Eerste MINI 1000 s6

RE: Eerste MINI 1000 s6

Hallo mede mini-eigenaren.

Even voorstellen:
Ik ben Gerdo ten Ham, ik ben eerstejaars student bij HAN, HTS auotechniek.
Ongeveer een week geleden heb ik mijn eerste mini gekocht, ik moet nog wachten tot mei voor is 18 ben en dus heb ik mooi de tijd om de mini onder handen te nemen.
Planning is om hem van achter naar voren te repareren.

Het is een MINI 1000 s6 van 1989. Er hebben ooit JetBlack stikkers op gezeten, dat kun je nog zien aan de lak.




Hier moet ook zeker nog wat aan worden gedaan.

De mini in de schuur gezet, lekker droog en net genoeg ruimte om te sleutelen.

De bekleding er uit gehaald, zodat ik alle roestplekken goed kan vinden.

Mijn Open-air van Webasto


En zoals elke mini lekt hij.

De gaten in de dorpels.


Subframe er onder uit gehaald





Nu subframe helemaal schoonmaken en alles er af halen.
Moet alleen nog een stel engelse sleutels en doppenset kopen. Werkt iets vertrouwder dan met metrisch.

default

RE: Eerste MINI 1000 s6

Je pakt het grondig aan. Dat moeite zou ik niet eens in een Mini steken t moet nog wel leuk blijven.

Ben benieuwd wat voor moois je eruit gaat toveren.

RE: Eerste MINI 1000 s6

Sterkte!!
Ik hoop voor je dat je in Mei 2012 pas 18 wordt.
Zo te zien heb je nog een hoop werk en krijg je meer werk als je verwacht.

Groet ron

RE: Eerste MINI 1000 s6

aangenaam en meteen goed bezig zie ik d:)b

lekker rot weer dat achtersubframe, komt wel goed
misschien is het nog te lassen en daarna weer opbouwen!

succes met klussen igg

RE: Eerste MINI 1000 s6

nou nou heel veel succes er mee ik hoop dat je hem voor je verjaardag klaar krijgt want er is best wel veel werk zo te zien

gr minizot

RE: Eerste MINI 1000 s6

het lijkt mss erger dan dat het is,

subframe is wel een heel beetje rot, maar eerst moet ik hem nog helemaal kaalmaken en dan kan ik goed zien welke plekken verrot zijn. Dan pas beslis ik of ik voor een nieuwe ga of de oude opknappen.

verder is de bodem wel hardt, alleen dan zijn de bijde dorpels verrot en een de hoekjes bij het schutbord-dorpel. de bodem zit ook niet dik onder de tektiel dus kan er ook geen roest onder zitten ;) .

RE: Eerste MINI 1000 s6

owja,

even een vraag,

welke velgen kan ik het beste nemen icm de spatbordverbreders op de bovenste foto's?
er ziten nu 12*4.5 velgen onder.
ik zat zelf te denken aan 12*6 en dan eventueel achter spoorverbreders.

RE: Eerste MINI 1000 s6

G-force schreef:
het lijkt mss erger dan dat het is,

subframe is wel een heel beetje rot, maar eerst moet ik hem nog helemaal kaalmaken en dan kan ik goed zien welke plekken verrot zijn. Dan pas beslis ik of ik voor een nieuwe ga of de oude opknappen.

verder is de bodem wel hardt, alleen dan zijn de bijde dorpels verrot en een de hoekjes bij het schutbord-dorpel. de bodem zit ook niet dik onder de tektiel dus kan er ook geen roest onder zitten ;) .




Dit hebben al velen voor jou ook geroepen.
Enkele hebben het opgegeven, enkele hebben het met horten en stoten gedaan, enkele hebben het met vallen en opstaan gedaan en enkelen hebben het in een rustig tempo afgemaakt.

Ik zou zeggen kijk eens in het topic;'roest/restauratie clubman saloon'. Dan zie je hoe ik mijn clubman kocht en hoe ie nu 2 jaar later erbij staat.

