Mijn Mini uit 1983 1275, uit Roosendaal.

RE: Mijn Mini uit 1983 1275, uit Roosendaal.

Ik heb sinds Januari mijn Mini, gekocht van kennisen,

die er door omstandigheden afstand van hebben gedaan, ondervoor behod dat ik af en toe eens langs kom om hem te laten zien,

Na eerst een grondige schoonmaak beurt en een grote beurt, was het even rustig en ben ik wat ideeën gaan opdoen.

En na een ongeluk op 2 april jl. kwam er bij mij toch meer de intresse om hem mooier te maken en helemaal eigen te maken.

Hier onder staan de foto's van de schade van het ongelukje.
Toen heb ik ook gelijk de hele Mini op de foto gezet.

By kevin1203 at 2010-05-18

Nu dan de schade:

deze is inmiddels weer helemaal herstelt, ik zal morgen daar een foto van maken,
Hieronder het vervolg.

Ook heb ik al een Dashboard met 7 klokken gekocht,

Ik ga alleen de klokken gebruiken en zelf een dashboard maken,

Van de week heeft er iemand tegen mijn Mini aangezeten met zijn fiets, :(( :)" title="Evil" />.
Ik ben niet gewelddadig maar mijn Mini is al rood dus opvallen doet het niet, :x

Spiegel eraf en een deukje in de achterstijl, en een lelijke kras over mijn deur en op de a stijl onderin. En als top punt hebben ze de spiegel nog mee genomen ook.

Vandaag ben ik naar Oostende geweest voor nog meer leuke Mini dingen,
Zie hieronder de foto's van mijn Kerstpakket van 18 mei,

En dit heeft Santa mij gegeven, O:)

Wat is het allemaal mooi, wil zo graag gaan sleutelen maar ik probeer eerst mijn dashboard te maken, anders zit hij er juni niet in, ik heb veel zelfkennis, :x. hahahaha.

Ik houd jullie op de hoogte als ik iets gedaan heb of bezig ben met het bouwen van mijn dashboard.
Gr kevin

Ziet er veelbelovend uit! :)
Is trouwens te gek voor woorden zeg, eerst de mini beschadigen en dan nog onderdelen meenemen ook? Pff :|

De schade valt wel mee zo te zien, of is er wel meer ingedeukt dan alleen de bumper?

En nieuwe onderdelen zijn altijd erg leuk, vooral het monteren.

Ja bij de bumper was iets meer kapot, alles was naar binnen geduwt,

er lag een mooie bobbel in mijn kofferbak,

maar alles ziet er weer mooi uit,

ik ga nu nog even foto's maken komen er vanavond nog op,

gr kevin

Hieronder zie je de achterkant na de reparatie, :)

By kevin1203 at 2010-05-19

En hier zie je de binen kant na de reparatie, aan de rechter kant naast de zwarte zak zie je de laatste bobbel die er nog inzit.

En hier het resultaat van 45 minuten slopen van mijn oude dashboard. :)" title="Evil" />

By Kevin1203 at 2010-05-19

Morgen zal ik de verdere voortgang van mijn nieuwe dashboard plaatsen,
Heb hem net ruw op maat gezaagd, beetje groter als de bedoeling denk ik. :+)

Tot morgen,

Gr kevin

Hier zie je hem toen hij net gezaagd was:

By kevin1203 at 2010-05-20

Lijkt echt een joekel als ik hem zo bekijk.

hier heeft hij zijn gaten en eerste beitslaag:

Vinden jullie dat ij nog een tint donkerder moet, of is hij wel mooi zo?
Hij gaat denk ik nog 1 keer zodat hij iets donkerder wordt.

Wat voor blanke lak zouden jullie gebruiken?
Welke geeft de mooiste glans en welke is het kras bestendigst?

gr kevin

Qua kleur moet het natuurlijk goed bij de rest van je interieur passen ;) Dat kun je zelf het beste bepalen! Blanke lak zou je aan zogenaamde botenlak kunnen denken. Is blank en zeer krasbestendig.

Heb je het overigens gewoon uit een meubelpaneel 18mm dik gezaagd?

Ziet er mooi uit, eens wat anders dan notenhout

Je kan ook lak gebruiken voor trappen,

Ziet er goed uit!

Maar moet er geen gat in voor de knoppen, choke en verwarming?
En waarom loopt er een hoekjes naar onderen af (links en rechts)

Ok het wordt dus Trappen lak, of misschien bootlak,
En het is gewoon een plaat 18 mm vuren. Hoezo? is dat te dik?
Waarom de hoekjes aflopen dan loopt hij vloeiender over in de auto, anders krijg je zo'n vierkant geheel.
gr kevin

Dus hij komt voor de beide "dash rails"? Ik zou hem er zelf tussen plaatsen, zoals het gekochte dashboard. Denk dat het nu een te massief iets wordt, maar ieder zijn ding :)

Wel mooie tellers, zou evt een inno-dash kunnen kopen O+

Ik steek hem onder / achter de boven lip, maar de onderste light eraf, was al gescheurt net naast de stuur kolom, dus vond ik niet meer mooi,
maar mocht ik hem te massief vinden kan er altijd de zaag nog in, je kan er af zagen maar nooit erbij zagen, helaas, hahahahaha, ik ga er vanavond een blanke lak laag op zetten en dan maak ik weer een fotootje, gr kevin

Ik ga vandaag weer verder na een heftig weekend,
vanavond volgen de foto's.

