restoratie mini cooper 1993

default

RE: restoratie mini cooper 1993

[i:2zu4ofsg]goede avond iedereen[/i:2zu4ofsg]

ik ben sinds begin augustus 2011 de troste eigenaar van een 1993 mini cooper.
ik ben vanplan om deze helemaal te restaureren voor dat ik me rijbewijs heb ( ik word 26sep 18 ) dus geen haast :P
[/URL]
we hebben de mini uit gelderland dus hij kom meteen een lekker stukje rijden terug naar alkmaar. we zijn er toen achter gekomen dat de voor remen vast stonden, dus ik heb ze maar meteen gereviseerd, gestraald, gespoten, nieuwe seals, nieuwe pistons etc.

ik heb ook een tweedehands achtersubrame gekocht ivm roest :( dus ook maar meteen de radius armen en subframe ophang puntje gestraald en gespoten

RE: restoratie mini cooper 1993

Ziet er leuk uit!

Volgende keer wel even je topic starten in show-case...
Neem aan dat de moderator hem daar wel in zal plaatsen deze keer

RE: restoratie mini cooper 1993

compleet restaureren? :D haha ik heb de mijne al dik 2 jaar en ben nu pas aan het spuiten toe ;) dan werk jij wel erg hard haha. ik ga t volgen!! veel succes ermee

groetjes

RE: restoratie mini cooper 1993

Verplaatst uit CM: Styling, Carosserie en Interieur

default

RE: restoratie mini cooper 1993

@ minifreak,

ik doe autoschade herstel als werk dus ik heb de toegang tot alle materialen en een garaga vol gereedsschap etc, dus ik heb er de volste vertrouwen :P

RE: restoratie mini cooper 1993

Onderschat niet de hoeveelheid roest die je nog tegen komt ;)

default

RE: restoratie mini cooper 1993

ik weet het ik heb gister ook al een bestelling van €300,- gedaan aan plaatwerk hoor :P

RE: restoratie mini cooper 1993

Haha dat zal bij mij binnenkort ook nog weleens gebeuren, in ieder geval nog veel succes! Ben benieuwd hoe hij gaat worden ;)

RE: restoratie mini cooper 1993

als je een opgeruimde & georganiseerde garage hebt gaat alles lekker snel,,,,ben stiekem jaloers op je :P

default

RE: restoratie mini cooper 1993

ik doe zo wel ff meer foto's er op gooien hoever ik nu ben en wat ik alleen moet lassen deze week.

default

RE: restoratie mini cooper 1993

remmen rondom gespoten/gereviseerd




het 'nieuwe' achtersubframe hoe ik hem heb gekocht al helemaal gedemonteerd in de zin van remmen,trompetten, radiusarmen



de trompetten in de verf.



zo ver ben ik nu ongeveer het plaatmateriaal voor kofferbak etc, is onderweg uit engeland :D

default

RE: restoratie mini cooper 1993

pakketjes binnen :D

het eerste pakketje komt uit engeland (dashboard,subframe rubbers, raduisarm rivisie sets, kofferbak plaatdeel.

tweede pakketje:
reparatie plaatdeel onder de achterlichten.

hopelijk morgen genoeg vrije tijd om het er onder te lassen etc..

ik zet later foto's online is nu een beetje laat :P

groeten,

bram

default

RE: restoratie mini cooper 1993

zo eindelijk me nieuwe plaatdelen er deels in gelast van het weekend.

het was nog wel een gekut op de rot er uit te slijpen maar het is gelukt.

nog een vraagje weet iemand hoe dik de plaatmateriaal moet zijn bij de achtersubframe op hangpunten in de koferbak? want die heb ik ook helemaal weg moeten slijpen

hier wat foto's

hoe het er uit zag




na flink wat slijp en meet werk.





toch er maar voor gekozen om de bodemplaat en de kofferklep strip aan de binnenkant aan elkaar te lassen.



me oude rotte subframe echt een wonder dat we er nog me thuis zijn gekomen vanuit gelderland.


hier de nieuwe in hoever hij nu is opgebouwd.


ik moet nu weer wachten op een bestelling uit engeland hopelijk kan ik dan rond woensdag de kofferbak en subframe klaar heb :)

RE: restoratie mini cooper 1993

Ziet er goed uit, je pakt het echt meteen goed aan ;)

default

RE: restoratie mini cooper 1993

ik doe me best :P

de gene van wie ik hem heb gekocht had het gat in de kofferbak heen provisorisch gemaakt met selefaan folie en epoxy (plamuur !!)

RE: restoratie mini cooper 1993

Bij mij was een gat in de kofferbak "gemaakt" met een glasmatje en epoxyhars |:(

default

RE: restoratie mini cooper 1993

ja dus we hebben het zelfde gehad nou ik heb vannacht ff een paar plaatjes geklopt om er morgen in te lassen hopelijk is dan woensdag/donderdag me pakket uit engeland er en is me kofferbak weer een afgerond deel :P

default

RE: restoratie mini cooper 1993

Ziet er leuk uit!

even een vraagje..
hoe heb jij de auto gekocht?
ik ben ook 17 maar mijn ouders zeuren heel de tijd dat ik geen auto kan kopen vanwege me leeftijd..

ziet er leuk uit!

groetjes!

