mini 1985 met bodykit

default

RE: mini 1985 met bodykit

ik heb paar dagen geleden een mini gekocht

hy is van het jaar 1985 en een 1000cc
hy is door de vorige eigenaar al roestvry gemaakt en opgelast en behandeld

dit zijn de fotos






hy heeft al 4jaar stil gestaan

dus de planne zijn: allemaal nieuwe rubbers aan de ramen
de motor eruit en reviseren
de motorruimte blanke zetten en behandelen met menie en beige spuiten
de kofferruimte beige spuiten
de motorblok opkuisen en bruin spuiten met chrome delen
de buitenkant blank zetten en behandelen
volledig spuite in een schoon vers lakske
voorbumper van de polyester kit herstellen
remmen reviseren
bruine en beige leder interieur geven.
en hy komt in deze kleure gespoten

alsook zo die beige strepen en beige dak


dit is een geheim project voor men lief
ze is gek op deze autokes en ik wil haar deze kado doen zodra ze haar vast rybewys heeft.

ze weet ook nx van deze site af :D

alle info is welkom.


wat ik graag zou wille weten is wat ik kan doen voor wat meer pk's te kunne verkrygen?

default

RE: mini 1985 met bodykit

amai wat een reacties hier
pfft het is hier maar stillekes se

RE: mini 1985 met bodykit

maak je niet druk.. je topic staat er sinds vandaag op...

Hot chocolate is wel mooie kleur..

Jaapio

RE: mini 1985 met bodykit

Wij waren op zoek naar de ondertiteling
Sorry dat het zo lang duurde
Dit wordt ook ondertiteld :D :D :D

RE: mini 1985 met bodykit

Leuk project! Pas je wel op met je verbreder set? Die lijkt op de foto's naadloos te zijn geplamuurd... Das niet verstandig (zie topic van de zeemax van jaapio)
Wat betreft meer pk's, zoek eens op het forum hier. Is al veel over geschreven. Als er nu een standaard 1000tje in ligt zijn er verschillende mogelijkheden. Stage 1 is dan wel het meest makkelijke..

default

RE: mini 1985 met bodykit

idd die verbreders kit is aan de voorkant ingewerkt maar die ga ik dus terug los slijpen want dit wil ik niet.
voor de rest is alles niet ingewerkt.

de voorbumper van die kit moet toch serieus herstelt worden.

wat betreft over die pk's zal ik eens ne keer de site goed overlopen :D


die kleuren van de mini heeft mijn lief zelf gekozen.
ik denk dat dan verbrederskit mooi gaat uitkomen

default

RE: mini 1985 met bodykit

ik ga vanavond eens langs bl empire in lanaken en eens een pryslijstje late opmaken wat ik ik voor kosten heb aan stukken.

default

RE: mini 1985 met bodykit

ik had gedacht om een engine swap te doen.

maar met een motor van een r1 of gsxr.
kan me iemand zegge of ik dan veel moet veranderen?

RE: mini 1985 met bodykit

Veranderen moet je dan zeker, maar veel? Ik weet niet wat jij veel vindt ;) In mijn optiek moet je dan héél véél veranderen/aanpassen/laten maken.

Er zijn hier op het forum (even kijken bij showcase) wel een aantal mensen die dat gedaan hebben, ook in Engeland rijden er wat rond.

RE: mini 1985 met bodykit

Ik weet niet wat voor chauffeur je vriendin is, maar met dat soort motorblokken wordt het zeker geen stil allerdaags autotje ;)

RE: mini 1985 met bodykit

dan zou ik dit topic lezen..
viewtopic.php?t=31976

zie je wel dat we behulpzaam zijn O:) :+) >:)

Jaapio

default

RE: mini 1985 met bodykit

alvast bedankt

nu zegt die man dat deze mini een andere carbunaald heeft steken en dat em nu 60 pk zou hebbe?

zou dit kunnen?

RE: mini 1985 met bodykit

Er is veel mogelijk. Een redelijk standaard 1000 met een andere naald zal alleen geen 60pk halen. Een standaard 1000 zit rond de 40pk. Een Stage1 kit doet daar ongeveer 2-3pk bij.

Een 1275 heeft standaard rond de 60pk.

RE: mini 1985 met bodykit

Als ik dit zo doorlees hebben we weer met een fantast te maken Ik zou er niet te veel tijd aan besteden

RE: mini 1985 met bodykit

Ben ik niet met je eens @Minimaatje

Mini1988 Heeft in ieder geval al een Mini gekocht. Plannen te over, maar aan ons de nobele taak hem wijzer te maken ;)

RE: mini 1985 met bodykit

ben je aan de goede kant van het bed uitgestapt Minimaatje.. of staat je baldadige modus al een tijdje aan..

