Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

kopbouten staan op 68 dacht ik in de boek te lezen.

grtz !

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Sowdan :) gaat lekker dus :)

schakelt hij ook weer wat soepeler?

Als je bij een meeting bent, wil ik wel eens naast je kruipen, en eens een rondje mee rijden :) is lang geleden dat ik hem (euhh... haar dan...) heb zien rijden!

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

In de polder??? Hmm kom eens deze kant op polderen... :P

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Voor mijn eigen comfort maar eens de tijd genomen om een links gaspedaal te maken..........

Wat oud ijzer, boutjes en een gaspedaal uit een Alfa 75, ('beetje' buigen en wat gaten boren).....

....vormen samen een werkend gaspedaal aan de lniker kant. Ik heb door deze constructie GEEN gaten in de carosserie hoeven maken. 8)

Zo, het geheel weer aangekleed. Het rechter pedaal licht op de bodem en is gedegradeerd tot voetsteun. :P ([size=59:18moyccs]ja, hij mocht wel eens uitgezogen worden, wat na de foto dan ook gebeurd is)[/size:18moyccs]

En nu loopt mijn gaskabel dus zo.


Vanmiddag een flink stuk gereden en ik kan jullie melden, dat dat een stuk confortabeler is voor mij. :D :D
(voor degene die het niet snapt: ik rijd met mijn linker voet. ;) )

Oh ja, ook nog de kopbouten aangedraaid met 68 Nm, bij warme motor. :9

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Goed bezig hoor kerel :)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Netjes gedaan Allessandro.. :D

Jaapio

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Je zou er zo overheen kijken, ziet er zeker netjes uit! Ik heb het zelf mogen bewonderen. Staat helemaal niet raar omdat je daar eigenlijk de koppeling verwacht. Leuk om kennis met je te maken Sander. Groetjes, Marloes en Marco

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Nog wat foto's van de motor in opbouw:

Carterdeksel met zelfgemaakte pakking, aan beide zijden ingesmeerd met 'stroop'. :9


Allemaal weer toonbaar, nu nog eens de bodem en dan de rest van de koets aanpakken......[size=59:x84tup28](maar eerst weer verder met de Alfa's)[/size:x84tup28]


En ook maar een koude luchttoevoerslang tussendoor geprust. :+)


Sfeerplaatje:

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Zoals sommige wellicht gelezen hebben in de sectie techniek, kondigde Gizmo wederom geheel ten onrechte een nieuwe paus aan.............

Uiteindelijk bleek dus de kop gescheurd!
Enfin: andere kop gekocht en klaargemaakt. Natuurlijk kom je op zo'n moment erachter, dat je klepveertang uitgeleend is....... op een van de foto's is het stukje koperen pijp te zien, welke ik samen met de kolemboor heb gebruikt om de klepveren in te drukken en de spietjes te verwijderen/ plaatsen.
De kolomboor is trouwens ook erg handig om je kleppen schoon te vijlen. ;)

Plaatjes zeggen meer dan woorden:



(ja ik drink m'n koffie met melk en suiker :+) )

(en toen was de koffie op :9 )


Daarnaast ben ik afgelopen week ook bezig geweest om mijn pedalenconversie beter en fraaier te maken. Allereerst moest het rempedaal van mijn groter. enven om te proberen Versie2:


Tijd voor de definitieve versie 3 (in onderdelen):

Gasgeven!!!

Remmen:

Heel and toe (voor het idee dan):


Zo, tijd om weer te rijden! (heb ik alweer gedaan vandaag :D :D :D )

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Die ombouw heeft wel mogelijkheden voor andere mensen met een verhindering aan de voeten. Zoiets moet eigenlijk in een autoblad uitgelicht worden. Mooi gedaan.

Wel mooi dat het blokje weer loopt. Moet je toch eens laten zien dat met die veerspanner. Is altijd wel makkelijk.

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

mooi dat ze weer rijd Alessandro!

