Eerste MINI 1000 s6

RE: Eerste MINI 1000 s6

alleen het v=FDdodGqiEEU stukje tussen de [youtube] plakken ;) dan werkt het

apart geluid moet ik zeggen. Komt dat puur door het ontbreken van de luchtfilters of loopt hij gewoon niet goed. Succes met afstellen iig

Jaapio

Goed bezig!
En duidelijk te zien dat er een HTS'er bezig is d:)b

Zou je misschien een PM'tje aan me kunnen sturen waar je je "inch" gereedschap setje vandaan hebt?

En heb je een oude Haynes gelezen voor de transmissie ombouw?

Bedankt jaapio1984, Had nog nooit "[youtube]" gebruikt, maar het is trouwens zonder "v=". Maar hij doet het.

Geluid komt door verschillende dingen,
totaal niet afgesteld, Denk dat daardoor het blok ook zo trild.
Verder zit er ook alleen maar een gietijzer spruitstuk op, dus geen downpipe of een demper. :)" title="Evil" />

Afstellen word nog wel een leuk karwij, (nog nooit gedaan en dan een hs2 setup) maar met een beetje gezond verstand gaat het wel goed komen.

Ik heb voor de bak een mooie tutorial gevonden :
link

Dus die een keer of die doorgelezen(plaatjes kijken :P ) en dan gewoon alles lostrekken :9 en netjes in zakjes doen.
Maar eigenlijk was het een fluitje van een cent. Met een enorme dop, slagtrekker en een beste buis is het goed te doen.

En de PB zit in de bus.

Ziet er mooooi uit :D

Ik moet eerdaags maar eens komen kijken naar dit moois d:)b

Kom maar een keertje langs, dan kan ik die van jouw ook meteen bewonderen.

Eergister nog geprobeerd om te starten alleen het was weer afentoe een knal, maar het probleem heb ik waarscheinlijk alweer gevonden. Hij stond wat te arm.

Met luchtverfrisser in de inlaat spuiten, krijg je bijna altijd een blok gestart.

Verder nog een setje colourtunes erin en je kan gaan afstellen.

Ik krijg hem al weer gestart. Hij stond gewoon veelste arm.
Ik ga nu eerst even schijven en blokken vervangen zodat ik rijdent ook wat kan afstellen.

hee man,

ziet er zeker goed uit!!!
ook al met de witte begonnen? :9

Nee, wil eerst deze af hebben zodat ik weer gewoon kan rijden.
Ben nu nog bezig met afstellen en laatst kleine dingen.

Heb nog even een vraag hoe anderen de kachelkraan hebben gemonteerd met een HS2. Kom een beetje in de problemen met ruimte.

ik heb de kachelkraan verwijderd, doorverbonden met een verloopstukkie...

daarna op de kop een ouderwets kachelkraantje gezet in plaats van het opstaande pinneke...

Onlangs wat gereedschap gekocht:

Verse schijven, cupjes, rubbers en blokken:

Van het weekend wat onderdelen geregeld, Jetblack interieur, Hif44, spruitstuk, kachelkraan:

(bakkie via rommelmarkt Nog even netjes er in hangen.

Reden van de Hif44 is dat ik toch even snel wil rijden. Dan kan ik ondertussen nog wat onderdelen verzamelen voor de HS2 setup.

Oude interieur :x :

Even van vier JB stoelen twee netten maken. Meteen de zittingen uitgewassen.

Alle vondsten, zat een bonnetje in van '96 en nog wat ander dingen :| .

Stoelen er vandaag weer in gezet:

Verder nog sleepogen rood gespoten en demper zwart gemaakt:

Hoppelijk heb ik snel laatst onderdeeltjes (spacer hitteschild en luchtfilter) zodat ik weer over 's heren wegen kan scheuren.

Mooi man, ziet er weer goed uit! :)

Tsja, dat is ook een oplossing voor je olielekkage...

Netjes d:)b

Weer tijd voor een update,

Het blok loopt weer netjes :D
Na het monteren van de Hif wilde het blok nog niet netjes lopen. Dus dacht ik:'even kijken naar de bougies'. Vervolgens per ongeluk gestart met 1 bougiedop minder. Wat bleek, hij liep nog steeds zo beroerd.
Had ik twee bougiekabels verwisseld |:(

Na het afstellen van de HS2 lekker veel gereden, Wat een verschil zeg met de 998. Met de HS2 reageert hij lekker fel op het pedaal.

