Mini 1000 '88 [restauratie]

RE: Mini 1000 '88 [restauratie]

waarom rol je hem niet zoals eerder al gezegd, heb ik ook gedaan, eerst in all-grund omdat dit moor ruw is wou ik het zo laten als zijnde een schoolbord, maar deze verf is niet vochtdicht vandaar een laag industrielak er overheen, zo dik als poedercoat en erg waterafstotend ideaal voor de mini! :P... Het schijnt dat een mini vrij roestgevoelig is! :P haha

link

Succes ermee!

Mat zwart heh..?? Dan zou je eventueel ook de mini kunnen laten 'wrappen'. Weet alleen niet hoe duur zoiets is om te laten doen maar met behulp van internet kom je er wel :)

Echt zonde dat je hem een andere kleur wil geven.

Ik vind dit een erg mooie kleur voor een Mini.

Leuk Idee om de mini met een spuitbus te gaan doen, Mat zwart is super om te spuiten met een spuitbos, vooral de rat look.
Mischien een idee om de motorkap en achterklep roestig te maken.
Afschuren en besproeien met zout water na 3 nachtjes heb je mooi effect en daarna blanke lak er over ;).

Pook knop leuk idee, maar hoe krijg jij dat gat er gecentreedt in.

Blijf dit volgens, mocht je toch hulp nodig hebben als je voor roest effect wilt gaan pb me maar ;)

MiniFreak schreef:
Mat zwart heh..?? Dan zou je eventueel ook de mini kunnen laten 'wrappen'. Weet alleen niet hoe duur zoiets is om te laten doen maar met behulp van internet kom je er wel :)

Wrap kost tussen de 1000 en 2000 euro :? kan je hem ook bijna voor laten spuiten

Nee hoor, rond de 800,- euro.

Bart schreef:
Nee hoor, rond de 800,- euro.

Ligt eraan waar en wat je precies wil natuurlijk.
Gewoon offertes aanvragen bij verschillende bedrijven.
Dan weet je pas hoeveel het gaat kosten.

Ben ik weer! Ik was even op de vakantie! Die spuitbusjes heb ik voor de lose deeltjes gehaald enzo. Ik heb ook potten verf waar ik het inderdaad mee wil gaan rollen. Ik had de motorkap ook mar zwart gespoten. Maar ga het nu ook een keer met de roller proberen. Maar ik hou jullie op de hoogte!

Komt allemaal goed!

Ook weer wat tweedehands onderdeeltjes gekocht.

Een dashboardje (wordt waarschijnlijk zwart):

Witte achterlichtjes(worden zwart):
[size=85:1stystc2][/size:1stystc2]
Monza tankdop:

Ik ga dit alles donderdag ophalen dus ik hou jullie op de hoogte!

Leuk disign gemaakt
De uiteindelijke stickers of extra dingen zullen vast nog wel veranderen. Maar in grote lijnen wordt de mini zo:

Maak je dat in Adobe Illustrator?
Zoja, heb je een Mini als vectorbestand voor me?

ziet er gruwelijk uit :) benieuwd naar de resultaten

05-08-2011
Ik heb gister m'n 2ehands onderdeeltjes opgehaald.
Een dashboardje (wordt nog aangepast en een nieuw kleurtje etc.

Ook doorzichtige achterlichtglaasjes gehaald en een nieuwe tankdop.
De tankdop zit wel verkeerd om gemonteerd nu volgens mij. *Moet het draad er even opnieuw optikken..
De achterlichtjes worden uiteindelijk zwart.
Foto:

Ook heb ik m'n motorkap al eventjes in de zwarte lak staan maar foto's volgen!

10-08-2011

Weer lekker wezen klussen..

Het gekochte dashboardje glad trekken (wordt bestickerd):

Resultaat met folie er overheen (nu de rest nog):

Motorkapje eindelijk zo goed als klaar (na 1,5 week uitgehard te hebben):

O+

wauw gaaf mat zwart
Maar zie ik nou een sinasappelhuidje op die onderste foto?
zoja, is het storend ofniet? want het is en blijft natuurlijk matzwart

Ik zal het leuker vertellen. Het is gerold. Dus zo strak als het kan zijn voor rollen. De auto wordt rat-style look. Dus mag best een beetje grof er uit zien. Maar die onderste foto is ook van heeeel dichtbij genomen natuurlijk.

ja ik wist dat hij gerolt zou worden, ikzelf ga spuiten, denk je dat je het dan nog netter krijgt? aangezien mijn mini geen ratlook gaat krijgen

Ik had de motorkap eerst gespoten. Maar het nadeel van spuiten in dat de zwarte kleur grijs wordt. Daarom heb ik er voor gekozen om het 'zijdeglans' te doen. Ligt akelig dicht bij mat zwart maar wordt niet grijs. Dus ja, die keuze is aan jou.
Mat zwart is ook lastiger spuiten dan een glans kleur.

