Standaard gaan ze tot de 7 psi (0.48bar)
Met een goede intercooler zou je best naar de 10 psi (0.69bar) kunnen gaan. Sommige gaan nog wel iets hoger.
Maar hoeveel het blokje aankan is altijd een kleine gok.
Ik kan je wel vertellen dat meer druk meer fun is. Mij wastegate bleef een keer hangen. Hij vloog over de weg totdat de koppaking het begaf
En ik maar denken dat ik mijn afstelling goed voor elkaar had gekregen. Was aan het proefrijden ivm de afstelling
- Login of registreer om te reageren
RE: Turbodruk 1275 A+
Ingediend door J. Spoor op zo, 22-01-2012 12:52
Beste mede hobyisten,
Misschien is deze vraag al eens gesteld maar heb al heel wat onderwerpen afgestruind en kom eigenlijk niet echt het bevredigende onderwerp tegen.
Ik heb dus een standaard 1275 A+ waarop een metro turbo met interkoeler heb geplaatst, ik moet zeggen het loopt heel erg netjes en heb er veel plezier mee, nu ben ik voorzichtig aan de turbo druk ietsje aan het verhogen, zit nu op de 0.25 bar en ben dus eigenlijk benieuwd hoever ik kan gaan zodat de boel heel blijft.
En tuurlijk weet ik dat je heeeeeeeeeel erg veel aan het blok kan doen maar dat is nu nog niet het gaval, komt in een later stadium, eerst maar eens leren zonder al te veel brokken te maken.
Het is dus een 1275 A+ motor (in hele nette staat)
Interkoeler, benzinedrukregelaar en dumpvalve gemonteerd.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes, Jeffrey Spoor