Mini Conversie

default

RE: Mini Conversie

Ik ben nieuw hier en heb meteen een aantal vragen :-)
------------------------------

Ik zag vandeweek ergens een mini te koop en vroeg me af of het niet vet zou zijn om er een ander motorblok in te hangen. Na wat gegoogled te hebben kwam ik er al snel achter dat dit niet zo uniek is als ik dacht, maarja :) boeie :P

Ik heb al wat gesearched hier op de site maar sommige dingen waren me nog niet helemaal duidelijk en ik heb nog een aantal andere vragen. Daarom stel ik al mijn vragen wel in een apart topic wat misschien ook handig is voor andere mensen die nieuw zijn met mini's en graag wat willen weten over een conversie ervan

------------------------------

motoren
Ik zie dat er vaak gebruik wordt gemaakt van een crx blok (is toch ook hetzelfde als een civic blok?)
Maar welke andere motoren kunnen ook redelijk makkelijk in een mini geplaatst worden? Want de motoren moeten compact zijn en met de versnellingsbak eronder als het goed is toch? Ik heb namelijk naar wat andere motoren gekeken en vraag me af of een van deze ook kan:
[u:12qfgy4s]Volkswagen Golf GTi (16v of anders 8v)
Peugeot 205 GTi (1.9 of anders 1.6)
Nissan Sunny GTi (1.9 of 1.6)
Mitsubishi Colt GTi (1.8 of 1.6)
Suzuki Swift GTi
Toyota Corolla 1.6 GTi (of 1.6 GTSi)[/u:12qfgy4s]
alle auto's van rond 1990

Subframe
Voor zover ik weet is er voor een Honda blok een subframe te koop (weet niet of een van de andere motoren ook past en er dus een subframe voor is). Maar zijn er ook bouwtekeningen voor dat subframe zodat je hem ook zelf kunt maken? Aangezien een maat van mij lasser is, is het een beetje overbodig om een duur subframe nieuw te kopen.

Bouwjaar mini
Is het bij een conversie ook van belang uit welk jaar de mini komt en welk model het is?

Ophanging
Wat voor aanpassingen moeten er gedaan worden aan de ophanging van de mini? Ik neem aan dat de originele vering niet sterk en stug genoeg zal zijn voor een krachtigere motor. Zijn hiervoor dus andere sets te koop? Zoja, vanaf welke prijs zijn deze leverbaar? Of kan er ook gebruik worden gemaakt van vering van een andere auto? (2ehands of nieuw)

Remmen
Aangezien ik de mini het liefst ook weer laat keuren zullen de remmen ook wel aangepast moeten worden (en is wel zo veilig). Wat voor aanpassingen kunnen er gedaan worden kwa remmen? Kunnen er bijvoorbeeld voor betere schijfremmen gemonteerd worden en achter ook schijfremmen geplaatst worden o.i.d.?

Elektronica (kabelboom, etc.)
Bij een andere motor hoort dus ook een (gedeeltelijk) andere kabelboom. Levert dit veel problemen kwa instalatie? Want je zult een deel van de kabelboom van de donor auto nodig hebben en een deel van de mini neem ik aan? Of zijn er 'bouwtekeningen' te vinden op internet om zelf een compleet kabelboom te maken? Want ik kan via mijn familie gemakkelijk een geheel nieuwe kabelboom laten maken mits ik de gegevens heb die daarvoor nodig zijn.

En dingen als de tank bijvoorbeeld. Deze bevatten toch ook meters enzo om bijv. de inhoud van de tank weer te geven en div. Hoe gaat dat dan bij een conversie? Worden dan de meters uit de tank van de donor auto gehaald en in de mini geplaatst of hoe gaat dit? Of is dit helemaal niet nodig en kun je gewoon de originele spullen van de mini houden m.b.t. de tank.
En bij een injectie systeem moet je toch ook een andere brandstofpomp hebben en zit je met de retourleiding?

Instrumenten (klokken)
Wanneer je een andere motor in de mini hebt geplaatst moet je natuurlijk ook de instrumenten (klokken) aanpassen. Volgens mij worden de instrumenten uit een crx bijvoorbeeld anders aangestuurd dan uit de mini. Zijn hiervoor setjes te koop zodat deze worden omgezet naar die van de mini of moet je hiervoor een andere oplossing zoeken? (sorry voor de vage uitleg, ik weet niet hoe ik precies moet zeggen wat ik bedoel)

Rolkooi
Ik denk dat een rolkooi wel zo veilig zal zijn na een conversie ofniet? Denk dat je anders een ongeluk met een mini niet snel zal overleven? of valt dit nog wel mee?

