Mooi project en (zo te zien) een origineel Nederlandse auto ?
Is het laswerk al klaar ?
- Login of registreer om te reageren
Mooi project en (zo te zien) een origineel Nederlandse auto ?
Is het laswerk al klaar ?
klopt is een originele nederlander. laswerk vordert gestaag en nu is de neus aan de beurt. daaran de deksels. Motorkap en kofferklepje heb ik voor de zekerheid besteld. Deurplaten zijn ook besteld, dus das dan de laatste klus. Hopelijk is de plaatwerker er deze maand mee klaar. Dan strakmaken en spuiten maar.
Intussen zijn we ook met de techniek begonnen.
ik laat de vorderingen hier zien.
Leuk
nog een GT erbij!
weet je al welke kleur er straks op komt?
en word ie ook toevallig in een plaats opgeknapt bij de minizaak?
misschien makkelijk als je volgende keer je foto's zichtbaar plaatst,
om nu elke link aan te klikken is ook zo'n werk
hou ons op de hoogte,
het is iig een bijzonder project/ wagentje
ik heb geprobeerd om die foto's zichtbaar te maken, maar dat is me maar een keer gelukt zoals je ziet.
hij wordt, schrik niet, lagoon metallic (blvc42). Werkelijk een "rampzalige" kleur, maar ja zo was ie nu eenmaal toen ie longbridge verliet. Hoewel als je er een tijdje naar kijkt ga je het waarderen. Overigens onbegrijpelijk voor mij dat de auto die kleur heeft want die kleur is alleen in 1972 gemaakt, en de auto is uit 1974 volgens kenteken. of hij heeft 2 jaar staan wachten bij een dealer.
Maar goed ik wil hem zo origineel mogelijk maken dus......
Ik heb inderdaad ook al eens op jouw site zitten kijken naar je gt en je "gt". ook superleuke autos.
deze week gebeurt er touwens even niks in afwachting van nieuw plaatwerk. Dus kan ik mooi gaan kijken hoe ik de foto,s erop krijg
Dat wachten ergens, gebeurde wel vaker.
Ikzelf heb er 1 welke uiterlijk gebouwd is tot voor halverwege '71, maar kenteken uit '72.
Groet ron
even een update. zaterdag opvoedend dagje gehad met mijn zoon en tevens voortgang gezien
in "zijn"vierkante neus mini
de binnenkant
schutbord
front en nieuwe motorkap. past mooi toch
front 2
deurframes in de opknapfase
daar wordt je zo moe van dat je zelfs in een mini met bedenkelijke geluidsisolatie lekker een dutje kunt doen. Oeps wel de gordel goed doen zie ik nu
zo dat was het weer. nu nog de deuren afmaken en dan strakmaken.
intussen ligt een nieuw achtersubframe klaar en is het voorframe naar de straler.
te be continued dus
Hee hee,
Ik heb m vanavond in het echt gezien en moet zeggen dat het er al erg goed uitziet!
Mijn Coopertje staat momenteel erachter, Je gaat binnenkort beginnen met opbouwen neem ik aan, na dat ie bij de spuiter is geweest?
Ben benieuwd!
dat duurt nog wel even. eerst strakmaken. en kijken wat ik aan roestpreventie moet doen.
Goei werk kost tijd
Klaar en gespoten. Net even bekeken en woensdag ophalen
tis even wennen lagoon metallic.................
foto's volgen
Hier ook niet. Locatie knippen en plakken werkt wel. Leuk kleurtje!
Zo even een update
Kleine tegenslag op technisch gebied. Bij controle vd motor blijkt de krukas in twee delen te zijn. Das ook een beetje schadelijk voor de bak gebleken.
Gelukkig had ik nog een À serie 1300 voor revisie, dus opsturen naar onze Engelse vrienden maar en laten reviseren .
Met dank een een van de sponsors wel een NOS bumpers en rozetten mogen kopen. Ook alle rem en ophanging binnen. Subframes terug van de straler vandaag dus langzaam kan het opbouwen beginnen
Ook nog een setje hele mooie wielen op de clubdag gescoord want de stalen rostyles waren echt onherstelbaar. Jammer maar rosepetals zijn ook vet.
