geen halve maatregelen Ivo, dat zal een mooi karretje worden.
hoe doe je dat met je chassis nummer, laat je die er... oh nee dat mogen we hier natuurlijk niet bespreken he
succes
Dennis
- Login of registreer om te reageren
geen halve maatregelen Ivo, dat zal een mooi karretje worden.
hoe doe je dat met je chassis nummer, laat je die er... oh nee dat mogen we hier natuurlijk niet bespreken he
succes
Dennis
Het is een bestaande body met een (momenteel geschorst) NL kenteken. Ik hou dit 1981-kenteken. Dan mag ik tenminste legaal iets aan de trekhaak hangen
Ingediend door wipneus op vr, 06-03-2009 16:07
goed bekeken, lekker een oldtimer verzekering en toch de laatste classic mini techniek erin.
Een echte oldtimer verzekering zit er voor mij niet in. Het wordt mijn dagelijkse auto die zo'n 20.000-25.000 kilometer per jaar zal rijden. Dit kilometrage speelt ook een rol bij een aantal van mijn keuzes.
Zo worden de dorpels niet in kleur gespoten, maar zwart getectyleerd. Tevens is het loogbad een kostbare gebeurtenis die ik niet zo snel zou hebben gedaan bij een Mini die slechts sporadisch de weg op komt.
Ook het MPi-blok, interieur, webasto schuifdak, extra geluidsisolatie en afwerking van de kofferbak zijn straks allemaal uit het oogpunt van veelvuldig dagelijks gebruik. Het is voor mij niet alleen maar een stukje speelgoed. Ik moet er elke dag (of nacht...) mee naar m'n werk.
Inmiddels is de auto terug van de spuiter. Ik zal kijken of ik daarvan binnekort wel een goedwerkende foto online kan zetten. Daar heb ik nu alleen even geen tijd voor.
klassieker verzekering..geldt vanaf 20 jaar en ouder..
is km vrij..
scheelt toch weer een beetje..
Heb je wel een body van een Spi/Mpi?
Aangezien er toch wel enige verschillen zijn...
Het is een complete originele fabrieks-MPi-neus op een oorspronkelijk 1981 body.
Deurtjes zijn ook MPi, met de extra balk er in.
Ik voorzie geen grote problemen meer bij de opbouw voor wat betreft de MPi-specifieke delen. Met ECU, airbag, gordels e.d. is allemaal al rekening gehouden.
@ clubbie: stuur mij eens een PM met wat meer info. Misschien is jouw verzekering straks ook wel voor mij aantrekkelijk.
Tot nu toe kom ik wat verzekering betreft op prijzen voor een 'normale' auto, afgezien van de taxatierapport-acceptatie. All-risk wordt je niet heel erg vrolijk van de tarieven als je maar 3 schadevrije jaren hebt (gewoonweg omdat je nog niet langer een eigen auto hebt).
Als het goed is, hieronder een paar goede foto's.
Eerst 6 van hoe die uit het loogbad kwam (motorkapje is inmiddels opnieuw behandeld) en de laatste 3 zijn gemaakt nadat de spuiter aan het werk is geweest.
Helaas heb ik er daar nog niet meer van, omdat m'n camera-accu leeg was. Meer plaatjes volgen binnenkort.
maar is het nou oranje of rood.?
kan er niet wijs uit worden..of komt door kunstlicht..
als ik zeg het is rood zal het oranje wezen..
en als ik zeg oranje.. is het rood..
Het is Vulcano orange. Daar zit nog wel een kleureffect in. In fel zonlicht is het echt oranje, als het een beetje schemert bijna rood. Dus dat je er aan de hand van deze foto's niet wijs uit wordt is niet heel gek.
In mijn ogen is vulcano de mooiste MPi-kleur.
Het dak is zwart en krijgt een Webasto schuifdak. Ik heb de spuiter opdracht gegeven om het dak zo zwart mogelijk te spuiten en niet metallic. Wel blanke lak er over.
Ook de spiegels en spatbordverbredertjes zijn zwart gespoten.
Wat een mooi project en een lkkr kleurtje.
Wat heb je precies met die body laten doen?
Eerst laten ontlakken/beitsen?
En daarna in een loogbad.
Waar kan je dit doen en hoeveel kost dat?
Groetjes maikel
van bovenstaande vragen wil ook wel een antwoord met pm..!
kwa kleur verklaart er een hoop..
ja de vulcano is wel de mooiste mpi kleur..
maar haalt het niet bij harvest gold,of tweet grey..!hahaha..
Inderdaad een hele mooie Mpi kleur...
Is het een Estate? Of zie ik alleen maar onderdelen die er niet bij horen?