Nu kwam de APK er weer aan.
Ik had al verwacht dat de CO te hoog was en mss wel nog wat anders aangezien ik weer bij een andere garage zat.
Komt die man met een heel A4tje aanzetten :|

Het geen ik nog weet
-Rondom andere schokbrekers
-Uitlaat lek
-koplampen afstellen
-Rem en achteruitrij licht doet het niet
-Tankbeugel zit los
-Homokineet hoes Linksbuiten en rechts binnen
-Rem lingsachter doet het niet
-hevige olielekage
-CO te hoog
-Speling fuseekogels boven
-remleiding voor afkeur

Dus had ik weer wat te doen,
Druk bezig geweest met onderdelen vervangen, Achter compleet nieuwe remmen. 4 nieuwe schokbrekers. Nieuwe remleiding en slang (draad was kapot).

Was dus weer een dure APK (400,- aan onderdelen)

Vervolgens weer een hoop gereden, tot het moment dat er een MercedesBenz voor me reed.
Ik wilde door oranje :)" title="Evil" /> en hij niet :x ....... :'(

Ik probeerde om de Benz heen te sturen, Maar ABS en mini gaat niet op. Dus ik ging recht door en raakte met de rechter hoek zijn bumper op het midden.

Ik reed achter op dus hoefde ik niet te gaan zitten wachten op de verzekering.

De Mercedes heeft een aardig hoge kont dus gelukkig is het subframe op zijn plaats blijven zitten. Wel was er te zien dat het A paneel tegen de deur aan had gezeten.
Verder had de bijrijder ook nog een deuk in de ronding voor het wiel getrapt :o .

Ik heb op het werk een stalen schijf mee genomen waar ik een sjorband aan vast kon maken, zo kon ik de deuk er weer uittrekken.

Maar de auto op de handrem en in de 1e versnelling werkte niet, Dus:

Resultaat van de sjorband:

De rest nog wat bijgewerkt met een slagtrekker en een hamer. Vervolgens lekker plamuren(bij 11gr dus standkachel erbij :+) ):

Aangezien het spuiten met dit weer niet zo lekker gaat ben ik maar bij de spuitplamuur gebleven. De rest komt later wel.

Het heeft me uiteindelijk alleen een spuitbus gekost van 15 euro, De rest had ik nog liggen of heb ik uitgedeukt. (wel gaat de verzekering om hoog :'( )
De tegenpartij heeft uiteindelijk 1704.15 uitgekeerd gekregen.

Nu me eerste schadeherstel goed is gelukt ga ik ook nog eens proberen om de deuken uit me deur te krijgen.
Verder moet me webasto dak nog gemaakt worden, en zijn er nog zat andere kleine dingentjes.

Trapte jouw bijrijder een deuk erin of de Mercedes bijrijder..?
Was het de Benz bijrijder had ie bij mij een deuk in z'n voorhoofd gehad..

Leuke oplossing die sjorband.. d:)b diy big time..

Toeval of niet..ik heb hier een zwarte mini met dezelfde schade rechtsvoor..met kenteken TY-85-.. hahaha O:)

balen joh van het ongeluk :(
Heeft de bijrijder van die mercedes gewoon een deuk in je Mini getrapt? ik zou hier wel aangifte of wat anders van doen (misschien dat je dan nog wat terug krijgt).
Maar gelukkig heb je het zelf weer (bijna) hersteld.

Maar heeft de bijrijder van de mercedes een deuk in jouw scherm getrapt? Of lees ik dat verkeerd? Want dan is daar ook vast nog iets te verhalen.

Edit: Zie dat er iemand was die dit net voor me postte

d:)b d:)b d:)b

leuke manier van uitdeuken,

groetjes

Haha, Nee mensen,
Het was de bijrijder die bij mij in de auto zat :P
Hij had geen gordel om en zette zich dus schrap en er zat een deuk. Zelf kon ik hem niet terug trappen en heb dus een zware hamer moeten gebruiken.
Hij zei wel dat zijn enkel de volgende dag wat zeer deed.
Volgende keer dus iedereen bij mij in de auto gordel om.