En ben het wel met (b)engeltje eens, dit heeft volgens mij nog niemand zo gedaan, en zou toch handig kunnen zijn voor anderen!!!!

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Gas geven en remmen met links is niks nieuws hoor, rijden meer mensen mee, dan jullie denken. ;) Enige verschil is, dat ik het zelf heb gemaakt in een leuke oude auto, terwijl de meeste minder validen zich verplaatsen in een aangepaste nixan micra of zo. :x
|:(

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Nu is dit topic niet echt de plaats om verder te gaan over het pedaal, maargoed...

zit er verzekeringstechnisch geen risico aan een ombouw als deze, als je die zelf doet??? ik vind het een geweldige oplossing en voor mij is het op termijn ook DE oplossing, maar ben benieuwd wat er mag en niet mag...

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Daar mag hier best over gediscusieerd worden hoor! (van mij dan)
Ik ken geen regelement, waar staat, dat het gaspedaal rechts van het rempedaal moet zitten... Wij zijn inmiddels niet anders gewent, want zeg na WOII is dat wel zo gestandardiseerd, vroeger kwam je ook andere pedaalopstellingen tegen... Mijn aanpassing os verder volledig apk waardig, dus ik geloof het allemaal wel. :+)

Veel 'spannender' zijn de volgende aanpassingen:
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... 959#423959 Maar dat is van een hoger niveau zeg maar. Volledig demontabel, zodat ook 'normale' mensen er in een handomdraai mee kunnen rijden. Eerst maar eens zien, dat dat allemaal netjes en deugdelijk wordt afgewerkt en dat ik er verantwoord mee kan rijden. Maar geloof me, dat gaat binnen nu en 2 maanden echt het geval zijn!!!! :)" title="Evil" /> 8) :D

On topic:
op deze foto zijn de twee scheuren duidelijk te zien:

(eentje net boven de klep en eentje midden boven de twee kleppen, in het platte vlak)

Het rode hoofd gemonteerd:


Schrok me trouwens vanmorgen de t*ring, toen bij afremmen op de motor er toch weer een beste pluim uit de uitlaat kwam......... 'gelukkig' was deze blauw van kleur. Was op de heenweg een keer of 3 het geval. Vanmiddag geen pluim meer gezien. Fingers crossed. (Mijn vertrouwen in Gizmo heeft de afgelopen weken een flinke deuk opgelopen, zal je begrijpen.)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Kijk aan, ander koppie, hopen dat ze nu fatsoenlijk blijft lopen!
Als een auto het niet goed doet, ben je uiteraard even het vertrouwen kwijt!

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Ja en nu wil ze weer niet rijden.... :'(

na nieuwe contactpuntjes, controle onstekingstijdstip, controle/ uitsluiting ademhalingsproblemen [size=75:2cv7lb0r](luchtfilter en/ of uitlaat zijn dus niet verstopt)[/size:2cv7lb0r] en controle [size=75:2cv7lb0r](en tijdelijke wijziging d.m.v. electr. benzin pomp)[/size:2cv7lb0r] van de benzine toevoer/ druk, blijven er m.i. twee opties over:
- verstopte sproeier
- te zwakke vonk

Of andere opties?

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Heb precies hetzelfde gehad, en bij mij waren het defecte (nieuwe) contactpuntjes, en de bobine...
Heeft ff geduurd voor we daar aan uit kwamen :P

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

hoop je niet een miskoop hebt gedaan Sander, want je lijkt problemen te verzamelen met deze mini.. Is het ene weer klaar, dan dient het volgende zich aan.. om ziek van te worden ofnie ??

suc6 iig :(

Jaapio

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Oh wat sneu voor je! En ik zag hem vorige week nog wel buiten staan om mij op weg naar mijn werk te begroeten O+

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

@ jaapio: is geen miskoop hoor, al die reparaties kosten immers geen drol, enkel geeft het zoveel ergenis. Als ie het straks weer doet, ben ik het snel weer vergeten. (zal wel even duren, want mis nu even de motivatie :o )

@ inimini: vorige week was ook al niet zo tof........gizmo bezorgde me maandag een bekeuring van 240 euro!! en woensdagmorgen deed ie het niet meer. :x

Volgende week eens een positieve update, wedden?!?! :)" title="Evil" />

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

bekeuring???? Hoe dat? te hard gereden?

