1275GT

RE: 1275GT

Nou er mag een 'expert' bijkomen, eerste schatting van schadebedrijf €1250,- en alles boven €750,- moet 'officieel' nagekeken worden door een expert. Morgenochtend gelijk aan de beurt... We gaan het meemaken.

Nou sinds gisteren ook koelvloeistoflekkage en schijnbaar ook een vacuümlek wat naar boven kwam bij het afstellen van da carb, deze stond veel te rijk en CO van 12 (!) gelijk maar even teruggedraait naar 4.

Dus dat wordt zondag waarschijnlijk niet met de mini naar de clubdag, mits ik het koelvloeistof probleem kan localiseren en verhelpen op tijd. :'(

En hop koelvloeistof lek verholpen, bypass was lek.

Vacuümlekkage ook weer opgelost, was de nieuwe overdruk unit van de rembekrachtiger. Gelijk maar even contact opnemen met leverancier en anders weer een nieuwe kopen (bij n ander :9 )

Hallo
Een trekhaak, die gebruik je toch niet tegen een mooie mini
jammer van de 1275Gt, maar ik zie dat het wel weer goed komt !
de schrik is erger, denk ik

succes ermee :D
gr Paul

Leuke auto man! en goed ook dat'ie lekker geruikt wordt d:)b

Ja is toch een auto he :) En mn daily staat al maanden in de garage (alles naar de kl#ten, lange leveringstijden etc) dus hij word lekker snel ingereden :P Staan nu al 1400 kilometers op sinds revisie...

Nadeel is natuurlijk, alles wat gebruikt word kan ook kapot gaan, maarja he voorlopig is het allemaal goed te doen, mede dankzij hulpvaardige medeliefhebbers haha.

Ondertussen maar alvast wat voorwerk gedaan voordat we de voorkant een beetje aanpakken...

Gratis complete grill, gerefurbished. Helaas waren eigenlijk alle chromen strepen in het midden verkracht, daardoor alles maar zwart gedaan anders had ik boven en onder een streep overgehouden zoals het hoort, maar dit ziet er ook niet verkeerd uit dacht ik zo.

Nu nog voorbumpertje en dan maar eens beginnen.

Druk druk druk... Lekker bezig met wat kleine dingetjes. Volgens mij heb ik inmiddels de juiste scharnieren voor de motorkapt en tevens een nieuwe voorbumper gevonden. Deze is helaas zwart gespoten dus druk bezig met afbijt. Is uiteraard wel dof onder de verflaag, maar volgens mij gaat het goedkomen met polijsten dalijk, chroom is niet beschadigd zo te zien dus ik heb goede hoop, maar nog wel veel werk.

Verder nog wat andere spulletjes op de kop getikt waarvan ik deze originele AutoPlas louvres gemonteerd heb om eens te kijken hoe het er nou eigenlijk uitziet... Ik ben er nog niet over uit of het een blijvertje is. Wel heerlijk fout 70s d:)b Ook moet ik nog een oplossing bedenken voor die lelijke kentekenplaatbevestiging... Gewoon eraf halen, twee nieuwe gaten boren voor het kenteken en de twee van de brede plaat afdoppen met popnagels tot ie ooit gespoten word gok ik.

Van het weekend bij Generation Mini geweest, op de terugweg naar hoge temperaturen bereikt (als in, metertje tegen het rood aan)... Druk bezig oplossingen te bedenken waarbij ik eerst een gaatje in de (74graden) thermostaat ga boren voor nog meer doorstroming en een 6blade stalen fin die ik gisteren heb gehaald ga monteren. Hopelijk is het dan al enigszins opgelost, anders word het verder zoeken.

Ook nog nieuw tankdopje gehaald in de hoop dat dan m'n benzine niet meer uit m'n tank gaat, niet goed voor de verf |:( Anders waarschijnlijk de hals van de tank beschadigd...

Bumper is onder de verf uit, helaas is ie flink opgeschuurd voordat ie gespoten werd en zal nooit meer echt blinken... Opnieuw verchromen dan maar?

Motorkapscharnieren geplaatst, zijn inderdaad de goeie... Wat een kl#te werk weer, nooit meer eraf halen die handel. Alles zit nu 100x beter, nog niet perfect linker voorpaneel zit scheef (was bekend) en een 'bult' in de parafaan... Maarja je ken nie alles hebben.

