Klinkt goed allemaal!
Veel succes!!
Ik ben vooral benieuwd naar hoe die velgen hem zullen staan.
Raar gezicht als je de band er zo naast ziet staan, zo van: dat gaat toch nooit passen??!!
- Login of registreer om te reageren
Klinkt goed allemaal!
Veel succes!!
Ik ben vooral benieuwd naar hoe die velgen hem zullen staan.
Raar gezicht als je de band er zo naast ziet staan, zo van: dat gaat toch nooit passen??!!
De mini is inderdaad niet echt verkeerd (vindt het nog altijd de mooiste die ik ken, maar dat zegt iedereen van zijn eigen mini!)
Maar hij heeft gewoon wat T.L.C. nodig, en dat gaan we hem dan ook maar geven
Mooie plannen, maar waarom een flipfront? Welk type A032 heb je S of M=
Dennis
Waarom een flipfront? Gewoon, daarom puur voor de looks.
Yokohama's zijn de S.
De Mini zal straks ook niet veel meer gaan rijden. Heb een daily voor mijn woon-werk verkeer, en Carlien gaat met der eigen Mini rijden.
Racing Green schreef:
Het blijft mooi, zo'n sportspack-verbreders
Maar goed ook dat je een daily hebt, die yokohama´s schijnen tussen de 5000 tot 10000 km mee te gaan bij gewoon gebruik
Leuke plannen.
Heb je een sample van RAL 6284?, want je gelooft het niet maar Google laat me compleet in het ongewisse.
Persoonlijk vind ik het nieuwe transformer emblemen (geborsteld staal) veel cooler uitzien.
we hebben het al vaak genoeg erover gehad, gaaf gaaf gaaf...
over je velgen heb ik al genoeg gezegt, het is en blijft porno.
ben erg benieuwd, zeker naar het flipfrontje, hier staat het voor een volgend project op de planning, dus kom wel afkijken bij je.
we zullen er vast nog wel een boompje over planten!!!
tsja en de levensduur van de bandjes, ik heb ze ook, en tussen de 5000 en 10000 km, achjha het is maar hobby of met mijn jaarkilometrage toch nog 5 jaar...
Het idee is ook om een extra setje banden ernaast te houden, met name voor langere ritten (IMM en Engeland) en in slechter weer.
Dan wil ik een set verbrede stalen 10" (ook 7x10") met Yokohama A008.
Gecoat in bordeaux-rood en witte of chome deksels...
Over de banden twijfel ik ook of ze gaan passen op de 7j velgen.. zal een ballon-look geven ben ik bang.
6j velgen en 165 breed is al een ballon-look.
Over de flipfront scharnieren..Denk en kijk eens naar audi 80 motorkap scharnieren.
Zware motorkap die eerst omhoog gaat en dan pas scharniert.
Ligt hier een setje wat ervoor bedoelt is [ooit] maar wegens wijzigen plannen ligt het hier nog..
Als je intresse hebt,pm maar.Hoeft geen hoofdprijs te kosten,ligt in de weg en is over.
Mini's in the sky....
Ik had een set zogenaamde 6J Revolites die in werkelijkheid 6.5J waren. Daarbij ging de velgrand uitsteken buiten de banden. Afgezien van het feit dat ik het niet mooi vind worden de velgen extra gevoelig voor stoeprandschade.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de A032 nu op 6J Mercury heb zitten en de velgrand ver binnen de band blijft.
Dennis
Deze combo band/velg wordt door de leverancier zelf ook gebruikt, dus dat gaat wel goed komen... Ook Project 45 van de MiniWorld heeft dit.
De scharnieren zijn de zelfde als de Audi scharnieren. Een aantal andere auto's, waaronder bijv. de Passat, hebben deze scharnieren ook. Heb namelijk al wat uurtjes op de sloop rondgelopen.
O.a. ook voor het 3e remlicht
Foto'tje van de rolkooi:
Rechts in de hoek zie je een kartonnetje zitten waar het logo gaat komen.
Waarschijnlijk komt er ook nog een harness-bar ingelast voor de gordels (duh..)
de audi 80 heeft een zeer zware motorkap kwa gewicht.
ook de lengte van de kap is groot kracht maal arm..
Ben dus bang dat de audi scharnieren iets zwaarder zijn uitgevoerd al een achterklep scharnier..ook al lijken ze op elkaar.
is alleen bedoeld als waarschuwing.
kleine update:
afgelopen dagen weer wat voorbereidingen getroffen, voornamelijk op shop gebied :)" title="Evil" />
een setje roller rockers:
en de 10" velgjes opgehaald van de verbreder.
Nog een beetje aan poetsen, en dan naar de coater!
Ook de Transformerplaatjes laten laseren:
Volgens mij wel, velgrand is best behoorlijk... Heb er alleen niet op gelet, en zeer waarschijnlijk kunnen de banden niet zonder binnenband gemonteerd worden...
