Ingediend door mini-driver op ma, 14-04-2003 20:35
Tegenwoordig komen er steeds meer mini's met centrale deurvergrendeling. ik heb ook een universele set+alarm gekocht. Ik weet dat je bij mini een soort hefboompje moet maken om deze motortjes goed in te bouwen.
Weet iemand de maten van deze metalen strips en zijn de schroefgaten niet op een mal te krijgen op het internet?
ben laatst wel op een site geweest daar verkochten ze complete sets. Ik wil het zelf maken maar als iemand me al voor is geweest, GRAAG!
ik hoop wat te vernemen.....
Mvg
Ingediend door Maarten van de… op di, 15-04-2003 00:14
Ik heb nog wel ergens een mal liggen van wat ik zelf heb gemaakt. Werkt veel simpeler dan die van Wood&Picked, zit onder het slot zelf en heeft slechts 1 stangetje. More to come on this...........
Ik heb het ook zelf gemaakt met aluminium strips, werkt perfect. De maten weet ik niet meer, maar je kan het uitrekenen. Ik zal eens een tekeningetje maken + een uitleg. Zie je binnenkort hier wel verschijnen.
De motortjes heb ik overigens gewoon uit een BMW 7 serie gesloopt op de sloop. Ik heb ook nog wat ideeen liggen op de plank voor electrieke ramen maar daar ben ik nog niet aan begonnen.
Ingediend door mini-driver op di, 15-04-2003 19:51
Wow, in 24 uur al veel reacties. het leeft dus onder mini-rijdend nederland om je deuren centraal te kunnen sluiten!
Hoop dat iedereen zijn of haar tekeningen snel op dit forum zet. kunnen we met de paasdagen / meivakantie lekker pielen.....
alle ideeen zijn welkom!
Ik heb het ook zelf gemaakt met aluminium strips, werkt perfect. De maten weet ik niet meer, maar je kan het uitrekenen. Ik zal eens een tekeningetje maken + een uitleg. Zie je binnenkort hier wel verschijnen.
Ingediend door mini-driver op wo, 16-04-2003 13:07
Euhhhh de kofferklep.....? Mini Philip....
Past er in jouw mini een koffer?
Voor mij zijn alleen de deuren van belang aangezien de kofferklep altijd op slot zit.
Die motortjes kan je overigens uit iedere wagen halen..... of 10 euro per stuk bij een automaterialenzaak....
het gaat mij om de schroefgaten en het hefboom mechanisme en of alle andere ideeen / oplossingen die ooit door mensen zijn bedacht
Kijk zo iets heb ik gemaakt, ik zal het proberen uit te leggen maar dat valt een beetje tegen met alleen maar tekst, ik daarom ook een schetsje gemaakt (het is maar een schematisch tekeningetje)
Het korte stripje maak je aan de deur vast. De bovenkant van de lange strip maak je vast een het horizontale stangetje wat van het slot mechanisme naar het hendeltje loopt waarmee je normaal de deur van binnenuit vergrendeld. Ik heb gewoon een gaatje door dat stangetje geboord en vervolgens een klein schroefje door het gaatje in de lange strip gedraaid. De lange strip heb ik bovenaan wat gebogen om beter bij het stangetje uit te komen (gewoon met een beetje gevoel). De onderkant van de lange strip heb ik aan het motortje bevestigd. De motortje zit dus onder in mijn deur. Het boutje tussen de 2 strips dient als draaipunt tussen de korte en de lange strip. De korte strip zit dus vast aan mijn deur, en de lange strip beweegt wanneer ver-/ontgrendel De locatie van het draaipunt kan je als volgt bepalen( zie ook tekening):
De afstand H kun je gewoon zelf bepalen, de lengte van de lange strip loopt van het motortje onder in de deur tot het bevestigingspunt aan het horizontale stangetje van het slotmechanisme (laten we 400 mm aannemen). Laten we de maximale slag die het motortje kan maken de afstand X (laten we even 30 mm aannemen) noemen, deze kan je ook zelf opmeten. Dit is het verschil tussen de ingedrukte en uitgetrokken stand. Laten we de slag die het stangetje van het slotmechanisme Y ( laten we 20 mm aannemen) noemen. Deze kan je ook zelf opmeten, gewoon de afstand waarover de stangetje verschuift als je hendeltje waarmee je van binnenuit de deur vergrendeld beweegt van op slot naar open.
De afstand van het draaipunt tot aan de onderkant van de lange strip is nu gemakkelijk te bepalen:
X/A*(H-A)=Y, nu even met de aangenomen getallen (X/A is X delen door A en * is vermenigvuldigen)
30/A*(400-A)=20
30*(400-A)=20A
12000-30A=20A
12000=50A
A=240 mm.
Deze getallen zijn echt puur aannames, wat ze precies zijn weet ik echt niet.
