Mini 1000 '87 project

RE: Mini 1000 '87 project

Het schiet inderdaad lekker op :) Als ik eenmaal bezig ben ga ik vrij hard. Maarja ik vind het dan ook harstikke leuk om te doen! Ik heb nu ook kerstvakantie t/m de eerste week van januari, dus ik heb nog wel ff tijd.
Ik heb nu geen foto's bij de hand, maar ik kan donderdag wel ff wat maken, dan ga ik weer verder! :) Dan ga ik de banaan en paravan afmaken :)

Schiet het bij jou dan een beetje op? Al een tijdje geen update meer gezien! De maycooper werd dan de basis van de ''nieuwe'' auto toch?

Succes met alles!

Groetjes , Stefan

Effe een geluidje erbij :D

link

Was ik weer :D
Nieuwe remschoenen (links en rechts)

Paravanhoekje geplamuurd (morgen verder)

En mn nieuwe deurtje gespoten, best goed gelukt! :)

Zo, vandaag mn dorpels gelast (links en rechts), verbreders gemonteerd, kentekenverlichting, paravan gelast, en nog veel meer!

Verlichting doet het :P Dat is een vriend van me, die helpt me vaak :)

Mn deurpanelen zijn binnen!

Voor + achter in de kleur zwart :)

de panelen voor de voordeuren hebben wat aandacht nodig, maar dat komt helemaal goed O:)

deze foto ook gelijk maar even gemaakt :P

Deurpanelen gemonteerd, stoelen erin gezet, die bevestigingsbeugels gemaakt (had ik niet) en vastgezet.
Net heb ik een voorruit en een motorkap opgehaald ( dank je Mr x ), daar ga ik morgen mee aan de slag.
Dusss.... morgen meer! :D

Beetje vies! Maar dat komt goed :P

Volgens mij ben jij ook al lekker aan het opschieten met jou project zo te zien

wat ben je nog allemaal van plan?

Ja het schiet al wel lekker op :)

Wat ik nog allemaal van plan ben.. eigelijk heel veel!
Ik wil nog grotere verbreders, en bredere wielen, hij moet eigelijk van de zomer professioneel worden gespoten, stoelen met zwart leer, een 1300tje :D Eigelijk vanalles!

Eerst maar eens zorgen dat er een vers APK'tje op zit, en daarna ga ik rustig dingetjes veranderen :)

Ik heb vanmiddag nieuwe remklauwen besteld, die komen dinsdag binnen. Mijn zuigertjes en rubbers waren gaar, dus ik denk dan doe ik dat gelijk goed :D
(Tikt wel aan :x )

Zo, de klauwen zijn binnen, en gelijk ff gemonteerd.
Ik zal deze week even een wat uitgebreidere update doen, want er komt nog meer post! :P

Ik moest afgelopen zaterdag even mijn nieuwe klauwen testen:
link

Beroerde foto van de nieuwe klauwen:

Als je het filmpje heb gezien, dan is het wel duidelijk dat de remmen wel in orde zijn :P

Ik heb ook nieuwe knipperlichten gemonteerd, want mijn oranje kapjes waren verweerd. Nu heb ik witte kapjes met (vanzelfsprekend) oranje lampjes. De lichtopbrengst is echt 10x beter!
Zaterdag ga ik de nieuwe stuurhoezen monteren en met het dashboard aan de gang.

Je zou voor het mooie je remmen ook moeten testen met hogere snelheid :)
met deze snelheid sta je met je schoenen nog stil :P hahaha

maare mooie remklauw :)

Ja, dat weet ik. Ik zie het alleen niet zo zitten om zonder rijbewijs en zonder apk gekeurde auto de weg op te gaan :P Zodra ik mn rijbewijs heb (ongeveer 2 maanden) dan wil ik het er wel op wagen.

Zaterdag weer lekker verder klussen!

okee lijkt me wel slim idd :) om het iniedergeval te testen of laat het iemand doen :)

slim dat je al bent begonnen met de mini opknappen voor jeje rijbewijs heb :) kan je meteen rijden met je auto zodra hij af is (dat hoop je dan)

Jaa dat vond ik zelf ook :) Ik hoop binnen nu en 2 maanden mijn rijbewijs te hebben, en dan moet de Mini ook klaar zijn. Dat zou ik wel moeten redden denk ik, ik heb namelijk ook nog een paar weken vakantie tussendoor. Komt goed! :D

Waarschijnlijk kan ik mijn schijven gratis af laten draaien, dus die gaan er binnenkort ook af. Verder ga ik mijn schokdempers nog geel spuiten. Er komen later nog een keer GMAX schokdempers onder. Ik wil eerst met de standaard schokdempers rijden, want dan kan ik het verschil aanvoelen tussen standaard en GMAX :)

Weinig gedaan afgelopen weken... Ik ben erg druk geweest met school. Ik heb wat kleine onderdelen vernieuwd etc, en de hogedruk spuit op mn blok gezet (ja, hij loopt nog steeds :P ).