Groet ron

RE: Eerste MINI 1000 s6

G-force schreef:
het lijkt mss erger dan dat het is.



Les 1: Het is ALTIJD erger dan het lijkt! ALTIJD!!

Trek ook de isolatiemat tegen het schutbord eens omhoog. Als je er voldoende tijd in steekt zal het met het opknappen wel lukken voordat je je rijbewijs hebt (of was er sprake van een totale restauratie?)

Succes, met een positieve instelling gaat het je zeker wel lukken!

RE: Eerste MINI 1000 s6

Leuk, nog iemand uit de buurt en HAN student
Heb wellicht een beter achter subframe voor je liggen zal ff kijken hoe en in welke staat deze is.

Groeten Gerjan

RE: Eerste MINI 1000 s6

Het is niet echt de bedoeling dat het een grote restauratie is.
Maar mij kennende zal dat het wel worden, als ik een gaatje zie wil ik die zegmaar wal dicht hebben.

ik heb wel de isolatie bij de wielkasten los gehad (zie je ook op een foto) maar ik weet niet of je dat ook het schubord noem.
verder heb ik het nog niet helemaal los gehad in het midden ivm de kachel enzo wat in de weg zat.
maar ik ben wel gemotiveerd, ik heb ook echt een mini gekocht om er wat aan te doen.

ik heb nog gereedscham nodig in inch maten

RE: Eerste MINI 1000 s6

Is mooi spul, maar een leuk setje van mannesmann moet je voor een stuk minder hebben en gaat bij mij al 7 jaar mee en ik sleutel veullll...

RE: Eerste MINI 1000 s6

Ik heb ook een set van Mannesmann (die met de vreemde vorm binnenkant/geinverteerde Torks).
Die rondingen bij je voeten/wielkasten, vallen reeds onder binnenspatboard.

Groet ron

RE: Eerste MINI 1000 s6

Op marktplaats staan veel soorten adverteerders die je voor een 12 euro al een mooie steeksleutel set aanbieden. Verder zou ik oppassen met uitspraken over dat het meevalt. Zoals Ayla al eerder zei het is veel erger. Als je kit weg gaat halen waar niks blijkt te zitten zit er veel roest onder.
!2" 6j velgen hebben meestal wel aanpassingen nodig aan je spatborden dus weet niet of dat gaat lukken met die verbreders.

succes

RE: Eerste MINI 1000 s6

als je je spatborden moet aanpassen wat moet je dan zoal aanpassen? moet je alleen en rand van je paneel afslijpen of moet je echt je spatbord zelf aanpassen?

en ik heb net ook een paar extra gaten gevonden. ik had ze al verwacht maar nu ook echt doorgestoken met schroevendraaier,
einde van de dorpel links is rot en wat ander plaatwerk in die hoek, ik zal nog wel duidelijke foto's maken.
de bodem van de kattebak is wel hard.

over dat gereedschap,
ik wil niet van dat gereedschap wat op metrisch en op inch maten past,
ook wil ik het lieft gereedschap waar ik heel lang plezier van kan hebben,
daarom mag het ook wat meer kosten,
maar is mannesman een beetje kwaliteits gereedschap?

RE: Eerste MINI 1000 s6

Ikzelf ben met de mannesmann voor inch en metrisch nu 10 jaar, 15 mini's, 2 huizen, motor, mercedes '72 220D en 2 prototype melkrobots ettelijke reparaties aan functionerende melkrobots verder.
Tot nu toe heeft een medeforummer alleen de kruiskoppeling van de kleine ratel gesloopt en een collega een torx bitje (bij uithalen van een dolgedraaide imbusbout :x ).

Groet ron

RE: Eerste MINI 1000 s6


ik heb de set binnen en ben erg tevreden, heb wel een ander bedrijf gevonden die veel goedkoper was.

eerste draagarm is weer netjes, andere draagorm krijg in niet goed los. Een moer is een beetje rond |:(
De trommels heb ik ondertussen ook al een rood kleurtje gegeven.


