MiniMax 1000 Special Low Budget

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ongeveer ruim 25 jaar terug een poosje een Jubilee gereden, Meaple Brown, met een creme kleurig vinyl dak. Gekocht voor 200 gulden, ruim een jaar later verkocht voor 150 gulden aan een vriend. Afgesproken dat hij 50 gulden extra zou betalen als hij er langer dan een jaar mee zou rijden. Hij heeft er nog ruim 2 jaar mee gereden.
Een aantal jaar terug één van de eerste New MINI's gekocht. Moet zeggen het is dan wel een BMW, maar geeft toch zeker wel het Mini gevoel. Dus toch weer op zoek naar een oude voor de hobby.
3 jaar terug na lang zoeken naar een Jubilee toch maar een 1000 Special gekocht. De aangeboden Jubilee waren of te duur of in zeer slechte staat. De 1000 Special gekocht voor 350 euro met een half jaar APK. De wagen was in redelijke staat maar en zat wel het één en ander aan te komen. Motor steun los, roest, slechte deuren, barst in de voorruit die langzaam groeit, en olie lekkage. Omdat ik het project Low Budget wil doen ga ik op zoek naar wat onderdelen onder andere via Marktplaats. Ik kom daar een vergelijkbare 1000 Special tegen die slecht loopt. Afspraak gemaakt, leuke wagen, goede deuren, goede ramen, extra set deuren, motorkap en achterklep. De Mini heeft ook nog een paar maanden APK, prijs 325 euro.
Ophalen met de ambulance, thuis blijkt na wat proberen een lekke koppakking de oorzaak van het slechte lopen. Nieuwe pakking erin en rijden. Maar wat nu, 2 mini's 1000 in een redelijke staat maar niet echt geweldig.
Dit jaar de 1e aangeschafte Mini geschorst, intussen besloten beide Mini's te houden en op het gemak op te knappen.
Ik ben in maart begonnen met strippen en ga hier proberen de vorderingen bij te houden. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ik heb een foto terug gezocht om een indruk te geven van de aanschaf staat van de Mini.

Eerste foto direct na aanschaf 2007
Klik op de foto voor een sliteshow 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Mijn doel is om de Mini technisch in goede staat te krijgen voor maximaal 1500 euro. Ik zal proberen een kostenoverzicht bij te houden.
Intussen via marktplaats het volgende aangeschaft bij diverse aanbieders;
- Achter subframe 35 euro
- Tank zonder roest 25 euro
- Setje ramen rondom(groen getint)+ 2 extra deurramen 40 euro
- diverse plaatwerk zoals dorpels, bodemplaten, deurplaat, front en achterplaatwerk van een goede kwaliteit voor ongeveer 150 euro
Moet zeggen dat het lastig is de prijzen bij te houden omdat ik meestal een complete partij spullen bij iemand koop. Zo heb ik op dit moment ook al een aantal achterlichten, uitlaten, deuren, motoren, motorkappen, achterkleppen schakelaars, bumpers, mistlampen, verstralers e.d. terwijl ik die nog niet echt nodig heb op dit moment. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

April begonnen met achter subframe opknappen, draagarmen en remmen schoonmaken en slechte delen vervangen.
Bij het voor subframe blijken alle bloksteunen ongeveer aan vervanging toe. Achteraf geen wonder dat het blok tijdens het schakelen zo erg heen en weer ging. Alle rubbers vervangen, en begonnen het blok schoon te maken.

Klik op de foto voor een sliteshow. 8)
Ben begonnen een lijstje te maken van te vervangen onderdelen, en al een keer bij een sponsor geweest voor wat onderdelen. Kosten ongeveer 135 euro

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

De maand Mei gebruikt voor het reinigen van het motorblok, en opsporen van de olie lekkage. Eigenlijk heel simpel, de lekkage lijkt het gevolg van een slecht gemonteerde carterplug. Voorzichtig het carter weer vlak gemaakt en een nieuwe aftapplug met orginele ring gemonteerd.
Oliekeerringen vervangen, cilinderkop verwijderd en netjes schoongemaakt. Twijfel op dit moment nog of ik er direct een licht geflowde kop op zal zetten die ik nog heb liggen.
Blok is schoon en opnieuw in de verf gezet. Niet orgineel geel maar een hittebestendige kleur die ik nog had staan, volgens mij licht brons. En dat ziet er toch ook wel netjes uit vind ik zelf.
Aan het plaatwerk begonnen, ik zal weer wat foto's plaatsen van het resultaat als ik even tijd heb. 8)
Boodschappenlijstje voor de komende tijd;
- deurplaat linker deur
- raamrubbers
- spiegels
- alternatief voor de standaard grill
Komt vast nog meer bij.