Heb er zowieso geen circuit bedoelingen mee, dus ben niet zo bang voor het eraf lopen
Geen circuit bedoelingen; rollerrockers, rolkooi. Mis ik nu wat of kan dit niet gelijk op gaan
Maar die velgjes
Op de vorige pagina zag ik overigens hele nette lm velgen en nu zie ik staal
Dennis
@Dennis:
Peter schreef:
Het idee is ook om een extra setje banden ernaast te houden (...)een set verbrede stalen 10" (ook 7x10") met Yokohama A008.
Een extra set wielen is wel handig, helemaal met 10" waar je in geval van pech niet meer om de hoek nieuwe voor kunt halen.
Mijn bandenboer had al problemen met het monteren van A008's op 6J x 10 Revolutions. De trend is 'steeds groter', maar wij Mini-rijders gaan weer kleiner
van A008's op 6J x 10 Revolutions
beetje offtopic, maar heb je hier een plaatje van?
groetjes,
Theo van den Bogaard
Hoi Christiaan,
Bedankt, ik twijfel(de) tussen 5 en 6J, maar dat laatste past zo te zien zelfs nog wel onder de standaard verbredertjes van m'n thirty.
(en over mijn minisport 4pots klauwen).
FWIW,
Theo van den Bogaard
Van het weekend de roller-rockers gemonteerd...
Bij het verwijderen van de kleppendeksel zat deze vol "mayo".
Omdat de koppakking toch vervangen moest worden, ivm de rockers, maar gelijk kijken of deze door was...
Dit bleek niet het geval, maar na het volledig monteren, liep de Mien 5 minuutjes lekker. Maar toen hij warm was, bleek de koppakking toch te lekken (aan de voorkant op 2 plekken lucht/waterbelletjes tussen kop en tussenblok. Onderweg naar huis, laag in de toeren stotteren, hoog in de toeren liep hij wel prima en 3x uitgevallen bij gas loslaten/remmen.
Gisteren de kop weer van het blok getrokken, en gaat vandaag weg om te kijken of deze krom is en indien nodig gelijk te vlakken.
Zo was een ochtendje rockers monteren, uit gelopen naar anderhalve dag...
Gisteren nieuws gehad over de kop;
Kop was beetje krom, klepgeleiders van 3 uitlaatkleppen waren helemaal op...
Dus er komen compleet nieuwe geleiders in, kleppen opnieuw ingeslepen en gevlakt.
Kopje is straks weer tiptop
Wat begon met het monteren van roller-rockers eindigd zo dus in een koprevisie
is inderdaad wel eventjes investeren, maarrrr je weet wel waar de oorzaak van de problemen lag...
en je gaf zelf al aan eigenlijk al jaren wat vermogen te missen...
succes met kopje erop klussen? vanavond nog??
Jah, precies... die paar euro maken op dit project ook allang niet meer uit
Plan is vanavond de kop terug erop te zetten.
Van deze tegenvallers heb je altijd wel.. Hoe is het trouwens nog afgelopen met de velgjes? Banden er nog op gekregen?
Nee, bandjes zitten er nog niet op.
Ga het in Duitsland proberen, als het daar ook niet lukt, gaan we maar voor de binnenbandjes...
als ze al om de velg zitten kun je dit een proberen denk dat hij het met remmenreiniger doet. Het zijn de zelfde velgen en banden.
http://www.youtube.com/watch?v=aaqd3s9_qRc
Klopt, werkt prima. Het kan ook meet lucht onder hoge druk er in persen, ik weet niet precies hoe dat heet..
Met het luchtkanon gaat het niet, is al geprobeerd...
Ik weet niet of een bandenboer zo met remmenreiniger in de weer wil...
Ook al zonder het ventiel geprobeerd? Dan bedoel ik niet het volledige rubber ding maar het werkelijke ventiel daar binnenin, dat dingetje houd een heleboel lucht tegen. hij loopt dan wel weer leeg maar hij zit dan wel op de rand.
Bij mij op het werk wordt het nog wel af en toe gebruikt, niet door mij maar door mn baas alleen.
Peter schreef:
Met het luchtkanon gaat het niet, is al geprobeerd...
Ik weet niet of een bandenboer zo met remmenreiniger in de weer wil...
Je kunt het toch ook zelf proberen zolang het dak van de lood ermaar niet af knalt :)" title="Evil" /> Proberen kan altijd, veel kun je er niet aan kapot maken en voor de zekerheid een emmertje met water erbij
Misschien maar eens proberen, natuurlijk wel camera erbij
Mini loopt ook weer, kleppen gesteld en hij startte in 1x. Sloeg gelijk aan. Toch mooi spul die SPi'tjes :)" title="Evil" />
Ben je zaterdag in de loods? Wil het eventueel wel live meemaken en ook wel helpen :)" title="Evil" /> Neem ik ook wel afplaktape mee voor de wenkbrauwen
nee, dit weekend gaat het blok van de smurf omgewisseld worden.
Maar je hoort het wel als ik hiermee begin., heb 1 velg liggen met de band erom heen. Dus kunnen het met 1tje proberen
ah oke dat is goed als het zover is hoor ik het wel.