Velgen/wielen
Kunnen er andere wielen onder een mini geplaatst worden? Ik meen dat een mini 4x106 heeft, zijn er ook andere auto's met deze steek? En als het kan een ET waarde die in de buurt komt. En grotere wielen onder een mini, is dat ook mogelijk en wat voor aanpassingen moeten er dan gemaakt worden aan de wielkasten enzo? (zijn deze bijvoorbeeld makkelijk groter te maken? of zitten er dan onderdelen in de weg?)


Keuring
Is een mini nog te laten keuren na de conversie. En zoja, waar moet je dan overal rekening mee houden?
En ik las hier ergens op het forum dat je hem niet perse op kenteken hoeft te laten zetten maar dat je ook opzoek kan naar een verzekeraar die akkoord gaat met een mini die een ander motorblok heeft gekregen. Maar dan loop je toch wel de kans om een boete te krijgen van de politie omdat hij niet herkeurd is?

------------------------------

dit zijn dus een aantal vragen die ik had. Op een paar had ik al gedeeltelijk antwoord gevonden via de search maar het is misschien fijn om alle antwoorden een beetje bij elkaar te hebben in een topic over conversie lijkt mij.

Prijs
Ik wil graag weten wat ik ongeveer kwijt zal zijn aan de conversie van de mini. Ik heb de beschikking over iemand die kan lassen, ik ken een aantal automonteurs en ik kan eventueel een kabelboom compleet nieuw laten maken naar mijn eigen wensen.
Aan welke prijzen moet ik ongeveer denken bij het verbouwen van een mini. Als het kan graag per onderdeel ongeveer. Bijvoorbeeld, vervanging van de remmen kosten tussen de #..# en de #..# euro.
Voor mij hoeft niet alles het duurste van het duurste te zijn. Ik hoef ook geen mega race monster te krijgen, maar gewoon een leuke vlotte mini

alvast bedankt voor de reacties, en voor de moeite om mijn lap tekst door te lezen :+) O:)
En ik hoop dat ik binnenkort ook een trotse eigenaar zal zijn van een mini, als het kan een snelle mini 8)

RE: Mini Conversie

idd een flinke lap text :o

maar je hebt er ook duidelijke wel eens wat over gelezen 8)

honda conversie kost je 5500 pepernoten geloof ik
is de ge-eikte transformatie ook
werkt goed
de rest weet ik niet :?

het wachten is op de reactie van de hugo's en theo vd boogaarden hier ;)
die weten er veel meer vanaf

en eigen experimenten worden naturulijk ook gewaardeerd :9

RE: Mini Conversie

:P nou, effe kort dan ..

ja kan het zo gek maken als je wilt (en ook zo duur) maar het kost altijd meer tijd en geld dan gepland 8)

gebruik de zoekfunctie en lees de betreffende topics eens goed door, dan kun je ook wat gerichter vragen denk ik ..

(ik zou eerst eens in een 'gewone' mini gaan rijden en kijk dan eens wat je verder wilt .. bezoek eens een clubdag en praat daar eens met wat mensen ..)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Mini Conversie

ik las een mooie zin waarin staat dat een honda blok vaak gebruikt wordt, ik ben erg benieuwd naar de definitie van vaak...

zoals eerder gezegt, een hele lap text en je hebt je al verdiept in e.e.a.

Bvl heeft een ombouw gedaan met een hondablok, in engeland zijn er hayabusa conversies en er zijn zelfs rijdende v8-mini's (oftewel met een geldig kenteken).

wat ik een erg belangrijk begin vind bij dit soort conversies is een goede basis carosserie, zo min mogelijk roest, nooit schade gehad/op de richtbank gestaan. koetsje goed verstevigen, vooral bij de ophangpunten van het voorsubframe. van daaruit zorgen voor een goede stugge wielophanging, persoonlijk zou ik zoeken naar een solid mounted voorsubframe (mini van voor 74).