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Juni, motorblok bijna klaar op een paar kleine dingetjes na. Begonnen met plaatwerk vervangen. Bodem beide zijden, bumperstrip voor en achter, wielkast achter beide zijden, buiten dorpel beide zijden en nog wat kleine reparaties aan de dakrand en raamrand. Besloten om de bodem toch niet helemaal kaal te maken omdat die er nog netjes uitziet voor de rest. Ook niet omdat het een waardeloos werk is om te doen. Smeer alles gewoon weer netjes in, dan kan het er weer jaren tegen.
Volgende klussen;
- deurplaat vervangen
- achtersubframe monteren
- kofferbakruimte schuren en verven
- tank schoonmaken, verven en terug monteren
Juli ga ik er weinig aan doen i.v.m. vakantie 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Augustus,
Deurplaat vervangen, is eenvoudiger gegaan dan ik dacht. Ik heb er rubber plaat ingelijmt, de deur sluiten klinkt nu als een kluis. Achtersubframe zit ook weer op z'n plaats. Besloten om de Mini van achter naar voren af te werken.
Kofferruimte schuren en in de verf zetten zal nog wat tijd kosten. Ben begonnen zelf achter spatbordverbreders te maken van de oude voorspatborden van een 2CV. Ik vind de standaard kunststof verbreders niet mooi en nieuwe die ik wel mooi vind passen niet in het geplande budget. Moet er nog wat aan bijschaven maar het wordt wel wat denk ik zelf. Zal binnenkort wat foto's plaatsen van de ontwikkeling en vorderingen.
Tank roestvrij gemaakt, gespoeld en netjes in de verf gezet.
Volgende project is het op marktplaats aangeschafte kanteldakje monteren, kosten € 25,-
Daarna interieur schuren en in de verf zetten. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ziet er netjes uit d:)b

Hoe ga je dat doen met spuiten? Zelf?

Groetjes,

Maurice

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Omdat ik na deze nog een zelfde project op stapel heb staan wil ik op deze voor wat betreft het verfwerk wat uittesten. Zelf spuiten is een optie, laten doen ook, maar ik heb nog een paar andere ideéén die ik vooraf op wat oud plaatwerk ga testen. Als het wat lijkt zal ik wat foto's plaatsen.
De binnenzijde maak ik niet kaal, gewoon schuren bijwerken en in een neutraal kleurtje spuiten.
Deze Mini is eigenlijk bedoeld om gewoon(eventueel dagelijks) mee te rijden, de volgende wordt een grotere uitdaging. Maar dat idee kan ook nog veranderen. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Achter spatborden verbreden wil nog niet echt lukken, ik kom niet mooi uit met de achterbumper. Ben bezig een bumper te verzagen en lassen om deze pas te maken en daaarna verder te kijken. Wel maar vast alle gaten rondom van de standaard verbreders dicht gelast, en ook gelijk maar het antenne gat in het spatbord.
Motor terug geplaatst(foto volgt), zit weer netjes, het ging natuurlijk niet helemaal vanzelf. Open dak wel afgetekend maar nog niet geplaatst, het hemeltje wil nog niet helemaal meewerken en ik wil deze wel terug gebruiken. Dit weekend maar even kijken dan heb ik een paar extra handjes om even te helpen.
Gisteren begonnen een achterklep glad te maken, plaat ingelast en naden afgewerkt met lood. Voor de alternatieve nummerplaat bevestiging en verlichting lijkt het ook goed te komen. Lasgas is op dus kan even niet verder.
Basis kleur wordt voorlopig gewoon helder rood, de extra's kan ik later nog beslissen. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Eindelijk de foto's even op internet gezet. Intussen vooral bezig geweest met plamuren en schuren van onder andere achterklep, motorkap, front, bumpers e.d.
In combinatie met de vlakke achterklep wilde ik de nummerplaat verplaatsen en dus ook een alternatief vinden voor de nummerplaatverlichting. Oplossing is vrij simpel, de bumper in 2 stukken gezaagd en 2 heldere waterdichte Led verlichting vanachter de bumperstukken op de nummerplaat laten schijnen. Even met wat plakwerk getest, en het ziet er leuk uit al zeg ik het zelf.
Open dak uitzagen is ook goed gelukt en bijna klaar voor montage van het kanteldak.