Je kan het draaipunt iets naar beneden laten zakken, zodoende wordt de slag bovenaan groter en wordt de deur goed in het slot gedrukt. Ook je slotmechanisme even goed smeren nu de binnenkant van de deur toch open ligt, de motortjes zijn niet zo verschrikkelijk sterk, en de stroom-pulse die van het alarm afkomt is maar van korte duur. Nu nog wat gaatjes boren, een beetje prullen en klaar. Ik heb het misschien wat ingewikkeld beschreven maar het is vrij simpel, gewoon een beetje logisch nadenken. En het werkt bij mij nu 4 jaar perfect. Misschien dat iemand wel de afmetingen nog heeft, maar als je zelf iets in elkaar wil knutselen blijft het toch wat improviseren.
Ingediend door mini-driver op wo, 16-04-2003 21:34
Roger! Bedankt voor je hulp. Ik hoop dat iedereen het begrijpt, ik wel in ieder geval. Maak in de lange arm een wat langer sleufje ipv een gaatje alleen. zo kan je iedere keer de draai veranderen van de arm en moet het goedkomen. Dan vastzetten met een heel fijn vleugelmoertje! iets tegen het lostrillen en dan inbouwen
en dan testen:
Jongens , de tekening en berekening is perfect , maar je zal ook de "H"-stang in de vorm van je deur moeten buigen en zeker het scharnierpunt onder (naar je solenoid/motortje , 2 typen) moeten voorzien van een rubber bescherming , anders hoor je die stang tegen je binnenkant schuren/klapperen en dan gaat je coating eraf.
Grtjs Jeroen2.
Weet iemand of je pompjes met 2 aansluitdraden kan gebruiken en die gewoon aansluiten op de alarm installatie zoals de roze en oranje draad op de tekening?
Over de 2 klemmen komt een spanningsverschil van 12V bij aanschakelen van het alarm en -12V bij het uitschakelen.
Dan moet je toch echt in de gebruiksaanwijzing van je alarm bekijken. Een spanning van -12 volt , -12 volt bestaat dus gewoon niet, waarschijnlijk geeft dit je digitale multimeter aan. Dit wil zeggen dat je de plus en min niet goed heb aangesloten.
In principe werkt het pompje met 2 draden heel simpel. Een draad plus en een draad min en het pompje gaat omhoog, verwissel de 2 draden en het pompje gaat dicht. Zoals je beschreef met +12 en -12 volt op jouw 2 draden, lijkt het mij dat het alarm dit dus doet. Dus b.v. de orange=plus en de roze=min tijdens het inschakelen van het alarm, en de orange=min en de roze=plus tijdens het uitschakelen van het alarm. Deze draden kan je dus gebruiken voor het aansturen van de pompjes, let er alleen wel op de de spanning een korte puls moet zijn, dus er mag geen continue 12 volt spanning op blijven staan. Bij mijn alarm kan ik dit instellen
Heb gisteren 2 universele pompjes gehaald met 2 aansluitdraden bij de auto-shop. Ze zijn heel simpel te installeren als je een standaard lucas-rover-alarm hebt, gewoon aansluiten op de plaats van de roze en oranje draad van de foto. (vorige post) En vanaf nu heb ik geen geprul meer met dat kleine sleuteltje. hihi
jazeker gewoon aansluiten zoals hierboven en dan kom je aan je mini en doe je enkel nog chip chip met je afstandsbediening.
Nu ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik de pinkers mee laat aangaan. bv. constant branden bij het aanschakelen en pinken bij uitschakelen.
Iemand suggesties waar ik de aansluitpunten hiervoor kan vinden? Voor alle veiligheid zal ik wel met een extra relais moeten werken want alles op het alarm aansluiten zal niet zo'n goed idee zijn ivm te grote stroom. De pompjes "trekken" elk 3.8 A en de 4 pinkers samen 8 A. (totaal +- 16 A) En dan heb ik nog geen rekening gehouden met de piekstroom die de pompjes vragen bij het inschakelen?
Wat ook gaaf is om bij het pinkelen ook even je schijnwerpers (als je die hebt) en je groot licht voor 15sec aan te laten gaan zodat je verlicht naar je huisdeur toeloopt! (ga ik iig wel doen als ik een goede accu heb bemachtigd
Nu ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik de pinkers mee laat aangaan. bv. constant branden bij het aanschakelen en pinken bij uitschakelen.
Iemand suggesties waar ik de aansluitpunten hiervoor kan vinden?
Probeer eens aan een aansluitschema van je alarm te komen. Meestal zit er een aansluiting op het alarm om de lichten te laten knipperen. Samen aansluiten op de draden van de pompjes, eventueel met extra relais kan wel maar het blijft allemaal een beetje prullen.
Ik heb inmiddels zo'n setje ingebouwd en aangesloten en het werkt allemaal top.