Interieur ws nog mooi dus Alleen de deurkaarten besteld.mooi dat je dat nog gewoon exact in het juiste jaren 70 model kan bestellen
Zodra ik foto's heb en een manier om ze te uploaden volgt dat
en de rest staat hier
http://picasaweb.google.com/11587064682 ... 11/1275GT#
Hmm de motor. Het originele blok met de gebroken krukas bewaar ik. Misschien dat ik er nog ooit aan begin. Deze 1300 A serie was voor een ander nooit uitgevoed project en gaat naar engeland voor revisie en tuning (1293 stage 3). Het was een 1300GT motor dus met de betere krukas, drijfstangen, kop en timing gear.
De bak is wonder boven wonder nog goed en blijft de originele.
">
gevonden, klassieke bandjes dunlop aquajet. Daar wordt ik zo blij van
Ja mooie bandjes, heb ze zaterdag zien liggen bij de koffie . Koets ziet er ook weer mooi strak uit, maar de kleur blijft een beetje wennen voor een auto van die leeftijd. Succes!
ja ik moest er ook lang over denken, maar het is toch echt de originele kleur.
Dan lijkt mij de keuze voor de kleur niet moeilijk, zeker niet voor 'n GT.
Lekker fris die kleur.
Velgen en banden zijn ook super, alleen ik heb ze nog nooit onder een clubman gezien.
Ik zou daar eerder 13" ATS of revolites met dikke verbreders onder gooien.
Zo, en een begin aan de motor is gemaakt nadat alles gereviseerd en wel uit UK is tergggekomen.
nieuwe zuigertjes, krukas geslepen gehard, pompje en een md 276
stage 3 kopje
1293 blok
koppelingshuis netjes gemaakt
dat moet goed komen
niet zo wild hoor :
10:1 compressie en een HS6 met "std luchtfilter"
maniflow LCB met rc 40
ik wil gewoon een beetje meer pit.
Een stage 3 kop met 276 nokkenas zal toch zeker wel 85-90pk doen.
Het is maar wat je pittig vindt.
WinSU zegt trouwens BDR, BDK of BDP naald erin.
Ja ik hoop zo rond de 80 - 85 echte pk en inderdaad BDK naald was ook ons idee
dat vermogen heb ik ook in mn MPI en dat rijdt gewoon heerlijk, zonder onhandig te zijn in de stad en zo
zal wel een kleine actieradius worden met dat oude type tank
Ik moet ettore hier helemaal gelijk geven. Die 85-90pk ga je makkelijk halen. Ik kreeg met een 1330 en een HS4 er al 80-85pk uit, met verder dezelfde specificaties.
Succes met de verdere opbouw van je blok. Zie ik nu een enkele ketting liggen of wel een duplex?
Er komt een dubbele op.
En ik hoop het qua vermogen. Kan ik teminste goed "meekomen" in de stad
In de stad meekomen moet makkelijk gaan. En op de snelweg ook hoor. Ik heb zelf nog nooit de top van het blok mogen proeven. 150 op GPS was mij hard genoeg.
Alle onderdeeltejs moeten weer netjes worden. Alle beugeltjes, boutjes getrommeld gestraald of op andere manier weer netjes. en dus ook het switch paneltje
ik zal vast een miereneuker zijn, maar ik zou de 2 groefjes van het contactslot horizontaal of verticaal doen...
is ff friemelen, maar heb het zelf wel strak gekregen
ik sta altijd open voor opbouwende kritiek
ik had er nog niet op gelet.
Aha, hier zijn de bandjes . Had dit topic nog niet gezien, ziet er goed uit! Verder heb ik een beetje last van een dejavu .
Een vraagje deze bandjes zijn dit 165 of 145?
Niet lullig bedoelt, maar in het begin van je topic geef je aan de GT zo origineel mogelijk te maken.
Waarom dan een rembekrachtiger? Die zat er oorspronkelijk niet in dacht ik.
verder top-job!
