[size=75:2ql13e9l]Samenvoegen gaat niet (Het staat met stip bovenaan de feature request lijst voor phpBB 2.2 ) Maar een MPi en een SPi zijn toch wel behoorlijk verschillende beestjes, dus ik denk dat het wel terecht is dat het een apart topic is.[/size:2ql13e9l]
Volgens mij levert een carb monteren op een SPi-blok geen problemen op. Ontsteking durf ik niet zo te zeggen, maar ik verwacht haast dat ook dat geen probleem is. Bij een MPi wordt de ontsteking aangestuurd door de ECU, maar een SPi heeft gewoon een bobine en een stroomverdeler. Hooguit dat je met verschillen in die componenten zit, maar het lijkt mij dat het het ontstekingssysteem op zich niet zoveel boeit of het mengsel wordt geleverd door een carb of een injectie-systeem. Zolang het tenminste niet ook verwacht dat het invloed heeft op de inspuiting, zoals bij een MPi, dat lijkt me problematischer.
Luchtfilters en uitlaatsystemen zou ik niet zomaar over zetten. Misschien krijg je het erop, maar vooral bij het uitlaatsysteem is het volgens mij toch wel belangrijk dat het afgestemd is op de motor.
- Login of registreer om te reageren
RE: Injectie ombouwen naar caburateur
Ingediend door mini-philip op vr, 11-10-2002 10:46
Nu kan ik voor mijn Mini een Spi motortje kopen uit ´94 met 51000 km achter de rug. Hij komt uit een schade Cooper.
Nu kan ik dus twee dingen gaan doen als ik hem koop:
- Een hif 44 erop zetten, omturned dus naar een carburateur motor. Ik heb eerder gelezen dat dit mogenlijk is, maar moet ik dan allen die carb. erop zetten of moet ik ook een andere ontsteking gaan monteren? Verder nog aanpassingen?
Misschien kan ik dat beter toch dat ´91 cooper blok met meer km´s kopen.
- De injectie dingen erbij kopen en mijn Mini omtoveren tot een Spi, de Arnoud-way. Wat moeilijker denk ik. Wat moet ik verder nog aanpassen aan de Mini? Kabelboom? Of is het gewoon blok er in takelen een aansluiten maar? Ik heb dan iig een choke knop over
Wat zijn btw. behalve die 2 pk extra de voordelen van spi tov. carb.? Zuiniger, minder emissie, geen geklooi met naalden, breder koppel? Om maar even met wat kreten te gooien.. (ik weet niet of bovenstaande kreten hioer uberhaut van toepassing zijn).
Mijn K&N voor een 1000 zal wel niet passen op injectie he, mijn huidige stage 1 uitlaat systeem wel?
alvast bedankt, Philip
[size=75:3rumixzl]eelke: ik vroeg me af of dit niet in dat topic over mpi -> carb hoorde maar ik vond het toch te veel verschillen, anders moet je het maar samenvoegen als dat kan...[/size:3rumixzl]