Weer even een kleine update..
Afgelopen zaterdag is de Mini voorgekeurd!
Het is best een lijstje, maar alles is makkelijk te verhelpen lijkt me.
Claxon aanlsuiten, knipperlichten, remlichten, band RV vervangen, stoelen vastzetten, en de tik in m'n trommel verhelpen.
Valt best mee toch? :D

Vandaag heb ik wat bedrading vervangen hier en daar, en nieuwe (betere) stekkertjes erop gezet. Verder ben ik met de banaan bezig geweest, want dat had ik steeds maar voor me uit geschoven. Daar had ik niet zoveel zin in :x De uiteindelijke APK duurt nog even, omdat ik eerst mn rijbewijs wil hebben. Tot die tijd kan ik alles rustig afwerken, schoonmaken (zie motorblok :x ) etc.

Dat valt inderdaad best mee!
Suc6 ermee!
Handig hè zo'n voorkeuring, maar rijd je er dan naar toe met een geschorst kenteken, of ging hij op de auto-ambulance?

Nou dat is eigelijk heel makkelijk :D Ik werk nu ruim 4 jaar bij die garage, en de Mini staat gewoon op het terrein daar. Ik heb daar dus alles tot mijn beschikking :P Hij is nu ook niet geschorst, hij staat in de handelsvoorraad (scheelt ook weer geld) :D

slimme jongen :*

als je er profijt van kan maken, waarom niet ;)

PS:

[i:284mo2wq] Stefan dat blokkie kan echt niet zo :P , kom maar keer weekend hier heen, dan maken we hem net als de mijne. Non stop effies doorgaan. en dan is die weer als nieuw :P [/i:284mo2wq]

ja, zo heb ik al best wat uitbespaard :P

[size=75:1vx9syga]Ja Rob, dat komt helemaal goed ;) [/size:1vx9syga]

Ik trok vandaag het lampje uit m'n hemeltje, en wat zat daarin? Muizenstront :x

Zo, een kleine update, maar een hoop werk eraan gehad :x
Het meeste werk was eigelijk het uitmeten van hoe alles moet komen :P

Even een totaalplaatje:

Mooooie recaro in je mini ;) met een beetje en slijpen en lassen is het ons toch gelukt ;) nu nog ff een andere recaro op de kop tikken. APK punten ff doen en dan kan je mooooi achter mij aanrijden als we gaan toeren :D 8) En misschien in de toekomst een 1.3 turbo inbouwen van een fiat uno :*

stefan_ schreef:
Zo, een kleine update, maar een hoop werk eraan gehad :x
Het meeste werk was eigelijk het uitmeten van hoe alles moet komen :P

Even een totaalplaatje:

Maar goed dat er een goeie lasser aanwezig was he :x :P

Zaterdag even een foto'tje genomen op m'n werk :)

Ik heb vandaag even m'n cilinderkop eraf gehaald omdat ik een vermoeden had van een lekke koppakking. Toen ik hem eraf had, bleek dat dat inderdaad zo was. Dus, ik ga morgen ff nieuwe pakkingen etc halen, en dan ga ik hem aankomende dagen reviseren op mijn stage :P

Als ik morgen tijd heb zal ik wel even foto's plaatsen :)

Vandaag een nieuwe koppakkingset gehaald, tapijtsetje, hi/low voor achter, en een nieuwe verbreder die kapot was :x
Dus ik ben weer helemaal gelukkig :D
Deze week heb ik 3 dagen vrij, dus ik kan een hoop doen :)

De cilinderkop en alles zit er weer op, carb schoongemaakt (zat HEEL veel bagger op), en alles weer aangesloten. Morgen gaat hij weer lopen als het goed is :) Dan de bekleding verder afmaken, en dan... zie ik het wel :P

Morgen komen de foto's!