Bijrijder van de Benz zal niet een deuk er in getrapt hebben (waren bejaarden :+) )

Ja sjorbanden werkt wel perfect, Lekker rustig en je kan pricies zien wat er gebeurd.
Het is wel een rare ervaring.
Je hoort de body werken en de deuren willen niet goed open als alles onder spanning staat. Dus deuren maar open gezet. En sjorren maar tot het moment dat ineens alles terug begint te komen.

Het is wel goed mis de laatste tijd al die minikes met schade!

Wel mooie manier van repareren zo :P

Balen van die schade...maar wel heel netjes gerepareerd..je moet er maar net opkomen om het zo te doen..hulde! d:)b

En dat voor 15 euro, netjes gefixt!

Het is weer tijd voor een update:

Laatst liep de auto op 3 en soms 2 poten. Ik dacht eerst aan aan lekke koppakking tussen twee cilinders, maar toen de kop er af was bleek dat dus niet het geval. Klepzittingen waren wel iets zwart dus even meteen de kleppen geschuurt.
Vervolgens bleek dat het gewoon vervuilde bougies waren (onlangs nog vervangen). De choke van één Carb bleef hangen waardoor het blok op twee cilinders te rijk liep en er veel koolaanslag ontstond.
Veel gesleuteld voor een klein probleem, weer een wijze les voor de volgende keer.

Dit bovenste was alweer even geleden.

Gister had ik weer tijd dus veel aan de auto gedaan,

Banden rondom gewisseld, voor slijten toch aardig hard vergeleken met achter :)" title="Evil" />
Kleppen na gesteld.
V-snaar strakker gelegt aangezien ik me uitlaat niet meer kon horen :|
'Nieuwe' Spiegels gemonteerd en meteen voorzien van rood randje.

27mc bakkie er eindelijk in gemaakt. Alleen nog een keer een machneet antenne scoren.

Ik kon natuurlijk niet met een half grijze neus op de clubdag verschijnen. Dus even met een spuitbusje gespoten. Voorlopig is het mooi zat. Misschien ooit nog een volledige spuitbeurt. Aangezien er wel wat verschillende zwart op zit en wat beschadegingetjes.

Lang leven de WEBASTO dakramen. Hij deed het niet meer. Al vele malen geprobeerd om het dak los te krijgen maar er was niet bij te komen. Nu heb ik vorige week het hele dak er uit gehaald, 40 nylockM6 moertjes boven je hooft los draaien :x .

Nu was het gewoon van alles van de geleiding afgebroken en ging het dak niet los. Dus nieuwe onderdelen gehaald wat veelste dicht bij de 200 euro kwam. Maar nu kan ik weer genieten van het zonnetje.
Vandaag genoeg genoten van het dak met de rit van en naar de clubdag \\:)/ 8) .
De onderdeeltjes:

Op de terugrit nog even wat totaal plaatjes geschoten.

Heb heb vandaag in het echt gezien, ziet er toch goed uit! Je stond vlakbij de mijne ;)

ziet er goed uit d:)b Ik heb je helaas op de clubdag gemist, maar de volgende keer beter :P

Tnx, Mijn enigste punt waar écht wat aan moet gebeuren zijn de deuken in de deuren :'(
Denk maar een keer me even voordoen als schadehersteller (zoals eerder tussen de bomen :+) ) en wat deuken er uit werken.

Ja volgende keer beter, Ik zal dan wel een bordje om me nek hangen met G-force ofzo :9

Laatst dacht ik dat mijn 175mm breede banden niet genoeg grip hadden :)" title="Evil" />
Maar toch was het een wat versleten en verglaasde koppeling.

Voor het eerste een koppeling vervangen. Wilde eerst het blok volledig er uit halen na het lezen van diverse topic hier op het forum.

Maar ik heb toch de stoute schoenen aan getrokken.

En het is me gelukt zonder de rembekrachtiger te verwijderen. \\:)/
Je had gehoopt op twee ellebogen per arm maar de aanhouder wint:

De enigste weg om de deksel te verwijderen

Cilinder 1 in BDP

Vliegwiel blokkeren

Koppeling zat goed vast:
Lange sleutel 30 (+-40cm) Op de trekker en dan knie tegen het frontje en twee handen trekken aan de sleutel.
Vervolgens gasbrander denk ik 10seconde op de koppeling en pang, schrik, los. \\:)/

Koppeling uitelkaar en koppelingsplaten waren wat verglaasd maar viel opzich mee.