Jaapio

default

RE: mini 1985 met bodykit

ja ik geloof de man ook niet se waarvan ik hem heb gekocht
ik weet ook dat een originele mini 1000 cc maar 41 pk heeft.

ik ben van plan wel om een stage 1 kit te steken en dan uit te kijke naar een 1300cc blokske en dan kan ik die stukken nog over bouwen naar de 1300 blok.

vandaag ben ik bij die man een handleiding gaan halen die hy nog had liggen en een aantal mini magazines waar nog allerlei info instaat :D

is altyd handig als ge mini uit elkaar gaat gooien se

en ps ik ben geen fantast
ik ga de mini opmaken int geheim voor als geschenk aan men lief.

default

RE: mini 1985 met bodykit

ik kan een 1300 cc blokske van een metro clubman op de kop tikken

maar nu is de vraag wat ik in feiten kan overbouwen van de 1000cc en wat ik nog moet eventueel moet veranderen?

het gaat om een 1300cc blok alleen de ontsteking, alternator, radiator starter carburator koppelpomp ontbreken.
Dit is een A+ blok dus nieuw type.


wie me kan helpen alvast bedankt


dit zijn fotos ervan

RE: mini 1985 met bodykit

Ik weit nie woar je vandaan kump, maar een dynamo heb ik nog wel voor je(en volgens mij ook nog een startmotor).
Klinkt alvast Brabants, dus als het nie te ver is dan kunnen we wel wat regelen.
Laat maar wat horen.

Mvg Danny

default

RE: mini 1985 met bodykit

ik ben van belgie
van herk de stad afkomstig in limburg belgie

RE: mini 1985 met bodykit

Startmotor kan je van u 1000cc overbouwen, alternator ook, en onsteking mss ook als u 1000 blok ook een A+ is.
Koppelpomp zal mss ook wel lukken vermits er maar 2 soorten zijn om die over te bouwen. Carbu moet je vervangen, die van je 1000 gaat hier niet op werken.

Als iemand een andere mening heeft mag die het gerust verbeteren :D

R1 blok of andere speciale blokken zou ik afblijven als het voor u vriendin is, die gaat er wss toch niets aan hebben en in belgie krijg je daar alleen maar problemen mee als je die op de baan wil krijgen.

default

RE: mini 1985 met bodykit

deze mail heb ik gehad van een winkel die mini's restaureert

Hallo Steven,
Een 1275cc Metro blok past in een Mini mits het gebruik van enkele onderdelen van je originele motor.
Als het hetzelfde type starter en koppeling was is het geen probleem om dit over te bouwen.
Wat wel moet veranderd worden is de bovenste radiatorslang en radiatorsteun boven aan de thermostaat,de rest is in principe hetzelfde.

RE: mini 1985 met bodykit

Check voor de ombouwdetails dit topic eens viewtopic.php?f=39&t=33310

default

RE: mini 1985 met bodykit

de mini is thuis geleverd vandaag se :p

RE: mini 1985 met bodykit

het is niet echt ombouwen vermits het blok al in ne mini heeft gezeten, tis meer overbouwen alle stukken van de 1000 op de 1300 zetten.

default

RE: mini 1985 met bodykit

volgende een week verlof se
dan een paar dagen eraan gaan werken
blokske eruit hysen enzo

default

RE: mini 1985 met bodykit

pfft gistere aan de mini bezig geweest en der is toch wat meer aan de hand se

de choke kanel is over
de kachelkabel is over
de kabel van de toerenteller lag er los in
er werkt maar 1 achterlicht(nog niet de pinkers of de stop)
er werken geen koplampen

en er ligt nieuwe electriciteit in volgens de man maar hy heeft de oude er ook niet uitgegooid.

iemand die kan helpe en of een electrisch schema heeft van ene mini 1000cc van 1985?

default

RE: mini 1985 met bodykit

er is ook zo een oogske aan de stekker van de achterlichten
waar moet dat aan bevestigd worden?

die man had alles gedemonteerd en nu mag ik het uitzoeken
en tis men eerste mini dus ga nog wel wat vragen hebbe :D

RE: mini 1985 met bodykit

als je eens moet kijken hoe vanalles gemonteerd zit kan je bij mij komen kijken..

kben zelf van zelem-halen..

mvg steven

default

RE: mini 1985 met bodykit

vandaag er weer wat aan gaan werken en dingen uitzoeken

de auto kryg ik maar niet gestart

de startmotor draait maar slaagt niet aan?

iemand die dit mss weet hoe dat komt?


dan nog als ge da auto duwt in zen 2de of 3de dan kunt ge blijven duwen?
dit zou toch ook niet mogen?

iemand die deze oplossing weet?


alsook vandaag te snelheidsmeter gedemonteerd en daar was echt een ratten nest achterin se

alle kabels zijn by doorgebeten

en ook iemand die weet waar die snelheidsmeter moet bevestigd worden aan de motor

RE: mini 1985 met bodykit

Is er een vonk aan u bougies als ge probeert te starten?
Die kabel van u snelheidsmeter gaat van de teller naar de linker achterzijde van de motor als ge achter u stuur zit.
Die zit helemaal beneden maar nog net niet beneden genoeg om gemakkelijk aan te kunnen
En normaal als die in versnelling staat kunt ge die wel verder duwen maar met veel weerstand.

