1967 Austin Cooper Mk2

RE: 1967 Austin Cooper Mk2

Goed werk heeft nou eenmaal tijd nodig.
En dat laatste is iets waar de meesten van ons een chronisch tekort aan hebben.

Ziet er echt goed uit Bart!

Voorzichtige deadline???
;)

Vandaag weer een paar boutjes op hun plek vastgezet. De koppeling en remmen zijn nu klaar om voorzien te worden van remvloeistof en te ontluchten. Ook de benzine slangen in de motorruimte nog even voorzien van een paar klemmetjes. Dus we zijn weer een baby-stapje dichter bij het moment suprème dat de motor voor het eerst gestart kan worden.

Dat klinkt goeddddddddddd!!! :x d:)b

Ollie

Ondertussen weer een half jaar verder...

Vorderingen?

Helaas, de tijd vliegt en er is helemaal niets gebeurt met het project in de tussentijd. Dat heeft een paar oorzaken: 1. ben druk aan het huis bezig en dat heeft even prioriteit 2. Er zit wat te veel geld in Mini's die eerst de deur uit moeten. 3. Veel bezig met anderen te helpen...

K, jammer...

Veel succes met de rest!

had je deze week ook al telefonische gesproken
maar jamer dat het projekt niet echt opschiet

Maarja leker warm en droog binnen zitten heeft ook wel wat

hilbert

Gehe... 8) 8) ... enne?? Ik ken iemand die je bijna gaat inhalen als je niet opschiet met de vorderingen!! O:) O:) O:)
Of wil je samen met mij op het Imm van 2014 de Kick Off geven?? O:)

d:)b Ollie...

Hopelijk kan ik tegen volgende maand een doorstart maken O:)

hoi,
en de richting naar de doorstart al gevonden,
groetjes vanuit mijn ziekbed:D

Murphy had lol vandaag :(

Ik wilde graag die radiator er eindelijk eens in zetten. Een paar weken terug bleek dat de 4-core radiator die ik in gedachte had veel breder is dan een standard radiator dus ik hoef niet eens te proberen of die wel past (ondertussen is die al verkocht). Goed, standaard radiator dan maar. Oh ja, de radiator zit wel vast met van die speciale bouten. Waar had ik die ook al weer gelaten? Halve dag gezocht - niet gevonden terwijl ik zeker wist dat ik ze nieuw had gekocht.

Vandaag dan alles binnen en aan de slag. Eerst maar eens de gaten van de omlijsting opboren want de schroeven gaan daar al niet doorheen. Na wat passen lukt dat en kan ik de onderste helft monteren op de radiator. Ook het onderste beugeltje erop. Ja, ik had er een laten poederlakken die was het toch? Goed, fan er terug af en alternator ook om een beetje plaats te maken. Onderste slang er op en erin met dat ding. Oh ja, dat rubber onding tussen de radiator en de body moet er ook nog op. Nou vooruit. Met veel priegelen zit hij dan zo'n beetje op zijn plek en de onderste slang keurig aangesloten. Maar eh, die onderste beugel zorgt dat het ding veel te ver naar voren komt. Ooh, nu weet ik weer waarom dat andere beugeltje klaar lag om te laten poederlakken (er zijn twee verschillende). Dus geen radiator erin vandaag...

Dan maar een ander klusje. De motor steun moest nog even worden vast gezet want de spacer miste ik nog (Mk I en vroege Mk II hebben een driedelig systeem aan de motorkant voor de hondebot). Nu dan gevonden, gespoten en erin met die handel. Potjandorie draait me de borgring doormidden en dat was nog wel een nieuwe. En nog wel die van de achterste bout van de twee die in het blok gaan. Helaas maar dan moet de hele steun weer los met een nieuw probleem: hoe krijg ik die ooit weer gemonteerd nu de versnellingspook, uitlaat en al er al onder zit. Ik zal er nog eens over nadenken, maar waarschijnlijk mogen de genoemde zaken weer los...

Nu, nog een klusje dan. Dat kan niet misgaan. En ja, het lukt me om de kabels van de kabelboom vast te zetten op het start relais. Zonder poblemen (bijna dan) helemaal gelukt! Nou, laten we de dag dan maar met dit succes afsluiten. Alhoewel, ik kijk even naar het andere aansluitpunt voor de kabel naar de startmotor. Hmm, zit eigenlijk wel erg dicht bij een andere bout. Dan maar goed opletten met monteren de volgende keer...