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget


Dit geeft een beetje het idee hoe de achterkant er uit moet gaan zien. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Zo dat ziet er goed uit, strakke kofferklep ook. Zie je de bumperstrip op deze manier ook niet meer zitten?

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ik heb de bumperstrip voor een groot deel weg geslepen, en er een vlakke rechte strip tegen aan gelast om de nummerplaathouder recht vast te kunnen schroeven. De nummerplaat komt nog iets lager dan op de foto, nu kan de kofferklep namelijk niet open. Alles zit op de foto nog vast met tape en uijzerdraad.
De midden uitlaat komt dan net onder de nummerplaat te zitten. Van boven gezien kun je nog net achter de nummerplaat kijken. Zal wel even een foto maken zonder bumper en nummerplaat als ik tijd heb. Zal ook proberen de nummerplaat verlichting oplossing te fotograferen. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Omdat ik er voor wat betreft de kleur toch nog niet helemaal uit ben graag wat hulp. Kan iemand mij vertellen hoe je het kleur effect voor elkaar kunt krijgen zoals op deze foto's. 8)




RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

daar istoch niet meer in te rijden, volgensmij is de kleur gewoon geroest metaal met een soort coating

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

om dit te krijgen moet je hem kaal schuren en buiten zetten

dan krijg je vanzelf die kleur


maar is wel een vette hotrod op de foto's

grtzz en suc7 met je project

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Blank staal laten roesten heb ik al geprobeerd met een oude deur, is wel aardig maar ik wil meer het effect met dat zwart. Wat ik bedoel is hoe krijg je die oud leer look om het zo maar te noemen. Deze hotrod is verreweg de mooiste die ik in die kleur gevonden heb tot nu toe. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Hier hadden we het ook over roest kleur:
viewtopic.php?f=23&t=46815

Wel vreemd trouwens, ik dacht bij mezelf hadden we niet pas zo'n discussie gehad blijkt dat topic al weer een half jaar oud te zijn...

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

ik kon hem al niet vinden zo snel.. time flies he

Jaapio

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Body compleet afbouwen/lassen.. met moterkap en deuren en achterklep erin..laten zandstralen..2 weken buiten staan in de regen..blanke lak eroverheen..klaar :x
Blanke lak = optie zelfs.. O:)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Die Topic heb ik ook gevolgt, vandaar dat ik al wat geprobeerd heb met oud plaatwerk. Het resultaat is toch niet wat ik er van verwacht had. Heb intussen wel een oplossing gevonden, maar die moet ik nog uittesten. Als het weer een beetje meezit heb ik binnen enkele weken resultaat. Dit project krijgt gewoon een kleurtje, de roest optie is voor de volgende. Daar zit al meer roest op 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ik heb voor de grill 3 verschillende gemaakt, maar ben er nog niet uit wat de mooiste is. Misschien dat ik ze alle 3 maar helemaal klaar moet maken en de keuze maak als alles in elkaar zit. Of gewoon af en toe wisselen kan natuurlijk ook nog. Even een paar foto's gemaakt van de verschillende keuze mogelijkheden tot nu toe. Kom er net achter dat de 3e foto niet gelukt is, die houden jullie nog tegoed. 8)

De kleur is het zelfde maar lijkt anders rood op de foto, mmmmm vreemd.

Voor de duidelijkheid, ik heb ook 2 motorkappen gemaakt 1 met en 1 zonder rand. Die zijn alleen nog niet foto klaar.