remmerij volledig opbouwen met metro 4-pots. rolkooi is leuk, maar dan wel een goede. vastschroeven, liefst lassen op verstevigde plaatsen, niet zomaar door de koets boren en vastschroeven dus.

draadboom is niet zo'n groot probleem, je hebt van de hona alles nodig dat je motor aanstuurt en van de mini alle verlichting en accesoires. is relatief 1 van de makkelijkste dingen, maar dan moet je thuis zijn in de bedrading.

velgen en banden, inderdaad et waarde is doorslaggevend, maar als je voor een pittige conversie gaat, kan een andere reminrichting van een niet-metro er ook nog wel bij. er zijn gevalletjes van ford fiesta remmen op minikes bekent, heb je direct een andere steek en dus meer keus voor velgen.

keuren voor kenteken is een leuk verhaal, ik heb er zelf een hele tijd me in verdiept en de hoop opgegeven. het makkelijkst is op een trailer naar engeland en daar keuren en dan invoeren in nl. maar dat gaat in de papieren lopen.

voor de civic conversie is een typegoedkeuring via bvl.

persoonlijk zou ik het simpeler houden, met een 1380cc blok in je mini heb je ook al een leuk feestje, dit is een normale conversie, je hoeft niets te keuren, geen gedoe met de rdw, kost wel een paar centen, maar dan hebbie ook wat.

RE: Mini Conversie

hanz schreef:

honda conversie kost je 5500 pepernoten geloof ik




op de website van Ben van Leeuwen 5500 exl BTW
+ 19% is 6500 :P

RE: Mini Conversie

VTEC op een budget:
€ 500,- voor een sloopauto, € 300,- retour voor verkoop sloper minus motor, bak en electronica. Da's een goede deal. Mini had ik al. Paar honderd euro stalen kokers et voila, VTEC mini. Oh ja, en nog een paar honderd uur buizen slijpen, buigen en lassen. Ik denk dat ik qua budget voor de VTEC conversie onder de € 1.000,- kan blijven, maar dat is uitgaande van een gezonder Mini. Yeah, right. Bedenk wel, dat alle conversies, ook die van dure kits, veel handwerk vereisen en dus ook technisch inzicht. Het opschroeven van een stage-one kit is echt iets anders. Alleen als je het helemaal laat doen is technisch inzicht niet nodig, al is Mini-R bijvoorbeeld nog steeds aan het fine-tunen. Iedereen is welkom om het project in wording te zien en te bespreken, maar bezint eer ge begint. 't Is een grote, grote klus.

RE: Mini Conversie

Volgende grote klus is al gestart, elke vrijdagmiddag en zaterdag het komend half jaar pff.

default

RE: Mini Conversie

Hugo schreef:
VTEC op een budget:
€ 500,- voor een sloopauto, € 300,- retour voor verkoop sloper minus motor, bak en electronica. Da's een goede deal. Mini had ik al. Paar honderd euro stalen kokers et voila, VTEC mini. Oh ja, en nog een paar honderd uur buizen slijpen, buigen en lassen. Ik denk dat ik qua budget voor de VTEC conversie onder de € 1.000,- kan blijven, maar dat is uitgaande van een gezonder Mini. Yeah, right. Bedenk wel, dat alle conversies, ook die van dure kits, veel handwerk vereisen en dus ook technisch inzicht. Het opschroeven van een stage-one kit is echt iets anders. Alleen als je het helemaal laat doen is technisch inzicht niet nodig, al is Mini-R bijvoorbeeld nog steeds aan het fine-tunen. Iedereen is welkom om het project in wording te zien en te bespreken, maar bezint eer ge begint. 't Is een grote, grote klus.

heb je hierbij dus alleen de motor veranderd? neem aan dat je die stalen buizen nodig had voor het subframe en verstevigingen her en der?
Is de rest allemaal standaard gebleven zoals remmen en vering?

default

RE: Mini Conversie

Hoe zit het trouwens kwa motoren? Passen een van de motoren die ik noemde ook?

RE: Mini Conversie

Een motor die ook past, is een Rover K-series. Die ben je nog vergeten in je lijstje. Dan heb je tenminste nog een Rover product in je mini (voor de puristen onder ons). Ik rij zelf al bijna 2 jaar met een 1600 K-series, en dat gaat ook goed vooruit! Veel mensen weten misschien niet dat Rover zelf ooit een prototype mini met zon motor gebouwd heeft! Helaas nooit in productie genomen. En qua kosten: een Rovertje 114 (gti) roest net zohard als een mini, dus je kunt er genoeg kopen van rond de 500 euro. Dan neem je het frame, remmen, motor met bak, stuurhuis etc. over en de rest breng je op de sloop.

