Hallo GuyHouten,
Er wordt heel veel in het forum geschreven over 10 inch schijfrem conversies, je bedoelt hoogstwaarschijnlijk ook voor 10inch velgen, 7,9/7,8 inch schijven.
Even de Zoekfunctie gebruiken wordt je een hoop wijzer van!
link
Groeten Miniauto.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1967 Austin Cooper Mk2
Ingediend door GuyHouten op ma, 23-03-2009 15:10
Hey, zie ik het goed op een van deze plaatjes dat deze Cooper trommelremmen van voren heeft? Of was dat alleen even om er even een as van voren onder te hebben? Op de latere foto's kan ik het niet uitmaken. Zit dit dan alleen op de S en de Innocenti Cooper?
Is er aan 10 inch schijfremmen voor nog enigszins aan te komen? Veel ombouw? Gaat het "zo maar" met een bestaande hoofdremcilinder? Moet er een rembekrachtiger bij, of deed men dat vroeger niet?
Ik overweeg om het bij de Cooper Van te doen, maar zo op het eerste gezicht lijkt het vrij omslachtig om om te bouwen. Verkrijgbaarheid regelmatig benodigde onderdelen is ook vast zoiets (blokken)?. Ik heb met dat 1300 blok altijd een beetje moeten uitkijken met remmen.
Mooi project trouwens deze Cooper, gelukkig was mijn MKII carrosserie iets beter. Die is 15 jaar geleden gerestaureerd en besloeg vooral binnen- en buitenste A panelen, spatborden en voorfront, hoeken vensterbank. Voor de rest was de koets redelijk gaaf. Was een van de eerste getectyleerde auto's in Nederland met niet te veel kms, dat zal vast veel uitgemaakt hebben.