Zo juist erachter gekomen dat ik te dik hout gebruikt hebt. :x dus ik moet eerst even gaan schaven, en dan hopen dat ik hem egaal schaaf. :?
ik ga hem rond de 10 mm dik laten hij is nu 18 mm dus das de helft. :D wens me geluk en dat ik mijn 10 vingers mag houden :P

Niet makkelijker om een nieuwe plaat te kopen en over te trekken? de 1/2 eraf schaven lijkt me meer werk (+ hoop stof en nieuw schuurmateriaal) :)

Het dashboard moet maar iets van 10 (12 zou ook goed kunnen) mm dik zijn anders sluit het niet netjes aan op de boven- en onderrand (komt te ver naar voren).

Ik heb de helft al gedaan morgen even verder, en het gaat best makelijk eigenlijk.
laat morgen de foto wel zien als ik klaar ben.

Ik moest van mijn oom langs komen, hij heeft een vandikte bank en is gelijk op 10 mm 100% glad, maar met het geweldige weer van vandaag kan ik weinig doen. misschien vanavond nog iets als het droog word.

Ik heb mijn eerste stukken,
kwam van de snelweg, vielen de lampen uit, begon binnen en buiten te roken, snel aan de kant bij mij voor de deur, 500 meter verder, en op het eerste gezicht in het donker en met de zaklamp van oom agent, V-snaar kapot en geen koelvloeistof meer, die lag op straat, hopenlijk valt alles mee, zal morgen eens met de garage gaan bellen. Hopenlijk word het geen duur grapje. Maar ik vrees het ergste.

gr kevin

Als hij maar niet helemaal vast/warm is gelopen,

Als je alleen vloeistof ben verloren en blok niet te heet is geworden dan zal een andere vsnaar voldoende zijn.

Oei dat is minder, hopen dat het alleen een nieuwe V-snaar en nieuwe koelvloeistof is!

Daar zullen we zometeen achterkomen, alleen denk ik dat mijn dynamo ook niet meer goed is, want onderweg moest ik tanken en toen had ik zelfs starthulp van oom agent nodig, en onderweg ging mijn verlichting steeds zwakker branden, en op het einde viel alle verlichting uit. maar ja, ik hou jullie op de hoogte,

gr kevin

Mmmm...

-> kapotte dynamo
-> Accu wordt niet meer bijgeladen en raakt leeg door ontsteking & lampen
-> vastgeslagen lager in de dynamo???
-> V-snaar kan niet meer draaien en knapt..
-> Waterpomp draait niet meer rond waardoor koelvloeistof niet meer wordt afgekoeld -> Teveel druk (kokend water) en dat kan de lekkage verklaren.

Misschien zoiets?

Daar zat ik idd aan te denken, :) maar dat zal ik zo kunnen vertellen ga namelijk nu de mini eens goed bekijken. :x bedankt voor de tip. :)\\_

V-snaar is vervangen moet ik alleen een dopje hebben dat mijn koelwater tegen houd net voor de waterpomp, efe iets volgelen uit de schuur, misschien dat hij daarna gelijk start. hoop hoop hoop, bid bid bid, en misschien heeft het resultaat. :9 :P

Succes! :)

Ik heb een nieuwe waterpomp en een nieuwe dynamo gehaald nu even verder sleutelen tot het donker word.

Waren ze kapot? of ga je voor safe?

1 van de twee heeft er voor gezorgt dat de v-snaar geklapt is, en mijn rode lampje op het dashboard was ook actief, dus eigenlijk voor 100% safe.
anders zit ik elke maand te sleutelen, verplicht, en ik houd niet van verplicht, :+) :+) , maar alles licht er al af, kan ik gelijk mijn radiator in het zilver spuiten, lijkt me wel gaaf, gr kevin

Dan wordt je mini ook weer iets meer 'eigen' ;)

Idd elk nadeel heeft zijn voordeel, hahaha, zo lijkt het minder erg, morgen alleen even hopen dat zijn koppaking er niet uitligt, want dan heb ik nog even werk.