RE: Mini Conversie

Over de motoren:
Volkswagen Golf GTi (16v of anders 8v)
Te groot.

Peugeot 205 GTi (1.9 of anders 1.6)
Is al eens gedaan, maar lijkt me erg groot.

Nissan Sunny GTi (1.9 of 1.6)
Is al vaker gedaan.

Mitsubishi Colt GTi (1.8 of 1.6)
Ken ik niet.

Suzuki Swift GTi
Is al eens gedaan.

Toyota Corolla 1.6 GTi (of 1.6 GTSi)[/u]
Erg groot, denk ik niet.

alle auto's van rond 1990
Da's wat erg ongespecificeerd.

Ik maak inderdaad een subframe van buizen, met als basis de 2 torens en een deel van de middenplaat van het Mini voorsubframe. Ik moet waarschijnlijk een deel van het schutbord eruit gaan slijpen en daar iets anders in lassen. Ik speel nog met het idee van een polyester flipfront, maar dat weet ik nog niet zeker. De remmen zou ik standaard kunnen laten, als er goede moderne schijfremmen onder zitten. Lekker agressieve remblokken erin dan remt het wel. Al is een 4-pod conversie (Metro) wel aan te raden. Ik probeer zelf naar 10" wielen te gaan met oud type Ford Fiesta remmen. De wielophanging en vering zijn standaard, al monteer ik wel instelbare dempers en hi-lo's om de boel een beetje aan te kunnen passen. Bedenk wel dat de wielophanging gedeeltelijk aan het eigenbouw voorsubframe hangt, dat moet dus heel precies gemaakt worden...

default

RE: Mini Conversie

Hugo schreef:
Over de motoren:
Volkswagen Golf GTi (16v of anders 8v)
Te groot.

Peugeot 205 GTi (1.9 of anders 1.6)
Is al eens gedaan, maar lijkt me erg groot.

Nissan Sunny GTi (1.9 of 1.6)
Is al vaker gedaan.

Mitsubishi Colt GTi (1.8 of 1.6)
Ken ik niet.

Suzuki Swift GTi
Is al eens gedaan.

Toyota Corolla 1.6 GTi (of 1.6 GTSi)[/u]
Erg groot, denk ik niet.


Wat is het beste aan te raden van deze motoren? De Sunny, Swift of CRX? en waarom?

alle auto's van rond 1990
Da's wat erg ongespecificeerd.

ik bedoelde dat de genoemde auto's (golf, swift, etc..) van rond die tijd waren. Want nieuwere auto's zullen denk ik wel lastiger worden kwa inbouwen ofnie? (meer elektronica en groter denk ik)

Ik maak inderdaad een subframe van buizen, met als basis de 2 torens en een deel van de middenplaat van het Mini voorsubframe. Ik moet waarschijnlijk een deel van het schutbord eruit gaan slijpen en daar iets anders in lassen. Ik speel nog met het idee van een polyester flipfront, maar dat weet ik nog niet zeker. De remmen zou ik standaard kunnen laten, als er goede moderne schijfremmen onder zitten. Lekker agressieve remblokken erin dan remt het wel. Al is een 4-pod conversie (Metro) wel aan te raden. Ik probeer zelf naar 10" wielen te gaan met oud type Ford Fiesta remmen. De wielophanging en vering zijn standaard, al monteer ik wel instelbare dempers en hi-lo's om de boel een beetje aan te kunnen passen. Bedenk wel dat de wielophanging gedeeltelijk aan het eigenbouw voorsubframe hangt, dat moet dus heel precies gemaakt worden...

Hoe heb je dat subframe gemaakt? Had je daar bouwtekeningen voor of ben je gewoon aan de gang gegaan en zelf iets uitgeprobeerd totdat het paste?

RE: Mini Conversie

Hugo schreef:
Peugeot 205 GTi (1.9 of anders 1.6)
Is al eens gedaan, maar lijkt me erg groot.