Het enige wat nu nog moet gebeuren is de draden door de deuren heen trekken en wegwerken. Nu heb ik een gaatje in mijn deur geboord, naast het bovenste scharnier, maar daarachter zit het frame en het rubber van het raam.
Hoe kan ik ze het beste wegwerken? En hoe zorg je ervoor dat als je deur open doet en weer dicht, dat de draden niet dubbel worden gevouwen, maar netjes naar binnen worden gedrukt?
Ingediend door Billyman.tk op ma, 25-10-2004 23:10
Ik zie op autostyle ook voor 4 deuren. Misschien makkelijk om daar je voor en achter klep mee te doen.
Maar een idee hoor , ga het binnenkort ook proberen
Je achterklep gaat niet lukken denk ik. Iig niet met dit systeem. Hier zit een zwak motortje bij met een korte slag die werkt op het pinnetje waar je aan de binnenkant je deur mee sluit. Voor je achterklep zou je dus iets anders moeten verzinnen. Denk dat je dan beter op een sloop voor een sterker motortje moet zoeken. Hier kun je ook makkelijk een doorvoer ruber uit een auto slopen om je kabels van je deur naar het chassis te krijgen. In de meeste nieuwere auto's zit dit wel, en is denk ik makkelijk om in je mini in te bouwen. Zo zijn je kebels beschermd en ook netjes weggewerkt.
Waar hebben jullie precies het gat in de deur geboord om de draden doorheen te laten lopen? Want ik had een gat ter hoogte van de binnenverlichting schakelaar geboord, maar daarachter zit het frame en rubber van het raam. Dus hoe en waar moet ik ze er doorheen laten lopen?
Ingediend door schuitemaker op ma, 08-11-2004 22:15
ik heb ook al een tijdje cent.deurvergr.
ik heb de deur open/dicht schakelaar van het licht verwijdert (deed het toch niet) en daar de kabels door heen getrokken, 2 X in krimpkous tegen beschadigen.
Ingediend door klein aber gemein op ma, 08-11-2004 22:52
dat leek me ook wel wat heb vanmiddag bij de koskamp (automaterialen handel) setje gekogt voro twee deuren exclusief afstandbedienig voor 22 euro jaja
maar toen wouk er een afstand bedienig bij ma dan moestik een ander steje kopen voor 130 euro
beetje vreemd maar ze zouden morgen nog even kijken en anders even langs de automat
Ik ken een electro winkeltje (niet ver van me) en als ik het me goed herinner hadden ze daar (zelf soldeer enzo kitjes) voor een alarm met afstandsbediening dus als je zo'n setje koopt (die vrij goedkoop zijn) en je schakeld daar zo 2 motortjes tussen heb je toch ook centr deur vergrendeling + alarm... En als je er dan toch bent koop je een relais enzo zodat je knipperlichtjes ook lekker afgaan, en er zo'n toffe "chip chip" geluidjes komen, enz enz
Binnenkort ga ik daar eens onderhoren wat dat spul kost , ik krijg er zin van
Ik heb dat setje van het bovenstaande adres in mijn deuren zitten. Alleen de bekabeling moet nog...
De vraag is al eerder gesteld maar hoe hebben jullie het met de bekabeling gedaan? ik wil namelijk graag mijn binnenverlichting behouden. Is het een alternatief om vlak onder het dashboard of iets lager door de stijl van de auto heen te boren (of is dat niet aan te raden i.v.m. de constructie) of is er nog een compleet andere oplossing??
Ik wil nog even wat kwijt,
ik werk dus in een auto elektronica garage, ik bouw o.a. alarm cv navigatie carkits etc in. En uit mijn ervaring weet ik dat het zogenaamde alarm wat je op iedere hoek van de straat koopt zoals autostyle, dat als je daar problemen mee krijgt je nog duurder uit bent(goedkoop = duurkoop) vaak zit je te kloten dat het opgestuurd moet worden of dat het zelfs niet meer gerepareerd kan worden.
En zeg nou zelf wil jij bij een clubdag staan dat je alarm of cv weigert ?
haha Veel succes
kijk eens op http://www.defa.com dit product bouwen wij veel in! Erg goed alarm!
Ingediend door Riesenhorst op ma, 02-01-2006 12:52
Mooi, dit topic heeft me al erg ver op weg geholpen met de inbouw van mijn kit. Ik ben er tot nu toe alleen nog niet aan durven beginnen, omdat ik nog niet helemaal zeker ben. De bekabeling weet ik denk ik wel, dat komt wel goed, maar waar laat ik dat motortje voor het open en dichtdoen van het slotje?! Heeft er misschien iemand een foto van het ingebouwde kitje in de deur? Heb je hem helemaal onderin zitten (dus nog onder de raam als die open gaat) of gaat mijn fantasie niet ver genoeg? Ben benieuwd naar foto's of tekeningen van waar jullie dat motortje gelaten hebben!! Of is er misschien iemand beschikbaar voor een demonstratie van zijn/haar CV in de Mini in de buurt van Tilburg?
