Kruimelpad
Men mini
RE: Men mini
Ingediend door Barbarossa op ma, 23-07-2007 22:07
ja, maar hier geen profecionele plamuur zetter
als het glad geschuurd is zal er wel minder van overblijven...
- Login of registreer om te reageren
dan was hij duzz toch slechter dan dat hij er op de eerste foto uitziet. Goed om te zien dat je het meteen goed aanpakt.. en ben benieuwd naar het resultaat...
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
zo is weer even geleden dus zal nog eens wat foto's posten.
zo het koffer steekt er ook weer in
- Login of registreer om te reageren
Leuk project!
Goed bezig met het aanpakken van het plaatwerk.
1 ding: over zinkspray kan je niet spuiten of plamuren.
Op zinkspray hecht niets, dus dat zal er weer af moeten.... (been there, done that... )
- Login of registreer om te reageren
Sjoerd schreef:
Op zinkspray hecht niets, dus dat zal er weer af moeten.... (been there, done that... )
Hm raar in de winkel zijden ze dat alles er op hecht, bedankt voor de typ. Weet je of dat bij zink die geschildert is ook zo is?
- Login of registreer om te reageren
Het idee van zinkspray is dat de zink die je op het plaatwerk aanbrengt gaat oxideren en daardoor een beschermlaag vormt. Het nadeel hiervan is dat deze oxidatielaag niet geschikt is als ondergrond voor autolakken. Loop eens bij een autospuiter binnen en vraag er daar naar. Neem anders die spuitbus even mee en vertel het verhaal wat je bij de winkel kreeg.
Ik heb bij 4 verschillende spuiters/autobedrijven hetzelfde verhaal gekregen: op zinkspray hecht niets en we spuiten je auto niet als dat de basislaag is.
Eraf schuren is helaas meestal meer werk dan erop spuiten, maar als je na een jaar of wat niet meteen weer wilt schuren en spuiten lijkt het me een strak plan om dat spul er weer af te halen.
Een goed alternatief: haal tweekomponenten epoxyprimer (2k EP) bij een automaterialen zaak. Mengen en erop kwasten of rollen. Dat is een stuk beter, en elke spuiter heel er geen probleem mee om over 2k EP heen te spuiten.
Als je niet wilt mengen is er ook nog 'Ferpox' van Fertan (google voor leveranciers).
- Login of registreer om te reageren
en wat met de zink onder m'n plamuur mag die er onder blijven?
stomme verfcentrale ik heb het speciaal gevraagd en ze zijden dat het een goede grondlaag is voor plamuur of auto lak
ik zal er deze week nog eens langs gaan ...
- Login of registreer om te reageren
Ik zou geen risico nemen en het er weer afhalen. Heb ik destijds ook gedaan...
- Login of registreer om te reageren
Ik vond hem er op de eerste foto heel goed uitzien
Heel veel succes verder met t project, ben benieuwd naar het eindresultaat
- Login of registreer om te reageren
kikoooooo schreef:
Ik vond hem er op de eerste foto heel goed uitzien
Op foto ziet alles er beter uit he
Maar toen ik hem kocht wist ik wel dat de roest overal zat.
Ik heb het koffer verder gespoten met zink,
er komt toch een houte bak in de koffer dus moet het koffer voor niets gespoten worden.
Wat rubber op de las om de roest weg te houden.
- Login of registreer om te reageren
Het staat dus vast... alle zink gaat er af
heb je mss tips hoe ik het er af moet krijgen?
De zink die ik geschildert heb is er met niets af te krijgen
- Login of registreer om te reageren
Ook niet met Thinner?
Daar zijn verfsoorten meestal niet echt tegen bestand.
- Login of registreer om te reageren
Rene schreef:
Ook niet met Thinner?
Daar zijn verfsoorten meestal niet echt tegen bestand.
dat had ik al ge probeert maar dat is ook niet menselijk om zo heel de auto te doen
- Login of registreer om te reageren
Zal lamellenschijf of staalborstel op de haakse slijper worden...
(Ik ben blij dat ik het advies kreeg van die grote spuitbus zinkspray af te blijven voordat ik aan mijn klusje begon...)
- Login of registreer om te reageren
Driehoek-schuurmachine, handblokje met schuurpapier. Daar zou ik het mee proberen. Thinner werkt inderdaad op meeste lakken, tektiel, rubber en andere dingen. Helaas op zinkspray niet.