Morgen verder met het nieuwe koelvinnetje, genoeg te doen.

Hij is wel heel mooi!

Je zou ook een extra fan (elektrische met aan uit schakelaar) bij kunnen plaatsen, ook prettig in bijv. file rijden.

Mocht je de louvre toch niet wat vinden, zou je me dan een pm willen sturen?

Ik had al eerder wat gelezen over een extra electrische fan idd, vandaag gaat de stalen fan er in en als dat niet afdoende is zal ik me er eens in verdiepen.

Zag je post in de gevraagd sectie al inderdaad. Ik ben nog aan het twijfelen, en heb ook nog iemand die interesse heeft, maar ik zal het laten weten.

Heb je al je koelsysteem gespoeld?
Als hij met rijden zo hoog staat dan heb je te weinig koeling wat tijdens rijden niet voor zou kunnen komen.
Het kan een verstopte radiateur zijn zowel binnenin als aan de buitenkant tussen de lamellen.
Verder thermostaat proberen in pannetje water.

Onze gt had korte overbrenging en draaide 5000 toeren bij 110/120 km/u.

Een extra fan zou tijdens filerijden een oplossing zijn maar zou je niet nodig hoeven te hebben als je gewoon rijdt.

Suc6.

Waarom bevalt de louvre niet?
Vind hem juist perfect bij de clubman passen.

Ik noem even op wat ik (2200km geleden) gedaan heb, ik sluit niet uit dat ik iets fout heb gedaan of wat dan ook natuurlijk of dat er inmiddels iets defect is;
- motor en bak revisie (overbrenging is volgens mij 3.44 en recht vertand?) waarbij de kop geport (33/29), geflowd en gevlakt is en blok gehoond
- gebruikte hif44
- nieuwe K&N cone luchtfilter
- nieuwe high flow oliepomp
- nieuwe waterpomp
- nieuwe thermostaat (74 graden)
- nieuw oliefilter
- nieuwe radiator van sponsor uit Den Bosch (3 rijen)
- nieuwe slangen
- kleppen gesteld
- nieuwe olie en temperatuursensoren
- vorige maand is de electrische ontsteking afgesteld

Qua koelvloeistof gebruik ik het 'rode type -36' wat veelal in V8 motoren gebruikt wordt (en ook in normale auto's hoor) en 20W50 High Performance vol mineraal olie van Millers.

Ik draai volgens mij (als ik het me goed herinner) 4000-4500 toeren bij 110-120km/h

Radiator is inmiddels een aantal keer los geweest (vorige maand bij vervangen bypass en gisteren tijdens het plaatsen van de stalen fan) waarbij ik steeds het hele systeem doorgespoeld heb en dezelfde, nieuwe (hoge kwaliteit) koelvloeistof gebruikt heb. De oude vloeistof was steeds mooi van kleur, zonder vuil. Er zit 1 kleine beschadiging aan de buitenkant van de radiator waarbij een stukje (2cm bij 2mm) een beetje platgedruk is tijdens het plaatsen.

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de thermostaat testen wat je opnoemt, ik ga zo een ritje snelweg Breda-Tilburg heen en terug maken om te kijken of de fan verschil maakt, ik zal ook kijken hoeveel toeren ik precies draai. Mocht het nog geen effect hebben zal ik de thermostaat eruit halen en testen. d:)b

Het louvre bevalt me opzich wel, maar de GT is best strak en netjes, misschien word het zo een beetje 'boy racer' achtig... Aan de andere kant is het wel lekker vintage. Heb nog niet besloten of het bevalt of niet :+)

Ik zit met nog iets, als ik over drempels ga of in een bocht een hobbeltje of een kuiltje mee pak (wat ik altijd probeer te vermijden indien mogelijk) lijkt het of m'n stuur een stukje verschiet. Ook als ik een bocht in ga heb ik af en toe dat de eerste 1 tot 2 centimeter die ik instuur geen effect heeft. Nou heb ik hier het een en ander over opgezocht op Engelse fora en volgens mij zou dit kunnen komen doordat de pin van het stuurhuis niet goed vastgedraait zit (binnenin tussen de pedalen). Deze heb ik gisteren vaster gedraait, maar had nog geen effect. Nu las ik ook ergens dat het ZOU KUNNEN dat het stuur rack niet goed vast zou kunnen zitten, iemand tips hoe ik dit probleempje zou kunnen testen of waar ik eventueel zou kunnen kijken?

