zo het strippen van de auto is al aardig gelukt.
zo begon het:
en zo eindigde het:
wat me opviel was dat er toch nog wat roest op de auto zat waarvan ik 90% niet kon zien bij de aankoop. maar goed daar was ik op voor bereid
- het voorfront is heel lelijk zit vol met deuken en roestplekken.
- onder de koplampen zit wat roest, links voor is het doorgeroest.
- bij de linker ventilatie rooster is het helemaal doorgeroest. ( rechts zit een klein plekje )
- dorpels zijn helemaal doorgerot! vorige eigenaaren hebben er plaatjes over de geroeste plekken gelast waardoor de ruimtes tussen de plaatjes verder ging roesten. nu zit ik met 9 doorgerotte plekken ( echt echt van die grote ).
- achter onder de achterbank zitten wat kijkgaatjes met plastic doppen er op. nou deze waren ook doorgerot.
- verder was de bevestiging van het hondenbot tegen het schutbord verkloot ( voor foto`s kijk naar mijn andere berichten )
- rondom de auto zitten nog wat kleine plekkjes, maar die zijn echt groot ofzo.
- ohja, onder de voorruit was ook wat water gaan zitten, dit was ook was rotjes.
hier wat fototjes
voor dat ik dingen wegslijp heb ik eerst wat panelen besteld zodat ik weet hoe ze inelkaar zitten en waar de bevestigings punten zitten
daarna het frontje weggeslepen + een nieuwe motor geplaatst ( motor is niet origineel maar het werkt )
- Login of registreer om te reageren
RE: Complete restauratie balmoral 1995
Ingediend door mrblazer op do, 02-09-2010 00:33
hallo!
ik zal me maar even voor stellen:
ik ben ramin blazer ben 21 jaar en woon in het centrum van rotterdam. hier woon ik met een goede vriend van me in een appartementje. even over me studie geschiedenis: 2 jaar werktuigbouwkunde in delft vervolgens daar mee gestopt en studeer nu auto techniek in rotterdam.
afgelopen vakantie heb ik me zelf helemaal kapot gewerkt om genoeg geld te verdienen om een mini te restaureren.
en op 1 juli was die grote dag! op marktplaats stond hij dan.. een balmoral mini.
voor een heeel goed prijsje
nou ik bellen en de volgende dag heb ik hem opgehaald
zag er erg goed uit vond ik zelf... bijna nergens roest alleen het voor front had wat roest plekken en zaten wat deukjes in, en het linker voor spatscherm had onder de koplamp een roest plekje.
het mooie aan een mini is dat hij achter in de bus paste
hier nog eentje
hierna hebben een paar vrienden nog een paar foto's gemaakt van de mini met het interieur, maar deze zijn helaas kwijt.....
maar goed dit is de bedoeling met de mini:
Exterieur:
- strippen
- zandstralen
- plaatwerk in oorde maken
- laten spuiten
- sport pack er op zetten ( ben een MPI fan )
- nieuwe bumpertjes en andere glim dingetjes
interieur:
- nieuw noten houten dashboord met 3 x 3 tellers
- stoelen en deur panelen op nieuw laten bekleden
- nieuw ondertapijt + nieuw boven tapijt
- en nog wat andere kleine dingetjes
Motor :
wilde hem eerst ombouwen naar carb, maar is jammer genoeg niet mogelijk i.v.m. de APK. dus dan hou ik hem lekker als SPI
- Complete revisatie
- en wil de motor wat meer pit geven.
ophanging + remmen:
- nieuwe subframe rubbers voor + achter
- sub frames stralen en spuiten
- nieuwe schokdempers
- boven armen reviseren
- alle draag armen stralen en spuiten
het komt hier op neer: als iemand onder of in de auto zit of staat moet het er allemaal gelikt uit zien.
ik ben ondertussen al een heel stuk verder, maar zal het niet in één bericht maken zodat wanneer iemand op iets wil reageren niet de hele lijst met tekst en foto's gekopieerd wordt.