Grtz Davy

default

RE: mini 1985 met bodykit

als ge em duwt biedt em geen weerstand
en de starter draait maar pakt gewooon niet aan

default

RE: mini 1985 met bodykit

vandaag eens aan de ganse nieuwe bekabeling beginne van de snelheidsmeter

ik zal strax eens wat fotos posten ervan

default

RE: mini 1985 met bodykit

ben aan men snelheidsmeters begonne se
schema'ke getekend en fotos getrokken
dan uit elkaar gehaald en opgeschuurd en terug in het zwart gespoten

de chrome ringe en het glaske gepolierd en terug gemonteerd

zal straks een fotos posten ervan
dan kan ik in de week terug de bekabeling doen

default

RE: mini 1985 met bodykit

hier de fotos se
van ervoor en erna
totaal verschil

kmoet er nog 1 doen



























default

RE: mini 1985 met bodykit

nu ben ik op zoek naar leds ipv die schroeflampkes

wie kan me daar by helpen en welke fitting ik moet gebruike?
ik heb hier al wel op de site foto gevonde met de leds maar vind ze niet op internet?

greets

default

RE: mini 1985 met bodykit

kan iemand mijn hier vertellen hoe ik de 2 delen van het dashbord moet losmaken?


groeten

RE: mini 1985 met bodykit

Welke 2 delen, boven en onder?

default

RE: mini 1985 met bodykit

ja

RE: mini 1985 met bodykit

Bovenste zijn 3 moeren, 1 in het midden en 2 langs de zijkant.
De onderste moet je het schakelaarpaneel losmaken, 2 moeren langs achter en dan zijn het clipjes die vanboven aan de achterkant zitten.

Grtz Davy

default

RE: mini 1985 met bodykit

thx

default

RE: mini 1985 met bodykit

kan iemand mij zegge welke bodykit ik op de mini heb staan?

ik snap niet dat ik mijn bumpers moet terug plaatsen
volgens mij is de kit verkeerd geplaatst.

maar ik vind er nergens fotos van

RE: mini 1985 met bodykit

Hey hey,

Volgens mij is het de bodykit op deze site: www.minimania.nl

Als ik de voorkant vergelijk met de voorkant van jouw Mini.



Waar de achterbumper vandaan komt weet ik ook niet.

Groetjes,

Roy

RE: mini 1985 met bodykit

default

RE: mini 1985 met bodykit

ok thx en de achterkant mis ik nog dan ?


ik vind die bumpers echt niet passe op zo een kit

mss mijn eigen kitje farbriceren
ben nogal ne handige met poly :p

default

RE: mini 1985 met bodykit

ik denk dat het deze bodykit is se

aangezien de gaten vanvoor van de pinkenr er by mij ook inzitten voor de bullbar die by de mini is


http://www.minimania.com/images_temp/35 ... sms012.jpg

RE: mini 1985 met bodykit

Check de website welke bij de URL van 't plaatje hoort wat ik plaatste, die hebben verreweg de meeste bodykits.

default

RE: mini 1985 met bodykit

die link die ik heb gezet dat is em se

maar de vorige eigenaar heeft de voorbumper aangewerkt aan wielbogen

kga die terug los slijpen want de bumper past er nimeer op .
er moet normaal zo aan de zijkante een indieping zijn dat de bumper dieper in de wielbogen ligt


dan nog een vraagske

zaterdag gaat de blok eruit
en ik zou de benzinepomp moete vervangen en alsook de koppelingsarmpke

zou ik een electronische benzinepomp nemen en moet dat armpke gans vervange worde of kunde die gewoon reviseren?

alvast bedankt

RE: mini 1985 met bodykit

De koppelingsarm moet waarschijnlijk vervangen worden omdat het scharnierpunt te ver uitgesleten is, dat is iets dat je niet kan reviseren, gewoon een nieuwe kopen als hij slijtsporen op de kogel heeft dus. Wat de benzinepomp betreft, daar zijn hier een x aantal topics over. Ikzelf kom prima vooruit met de standaard pomp tot dusver.

default

RE: mini 1985 met bodykit

vandaag wat verder gedaan aan de mini se

eindelijk werken de pinkers :D
er was ergens een vals contact maar was wel wat speurwerk :D

alsook de verwarmingselemement binne eruit gezwierd voor ne make over

en de moto draait nog steeds niet ???

starter opgehaald en dieje draait
op de accu 13 volt en vanvoor op de startersolenoide maar 11.9v

en als we hem wille starten dan hebbe we maar 3.5volt

de starter draait dus maar we denke dat hy het tandwiel niet meepakt
en dus de delco draait ook niet mee dan he


wat kan dit dan zijn? de start solenoide staat aan de linkers kant van de wagen


dan hebbe we nog de koppelingspomp verwyderd en die eens proper gemaakt want die zat vast en zat dus opgekropt vuil in en nu pompt het weer
maar waar het koppelingsarmpke aanzit beweegt dat hard want denk ook dat da vast zit maar krygen het niet los

kan iemand me daar mee helpen?

thx