Resultaten Dynodag

RE: Resultaten Dynodag

Ik ben wel benieuwd:

voor de overzichtelijkheid zouden jullie de setup in de volgende vorm kunnen houden:

1:cc's
2:nokkenas + rocker ratio
3:kop + evt modificaties
4:uitlaat systeem
5:inlaatsysteem (soort spruitstuk, soort carb, evt rampipes e.d., filter type)

uitkomst:

max vermogen @ toeren
max koppel @ toeren

en als het kan natuurlijk een scan/fototje van dynoplot zelf

RE: Resultaten Dynodag

cc's: 1275cc

nokkenas: standaard MPI

rocker ratio: standaard 1.25

kop: Standaard MPI kop

uitlaat systeem: Full Maniflow systeem met Maniflow injectie LCB (zonder cat)

inlaatsysteem: standaard MPI met K&N 57i kit

uitkomst:
max vermogen: 66,1 Hp @ 4533rpm
max koppel 114nm @ 2899rpm



Conclusie: tevreden over het vermogen van het motortje zeker ook omdat deze al bijna 90000 km gelopen heeft. tevens ook duidelijk het verschil gezien met andere mpi's zonder stage 1 kit, het verschil van stage 1 kits zit vooral in het koppel onderin. grote tegenvaller is het slecht lopen van de motor boven de 5000 zoals te zien is op de uitdraai. ontsteking slaat de plank compleet mis. Ik vermoed dat dit het gevolg is door de modificaties (stage 1) en de ECU die er niet goed mee overweg kan.

RE: Resultaten Dynodag

1: 1275cc
2: MD274i, verder standaard
3: grotere inlaatkleppen (weet niet precies welke maat)
4: Maniflow uitlaatspruitstuk, Playmini einddemper, kat. aanwezig
5: standaard SPi met ITG luchtfilter

uitkomst:

60.3 Hp @ 4828 toeren
112 Nm @ 2597 toeren



Conclusie:
Beetje teleurgesteld, door het eindresultaat, kijkend naar de set-up en de behaalde pk's (5 minder dan af-fabriek :? )

Maar helemaal niet ontevreden over de curve-verloop. Redelijk vlak, dus over een groot gebied een root gedeelte van zijn vermogen tot beschikking...
Heb gisteren veel steilere curves gezien.
Verder prima motortje, met weinig/geen op- of aanmerkingen.
Alleen de rare slinger tussen de 5500 en 5750 toeren, is gek. Maar daar kom ik gelukkig zelden :P

RE: Resultaten Dynodag

mpi 1999 DTA
1:cc's
1330
2:nokkenas + rocker ratio
Kent 274 + 1.5 rockers
3:kop + evt modificaties
Swiftune
4:uitlaat systeem
standaard uitlaatspruitstuk, maniflow downpipe, playmini carbontec uitlaat met tussendemper en cat.
5:inlaatsysteem (soort spruitstuk, soort carb, evt rampipes e.d., filter type)


Resultaat was 86 pk bij 6000 toeren (toen kwam de begrenser in werking). Was veel te reik afgesteld, dus zal eerdaags maar eens laten afstellen en de begrenser op 7000 toeren zetten.

RE: Resultaten Dynodag

1:cc's :1275

2:nokkenas + rocker ratio :standaard mpi

3:kop + evt modificaties :standaard

4:uitlaat systeem :play mini rvs singel mid

5:inlaatsysteem (soort :orgineel en orgineel filter



Uitkomst:

Max vermogen: 70.1 bhp @ 5171 rpm.
Max koppel : 123 Nm @ 2540 rpm.

Hier de uitdraai met de pktjes.

michiel






Conclusie:
Zeeeer tevrede, 70.1 pk-tjes met een 90% standaard mpi-tje is toch niet verkeerd.
Ook bij mij was de lucht flow en onsteking een probleem, en door het diff. had ze ff nodig om op toertjes te komen.
Over 2 weken krijgt ze een grote beurt en dan wordt ze compleet na geken en hopelijk ook het probleem opgelost.

michiel

[size=75:2xiqr28t][Edit: plot uit volgende post toegevoegd - Eelke][/size:2xiqr28t]

RE: Resultaten Dynodag

Marc26: kun je misschien ook een naam/omschrijving opnemen van dat inlaat-geval? Een foto is nauwelijks een specificatie te noemen :)

RE: Resultaten Dynodag

[Edit: scans van de grafieken aan de eerste post van Michiel toegevoegd zodat alles bij elkaar staat - Eelke]