- Login of registreer om te reageren
heb ik ook ge probeert gaat wel maar eigelijk blink je de zink dan meer op dan dat je hem er af haalt
- Login of registreer om te reageren
Zink schuren kan ff duren, maar uiteindelijk zal het er wel afgaan.
Wat je als oplossing ook kunt doen is op deze wijze verder gaan, dus alles in de zinkspray zetten. Je moet er dan alleen wel rekening mee houden dat je speciale verf nodig hebt.
Voor de industrie wordt er ook wel eens staal gescopeerd (met zink behandeld) en die gebruiken speciale epoxielakken om laten over het zink te spuiten.
Kijk of je een straalbedrijf in de buurt kunt vinden die je daar meer informatie over kan geven.
- Login of registreer om te reageren
hoe ga je de buitenkant van de plaat van de koffer vastlassen op de strip achter, ik zie geen gaatjes geponsd om vol te lassen namelijk?
Bovendien zou ik je laswerk mooi afwerken aan de binnenzijde van de koffer, en niet gauw over het ruwe laswerk een dikke laag zwarte smurrie smeren.
Advies, pak het goed aan, een kenner kijkt gelijk in de koffer en knapt hierop af, ik tenminste wel.
Als je mijn eerlijke mening wilt weten: ziet er niet echt profi uit, steek er meer tijd in.
- Login of registreer om te reageren
Tis maar wat je wilt bereiken, opknappen of restaureren.....
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Aan de buitekant staat het koffer nog niet vast omdat we de bannaan nog niet hebben ...
ik ben geen prof... heb nog nooit gelast...
- Login of registreer om te reageren
Barbarossa schreef:
ik ben geen prof... heb nog nooit gelast...
Sorry, maar dat zien we. De truc aan het begin is om dan iets langer de slijptol vast te houden met afbramen dan te verstaan. Bij de volgende las de draadsnelheid iets lager zetten .
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
Eej Barbarossa...
Ik ben ook beginnend lasser...
(Wel een goede raadgever gehad in het begin)
Begin met het rotte plaatwerk in rechte lijnen en ruim weg te slijpen.
Verder kun je met stroomsterkte en draadsnelheid je laskwaliteit beinvloeden. Eerst oefenen op losse plaatjes is aan te bevelen. Je merkt van vanzelf of de las er netjes uitziet. Kijk als je van boven last, goed naar de onderkant of daar ook materiaal is gesmolten (doorlassen heet dat)
Verder is je lassen achteraf behandelen erg nuttig om ze goed te houden. Beide kanten gladslijpen (da's netjes ), of alle as en roet goed weghalen met een staalborstel oid, en daarna behandelen met een anti-roest middel zoals menie.
Daarna bijvoorbeeld een naden-kit gebruiken om de naden waterdicht te krijgen...
Kijk eens op deze foto's voor een idee:
http://s144.photobucket.com/albums/r190 ... 2/?start=0
Ook op pagina 2!
Dat je geen prof ben hoeft geen probleem te zijn! Gewoon vragen en oefenen...
Veel succes ermee!!
- Login of registreer om te reageren
bedankt birdy !!
als het eindresultaat maar mooi is he
Bannaan en rechtse A panneel hangen er tegen
foto's volgen, nog geen tijd gehad
- Login of registreer om te reageren
hier de beloofde foto's
nu heb ik nog een roest probleem... wat zoude jullie hieraan doen???
op foto ziet het er beter uit. maar het zit vol gaatjes etc.
En nog een vraagje, waarvoor dient deze??
- Login of registreer om te reageren
de oplossing van roest is de haakse slijper of vervanging
dat onderdeel is volgens mij de oliezender
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Wij hebben hier ook een keer het deel onder de bumper vervangen, gewoon een deel op de sloop gehaald, was nog goed.
Ik weet niet of er reparatiedelen voor dit deel zijn.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
jaapio1984 schreef:
dat onderdeel is volgens mij de oliezender
Wat is een oliezender ?
hm dacht ook al dat hier geen reparatie delen voor waren.
Om een volledig front te kopen en het er af te slijpen is ook nogal zot...
zal wel zien wat het word dan.
op alternator staat "DATE : 52 87" weet iemand wat dat wil zeggen? heb al gezocht maar niets gevonden
groetjes en bedankt voor de tips
- Login of registreer om te reageren
Wat is een oliezender?
Deze zorgt ervoor dat er bij te weinig olie druk, een lampje gaat branden.
op alternator staat "DATE : 52 87" weet iemand wat dat wil zeggen? heb al gezocht maar niets gevonden.