Gisteren ben ik boodschappen wezen doen:
twee nieuwe dorpels, rubbertjes voor handremhevel bij ankerplaten achter en een veer. De oude veer zat verkeert om gemonteerd en dus liep de naaf er tegen.


4Ritter velgen 13" en 5,5J breed.
de velgen zijn wel wat geoxideerd onder de lak. Word dus flink schuren :O ,
ik heb al even gekeken of de blanke lak er af wilde met verfafbijt en het viel er haast zo af. Dus dat scheelt weer.
Het plan is om de velgen zwart hoogglans te spuiten en buitenste rand te polijsten.


RE: Eerste MINI 1000 s6

Je hebt verkeerde dorpels. Dit zijn immitatie overzetdorpels.
Blijft het roesten.

Groet ron

RE: Eerste MINI 1000 s6

Goed bezig tot nu toe d:)b .
Weet alleen niet of de overzetdorpels zoon goed zijn..... :?

binnenkort foto's van het lassen ???

Groeten Miniauto!

RE: Eerste MINI 1000 s6

mij werd gezecht dat ik deze beter kon nemen dan "standaard" dorpels, zeg maar de smalle, eerst was ik dat wel van plan maar ze zijden dat wanneer je deze dorpel gebruik dat er niet meer die kilo's zand binnen kwamen via afwatering kanalen.

het is wel de bedoeling dat oude dorpel er uit gaat,

ik hoop dat ik binnenkort kan gaan lassen. Ik kan iig al wel wat stukken er uit slijpen en plaat opmaat maken. Want in de wielkasten sitten in bijde kanten een gat.
Het nadeel is dat we thuis geen Mig/Mag hebben, dus wordt maar even aan me Oom vragen of ik een lasapparaat kan lenen, hij heeft een constructie bedrijf.

weet iemand trouwens welke banden ik het best op 5.5J kan doen?

RE: Eerste MINI 1000 s6

Ik weet niet welk bedrijf je dat wijs gemaakt heeft maar ze zitten er wel naast. Er komt namelijk niet heel veel zand via de dorpels naar binnen. Ze zorgen er wel voor dat al het water, wat in de kokers van je mini komt, naar buiten kan. Je kan ze op zich best gebruiken maar dan kan je ze net als origineel het beste open maken.

RE: Eerste MINI 1000 s6

waar komen dan die kilo's zand vandaan??
maar kan altijd nog de slijptol pakken,

RE: Eerste MINI 1000 s6

In andere showkees topics is wel te zien hoe ze dat gedaan hebben. Onder andere bij minijoey.

RE: Eerste MINI 1000 s6

|:( zal ook echt een goed bedrijf zijn die je zo'n raar advies geeft.. :x

Weggooien die dorpels en/of omruilen voor de juiste..
Deze zorgen ervoor dat al het vocht en vuil lekker in de body blijft...oftewel 3x zo snel zal roesten als normaal..
Openslijpen gaat niet,want de opening in de orginele loopt door naar binnen zodat er overlapt wordt..
Als jij deze openslijpt maak je er enkelt een gat in..waar water en zand inkunnen

.....

beetje vuil en zand zal altijd in je dorpel komen,maar de originele gaten zijn ervoor bedoeld dat het er ook zo weer uit kan lopen....
En de vorm van deze gaten is ook dat het niet zo heel makkelikjk naar binnen kan komen, in tegenstelling met als je er een gat in slijpt.. 8) |:(

suc6 ermee.. :O

RE: Eerste MINI 1000 s6

Het was eerst de bedoelling om orginele smalle dorpels te kopen. De man zei dat ik beter de breede dorpels kon kopen. De oude er af en de nieuwe breede er op.
dit omdat er dan geen zand meer in zou kunnen komen.

Omdat de smalle er niet waren in links en rechts had ik deze maar genomen,
dan zou ik deze overmidden kunnen slijpen. En in de prijs scheelde het niets.

