Toevoeging voor vandaag... overriders op de voorbumper.
Echte oude, op een rvs bumper.
Weliswaar niet bedoeld voor een '83 Mini maar toch...
Tevens slot bestuurdersdeur vervangen. Was nogal gammel en deur sloot ook niet meer lekker af, rammelde tijdens het rijden.
En last but zeker not least, het stuur laten zakken. Zo'n 10cm schat ik, dat stuurt een stuk fijner!
De overriders.
- Login of registreer om te reageren
RE: 2Black's Mini 1000HLE uit 1983
Ingediend door 2Black op za, 13-08-2011 21:24
En toen hadden we, na een hoop gedoe, schijfremmen op de Mini!
Vanmiddag om ca. 2 uur begonnen en uiteindelijk reed ik weg om ca. 6 uur.
Peter bleek gisteren na binnenkomst van de spullen uit Engeland al begonnen te zijn met het assembleren van 1 hub. Dat was dus al gebeurd en de delen op zich goedgekeurd...
Vanmiddag dus hub no.2 terwijl ik Bam Bam op de brug zette en de wielen demonteerde. Toen de trommelzooi los en demonteren.
Hub's in elkaar, schijven en klauwen erop en monteren maar. Dat ging op zich redelijk voorspoedig, op een erg lastig demonteerbaar deel na.
We kwamen er daarna achter dat er in het verleden al aan deze Mini en z'n remsysteem was gekloot..... en men bleek ooit het primaire en secundaire (voor/achter) remcircuit te hebben omgedraaid.... en dus deed de voorkant nauwelijks iets. Dat moest dus eerst gecorrigeerd.
Daarna werkte het nog steeds niet goed....,of dat leek zo te zijn tijdens het vele ontluchten. Waarschijnlijk is de hoofdremcilinder niet al te best meer waardoor het dusdanig marginaal werkt dat het kapot lijkt...., vandaar misschien ook dat men adviseert ook gelijk een remservo te monteren bij deze upgrade.
In ieder geval..., de 7,5" Cooper 'S' schijven zitten erop! Bam Bam remt nu in ieder geval fatsoenlijk rechtdoor dus die winst is binnen.
De servo (bekrachtiging) volgt later. Dat komt wel goed.
Tevens nog een lekke oliedruk sensor vervangen, dat was de oorzaak van het uitbreidende olievlekje op Bam Bam's parkeerplek, en ook ligt er nu een reservewiel in de kofferbak (een ATS net als de rest).
Foto's:
Hub opbouwen.
Daar moet een lager in!
Lager in de hub tikken.
Veel vet!
Ook aan de andere kant een keerring.
Hub links en rechts, voor en achterkant. Klaar voor montage.
Hub met trommelrem eruit.
Schijf hub monteren
Et voila! Mini met 7,5" Cooper 'S' schijf! Greenstuff blokken + extra kwaliteit remschijf.