105BHP-SPI-versnellingsbak.

RE: 105BHP-SPI-versnellingsbak.

Het zit niet in de wielen maar in je STD-diff!!! ;)
Deze blokjes worden bij alle dragracers gebruikt om de kracht gelijkmatig te verdelen over de aangedreven wielen.
Neem een subaru , deze heeft bijna dezelfde!!!
Lijkt me toch wel helpen!!!
Greetz , Jeroen2 :D
P.S. bij mijn mini kan je alles instellen qua wielophanging , dit ff ter info.

Zou ook wel ff een prijs willen weten eigenlijk!? Maar 80% slip is een beetje teveel avn het goede voor op de weg met regen. Maar zou wel in een LSD geinteresserd zijn met 25% sper. Dat is nog net te doen lijkt me voor op de weg. Dus als je ff een rpijs zou laten weten, dan ben ik ook blij. Voor nu heb ik hem nog niet nodig, maar als de prijs leuk is koop ik hem wel. kan ik altijd als de koppeling eruit moet en toch met de bak bezig ben deze er ook ff tussen zetten....

Dus 75% slip , dit is 25% sper!!
Prijs maak ik snel bekend , moet nog besproken worden deze week!!

Ik heb wellicht ook wel interresse!

hmm..

interesting :)

moet nog even kijken want vanwege roest trubbels moet ik eerst een auto hebben om de boel in te kunnen zetten |:(

ik heb me bak ook nog uit elkaar liggen.
dus als ie niet te duur is kan ik hem erin fietsen O:)

ff topic in de gaten houden... 8)

Sorry jeroen, je hebt helemaal gelijk! 20 Sper is dus ook mooi. Maar laat die prijs hier maar ff weten dan als je wilt????

Even voor de onwetenden of diegene die niet doorhebben hoe dit LSD precies werkt en ter vervanging van welk onderdeel precies komt dit gizmo in de diff?

Ik wil het graag altijd even voor me zien en doorhebben hoe het werkt, is dit ter vervanging van het "blokje" in het midden van je diff waar de diffpin doorheen gaat?

Yep .... dat blokje zit er trouwens vaker niet in dan wel!!
Zelfs bij de laatste diff's weet je niet zeker of ze er zitten , het zou wel moeten want het spaart je tandwielen.
Dit blokje kan eruit , en mag je heel ver weggooien.
Als er geen blokje zit ... komt dat mooi uit.
Je zet mijn blokje er voor in de plaats en voila!!
Wij hebben per diff-ratio en vermogen een reeks blokjes gemaakt zodat we veel keus hebben bij elk rijgedrag , we zijn nu bijna alweer 3 maanden bezig.
We hebben tot 5000rpm wieltoeren getest , dit haal je normaal dus nooit , met en zonder smering en legio verschillende materialen om het juiste resultaat te bereiken.

Maar dan nog de hamvraag; wat kost zo'n lsd made by Jeroen2?

Ja, dat rijmt.... ;)

Ik ben ook erg benieuwd wat dat zou moeten gaan kosten.

Dus als ik het goed begrijp zorgt dit blokje ervoor dat als er grote kracht op het dif komt dit 25 % spert en pure aandrijving op twee wielen geeft ?

Lijkt me wel wat !

yah klinkt interresant! maar is het ook interresant voor (nog) standaard mpi's

Lijkt mij wel,zeker met gladdere omstandigheden.

Ik wil nog even wachten tot er iemand het getest heeft. Niet dat ik twijfel aan jou kunnen Jeroen2 ;)
Maar voor ik mij een brug ga huren, wil ik toch een weten of het nu veel scheelt.
Ik ben zeker geintresseerd als het mijn doorslippen oplost :D

Uhm, wat die gladdere omstandigeheden betreft: Juist niet. daarom zou ik ook maar niet verder gaan als 25% als je er veel mee rijdt. Bij regen wil je juist zoveel mogelijk slip hebben, dan houdt je het meeste grip. Alleen kan je dan minder vermogen kwijt op het asfalt. Des te minder iets slipt, des te minder grip heeft de auto, maar des te meer vermogen er naar het asfalt toegaat. 25% Is daarom nog net te doen voor normaal gebruik, maar je onderstuur zal wel iets toenemen. Op en standaard mini is het dan ook niet echt handig, want je moet eigenlijk een onderstel hebben wat je erop aan kan passen....

kijk zo komen we ergens. dus voor jeroen2 is het wel slim omdat hij zijn ophangen aan kan passen (Staat ergens gepost) maar het is dus voor een standaard mini niet aan teraden.

of zeg ik weer eens iets stoms :x

groetjes

Ja, het is eigen keuze. geen enkle mini is gelijk, maar als j voelt dat je auto wel grip houdt, maar zijn vermogen niet kwijt kan dan is het slim, anders niet. Maar denk dat bijna elke mini bij hard wegtrekken wel verlies heeft als ie tegelijkertijd een bocht maakt....

Reken maar op zo'n 180-200 Euri voor elk hoeveelheid slip dezelfde prijs.
Ik verkoop ze niet , je kan ze alleen bij Mparts kopen , ik ontwikkel nieuwe onderdelen samen met Jeroen"1" en Nick.
Daarom kan ik je er alles technisch over informeren , maar ik doe geen verkoop.
Binnenkort komt er een nieuw site waar meer op staat.
Greetz , Jeroen2 (nu snapt iedereen ook waarom Jeroen "2" zeker) :D

Zie de volgende foto , dat maakt het duidelijk , net vers van de testbank met de zwaarste L.S.
http://members.home.nl/jeroen.kuijf/tec ... 380NLS.jpg

Nog ff voor de duidelijkheid , wat ik bedoel met 3 en 4 bouten per hoofdlager.
Bij de gele pen zit bij de linkse bak een bout en bij de rechste niet , dus links goede bak en rechts minder goede bak (ook is de casting van rechts slechter (gietproces).
http://members.home.nl/jeroen.kuijf/tec ... 20pen..jpg

Nog ff voor de duidelijkheid het verschil in hoofdlagers.
In 2001 ging de lagerfabriek RHP over in de handen van NSK (duits) , doordat ze werden overgenomen zijn de lagers toch nog doorgeengineerd en dat is goed te zien , echter geen 1 mini werd meer gebouwd en alle moeite dus voor niets.
Kortom , de aftermarketlagers van NSK hebben hogere buitenschalen (2mm) tov de oude RHP , ook de buitenrand is dikker en veel beter afgewerkt , de tussenring (binnenkant) is groter en heeft een olieslot voor betere smering (ook de shit kan er dan uit).
Ze zijn wel 20-30% verder te belasten.
Heb je nog een bak met RHP , gooi deze eruit en vraag naar NSK lagers.
PAS OP voor Rover-parts , deze kunnen nog de oude hebben liggen , maar soms ook al de nieuwe , staat er RHP England 3MDJT25.4N op (oude shit dus!!) , vraag dan naar andere (zonder RHP England zijn goed)!!!!
LET OP , Door de hogere buitenring moet je wel de speling opnieuw shimmen.
http://members.home.nl/jeroen.kuijf/tec ... lagers.jpg

Dan nog ff de andere inputlagers (gaan eigenlijk nooit stuk) , idem als boven , staat er DHD England MJ28.5 op dan heb je oude shit!!!
De nieuwe kunnen beginnen met MMRJ 1 1/8 NU (zonder DHD England).

Dit weer ff ter info , Greetz , Jeroen2 :D