1275 gt resto

RE: 1275 gt resto

4,423 kg ( de zwaarste ultralight van Minisport)

Ah, ik heb er eentje een tikje zwaarder liggen. Wat voor nokkenas heb je verder? Alleen een licht vliegwiel maakt em als het goed is niet nerveus..

286 megadyne van kent cams

Mjah, wat had je daarmee dan verwacht :9 ? Leuke specs, maar een rustig blokje wordt het er niet van nee

Gewoon wat het nu is. Best een fel ding vanaf 3000 tpm helemaal, maar ook te rijden in gewoon verkeer. Met dat verlichte vliegwiel kwam hij in de lage versnellingen heel snel op toeren, maar miste je ook de vertragende factor van het zwaardere vliegwiel bij lossen van het gas. Met name dat laatste was voor mij niet handig bij regelmatig gebruik in de stad. Ook de korte oude diff (3.44) helpt niet echt dan en je kreeg van de rugleuning - voorruit momentjes. best heel even leuk overigens

Overigens heb ik ook ooit gereden met een 1293, dubb weber 296 ScatterCam verlicht vliegwiel SC CR bak 3,44 diff rally mini dus echt stuiteren kende ik al..... maar daar kun je met goed fatsoen niet mee door een stad rijden.

Maar deze setup ( de HS6 is door een HIF 44 vervangen ook) kan ik iedereen aanraden die van beetje vlot zonder gestotter houdt. Lust wel wat meer dan m'n 1000-tje, maar ach je gaat ook sneller 8)

Update****
Veel gebeurd. Vorig jaar de eerste grote tegenslaan. Gaasje van de centrl oil pickup losgekomen en via de oliepomp :x
Helaas. Blok naar z'n grootje.
Weer maatje grotere boring. Nu 1310
Bak herbouwd. En meteen 276 Cam ipv 286 en n 3,1 diff. Niet origineel, wel zeer rijdbaar d:)b
Daarna eerste 500 km gedraaid tot ik een foutje maak....

Foto volgen m'n eerste ongeluk met n auto in 24 jaar en natuurlijk met de gt :((

Ik zag hem al weer op de site staan van [de Mini garage]. Gelukkig heb je zelf niets!

Sterkte en succes met herstellen!

Deze?

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee :'(

Ja die is het. Suf he.
Nou ja het wordt weer netjes gemaakt hoor.....
over twee weken moet het weer rijden..

Maar slim is anders

Heb 'm gisteren bij [de Mini garage] zien staan, is als weer strak hoor. Moet alleen gespoten worden.

Groet,

Erwin. 8)

Balen zeg! Eerst je blok en dan dit. Maar hij wordt weer strak en het is en blijft een hele mooie GT! Ik heb trouwens de coating aan de onderzijde van mijn mini afgekeken van jouw GT! Naast roestpreventie zou het ook erg schelen in het geluid. Merk je dat goed?

Ik merk er niet zo heel veel van. Het is nog steeds geen mpi :)
Scheelt wel veel hoor met m'n vannetje, maar dat is ook wel een logisch. Das een herriekast

tjee zonde!, maar gelukkig te herstellen

enneuh onthoud rechts heeft voorrang he! ;)

Hij is weer in orde. Beter dan ooit !
Clubdag gehaald. Was ook 3,1 hele km :)
Nu heel houden en inrijden.

En binnenkort in de MINIWORLD;
1275 GT in MINIWORLD!!!!

Look forward to the next issue of MINIworld magazine!!

Featured is a 1275 GT we build from scratch…

On sale 20th of January!!!

Daar ben ik dan wel weer erg trots op.

Blijft ook een heerlijk karretje