[size=75:3ch4obly][Topics samengevoegd - Eelke][/size:3ch4obly]
Ik weet dat dit onderwerp al vaak is besproken en dat iedereen wordt verwezen naar de zoekfunctie, Mijn vraag kon ik niet vinden.
Hoe kan ik zon standaard cv aansluiten in een mini??
Zijn hier speciale kitjes voor die stangetjes zeg maar?
Of moet ik een speciale rover kopen?
Mijn motortjes passen alleen onder in de deur als ik de ramen nog wil kunnen openen.
Iemand die dit ooit gelukt is?
Het moet toch kunnen?
Graag tips of onderdeeltjes.
Als iemand iets aanbied waarmee het kan GRAAG!!
Ze zijn gewoon te bestellen bij bijv. W&P. Daar komen de mijne iig vanaf. Maar ze zijn door meerdere firma's te leveren. En zelf maken kan ook zeer goed als je een universeel setje koopt.
Als je ze aan je Rover-alarm wilt koppelen kun je dit op contact 11 en 13 (uit mijn hoofd) van je alarm module doen. Hiervoor is ook een interface-kit verkrijgbaar.
Weet iemand of deze stangetjes ook los te koop zijn zonder dat ik ze zelf in elkaar moet knoeien?
Ok knutselen is wel leuk maar gewoon erin schroeven is leuker.
Ik ga liever mn carossorie scrubben!
Ik heb vandaag toch maar de handen uit de mouwen gestoken en ook zon hefboompje gemaakt!
Van aluminium.
Morgen ga ik ze inbouwen! ik ben benieuwd. Nog meer mensen tips voor het wegwerken van kabels deur-auto???
Ok de pompjes zitten er bijna in!
Maar nu de vraag. Ik heb knipperlicht aansturing op mijn Cv maar moet ik die voor of achte het relais aansluiten?
En waar kan ik die aansluitpunten dan vinden?
Kan ik ze niet gewoon bij de schakelaars in mn dash aansluiten?
Ben wel benieuwd wat nu de beste plaats is om de de gaatjes te boren in de deur en de A-stijl? Onder- of bovenin?
Wat doet Minitrailers bijvoorbeeld? Fotootje zou leuk zijn
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door mini-driver op ma, 14-04-2003 20:35
Tegenwoordig komen er steeds meer mini's met centrale deurvergrendeling. ik heb ook een universele set+alarm gekocht. Ik weet dat je bij mini een soort hefboompje moet maken om deze motortjes goed in te bouwen.
Weet iemand de maten van deze metalen strips en zijn de schroefgaten niet op een mal te krijgen op het internet?
ben laatst wel op een site geweest daar verkochten ze complete sets. Ik wil het zelf maken maar als iemand me al voor is geweest, GRAAG!
ik hoop wat te vernemen.....
Mvg
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Chielsea op ma, 14-04-2003 22:28
Zoiets wil ik ook wel!
Hoeveel kost zo'n setje? En wringt dat niet met je schuiframen?
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Maarten van de… op di, 15-04-2003 00:14
Ik heb nog wel ergens een mal liggen van wat ik zelf heb gemaakt. Werkt veel simpeler dan die van Wood&Picked, zit onder het slot zelf en heeft slechts 1 stangetje. More to come on this...........
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Roger op di, 15-04-2003 12:39
Ik heb het ook zelf gemaakt met aluminium strips, werkt perfect. De maten weet ik niet meer, maar je kan het uitrekenen. Ik zal eens een tekeningetje maken + een uitleg. Zie je binnenkort hier wel verschijnen.
De motortjes heb ik overigens gewoon uit een BMW 7 serie gesloopt op de sloop. Ik heb ook nog wat ideeen liggen op de plank voor electrieke ramen maar daar ben ik nog niet aan begonnen.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door mini-driver op di, 15-04-2003 19:51
Wow, in 24 uur al veel reacties. het leeft dus onder mini-rijdend nederland om je deuren centraal te kunnen sluiten!
Hoop dat iedereen zijn of haar tekeningen snel op dit forum zet. kunnen we met de paasdagen / meivakantie lekker pielen.....
alle ideeen zijn welkom!
ik ben erg benieuwd ROGER
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door mini-philip op di, 15-04-2003 20:45
Doen jullie dat alleen voor de deuren of doet de kofferklep ook mee?
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door mini-driver op wo, 16-04-2003 13:07
Euhhhh de kofferklep.....? Mini Philip....
Past er in jouw mini een koffer?
Voor mij zijn alleen de deuren van belang aangezien de kofferklep altijd op slot zit.