Controleer de vonk maar eens, bij mij was het precies hetzelfde met Gizmo, nadat ik hetzelfde vervangen had als jij (ook de koppakking). Probleem bleek uiteindelijk de bobine te zijn die kapot was gegaan door slechte ontsteking.

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Ik had/ heb nog niet zoveel zin nu......
wel tussendoor compressie gemeten...Hmmm ook niet echt om vrolijk van te worden: 8,5|6,5|7,7|8,5 bar.
Maar okee, das niet het eigenlijke probleem natuurlijk. Misschien volgende week eens verder kijken....

@badbert: te hard rijden 'ter waarde van' 240 euro lukt niet met dit hok hoor ;) :+)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Hmm, hoop dat je der wel aan de praat gaat krijgen...
Misschien die maat van mij eens bellen (die uit wouwseplantage, waar ik je het nummer van had gegeven)
Die heeft toen ik een vergelijkbaar probleem had, de boel opgelost (ik kwam er ook niet aan uit).

Enne, 240 euro voor snelheid gaat makkelijk... ga maar eens 140 rijden waar je 50 mag ;)
(btw, wat was dan de reden van bekeuren?)

Zit er nog kans in dat je de 22e met de mini red? Ik zit te twijfelen om te gaan, ligt ook aan het weer, en mijn modelvliegclub heeft ook een evenement :P

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Om dan gelijk maar even meerdere pb's in één keer te beantwoorden........ Ik heb de mini even figuurlijk in de hoek gegooid :o , mijn andere 'meester'project heeft al genoeg vertraging opgelopen. Aldus besloten om dit nu eens echt door te zetten.
Ik ga pas weer verder met de mini, als ik weer Alfa kan rijden! =>
Klik hier voor verdere uitleg en plaatjes. 8)

Maar Gizmo gaat echt weer rijden hoor. :P

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

tja, een alfa is ook reten vet!

Als je aan 2 dingen begint weet je op een gegeven moment niet meer waar je nou weer moet beginnen met de ander. Krijg je teveel dingen aan je hoofd. En loopt 9 van de 10x alles mis. Dus goed bezig :)

Ben benieuwd wat het probleem is van gizmo, en hopenlijk rijdt die binnenkort weer natuurlijk.

En mischien een rare vraag, maar waar heb je in godsnaam 240euro boete voor gehad met je mini?? :P

Greetz d:)b

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Ja idd, die boete wil ik ook wel eens weten dan!!

Enne, al weer wat nieuws? of nog geen schot in de zaak?
Je kwam toch naar de BBQ (of ook clubdag?) wel met Gizmo natuurlijk .... :P

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

BadBert schreef:

Je kwam toch naar de BBQ (of ook clubdag?) wel met Gizmo natuurlijk .... :P



Al moet hij hem trekken!!! :)" title="Evil" />

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Eyyy dat is geinig.
Ik heb precies dezelfde motor er in liggen haha lol.
wel geinig.
Ik had het zelfde probleem ok met het olie druk.
en daarna nog de olie keering van de krukass.
haha leuk ziet er al een stuk beter uit.
ga zo door :D

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Toevallig eergisteren nog een poging gedaan, maar tevergeefs. :(

Erg vreemd, ze start moeiteloos, maar toert gewoon te sloom op en heeft echt 0 pk.

Onsteking zou goed moeten zijn......
(niewe puntjes en condensator, rotor en verdelerkap boven iedere twijvel verheven, net als bougies en kabels)
Ook massaaansluitingen zijn gecleand,
Benzineleidingen van achter naar voor helemaal doorgeblazen, incl. sproeier en benzinedruk is absoluut oké, want na proefdraaien stilgelegd en de vlotterkamer was helemaal gevuld. Ook de zuiger van de carb beweegt moeiteloos.