Weet iemand zo ook nog wie deze conversie gemaakt heeft?? Ik zit er namelijk aan te denken om in de toekomst hier ook aan te beginnen. Ik heb namelijk het idee dat een standaard 1.6 of 1.9 wel past. De andere motoren van Pug zal wel niet gaan, aangezien deze in een 205 ook al teveel ruimte innemen.

RE: Mini Conversie

Hier heb je voor een paar dagen leesvoer over allerhande motorconversies in mini's: link

RE: Mini Conversie

De Peug wordt gemaakt door Owen Raybould-Bland, een Engelsman. Zijn project staat in de 'Drives' sectie van de Mini Magazine van deze maand.

Het voorsubframe van mijn Hondaconversie ben ik zelf aan het maken. Er zijn diverse leveranciers, kijk maar op het eerder aangeraken forum. Ik heb de auto op bokken gezet, de binnenspapborden eruit geslepen en het restant van het originele voorsubframe gemonteerd. Nu hang ik het blok erin, op zijn eigen houten tafeltje. Op het moment dat ik motor en auto t.o.v. elkaar netjes heb staan slijp ik de rest van de voorkant van de auto eraf om een subframe te kunnen gaan maken. De auto is een maand geleden geschorst, dus ik heb nog 11 maanden bouwtijd. 't Wordt krap...

RE: Mini Conversie

@Bartman

bedankt voor de link. staat veel info op over het inbouwen van verschillende motoren in een mini.

RE: Mini Conversie

Vergeet ook de Opel(Vauxhall)-conversie niet.

RE: Mini Conversie

Maar daarbij moet de neus altijd verlengd worden, honda en mitsubishi niet per sé...

default

RE: Mini Conversie

Een 205 GTI heeft het blok achterover liggen, neemt erg veel ruimte in. Voor de mini moet je een rechtopstaand blok hebben.
Heb net zelf in mijn mini een Daihatsu Charade motor 1.3 16v gelepeld.
Past goed, maar je moet je rembekrachriger wel naar de bestuurders kant bouwen.
Ik moet alleen nog wachten op mijn aandrijfassen en dan kan het feest beginnen.

RE: Mini Conversie

tyremaster schreef:
Heb net zelf in mijn mini een Daihatsu Charade motor 1.3 16v gelepeld.
Past goed, maar je moet je rembekrachriger wel naar de bestuurders kant bouwen.



Als je webspace hebt, dan zouden we hier natuurlijk graag de foto's van zien. (Als die gemaakt zijn natuurlijk).

Is altijd leerzaam voor in de toekomst.

default

RE: Mini Conversie

jm_schel schreef:
tyremaster":37bgx4mx]Heb net zelf in mijn mini een Daihatsu Charade motor 1.3 16v gelepeld.
Past goed, maar je moet je rembekrachriger wel naar de bestuurders kant bouwen.



Als je webspace hebt, dan zouden we hier natuurlijk graag de foto's van zien. (Als die gemaakt zijn natuurlijk).

Is altijd leerzaam voor in de toekomst.[/quote:37bgx4mx]
of gebruik anders www.imageshack.us om foto's te uploaden

default

RE: Mini Conversie

ik heb net wat foto's online gezet

link

RE: Mini Conversie

Leuk zo'n draadboom. Gelukkig weet je waar je mee bezig bent

default

RE: Mini Conversie

Draadboom valt wel mee, Daihatsu heeft een aparte kabelboom voor de injectie.
Omdat ik toch bezig was heb ik gelijk de zekeringen in de cabine gemaakt, en omdat ik de tellers van de charade gebruik heb ik wat meer draden moeten gebruiken.

RE: Mini Conversie

wat zijn de specificaties van een daihatsoe motor eigenlijk , zijn deze sneller als een standaard 1300 cooperblok? of zijn ze betrouwbaarder? waarschijnlijk zuiniger :D
ben er wel benieuwd naar waarom je daarvoor hebt gekozen?
las in een oud minimag iemand met een daihatsoe motor met 70 pk ,das een "kleine" verbetering

vind wel goed dat je het er zo mooi in hebt gekregen,
klasse d:)b

default

RE: Mini Conversie

dit 16v blokje heeft ong. 90 pk (met kat, is nu zonder) en deze motoren zijn zeer betrouwbaar.
Het ging mij eigenlijk om de 5-bak en de injectie.
Mijn eerste plan was om er een spi of mpi blok in te leggen maar die motoren vond ik te duur (zullen het wel waard zijn), een charade voor 75 pleuro met APK is toch goedkoper.
Het ijzer voor het subframe kon ik zo bij de buren ophalen, lasapparaat had ik al en de kleine dingen haal je wel op de sloop.
In totaal ben ik nu ong. 400 euro kwijt voor de ombouw incl materiaal en gas, de uren zijn hobby maar er komt nog 50 euro bij voor het inkorten en balanceren van de aandrijfassen (door een kennis)
Dus voor nog geen 500 euro wel iets anders