Ik snap dat ik er niet zomaar een gat in kan slijpen. Maar ik zou ze wel open kunnen slijpen en dan van binnenuit een plaatje er over lassen. Maar eerst oude er af helen en kijken hoeveel er onderzit wat ook er af moet.

RE: Eerste MINI 1000 s6

ayla schreef:

enkele hebben het met horten en stoten gedaan, enkele hebben het met vallen en opstaan gedaan




Ik ben nog bezig met horten/stoten/vallen en opstaan ;) ...Maar ik kom er wel...je moet hier veel geduld bij hebben...dan komt het uiteindelijk goed :)

Als je niet steeds verassingen wilt tegenkomen...zou ik de body stralen..dan zie je pas echt de conditie van je Mini.

Succes verder!

Groetjes,

Maurice

RE: Eerste MINI 1000 s6

Nee, eerst de buitendorpels eraf halen, dan binnenkant spatboarden/deurstijl/A-stijl bekijken/eraf halen. Daarna stralen.

Groet ron

RE: Eerste MINI 1000 s6

BruteSound schreef:
Dat moeite zou ik niet eens in een Mini steken t moet nog wel leuk blijven.




Dat ís leuk....en....ooit zul je er ook aan moeten geloven...[i:2x5oyp9v]die[/i:2x5oyp9v] moeite nemen om in de Mini te steken ( wil je Mini blijven rijden natuurlijk :P )

RE: Eerste MINI 1000 s6

ik ga niet de hele body stralen,

en de mini is als een soort van hobby, je moet net zoveel plesier hebben in het opknappen als in het rijden

RE: Eerste MINI 1000 s6

|:( "nooit zomaar backspace klikken kan je je bericht overnieuw doen |:( "



de velg in de ets primer,
heb er voor gekozen de velgen toch niet te polijsten, de oxide zat erg diep in het alu en om ze nu uit te laten draaien zie ik ook niet zitten als arme student ;)
eerst spuit ik ze volledig zwart en zie ik dan wel of ik eventueel nog de rand zilver spuit of iste anders een rode rand ofzo vind ik ook wel mooi.

de velg in de filler-primer
nu alles mooi schuren en spuiten


de eerste draagarm al af, en de andere moet nog de bronze bus worden geruimd. Ik had het al een keer gedaan maar de ruimer is iets scheef gegaan waardoor de as niet goed paste. toch maar een nieuwe bus gehaald en nu wil ik de oude as laten uitdraaien zodat ik daarmee de ruimer kan "gelijden" in het naaldlager.


de mini lekker hoog zodat je er goed bij kan.


de eerste hoek alles verwijderd. en klaar om gevuld te worden met vers staal >:)


wat een mooi hoekje is het toch geworden en dat voor de eerste keer, (had al wel las ervaring ;) )


deze hoek was iets verder heen, en dus wat meer en grotere platen ingelast.



ik ben nu vanplan om achterstuk klaar te maken, goed alles in de ML en dan tectiel. kofferbak waarscheinlijk nog spuiten. dan subframe er weer onder.
vervolgens weer een zaterdag de dorpels er onderklussen

RE: Eerste MINI 1000 s6

Bel die kerel van wie je ze gekocht hebt gewoon op en zeg dat je ze wilt ruilen. Dan liever 2 weken wachten. (ook wel vreemd als deze beter zouden zijn dat die andere dan uitverkocht waren) Ik had ze in het begin ook gekocht en vond ze er aap uitzien.
Als je deze erop zet, zet je ook je lassen verder op de bodem en is dus je koker structuur anders. Ik weet niet in hoeverre het invloed heeft maar goed. Je ML en tectiel heeft geen zin als je nog die dorpel eroverheen gaat lassen. Even als je primer die nu op je binnendorpel zit. Door de lassen brandt dit er weer af. Maak alles kaal en spuit het in met een lasprimer. (inoxspray) Gebruik dit op plaatsen waar je later niet meer bij kunt en op plaatsen die op elkaar liggen.