Echt onbegrijpelijk......

Denk, dat ze maar in de hoek 'gooi' en me weer met echte auto's ga bezighouden. :o Komt wat lullig over misschien, wat ik bedoel te zeggen: minirijden is erg leuk, maar dan moet ie wel een beetje betrouwbaarder zijn he. ;)

Ik mocht toch ook met een Alfa komen? :)" title="Evil" /> :+)

Iemand interesse om dit project over te nemen? (per pb graag)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Alessandro schreef:

Iemand interesse om dit project over te nemen? (per pb graag)



Hier kan ik maar 1 reactie op geven; zwak.
Eerst met veel tamtam een mini kopen, dan tegen iedereen verkondigen dat jij t wel ff voor elkaar krijgt en binnen no-time de boel aan de kant gooien...

Sterkte met je Italiaantjes.

Groet ron

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

ayla schreef:
Eerst met veel tamtam een mini kopen, dan tegen iedereen verkondigen dat jij t wel ff voor elkaar krijgt en binnen no-time de boel aan de kant gooien...

pardon?
Dat is dan jouw in (verkeerde) intrepetatie van mijn postings.
Zo arrogant ben ik nooit geweest!

;)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Nee idd, zo arrogant is hij zeker nooit geweest... als we iedere keer op iemand gaan zeuren als hij een project verkoopt kunnen we bezig blijven, en vergeet niet, hij heeft er al heel wat aan gedaan (en ook al mee rond gereden)

MAAR :P, je moet het nog niet opgeven kerel! Het zal wel iets kleins zijn!
Op je gemakje nog eens alles van a-z nalopen, ook de compressie nakijken.

Mocht de compressie goed zijn, maar het beestje toch niet grommen, probeer dan voor de grap eens een andere carburateur!

Als DAT niet helpt, kan ik je altijd nog iemand die er wel naar kan kijken voor je, die heeft Gizmo toen ik ongeveer dezelfde klachten had, de boel opgelost (toen was de carb kapot). Ik had toen ook bijna de hoop opgegeven, maar een nieuwe (goede 2dehandse) carb deed wonderen!

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

en als je alle hoop opgeeft stuur m eerst naar een mincentre en dan pas ermee kappen. Laat hun m anders fixen dan rijd ie wel!

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Helemaal mee eens.
Ik heb ok echt veel problemen met de mini gehad.
maar deze heb ik tog ok op kunnen lossen.
en wat ze boven al zijden.
een andere carb er op doet meestal al wonderen.
p.s ik heb er nog wel een stuk of 5 liggen ....
Maar goed ik zal het nogmaals zonde vinden als je het op zou geven.
Maar zeg niet dat een mini geen echte auto is want dat word mijn kleine tijger boos ggrrrr in de garage ;)

mini groetjes steef.

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Er is wel iemand opzoek na een automaatje.

Je moet het helemaal zelf weten het is jouw mini en jij mag er mee doen wat jij wil alvast steek je hem in de fik [size=42:3nzydr34]30 augustus een optie [/size:3nzydr34] :x

