jw schreef:
wat is het trucje om de v-snaar te vervangen zonder dat ik weer "les 23 voor gevorderden: jezelf voor je harsens slaan
* maak de onderste dynamo-moer iets los (motorblokkant, niet dynamo-kant)
* maak de bovenste 2 dynamo-moeren (scharnier) los
* Knip de oude snaar door. (als hij al niet gebroken was)
* doe de nieuwe snaar om de ventilator, 1 schoep per keer
* leg de snaar om de poelies (krukas-dynamo-waterpomp)
* laat een helper de dynamo naar boventrekken (v-snaar komt strak)
* draai van onder af de onderste dynamo moer vast (sleutel) of van boven met een ratel die er precies tussen past
* draai de scharniermoeren weer vast.
hoeveel speling is nog acceptabel?
als je door aan de schoepen van de dynamo te duwen de krukas kan verdraaien is het wel OK. De vraagbaak heeft de wijsvinger-proef. Druk de bovenkant tussen dynamo en waterpomp in, dan moet er 2 mm speling zijn. Ik vind dat een beetje onhaalbare waarde. Vast=vast. Als hij slipt, hoor je hem vanzelf gillen.
Wouter
- Login of registreer om te reageren
RE: V-snaar vervangen
Ingediend door Minikoektrommel op vr, 21-11-2003 22:52
als we toch over v-snaren enzo hebben, wat is het trucje om de v-snaar te vervangen zonder dat ik weer "les 23 voor gevorderden: jezelf voor je harsens slaan en v-snaar tegen je achterhoofd krijgen" hoef te volgen? ik vond dit nl. geen leuke actie toen met mijn pickup vlak voor stv-3.
enne... ik vind haynes niet duidelijk over hoe strak de v-snaar moet staan. hoeveel speling is nog acceptabel? oh ja... bij de pickup kan de grille NIET los. helaas ben ik niet al te flexibel om overal bij te kunnen vanwege mijn sluimerende hernia.
~jw~