Die motortjes kan je overigens uit iedere wagen halen..... of 10 euro per stuk bij een automaterialenzaak....
het gaat mij om de schroefgaten en het hefboom mechanisme en of alle andere ideeen / oplossingen die ooit door mensen zijn bedacht
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Roger op wo, 16-04-2003 13:58
Kijk zo iets heb ik gemaakt, ik zal het proberen uit te leggen maar dat valt een beetje tegen met alleen maar tekst, ik daarom ook een schetsje gemaakt (het is maar een schematisch tekeningetje)
Het korte stripje maak je aan de deur vast. De bovenkant van de lange strip maak je vast een het horizontale stangetje wat van het slot mechanisme naar het hendeltje loopt waarmee je normaal de deur van binnenuit vergrendeld. Ik heb gewoon een gaatje door dat stangetje geboord en vervolgens een klein schroefje door het gaatje in de lange strip gedraaid. De lange strip heb ik bovenaan wat gebogen om beter bij het stangetje uit te komen (gewoon met een beetje gevoel). De onderkant van de lange strip heb ik aan het motortje bevestigd. De motortje zit dus onder in mijn deur. Het boutje tussen de 2 strips dient als draaipunt tussen de korte en de lange strip. De korte strip zit dus vast aan mijn deur, en de lange strip beweegt wanneer ver-/ontgrendel De locatie van het draaipunt kan je als volgt bepalen( zie ook tekening):
De afstand H kun je gewoon zelf bepalen, de lengte van de lange strip loopt van het motortje onder in de deur tot het bevestigingspunt aan het horizontale stangetje van het slotmechanisme (laten we 400 mm aannemen). Laten we de maximale slag die het motortje kan maken de afstand X (laten we even 30 mm aannemen) noemen, deze kan je ook zelf opmeten. Dit is het verschil tussen de ingedrukte en uitgetrokken stand. Laten we de slag die het stangetje van het slotmechanisme Y ( laten we 20 mm aannemen) noemen. Deze kan je ook zelf opmeten, gewoon de afstand waarover de stangetje verschuift als je hendeltje waarmee je van binnenuit de deur vergrendeld beweegt van op slot naar open.
De afstand van het draaipunt tot aan de onderkant van de lange strip is nu gemakkelijk te bepalen:
X/A*(H-A)=Y, nu even met de aangenomen getallen (X/A is X delen door A en * is vermenigvuldigen)
30/A*(400-A)=20
30*(400-A)=20A
12000-30A=20A
12000=50A
A=240 mm.
Deze getallen zijn echt puur aannames, wat ze precies zijn weet ik echt niet.
Je kan het draaipunt iets naar beneden laten zakken, zodoende wordt de slag bovenaan groter en wordt de deur goed in het slot gedrukt. Ook je slotmechanisme even goed smeren nu de binnenkant van de deur toch open ligt, de motortjes zijn niet zo verschrikkelijk sterk, en de stroom-pulse die van het alarm afkomt is maar van korte duur. Nu nog wat gaatjes boren, een beetje prullen en klaar. Ik heb het misschien wat ingewikkeld beschreven maar het is vrij simpel, gewoon een beetje logisch nadenken. En het werkt bij mij nu 4 jaar perfect. Misschien dat iemand wel de afmetingen nog heeft, maar als je zelf iets in elkaar wil knutselen blijft het toch wat improviseren.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door mini-driver op wo, 16-04-2003 21:34
Roger! Bedankt voor je hulp. Ik hoop dat iedereen het begrijpt, ik wel in ieder geval. Maak in de lange arm een wat langer sleufje ipv een gaatje alleen. zo kan je iedere keer de draai veranderen van de arm en moet het goedkomen. Dan vastzetten met een heel fijn vleugelmoertje! iets tegen het lostrillen en dan inbouwen
en dan testen:
open - dicht, open - dicht......JA het werkt!!
kijk ook even op:
http://www.minitrailers.com/Frameset.htm
Natuurlijk is een ieders reactie welkom!
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Roger op do, 17-04-2003 13:38
Oh kijk, dat is precies wat ik gemaakt heb, had ik die link maar eerder gehad
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door jeroen2 op wo, 14-05-2003 23:14
Jongens , de tekening en berekening is perfect , maar je zal ook de "H"-stang in de vorm van je deur moeten buigen en zeker het scharnierpunt onder (naar je solenoid/motortje , 2 typen) moeten voorzien van een rubber bescherming , anders hoor je die stang tegen je binnenkant schuren/klapperen en dan gaat je coating eraf.
Grtjs Jeroen2.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door T!MM op di, 17-06-2003 19:34
Weet iemand of je pompjes met 2 aansluitdraden kan gebruiken en die gewoon aansluiten op de alarm installatie zoals de roze en oranje draad op de tekening?
Over de 2 klemmen komt een spanningsverschil van 12V bij aanschakelen van het alarm en -12V bij het uitschakelen.
zelfde foto maar wat groter
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Roger op wo, 18-06-2003 15:50
Dan moet je toch echt in de gebruiksaanwijzing van je alarm bekijken. Een spanning van -12 volt , -12 volt bestaat dus gewoon niet, waarschijnlijk geeft dit je digitale multimeter aan. Dit wil zeggen dat je de plus en min niet goed heb aangesloten.