RE: Resultaten Dynodag

[list:n5tttb37][*:n5tttb37]1293 cc[/*:m:n5tttb37]
[*:n5tttb37]Kent 276 nokkenas, 1.5:1 roller tuimelaars[/*:m:n5tttb37]
[*:n5tttb37]SirYun-gemodificeerde cilinderkop (29mm inlaat kleppen, 35mm uitlaat kleppen)[/*:m:n5tttb37]
[*:n5tttb37]Maniflow LCB uitlaatspruitstuk, geen middendemper, JanSpeed centre exit einddemper[/*:m:n5tttb37]
[*:n5tttb37]Standaard Rover Cooper/MG Metro inlaatspruitstuk (obvious giet-randjes eruit ge-Dremeld), HIF44, stubstack, K&N cone filter[/*:m:n5tttb37][/list:u:n5tttb37]

Resultaten:
Max vermogen: 77.9HP@6062rpm
Max koppel: 123Nm@3027rpm
Mengsel redelijk, iets aan de rijke kant, wordt hoger in de toeren beter.

Conclusie:
Zeer tevreden. Heel aardig was dat Jaap ook nog de gegevens van de vorige dyno dag (dat was in 2004) in het systeem had staan, dat was toen de restauratie net afgerond was, ik me de pleuris had betaald om het originele blok te laten reviseren en om de originele kop sneller te maken. Toen was het 61.2HP, 89 Nm, minder dan standaard fabrieksopgave :'( In essentie dezelfde onderdelen, maar blok zoop olie (vers gereviseerd blok...) en presteerde dus ondermaats, vandaar dat er onder garantie eerst een vervangende kop op is gegaan, en uiteindelijk - toen bij het proefdraaien een klep door een zuiger is geslagen - een compleet ander blok in is gegaan (met overzetten van alle onderdelen). Ook dat blok is (in Engeland) op de rollenbank geweest, 65 pk. Niet veel beter dus, met als enige opsteker dat er geen olieverbruik meer was. Vervolgens heeft Joost (SirYun) aangeboden om het allemaal eens te bekijken, kop eraf getrokken en besloten om Joost eraan te laten doen wat hij nodig vond. Overigens staat in de link ook dat de zuigers niet goed zijn, wat op zich klopt, maar wat naar later bleek minder dramatische gevolgen had dan het leek. Resultaat van de reddingsoperatie was al direct merkbaar, maar ook leuk om het nu in harde cijfers te zien. Joost, goed gedaan jochie d:)b

RE: Resultaten Dynodag

Edit: ik ben inmiddels zo vrij geweest om dit even te doen en ook gelijk het tweede plaatje te fixen.

Michiel: misschien wel zo handig om je plot even aan je bestaande post toe te voegen, dan heb je alles bij elkaar. Als je op klikt kun je je post bewerken. Er klopt ook nog iets niet met de bbcode voor het plaatsen van je tweede foto.

RE: Resultaten Dynodag

[list:27xnssaa][*:27xnssaa]1275 cc std.Metro 3,44[/*:m:27xnssaa]
[*:27xnssaa]SW5 nokkenas[/*:m:27xnssaa]
[*:27xnssaa]Minispares inlaat/uitlaat zonder middendemper [/*:m:27xnssaa]
[*:27xnssaa]Standaard electronische ontsteking[/*:m:27xnssaa]
[*:27xnssaa]Hiff44 Pipercross stubstack met pipercorss sponsfilter [/*:m:27xnssaa][/list:u:27xnssaa]

Resultaten:
Max vermogen: 71.HP@5154rpm
Max koppel: 126Nm@1864rpm
Mengsel redelijk, iets aan de rijke kant in middengebied, wordt beter rond de 5000rpm.

Conclusie:
SW5 is een toerbuffel. Vroeger opschakelen is met deze nokkenas een goed plan. Voor wat het is (tijdelijke mini tot de rode weer goed loopt) is het low budget sneller maken best goed gelukt! Misschien kijken voor een naald die iets dikker is in het midden en iets dunner bovenaan... Durf wel te beweren dat ik de beste pk/euro kromme had van alle deelnemers. :+)


RE: Resultaten Dynodag

1. 1.3 Mpi

2. nokkenas standaard

3. kop standaard

4. uitlaat Maniflow dubbele middenpijp met demper
(is alleen voor het oog)

5. inlaat standaard

Hij (zij?) haalde 61.9 PK bij 5060 rpm en een koppel
van 107 Nm bij 2658 rpm.