Effectief resultaat van 3 uur prutsten: ik zal weer de helft uit elkaar moeten halen en dus 5 stappen terug in plaats van vooruit... En nog gezien dat het beugeltje voor de gaskabel verkeerdom zit, dus die mag er ook nog een keer af. De volgende keer dan... Oh ja, verplaatsen van een andere doos met materiaal gaf nog als verrassing de speciale bouten voor de radiator die ik nu dus dubbel heb :O

dat noem ik nog eens pech hebben op 1 dag,
als ik beter ben dan kom ik je wel een dagje helpen als je dat wilt want met 2 sleutelen is altijd leuker dan alleen, al is het maar om de schroevendraaiers of ratels aan te geven :D

groetjes seffens,

Hallo bart

schiet de mini een beetje op of ben je tedruk met klusse aan je huisje?? zal de volgende keer eens met paultje mee komen want die vloerbedekkingsset was ook voor mij O:)

Groetjes

hey bart ziet er goed uit

heb je er dit jaar nog een beetje tijd voor gehad Bart.. 2014 komt snel dichterbij haha

Jaapio

Ik stel voor om als Bart in Juni 2024 nog niet klaar is, wij met een aantal mensen van het forum zorgen dat de auto klaar is voor het Imm 2025 !!

Wie doet ermee:
Ollie
Jaapio??
Hahahaha :D :D :D \\:)/

Ollie

Count me in, haha

Vind ik leuk O:) O:)

mooi project! :)\\_ :)\\_ :)\\_
Veel respect! Heb je hem inmiddels al aan het rijden?

Mini4Ever schreef:
Vandaag de voor- en achterruit kunnen monteren.

NOS achterruitverwarming :)

toch zo mooi maar heb besloten die cooper van mij te verkopen als je interesse hebben of iemand weet . morris cooper 998 1968

Hmm, ik zie dat mijn topic in eens weer op de eerste pagina staat en ik zie dat er al weer 5 jaar voorbij is zonder al te veel vorderingen aan deze Cooper :( Nu is er wel heel veel in de tussentijd gebeurd, maar niet aan de Cooper. Behalve dat ik hem een maand geleden eens op de startmotor heb laten lopen om te constateren dat er geen oliedruk werd opgebouwd :( Misschien moet ik de draad toch weer eens gaan oppakken met deze Cooper... Er moeten ook een paar dingen echt anders/opnieuw gedaan worden :(

@Jo: Dat was toch eigenlijk een origineel Nederlandse? Zou toch interesse voor moeten zijn!

Het heeft even geduurd, maar nu is het dan zover. De Cooper is APK goedgekeurd \\:)/

In de afgelopen maanden heb ik de Cooper zo ver klaar gemaakt dat deze rijdt, gekeurd en ingevoerd kon worden. Eind vorige maand heeft hij in Engeland een 'pass' op een kersvers MOT certificate gekregen ondanks dat de achterremmen niks deden. Die remmen zijn natuurlijk nog gefikst alvorens ik hem twee dagen later in Nederland heb ingevoerd. Ondertussen zijn de papieren binnen en de kentekenplaten besteld. Nog even wachten en ik mag er officiëel mee de weg op d:)b

Nu is de Cooper nog niet helemaal klaar. Ik heb wat dingen van een andere Mini 'geleend' om hem zover te krijgen en nog niet alle 'leuke snufjes' zitten erop. Ook zijn er nog wat 'kinderziektes' op te lossen en het is wat jammer dat dit bij deze Cooper een wat langer (en vervelender) lijstje is dan ik te doen had voor alle auto's die ik voor anderen heb mogen restaureren. Grootste 'probleem' is toch wel dat er wat lak-issues zijn en dat hij misschien wel opnieuw zal moeten worden gespoten :((

Anyway, nog eventjes wachten en dan lekker genieten O:)

Super Kick Bart... gefeliciteerd met je NL kenteken.
Ben benieuwd hoe die loopt en klinkt... O:) :D

Geniet,
Ollie

\\:)/ \\:)/ \\:)/ :)\\_ :)\\_ :)\\_

Wat een plaatje!!!
Kom hem snel een keer bewonderen!!!!

Groet paul

gefeliciteerd!!
:)\\_

Theo van den Bogaard

d:)b Toppertje erbij op de Nederlandse wegen O:)

Kees.