Eerste MINI 1000 s6

RE: Eerste MINI 1000 s6

Hallo mede mini-eigenaren.

Even voorstellen:
Ik ben Gerdo ten Ham, ik ben eerstejaars student bij HAN, HTS auotechniek.
Ongeveer een week geleden heb ik mijn eerste mini gekocht, ik moet nog wachten tot mei voor is 18 ben en dus heb ik mooi de tijd om de mini onder handen te nemen.
Planning is om hem van achter naar voren te repareren.

Het is een MINI 1000 s6 van 1989. Er hebben ooit JetBlack stikkers op gezeten, dat kun je nog zien aan de lak.




Hier moet ook zeker nog wat aan worden gedaan.

De mini in de schuur gezet, lekker droog en net genoeg ruimte om te sleutelen.

De bekleding er uit gehaald, zodat ik alle roestplekken goed kan vinden.

Mijn Open-air van Webasto


En zoals elke mini lekt hij.

De gaten in de dorpels.


Subframe er onder uit gehaald





Nu subframe helemaal schoonmaken en alles er af halen.
Moet alleen nog een stel engelse sleutels en doppenset kopen. Werkt iets vertrouwder dan met metrisch.

default

RE: Eerste MINI 1000 s6

Je pakt het grondig aan. Dat moeite zou ik niet eens in een Mini steken t moet nog wel leuk blijven.

Ben benieuwd wat voor moois je eruit gaat toveren.

RE: Eerste MINI 1000 s6

Sterkte!!
Ik hoop voor je dat je in Mei 2012 pas 18 wordt.
Zo te zien heb je nog een hoop werk en krijg je meer werk als je verwacht.

Groet ron

RE: Eerste MINI 1000 s6

aangenaam en meteen goed bezig zie ik d:)b

lekker rot weer dat achtersubframe, komt wel goed
misschien is het nog te lassen en daarna weer opbouwen!

succes met klussen igg

RE: Eerste MINI 1000 s6

nou nou heel veel succes er mee ik hoop dat je hem voor je verjaardag klaar krijgt want er is best wel veel werk zo te zien

gr minizot

RE: Eerste MINI 1000 s6

het lijkt mss erger dan dat het is,

subframe is wel een heel beetje rot, maar eerst moet ik hem nog helemaal kaalmaken en dan kan ik goed zien welke plekken verrot zijn. Dan pas beslis ik of ik voor een nieuwe ga of de oude opknappen.