motor verder in opbouw
verlicht vliegwiel
Minisport stage 3 kop.
nokkenas uitklokken
nu wachten op wat onderdeeltjes en dan kan het koppelingshuis er weer op
- Login of registreer om te reageren
motor verder in opbouw
verlicht vliegwiel
Minisport stage 3 kop.
nokkenas uitklokken
nu wachten op wat onderdeeltjes en dan kan het koppelingshuis er weer op
G-force schreef:
ligt het aan mij of zie ik twee verschillende kleuren
Ik heb deze Mini gezien en de auto heeft echt overal dezelfde kleur
Mooi project hoor overigens, ziet er goed uit allemaal!
van [de Mini garage] begreep ik dat mijn ex gerestaureerd werd en er al grote vorderingen ge maakt waren en dat er een website van zou zijn.
nu toch eens gezocht op gt en in showcase en warempel daar issie zowaar !!!
en blijkt er een fotoalbum te zijn!
Ik heb de bouwdoos veroorzaakt, het streven was om het te restaureren, een Clubman 1275 GT is voor mij toch wel de ultieme mini.
Toen de boel uit elkaar lag, bleek na overleg dat ik toendertijd het financieel nooit rond kunnen krijgen.
Ik heb de GT toen ingeruild voor een Clubman Estate met 1300 A+ motor en 12 inch wielen die ik toen een jaar later heb opgeknapt en 10 jaar in mijn bezit heb gehad.
Hier de GT zoals ik hem had voordat ik ging demonteren.....
gaaf dat hij zo goed is terecht gekomen, hij word mooier dan dat ik had kunnen dromen!
Dat kenteken komt me bekend voor ja
Ik heb ook altijd "iets" met die vierkant neus gehad.
Ik heb destijds een paar opknappers (traveler & orig nederl.1969 Cooper) gekocht van MP, en op de veiling deze GT.
We zijn met de GT begonnen omdat dat de meest makkelijke klus leek...........
Inmiddels is hij inderdaad een heel eind klaar. Motor erin en interieur en het kan de weg op. Streefdatum is augustus, maar dat zal wel wat later worden.
De foto hieronder heb ik ook van Jeroen gehad. Wel grappig dat de kleur hier bijna blauw op lijkt. Onde de kap en rubbers kwam echter het "lagoon metallic" wel groen op.
Zodra het klaar is zal ik zeker een keer naar de clubdag ofzo komen en dan kunnen we elkaar wellicht "live" spreken
Zo Martien heeft mijn foto's ontvangen zoals de GT eruit zag voor demontage, zie ook zijn fotoalubm.
de GT word ook nog genoemd in het artikel oude liefde roest wel
Al weer wat verder. Via mijn vaste supplier een Newton commercial deurkaarten en vloerbedekking set ontvangen. De stoelen en banken zijn naar de vinyl dokter, en dat dreigt ook goed te komen dus tijd om de laatste dingen te doen. Na de winter klaar...
Vooruitlopend daarop afscheid van mijn MPI genomen. Moeder de vrouw was hem echt beu en is dolgelukkig met haar focus station
Wel even slikken. Mijn onderhoud en motorswap van 2010 waren dik duurder dan de inruil . Kan iemand anders misschien relatief voordelig met een MED blok & bak gaan rijden. Ging eigenlijk toch ook veel te hard voor mij, en een race koppeling is niet voor mama's blijkt
Straks lekker klassiek rijden met de gt.... Ik kan niet wachten
Zodra ik fotos heb volgen die
ben benieuwd hoe er nu mee staat (lees: heb je al foto's :-))
Een duidelijk foto waar de GT helemaal op staat met de velgjes zou ik al blij mee zijn ;-)
succes met de verdere opbouw
(en sterkte met de Focus station!)
ik zal eens kijken wat ik deze week kan doen in foto zin. Hij staat nu tijdelijk in m'n opslag onder een hoesje. Totdat er weer ruimte in de planning is om de afbouw ter hand te nemen.
wel gisteren de stoelen & banken teruggehad. Als nieuw echt vakwerk van die man. Geen scheurtjs meer te zien en weer mooi diep blauw. Ook alles opgevuld waar nodig, en een nieuwe wang erin gezet.
Dus ik zal maar eens foto's gaan maken
Die stoelen zien er idd weer netjes uit!
Heb je voor mij een adresje (via pb) voor die stoelen? Ik ben met een Van bezig en heb ook leren stoelen derin zitten. Deze wil ik ook gaan opknappen namelijk. Zonde om het weg te gooien.
Alvast bedankt.
Groet,
Alex
mooi project heb zelf ook nog een clubman neus liggen de rest was niet meer te redden
maar ik heb de zelfde stoeltje maar dan in beige leer(lang na gezocht) zal binnenkort mijn showcase eens update en wat foto's online gooien
Groetjes Dave
binnenkort gaan we waar aan de gang. de laatste onderdelen zijn wel lastig te vinden overigens.
even wat fotos van ron om de start te markeren
oei rotte koek !
papierstraat den bosch..... inmiddels verrijst op deze plek het prestigieuze paleiskwartier. Tippelende dames, kunstenaars en een reuzenest mini's hebben plaatsgemaakt
wat nou milieuvergunning.
zo ik heb er weer zin in snel eens dat ding opgraven in de loods en kijken of er dit jaar gereden gaat worden
MBC schreef:
de laatste onderdelen zijn wel lastig te vinden overigens.