RE: restoratie mini cooper 1993

Gewoon op naam laten schrijven bij je ouders.. Heb dat ook gehad vroeger:P.
heeft dacht ik oa te maken met verzekering die je niet op je naam kan schrijven omdat je nog geen rijbewijs hebt (verbeter me als ik het fout heb). En als die bij je ouders op hun naam staan, scheelt dat jou een hoop geld (hun hebben, als het goed is, schade vrije jaren en dus een korting op de premie die je moet betalen).

Groeten Alex

default

RE: restoratie mini cooper 1993

hoi,

ja ik heb me mini ook op de naam van me vader staan dus is hij ook gewoon verzekerd etc. en het kost zowat niks per maand betaal ik intotaal 20 euro ongeveer.

default

RE: restoratie mini cooper 1993

er is alweer wat werk verzet kofferbak is bijna klaar morgen hopelijk achter subframe er weer onder als het droog is.

ik kan nu geen foto's uploaden omdat me internet k*t is via me mobiel kan ik wel uploaden RAAR!!!!

dus die houden jullie nog te goed.

default

RE: restoratie mini cooper 1993

hier al 2 foto's die zijn upgeload.

een maat van me ff aan het helpen met het stuiken (krimpen) van het staal.


me nieuwe schokbrekers achter.


hopelijk kan ik morgen meer uploaden ik laat me mobiel overuren draaien :P

default

RE: restoratie mini cooper 1993

alles past er nog in :P


de hoeken in de kofferbak




de mini van een maat van me en de mijne :P

default

RE: restoratie mini cooper 1993

vandaag ff grondverf mee genomen van me werk voor niks :D
dus morgen ff achterkantje afblokken en in de grondverf:)

ik heb vandaag ook een leuke verrassing gekregen van me ouders. ze hebben een nieuwe uitlaatsysteem voor me gekocht. voor me verjaardag alvast het is geen lawaaipijp maar wel een dubbele dtm look. dus een heel mooi pijpje en geen oorverdovend geluid :P.

ik heb een vraagje:
weet iemand waar ik aan een vtec motor kan komen en hoeveel ze ongeveer kosten?

RE: restoratie mini cooper 1993

Marktplaats, 1500-2000 euro.

RE: restoratie mini cooper 1993

Blijf gewoon bij een mini blok, is veel leuker :P

default

RE: restoratie mini cooper 1993

Ja maar een mini blok heeft noet zoveel kracht en grote herrie en een 16v kop kan hij ook .niet zo heel lang aan met de drie punt gelagerde krukas volgends mij want ik wil hem dagelijks gaan gebruiken.
:D

RE: restoratie mini cooper 1993

Ach tis maar wat je wilt, die 'herrie' vind ik juist bij de Mini passen :)
Heb zelf een 1000tje voor dagelijks gebruik

default

RE: restoratie mini cooper 1993

oke maar hoever moet jij ongeveer rijden dan per dag?
ik ga ook nu nog niet me motor aanpassen.

ik heb net me auto weer aan de praat gekregen wat een geluid met die nieuwe uitlaat :D

RE: restoratie mini cooper 1993

Ik rijd gemiddeld 40-50 km per dag

default

RE: restoratie mini cooper 1993

ik ook ongeveer ja.
nu nog op de koude scooter!! :(

maar met een paar maanden in me zo goed als nieuwe mini cooper :D
ik heb net de benzine tank er weer in gezet en wat denk je eerste keer starten hoor na 1 maand buiten stil hebben gestaan :D

default

RE: restoratie mini cooper 1993

vandaag even in de zon me interieur er uit gehaald ging lekker snel alleen ik ben wel een paar rotte plekken tegen gekomen bij de binnen dorpels en bij de bijrijders kant moet een nieuw stuk staal in gelast worden. de oude eigenaar had er al een nieuw stuk in geprikt (amateur lasser) XD

foto's volgen

default

RE: restoratie mini cooper 1993

achterkant is niet zo heel rot twee kleine plekjes in de binnen dorpels.


de bijrijders kant is wel rot en is heel professioneel gemaakt met kit door de vorige eigenaar.

de bestuurders kant is ook geheel dicht gekit door die stumpert.


me twee scooters:P
me dagelijkse en me project scooter.

me scooter kapje in tahiti blue gespoten me scooter en mini worden de zelfde kleur een beetje matchen he :D

default

RE: restoratie mini cooper 1993

zo weer ff een update.

ik heb de laatste tijd niet zo heel veel gedaan aan de mini ik heb de nieuwe plaatdelen voor me vloer en dorpels binnen en heb het oude er al zowat allemaal uit geslepen.

het kontje is helemaal af geblokt en kan binnen kort in de grondverf.

default

RE: restoratie mini cooper 1993

Ik heb, gister meteen maar de de drie anderen vloerplaten en linker onderdorpel bestelt dan hoef ik daar de aankomende jaren hopelijk ook niet meer naar om te kijken.