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ik vind die op foto 1 wel wat hebben :P

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Tot nu is foto 1 mijn favoriet! d:)b

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Optie 3 gaat het zeker niet worden. Hoef ik de mislukte foto ook niet meer te plaatsen. Die optie is door iedereen hier die het gezien heeft afgekeurd, te amerikaans en extreem is de mening. Met andere woorden niet Mini waardig. Ik ga voorlopig voor foto 1.
Met de spatbord verbreders wil het ook nog niet echt lukken.
Dit weekend eerst maar eens verder met het verfwerk en verschillende striping testen. Daar zal ik ook verschillende foto's van plaatsen. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

over die roest, (weet niet zeker of dit nu je bedoeling is maar anders is het voor degenen die het interesant vinden) ik heb mijn motorkap en kofferdeksel zo foto's hier

ik heb ze gewoon blank geschuurd, ingewreven met zoutoplossing, en zo lang laten roesten tot ze waren zoals ik ze wou hebben. Daarna het zout er afspoelen en inwrijven met een doek met wd40 dit helpt om de roest wat "bij elkaar" te houden. In principe is dit al genoeg, maar het wd40 verhaaltje moet je wel iedere maand ofzo herhalen. je zou eventueel ook nog een of twee matte blanke laklagen erover spuiten, dan geeft het totaal niet meer af.. (heb ik ook gedaan)

Houd er wel rekening mee datje het roestprocess nooit totaal kunt stilleggen, en dat onderdelen op den duur wel doorzullen roesten..

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

ik zeg optie 1.. is erg leuk en net ff anders

Jaapio

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ik hoef geen striping te bedenken, gisteravond bij Top Gear een Ascari gezien met de perfecte striping. Vandaag al even aan het meten geweest, en komt leuk uit volgens mij. Ik doe de striping alleen aan de andere kant van de auto. Nu nog een goede tekst om er in te zetten. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Even een update. Gekozen voor de rode grill en motorkap zonder rand, op de foto ligt alles nog los. Verder vooral bezig geweest met strakmaken en schuren e.d. Dit weekend eigenlijk geen zin om aan de buitenkant te werken, ik stel het steeds uit want het dashboard is niet echt mijn ding. Lange tijd gedacht om het maar standaard te laten. Deze week even wat opgeruimd en toen kwam ik een rol donkerbruin skai tegen, lekker dik spul en ruim voldoende voor o.a. het dashboard. Zaterdag eerst begonnen met hout, maar dat ging niet naar mijn zin. Toen het idee om kunstof plaat te gebruiken, dat heb ik ook nog ruim voldoende liggen in verschillende dikte. Ik kwam er achter dat het met een verfstripper vrij eenvoudig te vormen is en na afkoelen in vorm blijft. Bovenste deel van het dashboard eerst 5cm breder gemaakt dan standaard, en daarna bekleed met skai. Ik heb geen foto gemaakt van dit eerste probeersel. Midden en onderste deel eerst gemaakt over de lengte van het dashboard. Resultaat was niet wat ik er van verwachte, het zag er naar mijn idee te glad, strak en leeg uit. Daarna aleen de bestuurder zijde gemaakt tot net voorbij de kachel, en bij het bijrijder deel het vak dieper gemaakt. Radio en knoppen zitten nu centraal, de kachel bediening half gesloopt en ook verwerkt in het nieuwe deel. Boven de radio is nog ruimte voor een schermpje of iets dergelijks. Tellers zitten nu ook in het deel, moet nog kijken of ik het zo laat. Foto's spreken voor zich denk ik. 8)




RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Goed bezig!!!
Mooie klusruimte ook O+

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Je bent goed bezig.

Vooral onthouden dat je Mini jouw autootje is, dus als[i:7nj9sxnb] jij[/i:7nj9sxnb] tevreden bent met het resultaat, is het goed.

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

De uitdaging bij deze is vooral het Low Budget, dus even de kosten tot nu toe;
Intussen via marktplaats het volgende aangeschaft bij diverse aanbieders;
- Achter subframe 35 euro
- Tank zonder roest 25 euro
- Setje ramen rondom(groen getint)+ 2 extra deurramen 40 euro
- diverse plaatwerk zoals dorpels, bodemplaten, deurplaat, front en achterplaatwerk van een goede kwaliteit voor ongeveer 150 euro
- Bij één van de sponsors hiernaast voor diverse vooral motor onderdelen, ongeveer 150 euro
- Spiegels nieuw 38 euro. Het zijn motor spiegels en dus net even anders dan normaal. Moet nog wat aan verbouwd worden.
- verlichting voor de achter nummerplaat 36 euro
- Verf, primer, plamuur, schuurpapier e.d. 185 euro
- Dashboard materiaal, Skai, lijm e.d. bijna gratis, minder dan 10 euro
- kanteldakje, gebruikt 25 euro
- 2 flessen lasgas ongeveer 90 euro
- aanbieding Radio 135 euro, boxen gratis
- CRX stoelen 35 euro
Nog nodig volgens mijn boodschappen lijstje;
- deurplaat links
- raamrubbers
- materiaal om zelf verbreders te maken
- diverse klein materiaal(valt altijd tegen)
Ik wil eigenlijk ergens in december klaar zijn met deze. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ton schreef:

- 2 flessen lasgas ongeveer 90 euro




vertel... :)" title="Evil" />

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

lasgas geen lachgas..