Inderdaad zie ik nu ook dat het een estate is (ribbels in het dak, achterbankleuningsteunen etc.).
Dan is het waarschijnlijk het project dat een tijd geleden op Marktplaats werd aangeboden ?
Erg mooi zo !
CMC schreef:
Inderdaad zie ik nu ook dat het een estate is (ribbels in het dak, achterbankleuningsteunen etc.).
Dan is het waarschijnlijk het project dat een tijd geleden op Marktplaats werd aangeboden ?
Erg mooi zo !
Het is gewoon een normale body...die ribbels zie je omdat het dak is opengezaagd voor een Webasto schuifdak..wat je ziet is de bodem
Wel de topics goed lezen mensen
Goed, met zo'n onderschrift vraag je erom
In de posts zie je inderdaad nergens een verwijzing naar een estate, maar de foto's zijn duidelijk: de hoeken van de achterzijruiten (recht i.p.v. een curve), de randjes onder de zijruitopeningen en de rechte rand van de achterdeuropening (dat zie je naast de openstaande motorkap op de foto). En natuurlijk de losse onderdelen, zoals Mini Power al opmerkte.
We kunnen gissen...maar laat Ivo hier maar snel een antwoord op geven
( terwijl Ivo dit gniffelend leest en denkt...doe maar niet )
Nee, zeg jij maar niks. Al die losse Estate onderdelen liggen nu bij jou te wachten tot er wat mee gedaan wordt.
Dus dan toch een estate?
In dat geval.....
@ CMC & Mini Power: Ik bied mijn nederige excuses aan.
Groetjes,
Maurice
Het wordt nu echt tijd voor een flinke foto-update.
Gisteren is de auto apk goedgekeurd en hij staat nu weer bij mij voor de deur
Interieur moet nog wel een hoop aan gebeuren, maar dat gaat allemaal goedkomen.
Dus ik kan je binnekort weer is spotten. ben benieuwd naar je foto's
Mooi, lekker clean! Geen motorkap embleem? Zitten nog wel gaatjes in zie ik... (geen embleem misstaat ook niet)
Bumpertjes en embleem moeten er nog op komen.
En ook bijna het hele interieur moet nog opgebouwd worden. Ik hoop om daarmee voor de volgende clubdag en het IMM al ver gevorderd te zijn.
Het was ooit een clubman. Maar ik heb de body gekocht met een MPi-neus er al op.
M'n bruine estate met clubman-neus blijft ook een echte clubman in de toekoms
excuus aanvaard..
dan mag het..
kon al even de link niet leggen met de rest van het verhaal,maar nu is het duidelijk..<1+1= toch 2.. >
het is wel een hele late clubman trouwens zie ik nu..?!
en de tegenhanger van die grijze mpi clubman estate..
Ingediend door sportster05 op ma, 01-06-2009 00:01
Is erg mooi geworden!
clubbie schreef:
leuk karretje ,maar ZONDE van de voorkant..
mee eens
maar verder wel een appart kleurtje !!!
sjeeess.....wat een lauwe reacties zeg!!
Ik vindt het gewoonweg een superwijze wagen. Bijna alles nieuw, koets behandeld en het lef hebben om idd een clubman om te bouwen met MPI neus. Je moet er maar op komen!. Ook het dak is uniek(ik ken er geen één clubman met een open dak)
Kortom echt een super auto waar zeker heel veel meer waardering voor mag komen, FW's.
Joost
Tsjah, ik hoop dat Ivo er blij mee is.
Ikzelf vind het niets, alleen de kleur is wel erg mooi.
Niet iedereen loopt warm voor de ideeen van een ander.
Ook ik vind het een verpeste clubman estate (ongeacht of Ivo de auto zo gekocht heeft of laten bouwen).
Desalnietemin, Ivo, veel veilige kilometers en veel plezier.
Groet ron
Ik vind hem erg net geworden Ivo! Zeer netjes gedaan!!!
Mocht je nog ooit spijt krijgen, kun je hem nog altijd terug bouwen... Er is gewoon weer een Estate body gered van de sloop!
ayla schreef:
Tsjah, ik hoop dat Ivo er blij mee is.
Ikzelf vind het niets, alleen de kleur is wel erg mooi.
Groet ron
Lijkt me wel, aangezien hij het bedacht heeft en betaald
Ieder zijn eigen smaak, maar heb respect en waardering voor de hoeveelheid tijd en geld die hij voor deze auto heeft uitgetrokken.
Joost, smaak is geen kwestie van geld.
Hierboven zie je ook niemand die de ideeen van Ivo veroordeeld, niet respecteerd of niet waardeerd (goed en begrijpend lezen...).
