Tis alweer een tijdje geleden sinds de laatste update, ik heb er door allerlei dingen ook maar weinig tijd voor gehad.
De mini is ondertussen een (bijna) kale body, achtersubframe zit er nog onder om hem te kunnen verplaatsen, maar hier komt binnenkort een oplossing voor
Er is me tijdens het schoonmaken wel iets opgevallen aan de passagiers zijde van de voorkant
Het lijkt erop dat een van de vorige eigenaren een botsing heeft gehad en dat daarbij het spatbord en bijbehorende delen (amateuristisch) vervangen zijn. Je kan aan het verschil in roest op beide spatborden goed zien dat er bij de reparatie imitatie panelen gebruikt zijn. Ook lijkt het erop dat het kenteken een keer ergens achter is blijven haken.
Van dit soort roestplekken word je ook niet erg blij. Maar voor de rest valt het wel mee eigenlijk, nog niks bijzonders kunnen ontdekken.
Toen de mini gestript was gelijk even de stoomcleaner erop gezet om het hardnekkige zand wat er nog op zat af te spoelen.
Je kan nu goed zien dat de voorkant een keer is overgespoten (let op het verschil in glans), ook weer een indicatie van vervanging.
Heb nog geprobeerd de deuren eruit te halen, maar zoals verwacht zitten de bouten van de schanieren lekker vastgeroest, die krijgen dus een WD40 behandeling in de hoop dat het loskomt zonder af te breken.
Er zit ook een miniscuul deukje in het dak, zat verborgen onder het zand een vriend van mijn stiefvader werkt bij een schadebedrijf, misschien kan hij er wat mee aan.
- Login of registreer om te reageren
RE: Restauratie Mini 1000 E 1986
Ingediend door Kevin-B op ma, 04-05-2015 10:29
Bedankt dit soort dingen vind je dus niet in de haynes