Tis jouw beslissing en niet die van een ander

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Even een toelichting bij het feit, dat Gizmo in principe best te koop is:
Het is niet zozeer omdat ie het nu weer niet doet en ik even niet weet hoe dat kan/ waardor het komt.
Van oorsprong ben ik een Alfist in hart en nieren. Echter zit mijn lichamelijke gezondheid niet altijd mee, waardoor ik genoodzaakt was een automaat te rijden. Dat moest natuurlijk een klassieker worden. Uiteindelijk werd dat een bmw...... brandstofprijzen gingen gigantisch omhoog en dat werd met een verbruik van 1:8 wat gortig..... via een leuke toevaligheid kwam ik op dit forum terecht en kwam tot de ondekking, dat er ook classic mini's met automaat zijn. Nooit geweten! Leek me wel leuk, aldus een oproep geplatst, en zo kwam ik uiteindelijk tot deze aakoop. Ik heb er veel schik mee op momenten, dat ie rijdt, maar helaas heb ik dus ook veel tegenslagen gehad. Nu doet ie het weer 'even' niet goed, maar dat is niet de echte reden, dat ik er afstand van wil doen...... :o
Sinds enkele weken heb ik weer voldoende kracht in mijn rechtervoet om er veilig mee te kunnen remmen. Ook kan ik de voet dus weer gedeltelijk zelf aansturen/ bewegen. Dat houdt praktisch dus in, dat ik weer schakelauto kan rijden en dus zijn mijn automaatjes in principe overbodig. Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen, heb ik nu 5 auto's, da's best een beetje veel, nietwaar? Eigenlijk wil ik de mini verkopen op het moment, dat ie het weer goed doet, dan heb ik er ook een beter gevoel bij. Ik geef namelijk niet graag op! Echter de motivatie is nu wat minder, omdat ik dus weer schakelauto kan rijden en dus geniet van het rijden in mijn alfa's, daar ligt toch echt mijn hart zeg maar.
Duidelijk zo? ;)

Laten we elkaar verder in zijn/ haar waarde laten en aardig voor elkaar zijn/ blijven. Het is hier een leuk/ gezellig forum!!! :D

Vriendelijke groet,

Sander

p.s. degen die het niet begrijpt of zwak vinden of zo, nodig ik van harte uit een proefrit (als passagier) in mijn Alfetta te maken. Nogmaals: minirijden vind ik erg leuk, maar klassieke Alfa's rijden nog leuker. :o

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

T`is zeker niet zwak! Ik vind het al knap van je dat je er zover mee gekomen bent :D

Mijn mini heeft tot voor kort ook stil gestaan (dankzij een probleem met de koppeling) en ik was mijn motivatie ook kwijt :'(

Een kennis van me heeft ook een klassieke alfa en dat rijdt idd best leuk 8)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Ook ik heb regelmatig op het punt gestaan mijn Mini's de deur uit te mikken, maar dat gaat me dan toch weer aan het hart.

Laat het anders eens even rustig bezinken en kijk of je er over een week of wat nog steeds hetzelfde over denkt.

Uiteraard is het een beslissing die je zelf moet maken en als je echt liever in je Alfetta rijdt is daar m.i. helemaal niks mis mee.
Je bent ook met je Alfa hartelijk welkom op de BBQ, dat weet je! :) (Ik ben ook een Alfist! Alleen staat bij mij de Mini op Numero Uno!! ;) )

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Loenatik schreef:
T`is zeker niet zwak! Ik vind het al knap van je dat je er zover mee gekomen bent :D



Precies wat ik dus zei :) alleen wist ik dus niet dat hij weer kan schakelen!
Uiteraard is het jouw keuze (sander), dat was het een paar jaar terug ook bij mij ;)
Uiteraard vind ik het wel jammer dat Gizmotje nog niet rijd, maar dat komt zeker wel goed :D

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Nog vordering met Gizmo of staat 'ie nog te wachten?

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Ik denk dat hij nog staat te wachten...
Heb de tip van de andere carb al gegeven, denk dat als hij die probeert, Gizmo gewoon weer start ;)

(zoals ik al zei: dat was bij mij exact hetzelfde)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Hopelijk is hij snel weer op (de)weg! :)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Hij is heel zijn tuin aan het verbouwen, ik heb vanaf de straat nog geen glimp van de mini kunnen opvangen, maar wel van de alfa's! :P

@ Allesandro: Toe maar Vessweur die de tuin aan het opknappen is... kan mijn mini ook niet bij jouw in je garage?

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Hij heeft hem toch maar in de verkoop gedaan...

start en rijd hij wel weer nu??

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik sinds juli er niets meer aan gedaan heb. :o
En dat is niet eens, omdat ik dat niet wil(de)....