Het mengsel was iets aan de arme kant, daar valt
nog een fractie winst te behalen, denk ik.
Erg tevreden, ik denk een standaard uitkomst bij
een standaard set up.

RE: Resultaten Dynodag

Er zit nogal wat verschil in de diverse MPI's vind ik, maar ik geef toe dat Taeke wel een beetje gelijk heeft met zijn pk/euro verhouding :+)

Verder geen carburateur Mini's op de rollen geweest?

Dennis

RE: Resultaten Dynodag

Dennis schreef:
, maar ik geef toe dat Taeke wel een beetje gelijk heeft met zijn pk/euro verhouding :+)




En ik de slechtste... :x :? ;)

RE: Resultaten Dynodag

jawel, zie hier de twee waarmee wij gekomen zijn.

Mini 1 (de appeltjes groene):
1: 1000
2: standaard
3: standaard
4: standaard
5: standaard

uitkomst:

max vermogen: 38,1Hp @ 5041rpm
max koppel: 73Nm @ 2213rpm

Resultaten

Mini 2 (donker rode):

1: 1000
2: standaard
3: standaard
4: standaard
5: uitlaat vervangen door vorige eigenaar door een middenpijp. Merk en kenmerken onbekend.

uitkomst:

max vermogen: 42,7Hp @ 4979rpm
max koppel: 86Nm @ 1801rpm

Resultaten

RE: Resultaten Dynodag

Dennis: Ik tel drie MPi's (en die van Marc26, maar dat is nog nauwelijks een MPi te noemen, zoveel is daar anders aan :)), waarvan twee een paar PK boven fabrieksopgave en 1 een stukje eronder. Verrassendste vind ik nog dat het dus in die twee gevallen flink boven fabrieksopgave zit. Een variatie van 8pk vind ik op zich niet zo heel schokkend, voor motortjes die allemaal minimaal 7 jaar oud zijn, waarschijnlijk verschillend belast zijn in hun leven en gebouwd zijn op het eind van de productie, waarbij de toleranties allemaal wat ruimer waren, waarschijnlijk. Wel positief voor de eigenaren dat die toleranties ook in je voordeel kunnen uitvallen.

RE: Resultaten Dynodag

Het valt mij ook op dat alle 3 de MPi's ook meer koppel leveren dan de fabrieksopgave, waarvan 2 ook bij een aanzienlijk lager toerental dan de fabriek opgeeft (en de 3e er ook nog net iets onder), wat natuurlijk erg fijn is bij het rustig toeren.
Verrassende uitslagen voor 3 vrijwel geheel standaard MPi Mini's.

RE: Resultaten Dynodag

Eelke schreef:
Marc26: kun je misschien ook een naam/omschrijving opnemen van dat inlaat-geval? Een foto is nauwelijks een specificatie te noemen :)



Dat zijn dacht ik Webcon throttle bodies (van Weber).

default

RE: Resultaten Dynodag

1:1275
2:MG nokkenas, std rockers
3:std, wel net nieuw ingeslepen kleppen
4:LCB + RC40, zonder tussendemper/cat
5:std SPi + K&N open luchtfilter

uitkomst:

max 62.6 @ 4797 tpm
max 106 @ 2934 tpm

http://img208.imageshack.us/my.php?imag ... rverq4.jpg

RE: Resultaten Dynodag

Dat verschil in die twee 1000-tjes is wel grappig, alleen zou je dus de uitlaat moeten wisselen om te zien of alleen de uitlaat het verschil maakt.

@ Peter: ik weet niet hoeveel jij aan je blok hebt uitgegeven, maar van Taeke weet ik dat dus wel zo ongeveer :)

Met Eelke eens dat het opvallend is dat een aantal standaard MPI's boven de fabrieksopgave zitten en dat is maar zelden zo. Was Rover toch een beetje te bescheiden :P

Dennis

RE: Resultaten Dynodag

Het verschil tussen de 2 1000-tjes ligt deels ook aan de difs die beide hebben. De groene heeft een hele korte, waardoor hij al op een wat lagere snelheid op hoge toeren zit. Bij 5000 ongeveer 120 op de teller.
De rode heeft een wat langer dif. Hierdoor rijdt deze bij nog geen 4000 toeren al 120 op de teller.

RE: Resultaten Dynodag

Het verschil in vermogen (daar ging die meting over, en dat druk je uit in pk's en nm's) heeft geen bal met je diff. te maken.