Ik moest ook even een keer extra kijken...

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Valt idd wel mee.

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

ThomasW schreef:
lasgas geen lachgas..

Ik moest ook even een keer extra kijken...



|:( En dit is dus precies waarom ik vrijdag een setje testlenzen en een bril krijg |:(

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Help, ik heb al weer erg veel spijt dat ik aan het dashboard begonnen ben. Wil het toch weer te perfect maken, en dat kost vreselijk veel tijd. Ben al uren bezig om het teller setje wat los van de achterplaat te monteren. Ik wil namelijk wat meer diepte in het dashboard, het is allemaal wat te glad en strak naar mijn zin. Ben al 2 keer opnieuw begonnen, je krijgt natuurlijk wel dashboard ervaring op deze manier, maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet.
De dashboard indicatie lampjes van de knipperlichten zijn trouwens ook nog niet simpel subtiel te verwerken in het geheel. Ik heb er nu een redelijke oplossing voor gevonden.
De kachel bediening ook nog wat aangepast, wat zit dat ding standaard trouwens erg scheef ten opzichte van de rest. Achteraf logisch dat je zo weinig aangepaste dashboards ziet waarin de kachelbediening is meegenomen.
Wil het geheel voor het eind van de week toch wel af hebben. Zal daarna wat foto's plaatsen, ik heb nu geen camera bij de hand. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ik vond op de vorige foto's het dashboard niet zo verkeerd ogen. Wel vroeg ik me af of je wegkomt met je voet als je gas wilt geven. Ik zou de middenconsole wat meer naar rechts trekken.

Een interessant alternatief is om een Suzuki SJ/Samurai kachel te zoeken. Die is net zo smal, wel hoger en is wat moderner (meer instelmogelijkheden, meer snelheden fan etc.)Ook zitten de aansluitingen voor de luchttoevoer en koelwater aan de goede kant.

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Wel vroeg ik me af of je wegkomt met je voet als je gas wilt geven. Ik zou de middenconsole wat meer naar rechts trekken.



Gas geven is niet echt het probleem, de onderzijde van het dashboard was nog niet op de juiste lengte. De eerste foto geeft een idee hoe ik wat meer diepte in het dashboard wil maken. Alles ligt nog wel los, dus nog niet mooi strak. 2e foto is hoe het definitief gaat worden. Meeste werk is eigenlijk het vinden van de juiste onzichtbare montage punten, en oplossingen geworden. Ik heb nog geen foto van het eind resultaat, de batterij van de camera was weer eens leeg. Was 'm weer vergeten uit te zetten.
Intussen ook boodschappen gedaan;
- deurplaat
- raamrubbers
- wat klein materiaal
Totaal weer ongeveer 125 euro. 8)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

:) Ben misschien een beetje laat met reageren. Ik weet toevallig hoe die hotrod gespoten is, en hoe je het effect kan krijgen.
Zoals die hotrod gaat het je niet lukken met low budget. Die auto is zo gespoten door een paintbrusher met de hand dus overal detaills aangebracht. Denk dat je wel eens naar chip foose heb gekeken? Nja zulke vaklui doen dat en dat kost je heeeeeeeeel veel geld :)" title="Evil" /> .
Heb het ook wel eens gezien op een motorframe, die deden ze in de afbijt zodat er alleen kaal metaal over is, vervolgens gingen ze met een oplossing (iets van zuur) wat precies zou je op internet moeten zoeken. Maar goed, dat wreven ze in het metaal met een schuursponsje, net zo lang totdat de gewenste kleur er was. Nachtje laten intrekken. ontvetten en daarna blanke lak erover. En daarna bewerkte ze de blanke lak ook nog eens met een schuursponsje een beetje.
Anders heb je een (oud uitziende frame) met een blanke lak laag waar je je eigen tanden in kan zien :P

Maar zo te zien heb je al een mooi rood kleurtje :)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ik zat even te spelen met photoshop.
Is dit niet wat?