Ik heb nog steeds een electronische ontsteking liggen, die zou er eigenlijk nog op moeten, misschien dat het dan weer beter is. Ik weet het nog steeds niet. Carbeurateur, met alle respect, dat ding is zo simpel, daar kan bijna niks mis mee. Veer goed, sproeier goed, slang en vlotter goed (nieuwe vlotternaald), voldoende olie in dashpot, zuiger prima gangbaar, gasklep prima gangbaar, tja, dan blijft er weinig over, wat fout kan zijn, toch? (benzineleiding van achter tot voor gangbaar) Ook een andere benzinepomp (electrisch) bracht geen verbetering.
Misschien maakt ie wel gewoon slecht massa??

Zeer waarschijnlijk ga ik het binnenkort weer proberen, want als ik 'm voor 9 maart niet verkocht en/ of gefixt heb, moet ik 'm toch schorsen i.v. m. het verlopen van de apk. Diep in mijn hart wil ik 'm natuurlijk wel goed rijdend hebben! Maar weg gaat ie toch helaas. (zie huiskamer voor toelichting)

@inimini: helaas, geen plek voor stalling. Ik wil uiteraard best eens een beurtje geven en/ of een 'kleine' reparatie uitvoeren . (als je na het lezen van bovenstaande daar vertrouwen in hebt natuurlijk hahahahah) ;)

Groeten vanuit een regenachtig Kaatsheuvel! :+)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Wat jij nu zegt over de carb, dat dachten ik en Red Flame ook...
Maat van me kijkt ernaar, kijkt in de carb, en zonder wat te zeggen gooit hij die weg, en zet er een andere carb op.
Wat bleek nu: de gasklep voelde goed, maar was gewoon krom...

Staat de ontsteking wel echt goed? Want onder mijn billen ging Gizmo echt 150 op de teller, en zat zonder problemen zo aan de 130 (schakelde tussen de 80 en 90 naar zijn 4 met gas vol in)

Hoe dan ook, succes met de verkoop, en mocht je hem toch houden: succes er verder mee, mocht je hulp nodig hebben, die maat van me heb je het nummer van ;)

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Ik ben weer bezig! :) => viewtopic.php?f=5&p=466470#p466470

Maar helaas, wat ik ook probeer, zowel met puntenonsteking als met de electronische variant, ik krijg maar geen vonk! Is echt om zwaar depressief van te worden. :( Ik heb van alles geprobeerd, extra massa-aansluiting tussen verdeler en blok, rechtstreekse + op de bobine, andere bobine... ik weet het even niet meer... Ik zal wel nooit een groot electrotechnicus worden. :x Maar dit moet toch wel te doen zijn, zou je zeggen, toch? Als ik me er toe kan zetten, zal ik morgen nog maar wat andere bobines opzoeken en proberen.

Is er misschien iemand uit de buurt, die wat kennis en onderdelen heeft en (tegen gepaste vergoeding uiteraard) wat wil proberen??

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Hahaaaa wel beter dat je weer bezig bent, wel een vaag probleem...

als ik die maat van me te pakken krijg (heeft het nogal druk, mijn hele winterproject moet ook nog starten) dan zal ik het eens aan hem vragen.

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Denk niet, dat het nog nodig is BadBert.
Ik ben er niet uitgekomen, maar dat vond de nieuwe eigenaar geen probleem.

De mini is vandaag verkocht...

:?

Ik heb er al met al best een boel op toegelegd, maar dat is mijn eigen keuze geweest. Ach, ik heb er ook wel plezier aan beleefd, maar ben er toch wel een beetje klaar mee zeg maar. Tja gezien de snelheid, waarmee ik 'm verkocht heb, had ik 'm misschien wel voor meer kunnen verkopen.... Maar dat is achteraf gel*l en nu kan ik er gewoon een punt achter zetten.

RE: Alessandro's Mini 1000 automaat =>staat weer stil :'(

Erg jammer maar helaas. Hopelijk blijf je actief op het forum en komt er nog eens een mini voor terug!