Hier is te zien dat de mini achter verlaagd is, omdat hij achter veel te hoog stond in verhouding tot de voorkant.
Wat een geklooi is dat als je niet weet hoe die trompetten losmoeten etc :x Maargoed, het is gelukt. Ik heb blauw geanodiseerde Hi/lo eronder :)

hier de vers gespoten cilinderkop

De carb heb ik ook losgehad, want daar zaten echt lagen bagger op :x Zijn ongeveer 2 busjes remreiniger doorheen gegaan, en toen werd het weer iets netter.

Ik neem morgen ff een digitale camera mee, want mijn nokia is qua foto's maken echt een RAMP :x

Hij loopt nu trouwens ook een stuk beter! Ik moet alleen de choke nog afstellen. Ik had de kleppen nog gecontroleerd op klepspeling, en dat was ietwat ruim :| Nu is alles weer in orde :)

Dfe recaro had ik al vrij snel weer verkocht, omdat het een zeldzaam exemplaar bleek te zijn :P Vandaag heb ik deze opgehaald

En wat ligt daar op de stoel? Een open luchtfiltertje :) Tnx Wats (Rob).

Je bent leuk bezig zo. Staat er netjes vlak bij zo! 8)

Eén tip: dat filtertje behoeft absoluut een andere naald in je carb. Bij hogere toeren is er zo veel te weinig vacuüm blijkbaar.... ik heb het geprobeerd, nota bene met een mooi kelkje voor goede luchtstroom, maar boven de 90 km/u begon ie merkbaar slechter te lopen en ga je nog harder, dan gaat ie hevig pingelen, dat wil je echt niet!
Dus uwes is gewaarschuwd. ;)

bedankt voor de tip! Ik kwam er vandaag achter dat mn filtertje niet past, dus dan moet ik ff een andere carb regelen :P Heb ik dat ook weer gehad. Ik heb vandaag mijn hoofdremcilinder losgemaakt, om die te zandstralen en te spuiten. Dus die komt er weer als nieuw uit te zien :)

Ik kon kiezen: Of volstampen met plamuur, of een nieuwe erop zetten waardoor ik een betere basis heb.
Ik koos voor de 2e :x Volgende week komt de nieuwe binnen, en kan ie erop :)

meteen de naad wegwerken? of komen de bumpers weer terug?

Naad wegwerken ja :) De bumpers komen er niet meer op!

Tight! 8)

Wel netjes ja 8) Ik hoef nog maar een paar dingetjes te doen, dus het ziet er naar uit dat hij klaar is voordat ik mijn rijbewijs heb (21 april afrijden).

Ik hoop het voor je ;)
Is het eigenlijk moeilijk om zo'n naad weg te werken?

Als je plaatwerk allemaal nog in goede staat is valt het wel mee. Je moet zorgen dat het plaatwerk dicht op elkaar blijft zitten, omdat je anders veel moet opvullen. Ik had de oude banaan er onder kunnen laten zitten, maar dan had ik er behoorlijk wat plamuur op moeten doen, en dat zag ik niet zo zitten, helemaal niet omdat hij van de zomer word gespoten. Als je banaan, kofferbakbodem al in ontbinding zijn, dan zou ik het niet doen. Dat valt niet te lassen, er vallen alleen maar gaten in.
Als je het mooi vind, is het de moeite zeker waard 8)

Jah ik vind het super mooi, maar ik heb zelf geen las ervaring(wil het wel erg graag leren) en zit wat krap bij kas. Dus voorlopig zit t er nog niet in :(
De maand juli is voor mij een mooie inkomstenbron, dus daarna zien we weer eens verder 8)

Net mijn remmen weer ontlucht en een klein stukje gereden of de remmen het deden. Bij het optrekken merkte ik dat hij gigantisch veel vermogenverlies heeft. Trekt op als een slak :? Maar ff naar kijken trouwens, net als de remmen. Dat lijkt ook nergens op :r

Verder de remlichten (ja, nog steeds), en de claxon. Dan is hij klaar voor de apk.

Orginele uitlaat zit er weer onder, en het vermogensverlies lijkt nu een stuk minder. Compressie van cilinder 1 is wat minder, maar dat komt denk ik door de klepspeling. Het is de bedoeling dat er volgende week apk op zit. Nog ff snel de uitlaatklem vastzetten, hoofdremcilinder probleem oplossen, en een nieuw bandje scoren :9

Wat zie ik nu? hij staat op marktplaats! Waarom? Deze onderdelen zijn toch niet lastig om te vervangen? Als je de spullen al hebt liggen zou ik er gewoon mee verder gaan.