RE: Mini Conversie

Ziet er zeer goed uit. Ik merk wel dat dit ook een mogelijkheid is als conversie.

RE: Mini Conversie

Mooi resultaat voor weinig geld. d:)b

Je moet alleen wel de juiste mensen kennen.

RE: Mini Conversie

Eelke schreef:
Vergeet ook de Opel(Vauxhall)-conversie niet.



Nou, vergeet die maar wél!! die gietijzeren blokken brengen je mini aardig uit balans...

Marko

RE: Mini Conversie

Dat charade blok in de mini ziet er netjes uit d:)b

RE: Mini Conversie

Ik vraag me alleen af of je je mini met het Charade blok nu officieel niet bij de RDW moet laten keuren.In verband met uitkeren van de verzekering mocht je een ongeluk veroorzaken.
Want in principe doe je hetzelfde als een VTEC conversie alleen stop je er een blok in met wat minder pk's. Als je hem dus wel bij de RDW zou moeten laten keuren ben je daar weer een euro of 700 kwijt en zou ik persoonlijk voor een VTEC gaan.

RE: Mini Conversie

elke auto die een motorconversie ondergaat moet officieel weer gekeurd worden. Dit is alleen iets wat niet altijd gebeurd.

RE: Mini Conversie

Als je minder dan 40% vermogens winst hebt na de inbouw, hoeft er niet een rijproef gedaan te worden, dat scheelt 250€ in de keuringskosten...

Marko

RE: Mini Conversie

Helaas heb je bij zo'n charade blok 90pk dat is al 42% meer dan de standaard 63pk uit een 1.3 miniblok.. en helaas meer dan 100% meer dan het 1.0 blokje wat er bij mij in ligt.

default

RE: Mini Conversie

Louis schreef:
Een motor die ook past, is een Rover K-series. Die ben je nog vergeten in je lijstje. Dan heb je tenminste nog een Rover product in je mini (voor de puristen onder ons). Ik rij zelf al bijna 2 jaar met een 1600 K-series, en dat gaat ook goed vooruit! Veel mensen weten misschien niet dat Rover zelf ooit een prototype mini met zon motor gebouwd heeft! Helaas nooit in productie genomen. En qua kosten: een Rovertje 114 (gti) roest net zohard als een mini, dus je kunt er genoeg kopen van rond de 500 euro. Dan neem je het frame, remmen, motor met bak, stuurhuis etc. over en de rest breng je op de sloop.

Past zo'n 114 Si/GTa/GTi motor zonder dat je dingen hoeft aan te passen? Zonder dat je ook maar iets hoeft te verlassen en div.?
Of wat voor aanpassingen moeten er gemaakt worden dan? Want ik zit eraan te denken om een Mini te kopen uit 1977 of 1978 zoiets (die ik via via kan aankomen) maar daar zit geen motor meer in. En misschien is het slimmer om eerst een wat rustiger blok erin te stoppen dan meteen een vtec conversie te doen :) (zowel vanwege het geld als mijn eigen veiligheid :P )

RE: Mini Conversie

Neen, past niet meteen moet veel aangepast worden...

RE: Mini Conversie

is ook al redelijk wat over geschreven op't forum...zoek maar onder "K-series"

default

RE: Mini Conversie

hmm jammer dat hij niet plug&play past.
Welke motoren passen eigenlijk vrijwel plug&play in een mini, alleen de originele mini motoren? (zoja past elke mini motor dan in een willekeurige andere mini?)
En hoe zit het met die metro blokken, passen die ook niet vrijwel plug&play?