Waar ben je nog naar opzoek?
Ik zocht rozetten
met dank aan Hilbert
ik zocht ook deurpanelen, want newton levert ze niet meer. Inmiddels via een restaurateur mijn oude weer in nieuwstaat. komen ze morgen brengen.
verder mis ik nog een bevestigingkit voor de bumpers. En wat ik tijdens het opbouwen nog tegen gan komen geen idee. De auto was compleet.....ooit
MBC schreef:
verder mis ik nog een bevestigingkit voor de bumpers.
De voor bumper zit van binnen naar buiten vast met een grote schroef, en op de hoeken zitten twee rubbers. De achterbumper zit vast met drie moeren. Dus wat is de kit dan . (willing to help)
Een kit als in setje. Ik denkt dat hij een setje moeren, bouten en rubbers bedoeld
inderdaad, die rubberen afstandsbusjes met schroeven bouten moeren etc. En eigenlijk ook de ruubertjes CZH614 voor de grille, maar inmiddels heb ik ze los allemaal gevonden op een site in de UK.
Project bumper & grille onderdelen -> klaar
Even pauze geweest.....
als het goed is de eindsprint. Doel is dat augustus de APK er weer op zit.
de schoongemaakte onderdelen
achterkant nu met bumper tank etc
en nu de aandrijving....
Ja, helaas moeten ze er waarschijnlijk af voor de nieuwe APK... (of een tijdelijk bordje maken)
Waarom eraf? Ik zie wel vaker oudere auto's rijden waar deze stickers ook nog op de kentekenplaat zitten. Ziet er trouwens goed uit allemaal
Dennis
MBC schreef:
Ja, helaas moeten ze er waarschijnlijk af voor de nieuwe APK... (of een tijdelijk bordje maken)
Hmmm.... Bij de APK keuring van mijn Mini 850 hebben ze er niks over gezegd.
vandaag eindelijk wat rubbertjes gevonden die ik nog zocht. Aan de andere kant van de aardbol, maargoed ze komen eraan.
Dan ben ik wel weer benieuwd over welke rubbertjes je het dan hebt
Dennis
EINDELIJK !
vandaag gaan we legaal de weg op. APK is (uiteraard) goed, verzekering geregeld, taxateur is geweest. Nu nog even de waarde afwachten. Ben benieuwd of die de kostprijs gaat benaderen.
Wel jammer dat het regent
maargoed hij staat op dunlop aquajet. dus dat moet ook goed komen.
foto's volgen natuurlijk
Vrijdag de onderzijde en buitennaden laten waxoylen en dan gaan met die banaan.
Vooralsnog rijdt ie foutloos
Ja het is een snoepje Een van de mooiere restauraties die ik bij mini's gezien heb!
Prachtige resto. Zeer mooi interieur. Knappe kleur. Echt geweldig.
(Ooit wil ik zelf nog een 1275gt)
Bij gelegenheid zou je me eens moeten laten weten wat je ervaring met deze banden is. (grip, geluid,...) Alvast bedankt op voorhand.
(Persoonlijk zou ik wel andere velgen steken.)
WAUW, nog nooit een EX gezien van me die mooier is geworden bij een volgende eigenaar
dit is wel even slikken zeg, maar Martien knap werk (en knap wat geld in gestoken natuurlijk) maar wat is die mooi geworden zeg, zo mooi had hem ook voor ogen maar geld en vakkundigheid had ik er niet voor.
zo is Nederland toch een EK winnaar euh zo is Martien met zijn EK toch een winnaar
ik hoop hem gauw eens in het echt te zien!
Veel plezier en fijne kilometers gewenst met de GT!
Heb ik je een week of 3a4 geleden niet op een rotonde in rosmalen zien rijden?
Ik heb hem bij [de Mini garage] zien staan... toppie wagen. Niet mijn kleur...maar goed, mijn clubman estate is vermillion red. Oranje dus...
Ben benieuwd wat [de Mini garage] van mijn auto kan maken. Voor mij gaat de zoektocht beginnen.
je kunt me nog allicht zien rijden in de omgeving den bosch. En het aantal lagoon GT's zal ook niet zodaning zijn dat het een anders was
Zo de eerst 600 km zitten op de klok. Net terug van een afstel en bijstel sessie zijn alle kleine manco's eruit en heb ik
M'n perfect drive. Grootste klus was het vliegwiel vervangen. Voor mij nooit meer een verlicht vliegwiel ! Zenuwen ding.
Nu een heerlijk rappe stads racer.
Misschien ooit nog op een rollenbank. Ben wel heel nieuwsgierig.
Ingediend door asrotterdam op di, 08-01-2013 00:05
my god je hemel is SEXY!!
RE: 1275 gt resto
Ingediend door MBC op ma, 28-03-2011 22:14
Die koppelingscilinder is inderdaad schoongemaakt en verzinkt.
je lijkt inderdaad 2 kleuren te zien, maar het is echt een kleur die erg afhankelijk van het licht verkleurt naar groen of blauw. Het is de originele kleur (blvc 42) maar het verbaast mij ook elke keer weer. Ook als je de oude foto's van de auto ziet gaat ie van donkerblauw naar groen. Overigens is het groen vlgs kenteken.
Leuk dat je hem ook netjes vindt worden want ik ben er ook erg blij mee.