hoe ga ik dit uitleggen zonder foto?//??
de uiterste rand van je body/dorpel....1cm breed of zo..
naar "binnen"van de auto kijkend ....
dan loopt er een verhoging van 3 a 4 mm of zo iets..heel weinig in ieder geval.
daar tegen aan komt je a paneel..
belangrijk is dat je wel een oud deur rubber erin hangt als je de deur gaat passen/a-paneel erin zet.
deur bepaalt ook een beetje hoe en waar het a paneel komt...ivm met kier tussen a paneel en deur
doe je dit niet staat 99 van 100x de deur te ver naar buiten als je klaar bent en de auto is gespoten enz enz..
zal ff kijken of ik een foto ervan heb..
suc6.
- Login of registreer om te reageren
RE: Restauratie Mini British Open 1.3SPI 1993
Ingediend door Iveau op vr, 15-01-2010 11:49
Ik zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Ivo van Turenhout (1974) en woon ik Hendrik Ido Ambacht.
Ik ben Mini rijder sinds 1994. Mini 1100Special uit 1978.
Deze mini heb ik in 1996 verkocht. Reden?
Sinds 2001 ben ik weer in het bezit van een Mini, maar nu een British Open.
Hier heb ik met veel plezier in gereden, tot dat ik een auto van de zaak kreeg.
Deze kwam op het moment dat de mini gekeurd moest worden. Ik heb toen besloten om de mini te schorsen en ter zijne tijd te beginnen met de restauratie, ook wel roestauratie genoemd.
Na 6 jaar niets te hebben gedaan aan de mini ben ik eind 2008 eindelijk begonnen met het strippen van de auto. Dat wil zeggen alle los te halen onderdelen aan de buitenkant gedemonteerd en het complete interieur eruit. Ook heb ik toen de complete voorkant eraf gehaald, nadat bleek dat er toch te veel slechte plekken aan zaten. Dat wil dus zeggen van A-paneel t/m A-paneel is verwijderd.
Weer kwam het project voor 1 jaar gedeeltelijk stil te liggen. Ik heb in de tussentijd wel veel informatie verzameld en verschillende onderdelen gekocht, denk hierbij aan:
* A-panelen L+R
* Spatborden L+R
* Voorfront
* Buitendorpels L+R
* Closingplate onder voorruit L+R
* En het e.e.a. aan gereedschap (lasapparaat, pons- en verzettang, platenschaar,ed)
Eind 2009 ben ik weer vol goede moet begonnen met demonteren. Nu moesten de dorpels er aan geloven. Ik ben met 1 kant begonnen en maak deze eerst compleet klaar van voor tot achter. Ik verwijder hierbij gelijk de fabriekssteunen en de kriksteun, daar dit toch alleen maar potentiele probleemzones kunnen gaan worden, voor zover ze het al niet waren.
Ik heb nu de binnendorpel en vloer zover klaar (verdiend nog niet de schoonheidsprijs, maar het gaat steeds beter) dat ik binnenkort met de rechter zijde ga beginnen.
Ik zit echter met 1 probleem.
Het detail tpv onderzijde A-paneel/dorpel/buitendorpel.
Heeft iemand misschien hier een goede foto van hoe dit nu uiteindelijk weer moet worden (het is voor mij ongeveer 1 jaar geleden dat ik dit gesloopt heb) of een stappenplan hoe ik dit weer moet opbouwen. En zit het A-paneel alleen maar omgevouwen om het binnenscherm of toch ook nog gelast?
Misschien is er al een goede Topic in het forum, maar ik heb hem nog niet kunnen vinden!!
Alvast bedankt, en ik hoop nog veel informatie van de site te kunnen halen.
PS: Ik zal binnenkort wat foto's toevoegen.