In principe werkt het pompje met 2 draden heel simpel. Een draad plus en een draad min en het pompje gaat omhoog, verwissel de 2 draden en het pompje gaat dicht. Zoals je beschreef met +12 en -12 volt op jouw 2 draden, lijkt het mij dat het alarm dit dus doet. Dus b.v. de orange=plus en de roze=min tijdens het inschakelen van het alarm, en de orange=min en de roze=plus tijdens het uitschakelen van het alarm. Deze draden kan je dus gebruiken voor het aansturen van de pompjes, let er alleen wel op de de spanning een korte puls moet zijn, dus er mag geen continue 12 volt spanning op blijven staan. Bij mijn alarm kan ik dit instellen
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door T!MM op do, 19-06-2003 09:00
Heb gisteren 2 universele pompjes gehaald met 2 aansluitdraden bij de auto-shop. Ze zijn heel simpel te installeren als je een standaard lucas-rover-alarm hebt, gewoon aansluiten op de plaats van de roze en oranje draad van de foto. (vorige post) En vanaf nu heb ik geen geprul meer met dat kleine sleuteltje. hihi
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Patrick op do, 19-06-2003 09:26
Kun jij dan nu met de afstandbediening van je alarm de deurvergrendeling regelen?
Dat zou wel cool zijn nl.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door T!MM op do, 19-06-2003 15:51
jazeker gewoon aansluiten zoals hierboven en dan kom je aan je mini en doe je enkel nog chip chip met je afstandsbediening.
Nu ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik de pinkers mee laat aangaan. bv. constant branden bij het aanschakelen en pinken bij uitschakelen.
Iemand suggesties waar ik de aansluitpunten hiervoor kan vinden? Voor alle veiligheid zal ik wel met een extra relais moeten werken want alles op het alarm aansluiten zal niet zo'n goed idee zijn ivm te grote stroom. De pompjes "trekken" elk 3.8 A en de 4 pinkers samen 8 A. (totaal +- 16 A) En dan heb ik nog geen rekening gehouden met de piekstroom die de pompjes vragen bij het inschakelen?
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Vincent op do, 19-06-2003 15:58
Wat ook gaaf is om bij het pinkelen ook even je schijnwerpers (als je die hebt) en je groot licht voor 15sec aan te laten gaan zodat je verlicht naar je huisdeur toeloopt! (ga ik iig wel doen als ik een goede accu heb bemachtigd
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Roger op ma, 23-06-2003 18:01
Probeer eens aan een aansluitschema van je alarm te komen. Meestal zit er een aansluiting op het alarm om de lichten te laten knipperen. Samen aansluiten op de draden van de pompjes, eventueel met extra relais kan wel maar het blijft allemaal een beetje prullen.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Oliver op wo, 20-10-2004 15:58
Ik heb inmiddels zo'n setje ingebouwd en aangesloten en het werkt allemaal top.
Het enige wat nu nog moet gebeuren is de draden door de deuren heen trekken en wegwerken. Nu heb ik een gaatje in mijn deur geboord, naast het bovenste scharnier, maar daarachter zit het frame en het rubber van het raam.
Hoe kan ik ze het beste wegwerken? En hoe zorg je ervoor dat als je deur open doet en weer dicht, dat de draden niet dubbel worden gevouwen, maar netjes naar binnen worden gedrukt?
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door BadBert op wo, 20-10-2004 16:14
Ik ben al een tijd op zoek naar zo;n set bij een nederlands bedrijf, maar tot nu toe heb ik alleen sets gevonden van boven de 200 euero..
vindik nogal duur, moet wel een stet hebben waar een afstandsbediening bij zit, want ik heb geen alarm!
Wie weet er een goedkoop adres?
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door jeroen2 op wo, 20-10-2004 16:45
www.autostyle.nl
alarm + 2 deuren + afstandsbediening E109.00
Goedkoper kan niet.
Greetz , Jeroen2
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door SyRuS op ma, 25-10-2004 17:12
ooh, dat ziet er wel nice uit!
Iemand ervaring met dat systeem?
(die doet toch chip chip hé?, anders geen leut aan een alarm hebben )
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Billyman.tk op ma, 25-10-2004 23:10
Ik zie op autostyle ook voor 4 deuren. Misschien makkelijk om daar je voor en achter klep mee te doen.