Kekke velgjes!

Niet die moeren op de vloer gezien toen je met die pin bezig was?
Die zijn van de U beugels waar het stuurhuis vast zit. Even koekeloeren achter het tapijt.
Zorg wel dat de pin in lijn staat met de stuurkolom. Voordat je alles vastdraait.

Zit die stalen fan wel in de goede orientatie?

Dank! Vind ze zelf ook erg leuk, en heb ze nog nooit eerder gezien.

Heb er wel sinds twee dagen ATS onder, omdat de andere aan een opknapbeurt toe zijn en ze zijn 'blind' (zit geen gat in het midden) en al zeker 10 jaar niet gebalanceerd. Dus ik ga ze opknappen of laten opknappen en een zaak zoeken die nog zo kan balanceren, maar dat komt wel goed.

Ik heb de bouten idd gezien, maar wist niet waar ze voor waren |:( |:( |:(

Zal de wagen volgende week eens op de brug zien te krijgen en kijken of er speling te zien is of wat dan ook en dan vastzetten.

De fan zit wel in de juiste richting inderdaad, de bladen zitten op dezelfde manier als de oude en er komt een stroom lucht uit de wielkast. Het heeft alleen nog geen verschil gemaakt helaas. 120km/h geeft zo'n 4700-4900 toeren overigens.

Nieuwe tankdop zorgt ook niet voor het gewenste resultaat, zal helaas eraan moeten geloven waarschijnlijk en een nieuwe tank moeten installeren.

Je zou eens kunnen proberen wat de temperatuur doet als je:
- 1000 toeren minder rijdt
- kachel aan en raam open zet

Meten is weten, wat is de temperatuur van je koelwater?

Groetjes,
Theo van den Bogaard

Bij 1000 toeren minder gaat het metertje niet zo ver omhoog, wel 3/4+. Kachel gister vol open gehad en dat maakte niet echt een zichtbaar verschil.

Zal een ritje maken en ergens een thermometer op de kop tikken en ook de laser meeneemen.

Word vervolgd :P

Ja het was natuurlijk simpel uiteindelijk, t nieuwe thermostaatje had het begeven... |:(

Gisteren een wat mindere conclusie getrokken, toen ik de wagen kreeg zag ik ergens een kabel een stukje open liggen, bij het afmonteren van de ruitenwisserinstallatie kwam ik er echter achter dat deze kabel over de volledige lengte opengescheurd/gesmolten is! Het is de kabel van de alternator, dus er is ooit iets goed fout gegaan voordat ik de auto gekregen heb op dit front, en dus eigenlijk nog maar geluk dat er nooit iets gebeurd is. Zo terug naar de garage om de kabelboom uit elkaar te halen en de kabel te vervangen indien dit niet extreem moeilijk is. Word een nieuwe kabel of eventueel dezelfde kabel uit een van de andere kabelbomen die ik heb liggen.

Gisteren ook gelijk naar de richtingaanwijzer gekeken, die het rechts voor niet deed, ook hier zit ergens een kabelbreuk want dmv omleiding werkt deze wel. Het nadeel is alleen dat het lampje in het dash niet werkt. Uit de opslag een ander dash getrokken, misschien kijken of het een optie is ze om te wisselen en hopelijk werkt het dan wel want volgens mij zit het in het printplaatje, waar ooit een keer een vonkje uitkwam toen ik dat lampje eruit haalde om te testen of het olielampje kapot was of niet (en dat was het geval).

Voor de rest gisteren nog nieuwe diabolos geplaatst aan het uitlaatpijpje en de bouten van het stuurhuis vaster gedraaid (helaas niet kunnen testen vanwege de kabelboom). Daarbij ook een plas water onder het tapijt gevonden, dus ook hier moet ik in gaan duiken :+) Tevens een kapotte bumpstop tegengekomen, dus deze is ook besteld... Poeh nou dat is het voorlopig wel gok ik... Oja, vorige week bij de uitlijner geweest, bandjes netjes op spoor gezet... Linksvoor heeft geen camber, rechtsvoor -1.11 rechtsachter staat ook recht en linksachter +1.34 camber... Ergens zit dus ook hier iets niet goed... Binnenkort maar volledige verstelbare cambersets halen voor en achter, iets wat ik op langere termijn had willen doen, maar nu waarschijnlijk iets sneller.