Ja man!

Waarom verkoop je hem dan?
Je was er zo lekker mee bezig.

Ik heb ook wel eens dagen dat ik denk, waar ben ik aan begonnen. Maar ben nu al ver. Dus maak het ook helemaal af ook.

Hoop dat je je nog bedenkt.

Geef uitleg want ben wel benieuwd eigenlijk :| :'(

Gr.

Ik zal even alle rare gedachten uit de wereld helpen :)
De reden dat de mini weggaat, is omdat ik dus geen motivatie meer heb om door te gaan. Ik ben er een beetje op uitgekeken. Ik wil de mini eigelijk meer bieden dan buiten staan en wegroesten. Ook vanwege het feit dat ik nog gewoon een studentje ben, heb ik niet zoals sommigen het geld om hem te laten stralen, strakmaken, en professioneel spuiten. Daar heeft een gemiddelde student gewoon geen geld voor.
Nou zul je denken: dat had je ook wel eerder kunnen bedenken!?
Ja, dat klopt. Ik zie het maar als een leermoment.
Ik vind het erg jammer dat ik hem wegdoe, maar ik denk dat dit het beste is.
Maar 1 ding is zeker: Er komt over een paar jaar weer een Mini!

[size=75:5kid1wuu][Chat uit topic verwijderd - Tincu][/size:5kid1wuu]

Waarom niet zoals ik nu doe, opknappen tot hij apk-waardig is, dan rijden en veel plezier beleven. Ervaren hoe het autotje is en wat hij doet. Als er problemen zijn die stuk voor stuk aanpakken en dan over een paar jaar stralen/strakmaken/spuiten. Ik denk namelijk dat de komende paar jaar de miniprijzen alleen maar zullen stijgen, zoek dan nog maar eens zo'n leuk projectje. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en ik (en anderen vast ook) respecteer je keuze maar ik zou het wel weten... :9

paint job kan ook, voor tijdelijk, met een verfroller of met de spuitbus. Het ziet er misschien niet zo strak uit enz. maar beter als niets. En tegen de tijd dat je weer geld heb om de auto profi te laten spuiten zal je toch wel weer wat plaatwerk moeten vervangen |:( :x :P ;)

Jammer idd, dat het project in deze fase strand. Zelf ben ik voordat ik er aan begonnen ben eerst naar een (betaalbare) stalling/klusruimte op zoek gegaan. Viel niet mee, maar met een beetje geluk en geduld is het gelukt. Nu kan ik er in alle tijd rustig aan verder werken en vallen de kosten ook mee.

Misschien een idee om de motivatie een beetje terug te krijgen :)

Ik werd ook een beetje gefrustreerd van het roesten en andere zaken die ik grondig wil aanpakken maar waar door studie te weining tijd en vooral geld beschikbaar is. Op een gegeven moment heb ik gewoon besloten om hem vooral rijdend te krijgen en houden. Dan maar wat roestplekjes die wel gelast zijn maar niet optimaal zijn gespoten enzo. Hij rijdt er niet minder lekker door en de meeste mensen vallen dat soort dingen niet eens op. En dan knap ik hem over x jaar wel goed op als er wat meer financiele ruimte voor is. Je moet als student ook niet die supermini willen hebben. Uberhaupt een Mini hebben en rijden is al erg gaaf! Denk er nog maar eens over na ;-)

ik ben ook student

En ik ben (maycooper evo) aan het opknappen :)

Het is opzich wel betaalbaar alleen je moet weten wat je uitgeeft en zoveel mogenlijk zelf doen.
Ik werk dan erg veel om het te kunnen betalen etc, en heb 'vroeger' veel gespaard en weinig uitgegeven omdat me moeder zo verstandig was om me geen scooter te gunnen en ik daar altijd over zeurde.
En nu bij me zelf denk, wat goed dat ik dat nooit gedaan heb. Anders had ik het geld nu niet.

Toch is het en blijft het duur.
En komt erbij dat ik me body zo gekocht heb wat weer geld uitspaarde, zo bekijk ik het ook. Als ik iets goedkoop kan doen. Maar ik tevreden met de kwaliteit ben, dan doe ik dat ook.

Maar goed.
Het is niet alleen financieel een hele klus, maar mentaal ook. Er gaat erg veel tijd inzitten. En dat is meestal de frustratie.

Maar toch. er komt OOIT weer een mini dus dat is altijd goeie hoop stefan ;) :D