Men geeft alleen zijn eigen smaak weer.
Als jij dat lauwe reacties noemt, tsjah, so be it..
Groet ron
ayla schreef:
Joost, smaak is geen kwestie van geld.
Hierboven zie je ook niemand die de ideeen van Ivo veroordeeld, niet respecteerd of niet waardeerd (goed en begrijpend lezen...).
Men geeft alleen zijn eigen smaak weer.
Als jij dat lauwe reacties noemt, tsjah, so be it..
Groet ron
Maar geld is wel handig
Ben het met je eens, maar ik weet hoeveel tijd en moeite er in is gaan zitten, en dan vind ik het persoonlijk nog al lauw. Maargoed discussie gesloten
FW's
Schopperdeschop.
Inmiddels rijdt ik al weer 5 maanden met mijn MPi rond als daily-driver.
Korte samenvatting van de afgelopen 5 maanden:
- 12.000 kilometer afgelegd, gemiddeld verbruik ca 1 op 16,3
- In 12.000 kilometer is er slechts 1,5 liter olie uit het blok verdwenen (km stand nu 117.000). Ook de versnellingsbak lijkt nog lang niet levensmoe.
- Aan bekijks onderweg geen gebrek.
- Er zit inmiddels ook een trekhaak onder en met de Puck ben ik naar het Ardennenweekend geweest. Verbruik bij 95 - 100 km/u is ca 1 op 12,5 met de Puck er achter
- Hi-lo's en nieuwe veerbollen zijn echt nodig bij gebruik van de caravan. Die worden in elk geval gemonteerd voor het IMM in Duitsland.
- Op het IMM in Engeland bumpers en een logo gekocht.
- Hemeltje en bekleding achterin is nog steeds niet klaar. Door omstandigheden zijn mijn euro's de laatste maanden ergens anders aan uitgegeven. Dit schuift helaas door naar volgend jaar.
- Het heeft mijn tussenpersoon veel moeite gekost om de verzekering te regelen. Uiteindelijk is het gelukt om tegen een redelijk premiebedrag mijn auto All-risk te verzekeren tegen taxatiewaarde. Maar wel met no-claim regeling en onbeperkt aantal kilometers. Eigenlijk een gewone autoverzekering, met als enige uitzondering de taxatiewaarde.
Ik heb nog geen seconde spijt gehad van dit project. Op een details na (die in de toekomst nog wel komen) rij ik nu echt in mijn droom Mini rond. Prima geschikt voor dagelijks gebruik, maar toch echt een 100% Mini.
Gave mini, echt helemaal mijn smaak!
Vooral gaaf dat het ook een 'family-car' is
RE: Mijn mpi-project in opbouw
Ingediend door Ivo op do, 05-03-2009 22:34
Afgelopen herfst was het dan toch echt tijd om het roestmonster uit mijn MPi te verdrijven. Na demontage bleek helaas alles veel erger dan verwacht. Eigenlijk was de body gewoon volledig afgeschreven.
Na overleg met de Mini garage bleek het zoeken naar een andere (kale) body met weinig roest de goedkoopste optie, om daar uiteindelijk mijn MPi blok en interieur e.d. in te bouwen. Dus zijn we (ikzelf en de Minigarage) op zoek gegaan naar een andere body. Uiteindelijk heb ik een body gevonden, voorzien van een nieuwe MPi-neus en waaraan voor de rest ook al een groot deel van het laswerk was gedaan.
Omdat ik zelf niet goed kan lassen, heeft de Minigarage het resterende laswerk gedaan. Tevens is er een mooi groot gat voor m'n webasto-schuifdak in de body gezaagd, zodat ik in de zomer straks ook weer heerlijk kan genieten van frisse lucht en zon. Verder zijn er bevestigingspunten aangebracht voor m'n rolgordels op de achterbank, zodat ook die straks weer gemonteerd kunnen worden.
Daarna (afgelopen januari) heeft de body een beitsbehandeling en lakbad gehad, zodat alle holle ruimtes roestvrij EN behandeld zijn.
Afgelopen donderdag is de body door het beitsbedrijf terug gebracht naar de Minigarage. Hieronder een paar foto's van hoe hij er toen bij stond. Zoals op de foto te zien is, moet het motorkapje opnieuw ondergedompeld worden. Hier is een luchtbel onder blijven hangen in het lakbad, wat niet zo goed is voor het kaalgebeitste staal. Voordeel is wel dat ik nu met eigen ogen heb kunnen zien dat de motorkap echt helemaal kaal was.
Inmiddels is de spuiter bezig om er voor te zorgen dat alles straks ook een mooi kleurtje heeft.