Verschil kun je wel zien als je de air/fuel ratio's van beide 1000tjes naast elkaar zet. Dan zie je als het goed is dat de sterkste het dichtst/langst bij de rechte lijn zit? De sterkste staat net iets beter afgesteld... Plus misschien beetje die uitlaat...

RE: Resultaten Dynodag

Dennis schreef:

@ Peter: ik weet niet hoeveel jij aan je blok hebt uitgegeven, maar van Taeke weet ik dat dus wel zo ongeveer :)




Teveel, daar rijden de meeste een mooie mini voor :x

RE: Resultaten Dynodag

Probleem is ook al langer dat we de groene niet goed afgesteld krijgen. Als hij koud normaal loopt, dan loopt hij stationair weer te hard. Loopt hij koud slecht, dan loopt hij stationair weer wel goed.

RE: Resultaten Dynodag

zo
nu eindelijk ook naar geldermalsen geweest

-998
-12G202 Headworks special
-sw5
-hiff 44 op een minispares spruitstuk
-rc40 aan een cooperfreeflow

niks geen gereviseerd blok gewoon m'n ouwe trouwe blokje en de kop en nokkenas gewisseld.

56.9pk @ 5613rpm en 87Nm @3614rpm

in de eerste run hadden we nog een dip van hier tot tokio in het koppel van 2000 tot 3000rpm
nu helemaal weg en hij trekt prima tot 6000rpm

RE: Resultaten Dynodag

Mooie waardes voor een 1000tje. Weet niet meer wat Fokko destijds had met zn 998 sw5 blokje en ben nu ook wel extra benieuwd naar het 998 blokje van Dennis...

998 snel maken is stoer!

RE: Resultaten Dynodag

fokko had net iets onder de 50pk dacht ik

zelf ben ik nu al weer plannen aan het smeden
het lijkt me namelijk toch leuk om de 60pk te halen
dus ga ik eens kijken naar de compressie en het inlaat traject
ook de cam timing nog eens checken

maar ach zo ben ik ook al blij :)

RE: Resultaten Dynodag

high lifters er op en je bent er denk ik :D mooie waardes ben benieuwd wat je er verder nog uit gaat halen.

RE: Resultaten Dynodag

andere rockers schijnt op een 998 met sw5 niet te werken.

maar eerst weer even lekker rijden volgende rollen sessie word op z'n vroegst volgend jaar moet ook tijd hebben om alles uit te voeren

RE: Resultaten Dynodag

Die 87 Nm/liter is een hele mooie waarde. Maar IMO moet het het haalbaar zijn om met een A motor 65 pk/liter te halen (ongeblazen). Misschien een hoge toeren nokkenstok een ID, icm met je bestaande plannen?

Daan

RE: Resultaten Dynodag

misschien je meganische fan vervangen voor een electrische en evt een verlicht vliegwiel. dit geeft op de rollenbank wel niet meer vermogen, maar je verliest minder in de aandrijf lijn. of zit ik er naast :?

misschien ook niet helemaal het goeie topic

RE: Resultaten Dynodag

fan gaat er idd uit
mischien een elc waterpomp?

nokenas en kop blijven
hoog uit dus nog wat vlakken voor meer compressie

RE: Resultaten Dynodag

Heren, kunnen we daarvoor niet een gepast topic vinden of een nieuw topic aanmaken?

Laten we het hier houden bij testbank resultaten.

RE: Resultaten Dynodag

Zo ik ben vandaag naar de testbank geweest in Goes.

Eigenlijk stond alles blijkbaar toch redelijk netjes.

Ik heb een 123 ontsteking en ja ... hij heeft de curve niet verandert, en van de carbu is die ook gewoon afgebleven. Dat vond ik wel raar. Ik dacht dat hij wel wat ging testen om zo tot het meeste power te komen. Maar goed.

Laat maar weten wat jullie er van vinden :



44 pk aan de wielen.

Het gaat hier dus om:

998cc+40
SW5 nokkenas
2.95 final drive
standaard cilinderkop (lichtjes zelf bewerkt)
LCB + stage 1 inlet
HS4 carbu met AAA naald

graag jullie mening over de grafieken, want ik weet niet goed of hij wel de moeite heeft gedaan om er alles uit te halen.

grtz

RE: Resultaten Dynodag

Het ligt er een beetje aan wat er eerst uit had moeten komen. Op pagina 1 staan 2 mini's beschreven waar ik en mijn vader mee weg zijn geweest. De 1000cc mini van mijn vader had 38pk. Dit is met een korte eindoverbrenging. Mijn rode mini had met de 1000cc toen 43pk. Hier zat wel een langere eindoverbrenging in.