In de 12" versie post 75 clubman gt zat inderdaad geen bekrachtiger.
Maar in de 10" gt hoort "in line" een rembekrachtiger, zoals ook in de inno Cooper en de Cooper 's zat.
Om precies te zij dezelfde lockheed als ook in de mk3 Cooper s
eigenlijk niet de goede hemel, maar hier toch een van de kleine concessies richt de huidige tijd. Moet schelen qua geluid
Omdat het leuk is
van binnen gereviseerd. buiten in de coating
pedalenbox weer netjes....
wat voor coating heb je gebruik voor de bak ?
Ziet er best strak uit namelijk
Jaapio
Coating is een spuitsysteem van baryl
Warmte bestendig en erg goed hechtend
Baryl coatings googlen en je hebt ze zo te pakken.
Succes
noeste arbeid is verricht en het verschil is zichtbaar tussen oud en hersteld
geen grote vordering, maar zo'n leuk punt
lijkt alweer op een mini
ligt het aan mij of zie ik twee verschillende kleuren
En wat heb je nu aan de koppelings cilinder gedaan? Is die gespoten?
Verder
RE: 1275 gt resto
Ingediend door MBC op za, 11-04-2009 16:37
Omdat ik toch graag door de showcases blader zal ik zelf ook eens de moeite nemen om mijn huidge project te delen. heb er lang over getwijfeld omdat ik zelf niet al te handig ben en dit werk dus voornamelijk laat doen. Is dus wat laf ten opzichte al die mensen die zelf hun handen vuil maken, maar ik geef het wel eerlijk toe. Van de andere kant is dit wel een leuke auto om mee mee te kijken dacht ik. het is een 1974-er 1275 gt. heeft heel lang stil gestaan en gaat over onbepaalde tijd toch echt weer de weg op. Mijn doelstelling is dat het een zo origineel mogelijk exemplaar. Overigens is onderstaande een samenvatting van de eerste 6 maanden.
eerst eens kijken hoe het met die foto's werkt.
Mooi dat werkt. dan nu het begin :
zo begonnen we. net aangekomen in zijn nieuwe garage
http://api.ning.com/files/i0u8roW8Lp0Qt ... C05563.JPG
mooie kleur toch
http://api.ning.com/files/i0u8roW8Lp0Zu ... C05567.JPG
hier is het strippen al wat verder gevorderd.
[img]http://api.ning.com/files/7nUJUekFppCe-xKY-vrOxTa-FLdn-dNBAemoV4jtJqv7f… [img/]
net terug van de straler is een mooi moment om te......schrikken
http://api.ning.com/files/7nUJUekFppA6n ... 5GT025.jpg
http://api.ning.com/files/7nUJUekFppDqo ... 5GT002.jpg
http://api.ning.com/files/RHN9fCkLA-xGh ... 5GT030.jpg
plaatwerk bestellen dan maar. heritage of rover is beter zegt men dus hoppa dit jaar in nederland op vakantie
http://api.ning.com/files/7nUJUekFppB9w ... 5GT013.jpg
Deurstijl rechts
http://api.ning.com/files/60-zeTCd8WUTP ... ers055.jpg
klaar
http://api.ning.com/files/7nUJUekFppAHC ... ers060.jpg
vloerherstel in volle gang. alleen wat ndig is natuurlijk
http://api.ning.com/files/7nUJUekFppBdd ... ers059.jpg
dorpels vernieuwen
http://api.ning.com/files/60-zeTCd8WUSP ... ers056.jpg
kofferbak, steuntjes en onderzijde
http://api.ning.com/files/5KNhpiVeOi8D3 ... rse391.jpg
http://api.ning.com/files/5KNhpiVeOi*Tg ... rse396.jpg
http://api.ning.com/files/5KNhpiVeOi*rI ... rse399.jpg
http://api.ning.com/files/RHN9fCkLA-xfq ... rse392.jpg
Voorkant
http://api.ning.com/files/yK502xbAkCNgd ... K15006.jpg