vandaag me eerste rijles gehad en wat denk je jahoor dan kom je wel ineens dr :D ie echte minis tegen XD

default

RE: restoratie mini cooper 1993

en weer een update.

ik heb zaterdag een bestelling binnen gekregen :D


ik was bezig om de rechter kant in te lassen en wat denk je doet me las apparaat sterven. :((


dus nu kan ik niks meer tot dat ik een nieuw las apparaat heb en dat kan nog wel een tijdje duren.

dit is wat er nog over was van de eerste dorpel:


ook voor het eerst dat ik op 1 oktober een parasol in de voortuin moest zetten:


ff een vraagje zijn er mensen in Alkmaar en omstreken een klassieke mini rijdt? want ik zie er echt zo weinig rijden niet normaal. je ziet die bmw mini's als padenstoelen uit de grond schieten

RE: restoratie mini cooper 1993

nog gefeliciteerd!!
ben je al aan t lessen?

word zelf volgende week 18! \\:)/

default

RE: restoratie mini cooper 1993

Thanks man.
Ja ik had me eerste rijles vorige week woensdag.
Oke dat is mooi ga je ook meteen beginnen met lessen dan?

RE: restoratie mini cooper 1993

hier een mini uit omgeving alkmaar

rij regelmatig in de omgeving rond alleen nooit op vaste tijden
altijd mooi om een mini erbij te hebben in de omgeving
veel sleutel en knutsel plezier
grtzz The Boss

default

RE: restoratie mini cooper 1993

he boss

dat is mooi.
hopelijk rij ik ook snel rond in me mini er is nog las werk en spuitwerk.
een nieuw las apparaat is onderweg als het goed is :D.

RE: restoratie mini cooper 1993

ik ga een spoetje doen!

dus over 3 weken rijbewijs! als ik dinsdag voor me theorie slaag!

ze beloven me mijn rijbewijs in 8 dagen! dus hopen dat t zo is!

dan is de mini nog nie klaar! gok over een week of 3-4! maar dan is t weer slecht weer dus dan kan ik er mis nog niet meer rijden!!

zou je eigenlijk met een mini ook goed in de winter kunnen rijden? qua roestvorming? koud is t natuurlijk wel!!

Groet Dennis!

succes nog!

RE: restoratie mini cooper 1993

Mijn Mini rijdt ook gewoon het hele jaar rond, in regen, pekel, sneeuw en alles ;)
Houdt er wel rekening mee dat dit natuurlijk wel invloed heeft op de body. Als je een hele goede anti-roestbehandeling hebt gegeven voordat de mini gespoten wordt zou het wel heel lang goed kunnen gaan volgens mij. Mijn mini begint intussen ook wat plekken te krijgen maar die zit nu ook alweer 20 jaar in deze lak

RE: restoratie mini cooper 1993

wat zou dan een hele goeie roestbehandeling zijn!
want die van mij word binnenkort in de lak gezet!!

grtz

RE: restoratie mini cooper 1993

Wat ik persoonlijk zou doen... de binnenkant van de wielkasten in een paar lagen zinkprimer zetten, dan alle naden met nadenkit afwerken, dan een goede laag anti-steenslag, dan spuiten en dan misschien nog met die olie-achtige tectyl inspuiten. Dan eens in de zoveel tijd schoonmaken en opnieuw die tectyl behandeling geven (of was dat nou dinitrol..?)

Dat gaat bij mij gebeuren als er een nieuwe neus op komt ;) Ik ga dan waarschijnlijk ook nog binnenspatborden monteren.

default

RE: restoratie mini cooper 1993

me ouders zijn tegen zo een spoed cursus anders had ik het ook gedaan ;)

ik ga ook gewoon in de winter met me mini rijden hoor.

lekker in de loodmenie en bitumen en bodyshoot en nadenkit dan moet het wel goed komen hoor ;)

ik zat er ook aan te denken om misschien plastic binnen spatborden te maken :D

RE: restoratie mini cooper 1993

dat wil ik ook..

maar,,, ben bang als het daar achter vochtig word en het gaat roesten dat je het juist niet ziet. en als je er niet op tijd ben is die lekker knapperig.. en dat wil je nou ook weer niet!

wil die van mij ook altijd in de winter gaan gebruiken..
2 jaar geleden ook gedaan toen die nog apk had (me pa dan)
en die sloeg altijd gelijk aan! nooit geen probleem!

succes nog! groet dennis,!

default

RE: restoratie mini cooper 1993

maar als je ff lekker dik in de tectyl zet gaat het er achter niet roesten hoor anders zouden de nieuwe auto's ook geen binnen spatborden hebben he ;)

default

RE: restoratie mini cooper 1993

Nou er is weer veel werk verricht. De rechts voor vloer plaat is er nu helemaal ingelast. En ik heb zondag avond ff de rechter achter vloer plaat er uit geslepen morgen er in knetteren. Ik kan nu me mini in de garage rollen dus het gaat nu allemaal ff wat sneller :-D

RE: restoratie mini cooper 1993

gaat de goede kant op

default

RE: restoratie mini cooper 1993

thanks.

doe me best morgen weer verder.

heb zin in zondag hopelijk hebben ze nog een beetje leuke dingetjes te koop staan :D