Flens omgezet op de drukgroep.
Aanhalen met 60NM! en breng het niet in verwarring met de 16Nm voor de drukgroep aan het vliegwiel.

Geen olie :D

Koppeling er tussendoor friemelen

Zie maar eens ruimte te vinden waar hij door kan.

Gewoon van boven werkt het beste.

Koppeling gaat een stukje zwaarder: Drukgroep was toch wat lafjes geworden dus.
En alles rijd weer lekker.

Dus wisselen met blok in de auto én bekrachtiger in de auto gaat zeker lukken.

Op naar de volgende onderhouds klus:

Afgebroken snoertje van oliedrukschakelaar. Daarom zit er ook een oliedrukmeter in :+)

Was het misschien niet verstandiger om de keerring bij je krukas ook meteen te vervangen gezien je veel hitte hebt gebruikt?

Voor de volgende keer: de 2 moertjes van het ronde dunne gedeelte op je rembekrachtiger loshalen, dan kan je die aan de kant leggen en je vliegwielbehuizing gewoon bovenlangs weghalen. Je hoeft er niets voor te ontluchten etc. Krukaskeerring zou ik niet zelf gaan vervangen als je het speciale gereedschap er niet voor hebt, ik weet alles van de elende die het kan veroorzaken |:(

Ja dat ik wel een idee, Maar dan zit je nog met je stalen remleiding die niet echt lekker wil buigen. Maar zo is het ook gelukt.
Kost wel even tijd voor je door hebt hoe je alles er tussendoor krijg.

Keering hoeft niet vervangen te worden, ik heb er een nieuwe in gedrukt toen ik het blok opgebouwt heb.
En 10-15 seconde levert een flens op die net warm aanvoelt en mooi losspringt. Dus de keerring is nog gewoon intact.

En alles is te doen,ook een keerring vervangen. Eruit halen door een parker in de stalen kraag te draaien.
Dan een PVC buis met de goede diameter erop, en er voorzichtig inslaan.

Ik weet niet waar het bij jouw dan is mis gegaan?

Het is weer even geleden..

Zelf moest ik weer eens gaan kijken waar ik gebleven was met de updates, maar hier komt er een van het afgelopen jaar.

De auto een wasbeurtje voor een tourrit.

De antenne voor het bakkie.

Terug van de rit.

Nu nemen we even een tijdssprong. In de tussentijd is er niet veel veranderd. Meer als wat onderhoud, APK dingetjes, en veel leuke km'ers is er niet veel veranderd.

Tot dat hij op 2 à 3 poten ging lopen. Compressie gemeten en bij de middelste was dus niets van compressie te bekennen. waarschijnlijk koppakking dus.

En ja hoor...

Om de wagen weer snel op de weg te zetten niet te veel los gemaakt.

Nadat de mini weer op alle 4 de benen liep het volgende project:
Een dakrek.

Een luxe lasmal gebruikt om zo het geheel in elkaar te lassen.

Dakrek klaar om bepakt te worden.

Bepakking er op voor 3 volwassenen.
[URL=http://s656.photobucket.com/user/G-forceNL/media/Mini/update10.jpg.html]
[/URL]

En de reis eindigde in Kent IMM2014

Ook nog familie tegen gekomen: Metro Jet black.
[URL=http://s656.photobucket.com/user/G-forceNL/media/Mini/update11.jpg.html]
[/URL]

Er is een setje JB stickers mee gekomen naar huis voor de mini. :)
[URL=http://s656.photobucket.com/user/G-forceNL/media/Mini/update12.jpg.html]
[/URL]

De portemonnee brand je in je zak als je er loopt. Heb het ook niet kunnen laten om onderdelen mee te nemen.

Mee gereden met de rit die georganiseerd werd.

Een van de weinige file's waar je wel graag in sta.

Terug op het terrein nog even een rondje maken.

Het was de eerste IMM voor ons en hebben genoten! Litouwen slaan we wss over maar België staat zeker in de agenda \\:)/

Nog even naar London. Geparkeerd in een snachts gesloten parkeerplaats. (let op de lichte territorium afbakening onder het blokje.)