Komt allemaal goed....(dankzij mijn Haynes :P)

Hahaha idd, d:)b :)\\_ alleen moet de aanvoer van nieuwe onderdelen ook doorgaan hahahaha. :D

Hij is weer in orde, morgen gelijk weer aan de slag in Oudenbosch. Hahahaha geweldig. 8) 8) 8)

Zondag op maandag nacht is mijn bijrijdersruit ingetikt en is mijn radio gejat, gelukkig geen beschadigingen aan mijn dashboard, maar jah wel een nieuwe zijruit laten zetten moet ik dinsdag laten doen bij [Bedrijfsnaam] moest van de verzekering, zolang maar met een plexiglas geval rond rijden, niet veel geluk met mijn autootje, maar wel een nieuwe zij ruit, ben ik gelijk van de krassen af, hahaha, zo zie je maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, nu alleen nog hopen dat de verzekering alles uitbeteld, anders heeft dit me geld gekost.

das balen zeg :|

hopen dat je nog wat terugkrijgt..
maar waarom moet je van de verzekering bij [Bedrijfsnaam] duur een ruitje laten gaan zetten als je niet weet of je het terugkrijgt, zou lekker 2ehandsje zelf erin zetten ;)

hee kevin das mooi balen ik heb mischien nog wel een ruitje staan hoor

als ik het goed heb gezien de laatste keer heb jij helder glas ik zal even zoeken en als je van de week tijd hebt komt het maar halen of we zetten het er gelijk in

gr minizot

[Bedrijfsnaam] zet hem er morgen in, toch bedankt voor het aanbod, verzekerings kwestie. moet deze week ook nog de aangifte en rekeningen opsturen. dus dat komt wel goed denk ik.

gr kevin

het kost me maximaal 70 euro eigen risico, en dan kijken hoeveel ik terug krijg van mijn radio en van mijn sporttas. en de cd's niet te vergeten.

Vandaag lekker in mijn mini aan het rijden springt ineens heel mijn voorruit, :? bleef gelukkig in het rubber zitten, :) maar het leek alsof er 3 centimeter ijs op zat met rondjes van 2 centimeter doorsnee waar ik door heen kon kijken. :x , na 3 kilometer het tankstation op en de ruit onder de bijrijderstoel gelegd, een mooi hoopje glas van 5 centimeter, :+). Ik heb er echt geen geluk met mijn mini, maar er zit alweeer een ruit in, een groene met kleine zonneband, dus binnen de 5 uur geregeld, netjes toch? Met dank aan de garage uit [Plaatsnaam]. Bedankt hiervoor :)\\_ kan hem om 08h00 ophalen dit omdat ik om 21h00 zelf niet meer kon :+)"

Hallo
Je hebt toch een pech met je mini als ik het zo lees :P en suc6 met je vriendin over tehalen O:)

Groetjes

Haha er is al versterking geregeld om haar ook helemaal gek te krijgen voor de IMM dus dat komt wel goed hoor.

Fijn is dat.. een geharde voorruit.. ;) 1 steentje erop en je ziet niets meer, of je zit compleet bedolven onder de glasscherven..

Je nieuwe ruit zal een gelaagde ruit zijn, daar heb je geen last van, hooguit een ster en/of een scheur, maar hij blijft op z'n plek en hij blijft doorzichtig, dat laatste is altijd wel fijn met een voorruit.. ;)

met dat bovenste heb ik ervaring.. vorig jaar op de terugweg van het imm op de rondweg van london..

550 km zonder raam verder gereden

Jaapio

Hij zit er in en is helemaal schoon geen dooie beesies, 8) O:) ,
scheelt weer een poetsbeurt, nu zit er zelfs een mooie zonneband op van 5 cm breed.
ziet er leuk uit. 8)

Foto :D

En een filmpje haha :D

Dat was idd eenleuke opname , en ik maar denken dat je ruzie had met je foto toestel. hahaha, volgende keer toch zelf wat meer foto's maken.
gr kevin

Ik zal eens een complete update geven,
na veel tegenslag gaat het mementeel al weer een tijdje goed,
en na een paar leuke ontmoetingen met clubleden Risky en de om hulp verlegen zittende Bacardi Bart. Was het weer tijd voor de clubdag, daar heb ik een "nieuwe" bumper en een Toeter gescoord en nu is Ruby een Trein, hahaha, (kijk maar in het filpje van youtube).
Ook is heel zijn ontsteking nagekeken, Met dank aan Mausje, Nogmaals heel erg bedankt hiervoor ze loopt weer als een trein :+).
Ook zitten de velgen er inmiddels onder, en ze rijd er heerlijk mee, beetje wennen maar heerlijk weggedrag. Ligt ook een beetje aan mijn rechter voetje natuurlijk.
Hier een filmpje met geluid van mijn toeter en hoor haar eens lekker stationair spinnen (nog wel met een beetje choke)
http://www.youtube.com/watch?v=jQi4bed2-Bk.
En leuk weg gewerkt vind ik ook zelf.

By kevin1203 at 2010-07-29
en hieronder de foto van mijn nieuwe velgen, Naar de Straler en powdercoater geweest en daarna nieuwe banden erop laten leggen.

By kevin1203 at 2010-07-29
Wat zijn ze mooi, echt een mooie meid met vel geluid als je op haar knopje drukt :9.

Ziet er leuk uit, nu is ze nog meer aanwezig dan eerst haha :P

hahaha idd, nu kijkt iedereen hoor, en ik ook wwar kwam toch die toeter vandaan?
echt gaaf en klinkt echt geweldig.