Dat de productie datum van je dynamo de 52e week is in het jaar '87.
- Login of registreer om te reageren
Ah bedankt !!!!!!!! alweer wat slimmer
" ow foutje op alternator staat 52 86 in plaats van 87 "
- Login of registreer om te reageren
Deze nummer staat er op men carbu:
FZX 1415
7 WK 651
is wss een dood normale carbu maarja post het toch maar even...
- Login of registreer om te reageren
Vandaag weer wat gedaan.
normaal is de kleur feller maar op foto is dat niet te zien.
een kleine verbetering tegonver
Het blok krijgt terug een nieuw geel kleurtje...
- Login of registreer om te reageren
ziet er al goed uit zo
ben benieuwd hoe het eindplaatje word
grtz
- Login of registreer om te reageren
Wat heb je gebruikt om je blok schoon te krijgen? Gewoon ontvetter en een staalborstel? Ik zit er ook over te denken om dit te gaan doen, heb nog een motor staan die gereviseerd is, maar er aan de buitenkant niet uitziet.
- Login of registreer om te reageren
gewoon ontvetter ja.
had wat roest plekjes die heb ik weg gedaan met een hele zachte stale borstel
maar er komt ook een laagje verf op...
- Login of registreer om te reageren
Weet er iemand hoe je een alternator kan testen zonder dat hij op het blok zit?
Heb al geprobeert met een boormachien en dan testen maar krijg er niets uit.
mss dat jullie raad hebben...
groetjes
- Login of registreer om te reageren
Ziet er goed uit barbarossa! Mooi werk man...altijd heerlijk om een schoongemaakt en 'opgeruimd' motorblokje te zien pronken .
En dan te bedenken dat er onder mijn roestige, vette, dichtgeslibte motorblokje waarschijnlijk ook zo'n toppertje schuilgaat hehehe
Suc6 met de vorderingen.
mvg, Mart
- Login of registreer om te reageren
Ziet er allemaal heel mooi uit, k zou t ook graag doen maar k mag niet van mn vader
Ff over die alternator: dat is een gelijkstroom motor die aangedreven wordt en daardoor elektriciteit produceerd, dat heb ik geleerd op school. Dus zou hij volgens mij moeten ronddraaien als je er rechtstreeks je batterij op aansluit. K zou wel eerst iemand anders raadplegen voor je eraan begint...
- Login of registreer om te reageren
Een dynamo moet eerst bekrachtigd worden voor ie stroom gaat leveren (dat is het rode lampje op je dashboard wat gaat branden als je je contact aanzet).
Ik zou de boel gewoon inbouwen en dan zien of ie het doet. Dynamo wisselen is een half uurtje werk mocht ie het niet doen.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
das waar dennis. Maar als het iets van niets was kon ik het beter even testen...
merci voor jullie antwoorden
- Login of registreer om te reageren
Is alweer effe geleden, maar dit weekend hebben we toch weer even tijd gevonden om te werken. hopelijk bevalt het jullie wat
Dit is ook de kleur die heel de wagen gaat krijgen binnekort
groetjes
- Login of registreer om te reageren
ziet er allemaal heel proper uit word een proper minike.
hoe hebt ge die plaat waar u koppelingsplaat inzit zo geborstel gekregen.
met stalen borstel op boormachine want das best proper gedaan
komt hier dik in orde zient direct
- Login of registreer om te reageren
RE: Men mini
Ingediend door Barbarossa op ma, 23-07-2007 19:18
Een paar maanden gelende heb ik een mini gekocht. hij zag er als volgt uit.
"rechts men vorig vervoersmiddel"
Was heel mooi maar hij had roest op de bekende plekjes... :)" title="Evil" />
dus zijn we begonne met hem op te maken. alles er af en er uit
bijde A panelen waren verroest koffer was verroest en bannaan.
dus A panelen er uit en voor de rest roest opschuren en zinkverf er op.
Hier al een beetje plamuur er terug op
Hier staat her 1ste A panneel er al op gelast. nog niet afgewerkt
Het koffer is al voor de helft opgeschuurt maar komt ook een nieuwe plaat in. we hebben ze al maar weten nog niet goed hoe er aan te beginnen.?
Omdat hij toch buite stond ineens nog wat foto's genomen.
We werken er vaak aan. maar bij plamuure en platen lassen gaat het niet echt vooruit dus zal het altijd even duren tot ik nog eens foto's post.
IDtjes zijn altijd welkom.
groetjes