Terug op de boot naar Nederland.

Onderweg in Engeland hebben we ongeveer 1000km gemaakt. Hierbij is er wel 5liter 20w50 doorheen gegaan. Lekker deed hij al wel alleen zo wordt het wel net gek zat. Er liggen pakkingen klaar om in het blok te gaan.

Op de laatste 15km naar huis begon de remvloeistofniveau lamp te branden. Deze had ik een maand voor dat we naar IMM gingen weer gangbaar gemaakt. Toen was er een remcilinder achter lek waardoor ik geen remdruk meer had zonder dat de lamp ging branden.
Nu weer het zelfde verhaal alleen aan de ander zijde. Er zitten nu dus weer twee nieuwe cylinders onder.

4 homokineet hoezen, Stuurhuis hoes vervangen voor de APK

Meteen de 1,5 negatief camber draagarmen en trekstangen monteren. Meegenomen uit Engeland. Voor achter heb ik ook nog liggen.

Sporing van de wielen even afstellen aan de draad. Caster laat ik denk even goed zetten door een bandenboer. Weet ik meteen hoe alle wielen staan.

Ook maar het stuur eens opgepakt. Loslatend hout vastgelijmd, nieuwe beits er over, en afgelakt met parketlak.

Wat we nog willen gaan doen:
-Blok er uit en oliedicht maken. Mss andere nokkenas oid.
-A-panelen vervangen. Neus weer opknappen. En rest van de roest behandelen.
-Nieuwe raamrubbers.
-Spuiten en Jet black stikker er weer op plakken.
-Interieur aanpakken:
kuipstoel er in met 4 punts gordel.
Dashboard aanpakken. Iets klassieker maken.

wat een gaaf project zo. rijden en sleutelen. iets wat mij ook nog te wachten staat d:)b

Mooie update, goed te zien hoeveel plezier, maar ook onderhoud bij een Mini hoort ;)

Zo. Na een enorm diepe winterslaap die iets te lang stand heeft gehouden gaat de JetBlack weer de weg op.

De planning is om naar het IMM te gaan in deze mini.

Deze ronde onderhoud ga ik het blok aanpakken, niet dat de body niet wat aandacht kan gebruiken maar dat gaat niet lukken voor het IMM.

De stalling van afgelopen periode, ongeveer 2 jaar :x

Het doelwit:

Na even sleutelen hangt hij in de takel:

Het is wel wat afgetakeld in vergelijking tot hoe hij er in is gegaan:

En in tweeen:

Tijd voor nieuwe zuigers en lagers.
Heb ook een kent 276 op de kop getikt om er in te steken.
\\:)/

De twin hs2 gaat plaats maken voor een twin hs4. Op de foto zie je het niet goed maar de set hs4 carb zitten wel goed vast dus er gaat een revisie set in.

De bak schakelt nog prima dus alleen een central oil puckup er in gezet:

Diff had toch behoorlijk speling dus nieuwe tandwielen en as er in:

Carbs klaar met revisie set er ik en een nieuw luchtfilter.

PU rubbers had ik ook nog liggen deze nog maar even snel geplaatst:

De voorwielen waren helemaal glad. Omdat ik er nog niet overuit ben of dat er semi slicks onder komen maar de achterbanden naar voren. En achter verbreed stalen 12 inch geplaatst:

Het blok is momenteel weg voor het opboren voor 0.020 zuigers.
Als die terug is volle bak aan de gang om hem voor het imm weer door de apk te krijgen.

Je bent weer lekker bezig met je Jet Black. d:)b

Wat merkte je aan je diff die te veel speling had ?

Waanneer ik wisselde van op het gas naar afremmen op de motor was er toch een behoorlijke bonk te horen.
Nu was het zo dat alle motorsteunen en reactiearmen wel gewoon helemaal goed waren (ondertussen de hondenbotten voorzien van PU rubbers).
Dus ik heb/had vermoeden dat er gewoon overal wat overmatig speling op zit/zat.
Het differentieel had ik open dus die maar eens goed bekeken.
Bij het diff zat er inderdaad behoorlijk wat speling op de uitgaande assen. Lagers waren behoorlijk afgesleten en de as ook wat dunner geworden.

Ik zal er wel even wat extra foto's van plaatsen.