Maar een idee hoor , ga het binnenkort ook proberen
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door mini7 op di, 26-10-2004 00:04
Je achterklep gaat niet lukken denk ik. Iig niet met dit systeem. Hier zit een zwak motortje bij met een korte slag die werkt op het pinnetje waar je aan de binnenkant je deur mee sluit. Voor je achterklep zou je dus iets anders moeten verzinnen. Denk dat je dan beter op een sloop voor een sterker motortje moet zoeken. Hier kun je ook makkelijk een doorvoer ruber uit een auto slopen om je kabels van je deur naar het chassis te krijgen. In de meeste nieuwere auto's zit dit wel, en is denk ik makkelijk om in je mini in te bouwen. Zo zijn je kebels beschermd en ook netjes weggewerkt.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Markos op di, 26-10-2004 09:09
Het al eerder genoemde Minitrailers(.com) heeft op hun lijstje met te ontwikkelen producten nu ook een 'electric boot release kit' staan...
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Oliver op ma, 08-11-2004 17:32
Waar hebben jullie precies het gat in de deur geboord om de draden doorheen te laten lopen? Want ik had een gat ter hoogte van de binnenverlichting schakelaar geboord, maar daarachter zit het frame en rubber van het raam. Dus hoe en waar moet ik ze er doorheen laten lopen?
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door schuitemaker op ma, 08-11-2004 22:15
ik heb ook al een tijdje cent.deurvergr.
ik heb de deur open/dicht schakelaar van het licht verwijdert (deed het toch niet) en daar de kabels door heen getrokken, 2 X in krimpkous tegen beschadigen.
set gekocht bij conrad voor €90,-
goedkoopste tot nu toe en hele kleine zendertjes
Erik
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door klein aber gemein op ma, 08-11-2004 22:52
dat leek me ook wel wat heb vanmiddag bij de koskamp (automaterialen handel) setje gekogt voro twee deuren exclusief afstandbedienig voor 22 euro jaja
maar toen wouk er een afstand bedienig bij ma dan moestik een ander steje kopen voor 130 euro
beetje vreemd maar ze zouden morgen nog even kijken en anders even langs de automat
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door SyRuS op di, 09-11-2004 11:57
zo'n afstandsbediening kun je toch apart kopen?
Ik ken een electro winkeltje (niet ver van me) en als ik het me goed herinner hadden ze daar (zelf soldeer enzo kitjes) voor een alarm met afstandsbediening dus als je zo'n setje koopt (die vrij goedkoop zijn) en je schakeld daar zo 2 motortjes tussen heb je toch ook centr deur vergrendeling + alarm... En als je er dan toch bent koop je een relais enzo zodat je knipperlichtjes ook lekker afgaan, en er zo'n toffe "chip chip" geluidjes komen, enz enz
Binnenkort ga ik daar eens onderhoren wat dat spul kost , ik krijg er zin van
"chip chip"
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door schuitemaker op do, 13-01-2005 10:38
en, is het allemaal gelukt?
toevallig staan er bij "aangeboden" nog sets met afstandsbediening te koop.
Zo'n set heb ik ook ingebouwd en het werkt perfect
Erik
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door SyRuS op do, 13-01-2005 21:11
Bij mij is het er nog niet van gekomen
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door cyril op ma, 31-01-2005 12:51
Hoi,
Op de volgende site kun je ook deze setjes kopen en is een stuk goedkoper dan de andere sets die worden aangeboden via het forum. Ze werken perfect.
http://www.extreme-electronics.nl/
Mvg Cyril
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door MiniMarco op vr, 08-04-2005 13:21
Ik heb dat setje van het bovenstaande adres in mijn deuren zitten. Alleen de bekabeling moet nog...
De vraag is al eerder gesteld maar hoe hebben jullie het met de bekabeling gedaan? ik wil namelijk graag mijn binnenverlichting behouden. Is het een alternatief om vlak onder het dashboard of iets lager door de stijl van de auto heen te boren (of is dat niet aan te raden i.v.m. de constructie) of is er nog een compleet andere oplossing??
alvast bedankt,
Marco
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door mr. cooper op vr, 08-04-2005 15:40
hoe zit het met de deur bekleding bij zo een setje's?
moet daarvoor een gat gemaakt worden of geraakt het eronder?
grtzz
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door MiniMarco op za, 09-04-2005 01:45
Je hoeft geen gaten in je deurbekleding te maken, alles komt er geheel onder te zitten....
(en nu hoop ik stiekem dat er nog iemand antwoord kan geven op mijn vraag die hierboven staat)
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door paneermeel op za, 09-04-2005 13:37
zo zit het bij mij
net onder de schakelaar en halverwege de deur. lopen bij mij 7 draden doorheen, werkt prima
ik hoop dat dit iets is waar je verder mee kan
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Bustuh op wo, 04-05-2005 07:52
Ik wil nog even wat kwijt,
ik werk dus in een auto elektronica garage, ik bouw o.a. alarm cv navigatie carkits etc in. En uit mijn ervaring weet ik dat het zogenaamde alarm wat je op iedere hoek van de straat koopt zoals autostyle, dat als je daar problemen mee krijgt je nog duurder uit bent(goedkoop = duurkoop) vaak zit je te kloten dat het opgestuurd moet worden of dat het zelfs niet meer gerepareerd kan worden.