Ik zou met de setup die jij aangeeft wel iets meer verwachten dan de 44pk die je nu hebt. Dat zou dus eventueel een winst zijn van ongeveer 6pk ten opzichte van de staat dat het had kunnen zijn voordat je begon met aanpassen.

RE: Resultaten Dynodag

Ja oke, maar zijn die waarden van 38 Pk aan de wielen gemeten bij jouw? Of aan het vliegwiel?

Bij mij aan de wielen dus.

Maar ik twijfel zelf ook wat aan de betrouwbaarheid van deze meeting. Daarom vraag ik jullie advies.

grtz

RE: Resultaten Dynodag

Metingen van verschillende rollenbanken zijn altijd anders. Je hebt meten en afstellen. Blijkbaar dacht de rollenbank meneer dat je alleen wilde meten? Normaal draaien ze graag overal aan. Dan zijn ze even zoet en ben jij wat euro's armer.

Met een beetje mazzel krijgen ze dan de air/fuel ratio curve over een zo groot mogelijk gebied optimaal. Het kijken naar vermogen of het aantal pk's is niet zo spannend.

Als ik het zo zie is hij van 40pk naar bijna 44pk gegaan en heeft hij het mengsel onder de 2500rpm armer gekregen en daarboven wat rijker?

Maar waarom vraag je dat hier en niet aan de rollenbank meneer zelf? Je koppel is ook aardig toegenomen en wat eerder ook. Misschien kun je het aardig vergelijken met Fokko's 998 meting. Die was toen ook met een SW5. Die reed met een 3,1 fd en kon ons altijd goed bijhouden met de 1275jes. Kom even geen resultaten van hem tegen, maar geloof dat hij 49 en een beetje had. Maar zoals ik al zei: andere bank dus andere waarden...

RE: Resultaten Dynodag

Bedankt voor de uitleg taekeb.

het was eerste maal voor ons dat we naar de rollenbank gingen. En normaal was er inderdaad afgesproken om volledig te laten afstellen. Maar meer als ontsteking verdraaien heeft hij niet gedaan.

Dus misschien een miscommunicatie geweest. Maar ja ik dacht dat hij wel wist wat hij deed en dat hij misschien kon zien aan die grafiek dat hij goed stond?

Misschien eerst maar eens naar een betere cilinderkop zoeken, en dan nog eens helemaal laten afstellen.

Alvast bedankt voor de info.

grtz

RE: Resultaten Dynodag

De resultaten zijn gemeten op de wielen. Is toen geweest met de Dynodag die er in Geldermalsen georganiseerd was.

RE: Resultaten Dynodag

Oke, dan is het idd nogal een klein verschil.... Maar goed, hij bolt goed. Dus ik ga er mij maar niet te druk om maken zeker?

Hij is ook helemaal niet in 4de geweest op de testbank ? Gewoon in 3de tot 6000 toeren.

grtz

RE: Resultaten Dynodag

Dat klopt ook. Ik heb ondertussen al een paar keer op de rollen gestaan en ook nooit in de 4e door getrokken. Blijkbaar geeft de 3e versnelling de gegevens die hij moet hebben.

RE: Resultaten Dynodag

Wat is eigenlijk een goede Air/fuel?

en moet deze constant rond een bepaalde waarde zitten of moet deze oplopen aan de hand van het toerental??????

RE: Resultaten Dynodag

AFR (Air Fuel Ratio) voor optimale power ligt ergens tussen de 12,5 en 12,8. 12,5 betekent 1 kilo brandstof en 12,5 kilo lucht. Er wordt ook wel gesproken over een lambdawaarde. Lambda =1 bij 14,7 op 1 AFR. Een beetje afhankelijk van type motor en materiaal. Maximale power wil je bij WOT (Wide Open Throttle) ofwel volgas. Over het hele toerengebied moet dan de AFR rijk staan, zo'n 12,5 a 12,8 dus.
Bij half tot driekwart gas kan volstaan worden met een armer mengsel, tussen 13,5 en 14,5. Bij rustig doorrijden met constante snelheid, kwart gas zeg maar, mag het mengsel armer worden tot maximaal 15,5.
Met een SU carb is dat te reglen door de goede naald en veer te iezen. Bij een Weber ofzo moet dat door middel van juiste hoofdsproeier, mengbuis en luchtcorrectie.
Let op: als bij minder dan volgas je mengsel niet armer wordt door je instelling, gaat je motor wel warmer lopen indien de vacuumaansluiting op de ontsteking wordt gebruikt. Dat komt omdat een rijker mengsel sneller ontbrandt dan een arm mengsel en daarom minder voorontsteking behoeft.