Ik denk dat er wel ruimte voor de kachel is voor die paar schakelaars.

Verder zag ik vorige week nog een staal frame'pje wat gestraald en met blanke lak was gespoten. Dat zag er net zo uit als anthracite metallic uit, dus je moet het wel minimaal laten oxideren.

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Hier in het dorp rijden een aantal roest-auto's (+ motor/vrachtwagen/trailer) rond, je zou eens kunnen vragen of ze het willen vertellen hoe ze het gedaan hebben...


klik

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ik denk dat er wel ruimte voor de kachel is voor die paar schakelaars.




Die kachel oplossing had ik eerst inderdaad wat anders bedacht, ik heb eerst zelfs de kachel verplaatst. Je schiet er alleen niets mee op, het is en blijft een lomp ding dat veel ruimte kost. Een ander model monteren is natuurlijk een optie, maar ik wil het simpel houden. En die schakelaars passen nu echt niet voor de kachel als ik zoals nu het dashboard vlak naar beneden door wil laten lopen. Je photoshop is wel ongeveer zoals ik het eerst had bedacht. d:)b
Wat de roestkleur betreft, dat idee bewaar ik voor mijn volgend project. Intussen wel wat meer info gevonden over roest special paint werk, en ja dat is niet goedkoop. Leuke site van Heavy Decor Thomas, die had ik nog niet gevonden. Als het zover is zal ik zeker proberen wat info te krijgen. Die Mini moet ik eerst natuurlijk wel eerst goed roestvrij maken op beruchte Mini roest plekken. Wil natuurlijk wel alleen de buitenzijde in de roest look. 8)

Voor ik het vergeet, ik heb nog een setje met achteruitrijsensoren liggen (beetje overbodig bij een Mini) ga kijken of ik dat nog in kan inbouwen in dashboard de ruimte die over is.

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Achteruitrijsensoren in je dashboard inbouwn :P ? Om te checken of je niet te dicht op je stuur zit :P ?

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Da roest effect da is idd door een airbrusher gedaan, wheatering noemt da maar als ge da zo mooi wilt gaat u da veel geld kosten.
Ge hebt wel speciale (maar ook dure) 2 componenten verf die roest effect geeft zonder dat u otoke echt aant roesten is.
Met die verf legt ge eerst een basisverf, en dan komt de 2 de laag die dan reageert op de eerste en dan een schoon roest effect geeft, maar da doe niks aan uwe lak :)


Grtz Davy

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Mijn broertje is bezig aan zn kever `73, maar die is ook aan het kijken voor de roestverf.
Bij de bouwmarkt Praxis verkopen ze setjes met 3 potjes..
eerste onderlaag is een donkerrode (menie-achtige kleur)
Die je gewoon aanbrengt met een roller.
2e laag een donker bruine met een natte spons her en der aanbrengen.
3e laag is geel ook met een natte spons aanbrengen
Je moet ze eigenlijk zo rommelig mogelijk erop doen, dan lijkt het er wel op. Echter niet zo natuurgetrouw als op de vorige foto`s.

Potjes kostte rond de 20Euro dacht ik :?
Tevens is de verf watergedragen, dus moet je weer Matte, watergedragen blanke lak erop doen. Hij had een stuk geprobeerd met zijdeglans lak, maar dat ziet er echt niet uit :+)

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Dat spul van de Praxis al eens gezien, leuk effect, maar het kan misschien nog wel beter.
Deze week niet echt veel zichtbare dingen gedaan, meer bedrading en dergelijke.
Ben na het dashboard ook begonnen aan de kappen van de stuurkolom. Ik heb ze eerst gespoten, maar de keur niet echt OK. Ik ben ze nu ook aan het bekleden met donkerbruin skai.
De beloofde foto's van het dashboard spreken voor zich lijkt mij. 8)
De bruine kleur is echt donker, door de flits is de kleur lichter op de foto's


default

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

ziet er netjes uit zo d:)b Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat :D !

RE: MiniMax 1000 Special Low Budget

Ziet er echt heel netjes uit....je mag er trots op zijn!

Ben ook benieuwd naar het eind resultaat