RE: Eerste MINI 1000 s6

even voor de duidelijkheid,

oude dorpel gaat er uit,
nieuwe dorpel slijp ik doormidden, en heeft dus zelfde vorm als oude dorpel,

RE: Eerste MINI 1000 s6

weer even een update

de achterkant heb ik al bijna klaar. Eerst ingespoten met ML en vervolgens dik ingekwast met tectiel bodysafe.


ik heb ook 3 klokken gekocht, het zijn klokken van smiths. Een olie druk, vacuüm en een watertemperatuur.
De inbouw voor mijn radio had ik al aangepast voor de meters. ook even geoeffent met bekleden met skai. Er komt een één volledige plaat in als dashboard maar dat komt later nog wel.



Nu had ik van school een 2daagse stage. Hierbij was ik bij een bedrijf die met composiet werkt. daar mocht je iets maken, en dus maar een mooie houder gemaakt voor de meters.
eerst een mal gemaakt van schuim en plamuur. vervolgens gelamineerd met eerst twee lagen glasvezel dan een laag carbon en vervolgens nog een laag glasvezel.







nu nog een dashboard maken waar hij op kan.

ook dorpel er af gehaald. Meteen even een zandkasteel kunen bouwen van al het zand wat er uit kwam :x |:(
ook de vloer wat uitgedeukt met hamer, zit alleen een verrotte plek bij het punt waarop ze hem hebben opgekrikt. Maar verder ziet de bodem er netjes uit.

RE: Eerste MINI 1000 s6

velgen gespoten in zwart zijdeglans 2componenten lak.

ik heb de velgen toch helemaal gespoten, in de gepolijste rand was het oxide er te diep in gegaan. dus toch maar helemaal zwart gespoten.

er komen nog wel rode strepen op de velgrand. anders wordt het wel een heel zwart geheel.
ik hoop dat ik ze volgende week weg kan brengen om er Dunlop banden op te laten leggen.

verder is het subframe gestraalt en in de epoxy gespoten. nu nog een laag lak en dan er weer onder hangen






default

RE: Eerste MINI 1000 s6

dat ziet er allemaal mooi uit d:)b ga zo door :D

RE: Eerste MINI 1000 s6

Woow! Doe mij ook zo'n stage! :D
Ziet er super uit man!

RE: Eerste MINI 1000 s6

ja erg leuke stage zo, ik kreeg al een stageplek daar aangeboden. Dan moet er ook maar een carbon motorkap komen ofzo :P

Er is afgelope tijd weer veel gebeurd. Roest is verledentijd !! \\:)/ \\:)/
Al het laswerk is klaar en ben nu bezig met plamuren.
Omdat de mini even andersom in zijn hok moest kon ik even fototjes maken.

even een velg proberen, door de velg zie je de rode remklauw:


Omdat std niet helemaal mijn ding is heb ik maar eens een GREENfilter gekocht. Het was even schrikken toen ik zag hoe groot hij was en hoe weinig ruimte ik had, maar hij moet zo passen. wel zal de bobine verplaatst moeten worden:


Even kijken hoe het staat \\:)/ , ik ben er blij mee. Misschien gaat hij achter nog een keer iets zakken. De spatbord verbreders zitten er hier nog niet op:


scheelt toch wel wat, van 145/70R12 naar 175/50R13:


Hier moet nog een tang en slijpkop aantepas komen:


En toen was al het roest weg \\:)/






De dichte naad is niet om cosmetische redenen gedaan maar de naad is dicht gelast om zo lang mogelijk het roest tegen te gaan:


een liter remvloeistof en wat antiroest >:) , wat overblijft gaat maar in het blok aangezien die ook al aardig leeg is stroomt op de vloer.


spoorverbreders 3/4" en 1" waarschijnlijk komen er alleen 1" verbreders achter omdat anders voor de wielen buiten de verbreders komen en zo lekker stenen en water langs de zijkant slingeren


centercaps gespoten


bij mooie velgen moeten ook mooie bouten, 4 RVS bouten even in de moormachine en dan even korrel 250, 400, 600 er tegen houden.


hopenlijk van de week het plamuren en het vele schuren klaar zodat ik even kan kijken wanneer er een kleurtje op gaat.

