, tindemans? ;) ik heb hem daar ook vaker zien staan. heeft de mijne ook een tijdje door gebracht. goed bezig verder. d:)b

Dat zijn echt de serieuse resto's en je kan het niet goed genoeg aanpakken.
SUPER!!!

ollie schreef:
Coopers 7.5" schijfremmen(wordt na voltooing ge upgraded)

als je die vervangt voor andere remmen hou ik me aanbevolen :)

puik projectje d:)b

heb laatst in het echt een jubilee in me handen gehad. zijn idd spaans staat ook op het logo dat op je a-paneelen moet zitten.

De binnenkant is nu gespoten, buitenkant schuren spuiten. Op de aanhanger naar huis....WELCOME HOME!!

En dan....... :D :) :D opbouwen!!!! Joepie..

Ohhh ja de kleur is niet Meaple Leaf maar
MEAPLE BROWN

d'r zit potverdikkeme een groot gat in je achterbank,

Verder ziet het er toppie uit! Vind het cool van je dat je de orginele kleur behoud (kan volgens mij ook niet anders bij een jubilee?)

Succes

Chielsea schreef:
d'r zit potverdikkeme een groot gat in je achterbank

Ja ik zie het ook jeetje echt niet meer normaal zo'n groot gat. Jou auto is behoorlijk aangetast zo te zien ;) :P haha nee dat hebben de meeste Mini's uit die tijd.

Maar het ziet er al goed uit :9 Ben benieuwd naar het eindresultaat en kosten plaatje :x :+)

Groeten Johan

Zul'k glimmen.... :+) O:)

Mijn '72er (eigenlijk '71) heeft het ook zo'n gat.

On-topic... Wat voor soort verfsysteem zit er eigenlijk op je Mini? Sikkens??? Heb ik tenminste wel :P

Groeten Johan

Ziet er goed uit bro :D
maak er maar een mooie retro van!!!

heb je gedacht aan een geforceerde lucht inlaat voor je filter of laat je dat origineel?

groetjes jour brother O:)

leuk dat dat gat normaal is maar waar is het voor?
(heb ook zo'n gat en vraag het me af)
ziet er prima uit btw
ik zou trouwens qwa filtering gaan voor een kelk je met een itg sokje er over heen is het mees efficent (en mooist qwa geluid0

gat was voor de 'rotodip' - manier waarop de koets vroeger geverfd werd
(zie ook: http://austin1800.homestead.com/Page17.html - zo even geen plaatje met een mini bij de hand ..)

HTH,
Theo van den Bogaard

Inderdaad Theo dat was als de mini aan het spit hing

maar doordat er een kartonnetje voor zat dat je het zo weg kon halen en je bank leuning ook weg haalde was het dus idiaal voor de mensen om zo lange dingen mee te kunnen nemen zoals skies!

om met Cruyff te spreken elke nadeel heeft zijn voordeel

Eindelijk is ze dan weer thuis aangekomen...
Het resultaat is Toppie.... nu kan eindelijk het leuke werk gaan beginnen het opbouwen...pffff wat een klus gaat dat nog worden. Oja het dak is in de grondverf gelaten omdat er een Vinyl dakje opgeplakt wordt(orgineel!!).

Ik hou jullie op de hoogte van het opbouwen...

Ollie

:D :D :x :x ;) ;)

geweldig kleurtje :D
Mooi retro en niet te opvallerig :)

Tis net een mokka toetje :P

:D Van dat kleurtje word je toch helemaal blij :D

Heel langzaam begint het er toch weer als een auto uit te zien.... sommige klussen vallen tegen en andere weer verbluffend mee..... Op dit moment ben ik bezig met de aansluiting van de verwarming en toebehoren, as dinsdag staat de rolkooi gepland.
Ehhhhh mijn maatje Harry is wel een fantastische uitkomst!! Harry THANKXXXXX :D :) :D

Ik hou jullie op de hoogte ......
Groetjes Ollie 8)

Ziet er erg mooi uit man...
En al zo'n gevoel van "ik kan niet meer wachten" ?

ziet er super uit je kan zeker niet wachten tot de kooi er in zit
wilde toeter trouwens

Tjee wat gaat er een hoop tijd in zitten in die kleine dingetjes.... Hij wordt wel heel erg mooi hoor!! 8) Niet alles gaat even vlekkeloos, maar ja dat schijnt zo te horen.

As woensdag gaan we het achtersubframe monteren met alle bijbehoorende onderdelen, evenals de deuren en dwarsbalken van de rolkooi tbv. de deuren.

echt heel mooi deze mini.

Maar hoe heb jij die gaten geboort voor je rolkooi vast te zetten in de kaartbakken aan de achterbank ?

Want die moet ik ook nog boren en ik zou die precies liever boren VOOR ik ga spuiten :D

Gaat sneller dan ik dacht met die rijdende pindarots van je :)
Toppie

Groetjes je broertje O:)

Ik heb de bouten in de kaartenbak, eerst met de dremel(met flexible hulpstuk)voorgeboort, dit terwijl de kooi al op zijn plaats stond. Met behulp van de onderplaat (tbv de kooi)is het dan verder een koud kunstje om de gaten aan de onderzijde goed te positioneren.

Nee ik heb het plaatwerk/strak maken en spuiten geheel uit besteed daar ik deze kennis zelf niet heb. Daarbij vind ik het iets wat 100% goed moet gebeuren omdat je een auto daar op het eerste oog direct op beoordeelt.
Deze plaatwerker zit in Weert (L) dus mocht je willen weten wie of wat dan pm me maar.

ollie schreef:

Nee ik heb het plaatwerk/strak maken en spuiten geheel uit besteed daar ik deze kennis zelf niet heb. Daarbij vind ik het iets wat 100% goed moet gebeuren omdat je een auto daar op het eerste oog direct op beoordeelt.

Kon ik het maar betalen om het uit te besteden, dan had ik nu al gereden.
(maar ook weer minder geleerd, das ook weer zo )

maareh, post nog eens wat foto's als je verder bent. errug interessant om zo'n opbouw te volgen. :D

keep up the good work. ;)

bedankt ollie :D

Daar ben ik wat mee. Moet ik tenminste geen boor gaan aanpassen om eraan te kunnen :)

Keep up the good work !

Zo... na een onwijs drukke tijd weer eens even wat gedaan.

Draagarmen gedemonteerd schoongemaakt/gereviseerd.
Minifins erop met Bilstein schokdempers en Minisport Hi-lows Negatief camber, en poly mountings.

Mwaaaa jammie.... :9 :9 8)

That's all fooks!! :D ;)

ziet er lekker uit hoor :D

Zo hehe eindelijk staat ie weer op z'n wielen, langzaam aan begint ie weer echt op een Mini te lijken. Nog veel opbouwwerk te doen maar hij wordt steeds een beetje mooier.

Subframe voor, opgebouwd en gemonteerd.
Volgende klus: draadboom in de motorruimte aansluiten(koplampen enz.) en dan de motor plaatsen en aansluiten!! :D :D :D O:)

Ollie

Wat wordt dit toch een mooie mini, lekker retro!!! :9

Blijf vooral updates plaatsen, want dat vind ik toch altijd het leukste om te zien!