Kan toch ook zijdeglans spuiten evt?
heb gewoon een spuitcabine tot mijn beschikking dus hoef niet met spuitbussen te werken.

Ik kon ook in een spuitcabine spuiten maar wilde eerst alles even proberen (vandaar spuitbusjes) De laklaag van de roller is uiteraard ook erg dik. vind ik wel fijn:)
Maar zijdeglans van uiteraard ook te spuiten. maar er is ook een matte blanke lak als het goed is. Als ik jou was zal ik hier over invormeren. Gewoon even contact opnemen met een spuiter.

Ik kon ook in een spuitcabine spuiten maar wilde eerst alles even proberen (vandaar spuitbusjes) De laklaag van de roller is uiteraard ook erg dik. vind ik wel fijn:)
Maar zijdeglans van uiteraard ook te spuiten. maar er is ook een matte blanke lak als het goed is. Als ik jou was zal ik hier over invormeren. Gewoon even contact opnemen met een spuiter.

d:)b

13-08-2011

Het motorkapje zit er op! *eindelijk...
Alleen de schroefjes van het chrome stripje zijn toch wel aan vervanging toe dus hier vd week een setje nieuwe schroefjes voor halen en ook maar monteren!
Weet trouwens iemand hoe ik het beugeltje van mij motorkap (openhoudding) steun in de motorkap kan demonteren? In mijn nieuwe motorkap zit er namelijk geen één..

afslijpen? :x

Restrain schreef:
afslijpen? :x

En daarna er weer in lassen. Een dingetje van 1 cm groot.
?? Doe jij het voor :p

haha uhh ja nou uhhh nee :P

miniTOBS schreef:
Ik zal het leuker vertellen. Het is gerold. Dus zo strak als het kan zijn voor rollen.

Dat is bullshit ;)
mijn hele mini is ook gerold.
en heeft dus absoluut geen sinaasappelhuidje!
die is gewoon strak!

dus dan ligt t toch aan jou rolkunsten, of je schuurkunsten.. of??

Kan ook nog is inderdaad. Vond t goed zat zo.

DE MINI IS TROUWENS TE KOOP!

Ik ben bezig met het opzetten van een eige bedrijf en heb geen tijd en ruimte meer voor de mini.

:O :?

Tja. Ik had het ook niet verwacht.. Maarja moet wat.

Erg jammer!

maar ben je evt ook bereid om onderdelen los te verkopen?

Ik moet van heel dat ding af. maar wat zou je willen dan?

zo evt wel die achterlichten willen.. tankdop...en nog wel wat dingen.. maar ga donderdag eerst zelf naar een andere mini kijken en laat je daarna wel weten wat ik zou willen hebben mocht je geïnteresseerd zijn in dingen los te verkopen

Je verkoopt die mini wel snel, je hebt hem pas net!

Klopt, baal er ook een beetje van maar heb een bestelbusje nodig als vervoer straks. De mini is te klein om het 1 en ander mee te vervoeren.

laten schorsen, onder 16 dekens wegzetten in een garage of kas ook geen goed idee??? ik zou mijn Minike nooit verkopen, hoe dan ook

@minifreak, echte liefhebbers doen hun mini ook niet weg tenzij voor een andere mini :D
greetz en succes met je zaakje en de verkoop

goedenavond

ik heb uiteindelijk de mini van thomas overgenomen
maar ik heb heb hem gestript en je wilt niet weten wat ik allemaal ben tegengekomen
flintstones meet the flintstones
gat in rechterspatbord ter grote van maat 46 klompen
allebei de dorpels rot
de rechterdeurstijl verrot
de achterkant onder de klep verrot
ontkoppelt niet meer deuren aan de onderkant verroest
ik heb zeg maar meer plamuur en kit en schroefjes gevonden dan lasnaden en mooi afgewerkt paneeltjes
oja ik was nog vergeten: allebei de paravanhoeken verrot en onder de ruit in het midden

zo dat was hem weer binnekort ff fotos plaatsen hoe de mini er nu uit ziet

al een tijdje met de mini bezig veel vordering gemaakt eerst ff wat fotos hoe het was
domme vraag weet iemand hoe je een foto moet plaatsen :9

maak een account aan bij link of iets dergelijks, daar kan je foto's uploaden en die foto's kan je dat met de 'img' tags in een bericht zetten

Dus: [img]adresfoto[/img]

;)

ok is er geen makkelijkere manier?

dit is echt heel makkelijk.. account aanmaken, pics uploaden en linkje hier plakken.. de link van elke foto staat er al onder. je hoeft alleen maar CTRL + C en CTRL + V te doen..

Jaapio

Ok dankje voor de tip