RE: Eerste MINI 1000 s6

hey,

ziet er alweer goed uit,

ga zo verder,


greetz paul

RE: Eerste MINI 1000 s6

Hierbij de laatste grote update,
de mini rijd, heeft na 2x APK en ik heb ook al mijn rijbeweis!! \\:)/ \\:)/
Het nieuwe schooljaar is ook alweer begonnen en ik heb me propedeuse binnen van HTS autotechniek

nudat de mini roestvrij is en een beetje na smaak is, ga je op allerlei andere dingen letten,
zo wil ik eigenlijk nog de deuken uit de deur hebben,
speakers op de hoede plank wegwerken,
ander interieur.
blok een schoonmaak beurtje, en dan wisselen voor een 1275 of alleen stage 1 / 2

maar deze dingen komen wel met de tijd.

eerst maar eens foto's



















op de foto's zitten er nog geen spoorverbreders op, en ik weet ook niet zeker of die er nog wel onder komen,

graag reacties op het eind resultaat

RE: Eerste MINI 1000 s6

Hey hey,

mooi opgeknapt.

Die andere wensen komen met de tijd wel, een Mini is nooit af zeggen ze wel eens.
Ik zou eerlijk gezegd wel nog spoorverbreders erop zetten, komen de breede banden nog mooier onder de verbreders uit. Proberen kan in ieder geval altijd en dan kijken wat jij het mooiste vindt.

Veel plezier met het rijden in de Mini.

Groetjes,

Roy

RE: Eerste MINI 1000 s6

Ziet er erg mooi uit. Bent erg handig zo te zien (al aan het begin van je opleiding)..
Aan de motorruimte moet echt nog wel wat gedaan worden als ik die luchtfilterfoto zo zie. Dagje poetsen doet al wonderen.


groetjes,
Levi

RE: Eerste MINI 1000 s6

Ziet er goed uit d:)b

Maar ben ook wel benieuwd naar je dashboard met tellertjes O:)

gr. Splinter

default

RE: Eerste MINI 1000 s6

Dat ziet er goed uit hoor d:)b
En nog gefeliciteerd met je rijbewijs, kan je eindelijk geniete van je werk ;)
Heb je de Mini over laten spuiten, of alleen de delen die je roestvrij hebt gemaakt? ziet er mooi uit :)

groetjes Stefan

RE: Eerste MINI 1000 s6

@stefan,

De mini is alleen bij gespoten, maar dat is bijna zegmaar de hele mini op motorkap deuren en klep na.

er zitten nog wel plekken bij de parrafaan en het raamrubber, maar dat is iets voor de volgende antiroestbehandeling.


@splinter,

dashboard duurt nog even, ben er wel mee bezig geweest. Het hout paste totdat ik de gaten zaagde voor de luchtinlaten, deze zaten verkeerd (en dat na 3x meten en kijken, en dan verkeerde kruisje gebruiken als centrum :x )
toen niet meer verder gegaan.
een ander probleempje is dat het nogal veel ruimte inneemt en dus radio er niet meer bij past. maar dat lossen we wel op.


@ levi

De motor wil ik er nog een keer uit, en dan motorruim spuiten en blok onderhande nemen, dus een stage 1 of 2 of meteen een 1275, maar dat is voor later.

En ik ben wel redelijk handig, ik haal gewoon alles los en wat uit elkaar kan kan ook weer in elkaar

Ben nu 2e jaars ondertussen, alleen wat ik allemaal aan de mini doe leer ik niet op school, sleutelen aan auto's doe je alleen met mbo, hbo is meer theorie en ga je meer richting ontwikkeling enz.



@ Roy

Het nadeel van de verbreders is dat wanneer de wielen buiten de spatborden komen ze ook meteen me deuren en achterscherm volgooien met modder / grint. het is niet een zondagsauto en word dus ook gebruikt in de regen, en zwart is niet echt schoon te houden.