RE: Mini Conversie

alle A en A+ motoren met handbak! passen in de normale subframes.
dit zijn de mini motoren en de oude (pre k series) metro's

automaten hebben weer een ander subframe nodig maar met zo'n subframe is het wel "plug 'n play"

RE: Mini Conversie

Past zo'n 114 Si/GTa/GTi motor zonder dat je dingen hoeft aan te passen? Zonder dat je ook maar iets hoeft te verlassen en div.?



Een conversie waarbij je niets hoeft aan te passen? dat vind ik knap.

default

RE: Mini Conversie

Louis schreef:
Past zo'n 114 Si/GTa/GTi motor zonder dat je dingen hoeft aan te passen? Zonder dat je ook maar iets hoeft te verlassen en div.?



Een conversie waarbij je niets hoeft aan te passen? dat vind ik knap.

ja ik wist niet :) het klonk alsof het zo zou passen :D

default

RE: Mini Conversie

Ik kan dus het best opzoek gaan naar een motorblok uit een mini of metro?

Ik ben al een beetje opzoek geweest en rondgevraagd naar mini's en metro's. Zouden jullie me misschien een richtprijs kunnen geven wat een redelijke prijs is voor een auto. Ik kwam bijvoorbeeld een Metro 1.3GT tegen(GT is toch alleen een iets anders uiterlijk?). Reed wel maar geen apk. Komt uit 1990. (is deze dan ook ongelood?)

En een mini die ik dan viavia kon aankomen, bouwjaar 1977/1978. Auto is hard (volgens de koper) en heeft geen motorblok meer

RE: Mini Conversie

-Markos- schreef:

een Metro 1.3GT tegen
En een mini die ik dan viavia kon aankomen, bouwjaar 1977/1978. Auto is hard (volgens de koper) en heeft geen motorblok meer



lijkt me een goede basis
gewoon die metro kopen en die mini.
dat is de beste conversie en al vaak gedaan
heel het forum staat er mee volgeschreven en kan je zo terug vinden :)

default

RE: Mini Conversie

hanz schreef:
-Markos-":mqmdo557]
een Metro 1.3GT tegen
En een mini die ik dan viavia kon aankomen, bouwjaar 1977/1978. Auto is hard (volgens de koper) en heeft geen motorblok meer



lijkt me een goede basis
gewoon die metro kopen en die mini.
dat is de beste conversie en al vaak gedaan
heel het forum staat er mee volgeschreven en kan je zo terug vinden :)[/quote:mqmdo557]ja ik had al wat topics gelezen, maar omdat ik nieuw ben met mini's enzo weet ik niet aan wat voor prijzen ik moet denken

RE: Mini Conversie

prijzen zijn wat de gek ervoor geeft.
rijdende metro's tussen de 100 en 500e

kale mini's voor krat bier ( :P ) en 400 e
hangt vd staat af hoe graag men hem kwijt wil etc..

goed zoeken levert altijd wel wat op.. O:)

RE: Mini Conversie

Als er een ander blok in de mini gaat dan het a serie. Spreken we volgens de heren van het RDW over een samengesteld voertuig. Dan moet deze gekeurd worden, degelijke bevestiging e.d.
Ook moeten de papieren van beide voertuigen overlegd kunnen worden (geen blok met valschade zeg maar).

Ik ben ooit bezig geweest met een sumiki -> swift gti blok in mini; project staat nu even in de ijskast.

Grt mini-martijn

default

RE: Mini Conversie

De vtec past in een mini toch niet, alleen de non-vtec toch? (ik las het ergens, ik dacht in dit topic maar kan het niet meer vinden? :? ) Maar past een vtec misschien wel in een mini clubman? Want die heeft meer ruimte voor (lijkt mij.. ;) )

RE: Mini Conversie

Een V-tec blok past inderdaad in een clubman.

RE: Mini Conversie

Een VTEC blok past ook in een standaard ronde neus. Maar niet zonder problemen. Ik heb het blok (B16a1, 1600 VTEC, 155 pk) op z'n plaats. Het inlaatspruitstuk modificeer ik, het uitlaatspruitstuk zal helemaal zelf gemaakt moeten worden. De koeling wordt ook nog een probleem, ik heb erg weinig ruimte voor een redelijke radiateur. Maar het [i:hl1psw8d][u:hl1psw8d]ZAL[/u:hl1psw8d][/i:hl1psw8d] me lukken...

RE: Mini Conversie

dat is de instelling Hugo! ;)