Eyy,
Genoeg werk nog te doen maar wel leuk !!
Dat palletje loopt taps en het klopt kan erg vast zitten ook last van gehad bij mijn mini maar de aanhouder wint altijd dus komt goed.
Wat zijn je plannen met de mini??
Ik ga hem volgen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Restauratie Mini 1000 E 1986
Ingediend door Kevin-B op za, 03-01-2015 22:13
Even voorstellen,
Ik ben Kevin, 15 jaar en sinds november in het bezit van een Mini. Mijn stiefvader heeft een grote collectie oldtimers (vooral militair) en heeft veel ervaring met het restaureren van auto's(komt altijd van pas). Ik werk (bijna) elke zaterdag in zijn werkplaats.
De Mini gekocht voor een prijs van €250. Een erg goede deal als je het mij vraagt
Het lijkt erger dan het is, er ligt een jaar stof op
De Mini heeft volgens de verkoper bij de vorige eigenaar een tijd buiten gestaan om hem een keer op te knappen. De roest zit dus overal . Het scheelt wel dat het interieur grotendeels al is gedemonteerd.
Verdere problemen (tot nu toe ontdekt):
[list:2mx0xr3y]
[*:2mx0xr3y]Gat bij passagierszijde (Flintstones)[/*:m:2mx0xr3y]
[*:2mx0xr3y]Koppeling vast[/*:m:2mx0xr3y]
[*:2mx0xr3y]Aantal onderdelen missend (vandaar de redelijk lage prijs)[/*:m:2mx0xr3y]
[*:2mx0xr3y]Slechte banden en velgen[/*:m:2mx0xr3y][/list:u:2mx0xr3y]
Valt nog mee toch...
Gelukkig werkt het motortje wel!
Ik ben natuurlijk al een tijdje bezig met de Mini en na een hoop gesleutel, gezucht, afgebroken bouten en koffie is de motor uit de Mini. Ik heb gekozen om de motor met subframe eronderuit te halen. Het valt nog niet tegen hoe snel het opschiet!
Het schakelmechanisme zit er nog aan omdat ik dat wat minder fijne pinnetje niet uit de schakelstang krijg, zit waarschijnlijk vastgeroest