Ik ben verder laatstetijd niet erg veel bezig meer met de mini (op rijden na dan )

maar ik heb altijd nog een Casemod die na bijna 3.5 jaar nogsteed "bijna" af. en een sprintpuch waarvan continu het membraanhuis van het carter valt. dit wil ik eerst af hebben voor ik weer grote klussen ga aanhalen bij de mini.
maar de puch en casemod zijn bijna af en dus bijna weer tijd voor de mini

default

RE: Eerste MINI 1000 s6

heb je het ''green-filter'' met die buis al gemonteerd?
grt Stefan

RE: Eerste MINI 1000 s6

Nee,

ik ben op dit moment eerst bezig met het uitzoeken om hem omtebouwen naar SPI,
ik heb een 1275blok en die gaat samen met het injectiesysteem in de mini.

Het probleem met de rvs buis is dat het een redelijk gewicht heeft en daardoor de beugels snel zouden gaan scheuren. Ook is het een beetje krap met zo'n dikke buis.

nu ga ik eerst het andere blok inbouwen en direct de GreenFilter er op, en dan ga ik eens spelen met wat rvs plaat om daarmee een mooi lucht kanaal te maken naar de filter.

RE: Eerste MINI 1000 s6

ik heb al een tijdje geen update gedaan maar hier is er weer één:

Aangezien ik de radio wat minder vond( te hard drukken (wat nodigwas)op volume resulteerde in een andere zender en het display deed het niet) was er toch een andere nodig.
Meteen maar even de speakers (135w) in de hoedeplank ondergedekt en nog twee extra van 150W onder de bank. verder is er nog een subwoofer van een homesinema set samen met een 250w versterker in de kofferbak gegaan.

Nieuwe dash met radio(radio kan niet verder, maar er komt nog een rvs randje omheen):


speakers voor:


speakers na:


Speakers onder de bank(is ondertussen al zwart gespoten):


Wat staat hij er weer mooi bij :9~ :




Nu ik het uiterlijk al aardig naar me zin heb mis ik alleen nog het mooie blokje onder de motorkap, en omdat ik dan toch bezig ben ga ik maar meteen van 998 naar 1275 >:)

misschien hadden jullie het wel gelezen dat ik naar SPI wil gaan, nu heb ik besloten om eerst het blok er in te gaan doen en dan icm met carburateur. zodat ik zeker weet dat alles goed is. En dan vervolgens rustig alles verzamelen voor de ombouw naar spi,

Hier alle onderdelen:


Onderblok met kop:


Eerst maar eens met de kop aan de gang, er zat wel redelijk veel koolstof op de kleppen en in de poorten.
Dus maar even de kleppen in de boormachine en vervolgens de bijtel er op gevolgd door een stuk scotch brite.




Dit slijpsel duid op een frees >:)
Ik heb het nog wel rustig gehouden, alleen de meeste oneffenheden verwijderd, en ook de poorten iets groter zodat ze beter aansluiten op de spruitstukken.




Ik ben nu nog aan het wachten op een grote berg pakkingen en een aantal spuitbussen. verder moet ik nog even met het dak naar de dealer ofzo. hij gaat iet meer open. het scheelt dat het winter is :P

default

RE: Eerste MINI 1000 s6

ziet er goed uit man :D !
Ga je het nieuwe blok nog verder opvoeren (nokkenas enzo)?

grt Stefan

RE: Eerste MINI 1000 s6

ik hou het voor nu nog even redelijk standaard op luchtfilter na dan.

Vermogen zal hij wel in overvloed hebben vergeleken met de 998. Alleen zal dat natuurlijk ook gaan vervelen dus ik hou wel in me achterhooft dat er wellicht een keer aan andere nokkenas en wellicht meer in komt.

default

RE: Eerste MINI 1000 s6

oke dan :D Je zal misschien ook wat meer vermogen hebben omdat je wat aan de uitlaatpoorten hebt gefreest :P
veel suc6 met je project, ik blijf het volgen d:)b