Ik hou mezelf wel bezig ondertussen, naast het proberen te 'lassen' op een andere mini... Waarbij ik tot nu toe meer gaten maak dan dat ik het heel laat :+)

Zooooooowwww... Meneer Spagetti is weer thuis hoor. De hele dag bezig geweest de tape van de kabelboom te pellen, blijkt er ooit een idiote lus gemaakt te zijn zodat er geen kabel nodig zou zijn vanuit de alternator naar het startrelais... Niet heel verstandig... Gelukkig was alles wat na de lus zat (wat dus niet overbelast wordt) nog heel, maar toch 2 meter wat er zo uit zag...

En zo zag het eruit toen Meneer Spagetti bezig was;

Uiteindelijk heb ik alle onnodige (zeker 5) kabels die gewoon halverwege afgeknipt waren maar nog wel ergens opzaten eruit geplukt, zat zelfs een kabel op het startrelais naar niks (niet eens afgetapet), waarschijnlijk de oude kabel naar de alternator gezien de wiring diagrams. Alles volgens de wiring diagrams aangesloten, 15 kabels gesoldeerd en/of ingekort zonder lus en met kabel van alternator naar startrelais. Ook nog het dashboard uit elkaar gehad, bleek een lipje van het printplaatje waar het lampje op aangesloten zit omgevouwen, dat ook geregeld. Uiteindelijk alles weer netjes in elkaar getapet... Inmiddels was het 21:45 en was ik er helemaal klaar mee na 11uur kabeltjes peuteren, maar ik wou niet weg voordat de kabelboom weer in elkaar zat en het baasje weer gestart kon worden, dus dat deed ik en ALLES werkt. :)\\_

Helaas was mijn telefoon tegen een uur of 7 leeg, morgen foto's van het resultaat.

En gedurende de dag vond ik dat ik mezelf wel op nieuwe wielmoeren mocht trakteren :+)

Zo, lang geleden dat ik hier iets nieuws geplaatst heb zeg :)

Koelprobleem bleek een scheurtje in de kop te zijn, kwamen ze pas achter toen ze de nieuwe geleiders gingen persen. Daarna maar een nieuw kopje gekocht, MK3 Cooper S met beesten van kleppen :O

Daarna nog een keer de veerbollen (laten) vervangen, waardoor de auto ook een stuk beter rijd... Waren echt versleten en ingedrukt (scheelde zeker een cm of 4).

Paar weken geleden Hif44 stuk gelopen (nog niet gezocht waarom) dus heb ik een nieuwe geplaatst. Rijd weer als een speer.

Twee weken geleden tijdens het rijden opeens een hoop geklapper van onder de motorkap 200 meter voor m'n werk (ja hij wordt gewoon dagelijks gebruikt :) ). Later die dag eens op onderzoek uitgegaan en zag dat er twee klemmen gesprongen waren van m'n aandrijfaskoppeling links.

Nu nieuw speelgoed uit Engeland binnen en vanavond maar eens aan de klus beginnen die me vorige keer een halve dag gekost heeft. Zitten er nu zo'n 7,500 km in...

Zo zag het eruit van onder af...

Twee van de vier klemmen links finaal afgebroken, de 6 anderen zwaar beschadigd/versleten. Beide koppelingen versleten en aan stukken gereten. De nieuwe zien er kwalitatief gezien stukken beter uit, ben benieuwd hoe deze het gaan houden.

Met een fijne tip uit de Haynes, dit keer in 3 uur gelukt. Kan zeker wel sneller als ik een paar dingen nog anders had gedaan, maar goed... De rit erna was het meer dan waard, wat mis je dat gebrul toch als je ff niet kan rijden!

Gelijk uit Engeland wat andere dingetjes mee laten komen, zullen misschien morgen anders in de komende weken er wel op komen. Nu in ieder geval klaar voor de Kersenrit morgen \\:)/