1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Foto's
link
link
link

Ik ben nu zover dat alleen het subframe met motor, remmerij, wielen aan de 2 bouten vast zit van de subframetorens. Alles is voor de rest los en uit de weg, hij staat ondersteund wel weer op de wielen. dit allemaal in +- 9 uur werk totaal. Ik ben er zeer verwonderd van dat dit me lukt maar er zaten dan ook geen bouten en moeren vast geroest gelukkig :P.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Haha lekker onder de partytent, geweldig :D

Ik zou de rembekrachtiger ook demonteren (en je radiateur + dynamo). En vergeet de schakelstang niet als je die nog niet los had gehaald.

Succes! Gewoon lekker bezig zijn, leer je het meest ;)

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

:P zal ik eens bekijken, schakelstang had ik los maar ik, die heb ik weer terug eraan vast gemaakt. En gewoon heel de pook met dat bakje losgemaakt, omdat er van die pennen in zon busje zitten die ik er niet uit kreeg. :9
Zoals het er nu uit ziet hoef ik de rembekrachtiging en de radiateur niet los te halen zal wat pieliën zijn (is dat een woord? :9) maar het zou moeten lukken volgens andere topics op het forum.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

als je onderlangs gaat hoeft de bekrachtiger er niet uit...

maarrrr maak je schakelstang los, wordt je niet blij van als die er nog aanhangt.

pennetje is heel makkelijk eruit te meppen, pak een M5 boutje, of koop een doorslag 5mm, houd die vast met een combinatietang en mep hem met een hamer van onderen naar boven. Bak in zijn 4 schakelen (zo ff uit mijn hoofd, je kan het ff opzoeken op het forum, welke versnelling)

succes.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

heb ik geprobeerd met een door slag van 5 mm zwaar hard zitten rammen kwam gewoon geen beweging in |:( dusja hij hangt nou nog aan 2 bouten aan de torens dus da komt wel goed volgende zaterdag

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Opzich is de motor er wel uit te krijgen met de schakelstangen. Moet er wel een beetje geforceerd worden maar als je het maar langzaam doet kan er weinig fout gaan. Als de motor er dan uit is kan je die pin er veel makkelijker uit tikken.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

:P
De motor gaat niet los van het subframe, ik wil gewoon het subframe inclusief de motor, remmerij en wielen overzetten naar mijn andere mini door hem onder de carrosserie uit te halen. Dus carrosserie optillen. Vandaar dat ik de stangen dan dus ook niet los haal nee :P
like this: link op 5:30
owja ook de stuurkolom ff losmaken natuurlijk :P dat was ik dan wel vergeten

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Zo. Vandaag geëindigd met het eruit halen van beide subframes inc. remmerij en motorblok. Nu ga ik verder met het roestvrij en schoonmaken van de kofferbak en de motor-ruimte en het bewerken ervan met rode hammerite hoogglans. Daarna moet het overzetten van de koppelingspedaal en alles wat erbij hoort gedaan worden. Dan ook nog de motor schoonmaken en eventueel wat verwisselen met de andere motor en dan gaat hij er weer terug in :D
link
link
link
link
link
link

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Heb je die groene mini in Helvoirt gekocht? Wat zijn de plannen verder blok erin en rijden of schermen enzo ook vervangen?

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

ja deze komt uit helvoirt ja

uiteindelijk ben ik van plan om van de zomer de buitenkant helemaal aan te pakken dus nieuwe panelen, las werk etc. en dan mat zwart met blok dak en oldschool reverse 10" velgen met van die banden erom met zon witte streep :P bietje hotrod achtig

maar voordat dat gaat gebeuren wil ik hem eerst technisch helemaal in orde hebben en de de binnenkant bewerkt hebben. dat is niet zo veel want mark heeft de bodem al helemaal onderhanden genomen dus ik kan het kleine werk alleen nog maar doen. en het interieur al aanpakken.

link
dit maar dan een mini, mat zwart en zonder vlammen

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Ok,ben benieuwd.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

gaat nog wel ff duren hoor O:)

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Mischien rare vraag maar waarom klus je buiten terwijl achter je een enorme loods staat, lijkt mijn daar binnen eenstuk behaaglijker :?

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Ja inderdaad.
Ik heb een oom en die is met een andere oom eigenaar daar en hij is een soort van verzamelaar, denkt dat alles handig is voor later om te hebben snapje.
Dus dan kun je wel bedenken dat het daar prop vol zit met spullen en dingen etc.
De andere eigenaar heeft niets van zich zelf in staan en ze verhuren een kwart van de loods aan een bekende.
Voor de rest kon ik nergens een plek vinden en aangezien ik hier alle benodigdheden heb om aan mijn auto te sleutelen zet ik hem gewoon hier. Kou ben ik gewend vanwege krantenwijk gewoon goed aankleden en het gaat prima.
Het enige wat de ene oom weg moet zetten is 1 van zijn 3 mercedes 200D's uit 1965 een vouwwagen en een rek met plaatwerk voor andere mercedessen met daarop een afzuiging nog geheel ingepakt, dan zouden ze alle 2 binnen kunnen staan maarja waar moet hij dan heen met de rest van zijn spullen. :9

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

voor: link
na: link

morgen hg verfreiniger nog eroverheen heen en rode hammerite en dan kan volgende week alles weer terug

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Kan je niet de foto's plaatsen ipv link? Kijkt een stuk makkelijker.