RE: Resultaten Dynodag

Gisteren voor het afstellen ook naar de Dyno geweest

al met al heel tevreden, mini trekt als een beest!

gisteren een 110PK Megane eruit getrokken (nou ja tot de 100km/h)

1310cc
SW5 nokkenas
volgens mij een 2.95 final drive
bewerkte en geflowde kop
2xHiff 38 carb met AAC naald
73.9PK@6011 RPM en 95nm Koppel@4621RPM




en nog een youtube filmpje :)

[youtube:nynymi49]iWukPLAkrPo[/youtube:nynymi49]

RE: Resultaten Dynodag

Lekker he, zoveel power dat je een moderne wagen er wel uit kunt trekken. :D

RE: Resultaten Dynodag

heerlijk vooral het toegenomen koppel is erg leuk mee te rijden.
uit elk toerental trek je de mini goed hard weg als het moet d:)b

RE: Resultaten Dynodag

@ wouterke

Ik snap wel dat de dyno operator niks aan je carb. Heeft gedaan je air/fuel ratio is nagenoeg perfect.
Zo te zien heeft alleen het mengsel iets armer gezet met de mengselschroef. Met de 123 onsteking kan je zelf ook spelen gewoon een curve vroeger zetten en dan proberen en voelen of het harder gaat en niet pingelt.

@ vincent

Ben vorige week maandag op de bank geweest met carst. Jammer genoeg viel bij mij het resultaat tegen 59 pk aan de wielen. En een mini die totaal niet lekker reed. Uiteindelijk zelf weer een andere (veel lichtere) veer gemonteerd. En een naald op maat gemaakt met advies van mini guru AC dodd. Mini rijdt nu serieus veel harder en trekt goed vanuit alle toerentallen.
Niet dat ik ontevreden ben over carst trouwens super aardige gozer en weet onwijs veel van minis.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er in NL heel veel dyno's zijn maar eigenlijk geen dyno operator die weten hoe je een SU goed afsteld. Hiervoor moet je toch naar Engeland naar de specialist

Groeten Kevin

RE: Resultaten Dynodag

waar zijn hier in ergens zo een dyno-centrum?

groetjes

RE: Resultaten Dynodag

specs:
-1275cc
-sw5
-twin HS2 2x k&n
-1.3 rockers
-freeflow

resultaat:
58pk
92nm


ben samen met wouterke geweest en ik vond het persoonlijk toch ook raar dat hij zelf niet naar mijn carbu's gekeken heeft.

nu zitten er 2 AAR naalden in en hij stelde voor om deze te vervangen door 2 ABB naalden.

hij vertelde dat vol gas de mini VEEL te rijk zou staan en daardoor pk's verliest maar op midden gebied eigenlijk net iets aan de armen kant zou zijn...

als ik AAR en ABB vergelijk zie ik enkel dat ABB in het midden nog een pak armer is en in top blijkbaar niet zoveel verschil geeft...

wat denken jullie hier over?

groetjes Bart

RE: Resultaten Dynodag

52 pk met deze setup is wel serieus weinig. Ik denk persoonlijk dat je beter grotere carbs kan monteren dus 2x hs4 of een hif 44. Naaldkeuze blijft altijd moeilijk, een naald is van boven tot onder opgedeeld in 16 stations die allemaal een eigen dikte hebben. Er zijn dus duizenden mogelijkheden maar er bestaan maar iets van 400 naalden. Een echte mini specialist zal dan ook altijd een custom naald maken om de afstelling zo precies mogelijk te maken.

Maar als ik je uitdraai goed bekijk is je koppel kromme wel mooi vlak en je mengsel gelijk over het hele toerengebied wel iets te rijk voor het mooie je afr is nu 12, vol gas wil je die rond de 12.5 tot 12.7 hebben. Ik neem aan dat die wiel pk's zijn?

Groeten,

Kevin

RE: Resultaten Dynodag

58pk aan de wielen, dat is zo'n 70-75pk aan de krukas afhankelijk van de verliezen van de bank en bak.

Dat is niet hopeloos. Ik weet niet wat de specificaties van de kop zijn. Wellicht dat je met poorten/ flowen en een hogere compressie verder komt qua vermogen.