Btw, hoorde dat er hier in velden (bij de rotonde in de buurt) nog een aantal championloodse vrij kwamen en dacht aan jullie (kwa afstand, plaats en prijs)
Vandaag de `winter`velgen opgehaald van de poedercoater:
Hoogglans RAL 3005
Op het komende L2B maar een setje bandjes meenemen
De rolkooi heeft dezelfde kleur, maar de foto's volgen daar nog van.
En nu wil ik op de deksels het transformer-logo laten airbrushen.
En dan niet in kleur, maar met schaduwwerking, alsof het lijkt dat het logo in het metaal gedrukt is...
Maar eens een nachtje over slapen
Gisteren op L2B een setje Yokohama A008 meegenomen voor de stalen velgen.
Vandaag een vrij dagje gehad om bij te komen, en maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de alle bandjes op de velgen te laten monteren:
Gelukkig ging het in Duitsland zonder binnenbanden
Op de 2e foto is goed te zien dat de velgrand niet buiten de band uitsteekt! :)" title="Evil" />
komende weken eens de 10" remmetjes monteren, zodat voor het IMM de velgen er al op kunnen (de 13" banden zijn al een heel eind op)
RE: BRG Spi Cooper van Peter
Ingediend door Peter op za, 22-01-2011 18:41
Nu er weer plannen zijn voor een opknapbeurt van de SPi zal ik ook maar eens een showcase starten.
Ik heb hem pas 6,5 jaar, dus dan mag het ook wel eens een keertje!
Toen ik hem kocht was hij net een half jaartje uit Duitsland geimporteerd, en zag hij er zo uit:
p.s. het is dus de voorste
Al gauw was ik de 5-spoke revolutions zat, en heb ik deze Two Gates Wheels worstvelgen erop gezet.
Nieuw blokje na 10.000km rijden
Na zo'n 2 jaar begon de neus toch was roestplekken te laten zien. Voordat het echt erg zou worden heb ik hem laten schuren en opnieuw in de lak gezet (alleen de neus dan!)
Maar gelijk van de situatie gebruik gemaakt, en de Mini voorzien van snorgrill.
Maar nu gaat het pas echt beginnen!
De Mini begint nu wel erg last te krijgen van roestplekken:
Beide deuren, binnen dorpels, 1 a-paneel is krom (vraag me niet hoe dat komt), kofferdeksel komen de roestplekken door en ook het front begint wat plekken te vertonen. Ook her en der zit een en ander.
Opzich geen afkeurverhaal of door-roest, maar het is niet meer wat het geweest is. Een ander zou er nog 2 jaar mee doorrijden, maar nu de mogelijkheid er is, knappen we hem dan ook maar op!
Motorisch is de Mini nog perfect, dus daar gaat niks mee gebeuren.
Het blokje is en blijft een 1275 Spi met MD274i nokkenas, stage1 kop (iets grotere in- en uitlaatkleppen) en een 3.44 Diff.
Wellicht komen er nog een set 1,5:1 Roller Rockers op, maar alleen als het budget het toelaat
Wat wel zeker gaat komen zijn:
Gianni Potenza 7x10" velgen met Yokohama A032R banden met custom naafkappen:
De laatste foto (transformers-logo) wil ik als "thema" terug laten komen.
Zo komt er een achterrolkooi in, waar plaatjes met dit logo ingelast worden.
Verdere plannen zijn een omhoogscharnierend flipfront, dmv achterklepscharnieren van een BMW E36.
Ook de bracebars, die van rechthoekige koker gemaakt worden, wil ik het logo in terug laten komen.
Verder zal ik de verbreders (mini35) behouden, maar die ik nu heb zijn wat aan de slechte kant. Vervangers heb ik al liggen. De combinatie Velg/Verbreder ziet er zo uit:
Ook komt de mini ongeveer zo laag te liggen als op de bovenstaande foto. Om dit rijdbaar te houden zal er dus wel iets aan de uitlaat gedaan moeten worden. Ook daar zijn al wat plannen voor.
Ook komen voor en achter camber-kits, om boverstaande look te krijgen.
Verder zal het uiterlijk met rust gelaten worden. Een 3e remlicht in de kofferklep zit in de planning en verder blijft het een "normale" Mini zoals het nu ook is.
Door al het te vervangen plaatwerk zal er ook een volledige re-spray komen. Oorspronkelijk wilde ik het echte oude Britisch Racing Green. Hier is alleen zoveel verschil in, dat ik gekozen heb voor RAL6284. Dit is een een zeer donkergroen dat, als er niks zwarts in de buurt zit, als zwart zal worden gezien... Alleen als je goed kijkt, zit er een groene tint in.
Details, zoals remklauwen/trommels, rolkooi etc worden rood.
De planning is om na het IMM aan de SPi te beginnen, maar voorafgaand wil ik nog wel een projectneus gebruiken om te kijken of een omhoogscharnierend flipfront goed zelf te maken is met de BMW scharnieren. Die vorderingen zal ik ook hier neerzetten.
Heel verhaal, maar nu moet ik het ook echt gaan doen! (zit al een hele tijd in m'n hoofd :)" title="Evil" /> )