Dan zie je het verschil ook wat sneller:P Ik moest nu twee keer kijken voor ik het zag.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

ze zijn te groot :P |:(

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

mss eerst verkleinen voor dat je ze upload, Gaat het uploaden ook nog eens sneller.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

voor: link
na: link
met verf ^^ link

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

zo vandaag de koppeling over gebouwd en de laatste preparaties gedaan in en rondom het motorhuis om de motor etc. erin te zetten. Dat ga ik morgen doen en dan alles aansluiten. Alleen nog even 2 rem leidingen en de snelheidsmeter over bouwen.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

en de motor + subframe etc. zit erin alleen nog even vast zetten en alles aansluiten en afstellen link

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

morgen alleen nog ff benzinepomp aansluiten, koelvloeistof en benzine erin gooien en draaien maar :D

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

flinke roest op het linker voorscherm.. verder wel mooi opgeknapt al

Jaapio

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Misschien kun je nog een nette flipfront uit de zwarte halen.

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

die voor panelen was ik ook al van plan om te vervangen want die zijn wel aangepakt en overgespoten maar dat is ook niet veel soeps meer :P

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

zo vandaag de massa en andere contacten opgeschuurd en vastgemaakt
en ja hij loopt ^^ na heel wat tobben :P
link
nou nog afstellen ontluchten en rijden :D

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Heb je er een uitlaat opzitten op het filmpje? Klinkt als een tractor.

Doen wel al je cilinders mee?? Behoorlijke backfire ook ;)

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Klinkt hetzelfde als toen ik bij mij alleen het uitlaatspruitstuk erop had zitten :P

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

alleen de spruitstukken zaten er op dat moment nog op en hij moet afgesteld worden
te veel olie in de dat buisje op de zuiger daardoor kon de zuiger niet omhoog en ik ga dat vandaag fixen zodat ik hem straks wel kan afstellen :P dus... uitlaat zit er btw op en loopt al een stuk beter

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Rijdt ook een stuk beter, heb zelf eens zonder uitlaat een stukje gereden toen mijn nieuwe blok er net in zat. Maakt veel herrie maar geen vermogen :P

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

oke :P naja ik krijg hem niet afgesteld ff nieuw topic aangemaakt:
link

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

zo hij rijdt is ontlucht voor de oplossing enzo zie link vorige post
link

nu verder met het interieur en laten keuren door rdw en apk

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

kan mijn mini met de RDW keuring hier op afgekeurd worden?



RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Ik denk het wel, gezien het toch een deel van je ophanging is..

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

a bagga :( ff fixen dan

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Kzou er gewoon een nieuwe wielkuip in zetten ipv lapjes werk

Jaapio

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

denk dat je dit wel afkeur mag noemen ja...

nieuw stukkie inlassen of helemaal de wielkuip vernieuwen, denk in elk geval goed na of het goed (stevig) genoeg gelast is, dit punt krijgt aardig wat te verduren...

wel vaag dat je dit pas ziet nadat je de hele mien opgebouwd hebt...

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

ja ik weet het ik ben hier nog nergens aan geweest dus...

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Mijn god, hiermee zou ik nog niet eens durven te rijden laat staan dat het mag. Als je nog een wielkuip zoekt heb ik nog een originele nieuwe liggen.

Groetjes,
Levi

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Nu moet er niet overdreven worden. De vering van de Mini werk anders dan een meer conventionele auto. Het volle gewicht van de auto rust op de veerbollen in het achterste subframe en niet op dit punt. Dit is alleen de schokdemper bevestiging. Hier kun je gerust een wat dikkere plaat inlassen om de boel te herstellen.

Dennis

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Gewoon even met een hamer en een stuk plaatstaal een plaatje maken in de goede vorm en er in lassen,
Is het minste werk, En zoals Dennis zegt valt het wel mee hoeveel het draagt, Wel word het dynamisch belast dus wel even een net lasje leggen zodat er geen naden zijn(potentiële scheur)

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

oke kzal het proberen mijn oom zal lassen die is daar nogal goed in O:)

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Ik zou wel ff die demper weghalen als je gaat lassen anders kook je de olie en de rubbers...

default

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

en natuurlijk even de accu+benzinetank :P

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

hah is wel handig ja :+)

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT



d:)b

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

ejj sweet ^^ :)\\_ hebbe hebbe

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

Hij ziet er goed uit op de foto :+)

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT



:P

RE: 1992 1300 spi motor swap en carb. rebuild naar 1977 1000 AUT

hah nice toch niet helemaal zelf overgetrokken hoopik :+)