En zeg nou zelf wil jij bij een clubdag staan dat je alarm of cv weigert ?
haha Veel succes
kijk eens op http://www.defa.com dit product bouwen wij veel in! Erg goed alarm!
Groeten Stefan
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Riesenhorst op ma, 02-01-2006 12:52
Mooi, dit topic heeft me al erg ver op weg geholpen met de inbouw van mijn kit. Ik ben er tot nu toe alleen nog niet aan durven beginnen, omdat ik nog niet helemaal zeker ben. De bekabeling weet ik denk ik wel, dat komt wel goed, maar waar laat ik dat motortje voor het open en dichtdoen van het slotje?! Heeft er misschien iemand een foto van het ingebouwde kitje in de deur? Heb je hem helemaal onderin zitten (dus nog onder de raam als die open gaat) of gaat mijn fantasie niet ver genoeg? Ben benieuwd naar foto's of tekeningen van waar jullie dat motortje gelaten hebben!! Of is er misschien iemand beschikbaar voor een demonstratie van zijn/haar CV in de Mini in de buurt van Tilburg?
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door mini7 op ma, 02-01-2006 13:49
Misschien dat deze beschrijving je verder op weg helpt.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Riesenhorst op ma, 02-01-2006 14:30
Heeft er toevallig iemand de templates beschikbaar die op die website gebruikt worden? Dat zou een hele hoop werk schelen!
Alvast bedankt!
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door MiniJoey op di, 21-02-2006 22:24
[size=75:3ch4obly][Topics samengevoegd - Eelke][/size:3ch4obly]
Ik weet dat dit onderwerp al vaak is besproken en dat iedereen wordt verwezen naar de zoekfunctie, Mijn vraag kon ik niet vinden.
Hoe kan ik zon standaard cv aansluiten in een mini??
Zijn hier speciale kitjes voor die stangetjes zeg maar?
Of moet ik een speciale rover kopen?
Mijn motortjes passen alleen onder in de deur als ik de ramen nog wil kunnen openen.
Iemand die dit ooit gelukt is?
Het moet toch kunnen?
Graag tips of onderdeeltjes.
Als iemand iets aanbied waarmee het kan GRAAG!!
dank
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Mini Power op di, 21-02-2006 22:31
Ze zijn gewoon te bestellen bij bijv. W&P. Daar komen de mijne iig vanaf. Maar ze zijn door meerdere firma's te leveren. En zelf maken kan ook zeer goed als je een universeel setje koopt.
Als je ze aan je Rover-alarm wilt koppelen kun je dit op contact 11 en 13 (uit mijn hoofd) van je alarm module doen. Hiervoor is ook een interface-kit verkrijgbaar.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Crispy op wo, 22-02-2006 17:26
wat dacht je van dit topic?
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door MiniJoey op do, 23-02-2006 17:50
Weet iemand of deze stangetjes ook los te koop zijn zonder dat ik ze zelf in elkaar moet knoeien?
Ok knutselen is wel leuk maar gewoon erin schroeven is leuker.
Ik ga liever mn carossorie scrubben!
dank
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door MiniJoey op vr, 24-02-2006 19:59
Ik heb vandaag toch maar de handen uit de mouwen gestoken en ook zon hefboompje gemaakt!
Van aluminium.
Morgen ga ik ze inbouwen! ik ben benieuwd. Nog meer mensen tips voor het wegwerken van kabels deur-auto???
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door MiniJoey op zo, 26-02-2006 11:33
HELP!!!
Ok de pompjes zitten er bijna in!
Maar nu de vraag. Ik heb knipperlicht aansturing op mijn Cv maar moet ik die voor of achte het relais aansluiten?
En waar kan ik die aansluitpunten dan vinden?
Kan ik ze niet gewoon bij de schakelaars in mn dash aansluiten?
Help vlug
Dank
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door ralf op zo, 09-04-2006 14:25
Heeft er iemand ervaring met de cv van
link
Central Locking (CDL) 60 pond
CDL & Rover Alarm Interface 20 pond
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door MiniJoey op zo, 09-04-2006 19:58
Ik heb deze zelf nagemaakt van aluminium.
Gewoon een goedkoop setje gekocht incl a.b. en van een aluminium strip ---2 euro
de hefboom nagemaakt.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Joostgijzel op ma, 10-04-2006 20:32
@ ralf;
Ja ik heb dit setje aangeschaft. Het verschil in prijs is niet denderend, en je hebt tenminste minispul versus universeel spul.
Was in 1 middagje gedaan, omdat je de templates er standaart bij krijgt.
RE: centrale deurvergrendeling
Ingediend door Markos op ma, 10-04-2006 20:36
Ben wel benieuwd wat nu de beste plaats is om de de gaatjes te boren in de deur en de A-stijl? Onder- of bovenin?
Wat doet Minitrailers bijvoorbeeld? Fotootje zou leuk zijn
Paginering