Mijn Mini uit 1983 1275, uit Roosendaal.

RE: Mijn Mini uit 1983 1275, uit Roosendaal.

nice nette wieltjes

toch mooi hoor die 10 inch

dankje, vindt ze zelf ook heel erg mooi staan onder Ruby. en ze is ook wel blij daarmee denk ik. hahaha :P

En ik heb vandaag een mailtje gehad dat mijn nieuwe kentekenplaat klaar is, amerikaans model, en dan de nummers 1203 erop. komt om mijn hoede plank of met een zuignapje tegen de achterruit, kan iedereen hem beter herkenen, zal ik een foto maken of wachten totdat ik eindelijk gespot ben. dan kan de spotter een foto er op zetten. Laat maar weten. :9

ha als ik hem zie zal ik zeker een fototje schieten

haha ok, nu afwachten hoelang dat gaat duren. ben veel aan het werk dus de kast is klein dat ik gespot word. Maar hoe kan ik de kentkenplaat het beste aan de binnen zijde bevestigen? zonder beschadigingen. Idee is welkom.

ik zou hem een klein beetje proberen te bollen dat hij mooi met je ruit mee loopt en dan op vier hoeken een zuignapje

en hoe ga ik die zuignappen op de plaat vastmaken? dacht zelf aan een steuntje erachter zetten zodat hij een beetje klemt.

dat kan natuurlijk ook een steuntje op de hoeden plank monteren en daar het bordje aan .

en zuignapjes die ook aan die bordjes zitten met die teksten bij de benzinepomp
met een dubele nek als je dan een gaatje boord in de hoeken kan je dat dubele nekje door dat gaatje klemmen

maar hoe kom daar weer aan moet he ze al kopen , is ook zo wa hee

Zo hee, jij hebt een pech bij elkaar. Wel mooi om te zien hoe positief je er onder blijft. Het valt allemaal ook wel weer mee, want in het centrum van London nemen "ze" regelmatig gewoon de hele auto mee, niet alleen je radio.

Ik heb van die zuignapjes met een haakje gekocht. Een kleinere uitvoering van waar je een theedoek aan op hangt. Die kun je vinden bij hobby winkels of winkels met materiaal voor de detailhandel. in Tilburg heb je er eentje (mag ik ongetwijfeld niet benoemen, gezeur ook elke keer. Begint met de V, eindigt met ersteden- of mag dat ook niet...). Wellicht hebben ze die ook bij hobbywinkel van (klinkt als) "Bipo's".

inderdaad je moet toch positief blijven? er is al genoeg negatieviteit in de wereld, en als ik in Ruby rij dan vergeet ik eigenlijk alles al weer ik vind het heerlijk, ook het sleutelen vindt ik geweldig en als ze er steeds beter van wordt is dat toch geweldig? Je moet iets, hahaha,
maar over de zuignappen ik ga opzoek naar dubbele zuignappen (iedere kant 1) en anders inderdaad 8 zuignappen en dan aan elkaar plakken dat ik 4 dubbele krijg. zodat ik niets hoe the boren en dergelijke en dat hij ook niet begint te klapperen als ik aan het rijden ben. Maar zodra ik gespot ben, volgen alle foto's oh ja hij heeft me 15 euro gekost. dus dat was ook geen dure aankoop, valt ook eens mee zullen we maar zeggen.

Heb vanavond nog nieuwe wielbouten, centercaps en ruitensproeier nippels gekocht, allemaal chroom, ga ik er gelijk opzetten als ik tijd heb. Ook heb ik een nieuw motorkap abdge gekocht, een chrome wing, met in het rood cooper, schijnt gemaakt te zijn door John Cooper zelf. Echt vet.
nu nog even wachten op mijn poets machine en uitlaatdempers, (orginele), dan alleen nog even de tussen pijp halen, rvs en dan samen met mijn spagetti spruitstuk er onder schroeven. Dan krijgt Ruby weer een upgrade, zal ze leuk vinden, en mijn oren denk ik ook, word ze volgens mijn wel een beetje stiller.

Zal ook foto's plaatsen als ik alles binnen heb, dan ligt de keuken tafel oof weer vol. Zal er deze keer een kleedje op leggen tegen de beschadigingen,

maar heb alleen even ruzie met imagedshack. dus dat gaat nog even duren, zal wel weer iets fout doen :P maar komt vanzelf weer goed gewoon nog even proberen.

Als je hulp nodig hebt geef je maar een gil :P
Ik ben dus weer terug van vakantie, ik kom nog wel ff de vliegwieltrekker op halen deze week want die heb ik nog nodig voor blokwissel :D

haha in orde, heb hem nog niet gebruikt had geen krukas keering gekocjht dus koppelings platen heb ik nog niet gewisselt. Maar ik hoor het wel wanneer je langs komt. Ga je deze week je blok wisselen? heb nog wel een paar avond uurtjes over, dus je zegt maar wanneer en ik kom langs.

Heb nog leuke dingetjes gekocht, setje mooie wielmoeren, chrome ruitensproeiers,
en een heel mooie motorkap badge, een chrome wing met een rood val in het midden en daarin staat alleen met fijne letters Cooper. echt een gaaf ding. en wielnaaf kappen, mooie chrome die 4 centimeter naar buiten komen (blijven net binnen de velg rand) en van metaal. Zal van de week een mooie foto maken.

het is inmiddels een tijdjegeleden dat ik iets geschreen heb maar alleen even een korte melding, ik heb mezelf gespot op een foto van een ander.
http://weblog.thomasvanderwillik.com/al ... 4565-b.jpg
je moet goed kijken maar ik zie dakdragers!!! toch makelijk zie je wel hahaha.

Haha ja dat is een leuke foto, de mijne staat daar ongeveer in het midden :P
Ik heb die foto een tijdje als bureaubladachtergrond (wat een woord) gehad op m'n laptop :D

Vandaag even een lek gedicht, nu nog maar 1 lek :x :? :o :(
en een "nieuwe" hoofd koppelingscylinder geplaatst, en ontlucht uiteraard :+)
Volgende week met behulp van maus de remmen ontluchten :)\\_ d:)b \\:)/
Daarna is Ruby weer in goede conditie om mee te rijden.
Vandaag ook piepende banden getrokken op asvalt, eerste keer sinds de nieuwe bandjes, denk toch dat de hoofd koppelingscylinder aan vervanging toe was. O:)

@kevin een lek in je remsysteem? :P

Heb je trouwens woensdagmiddag iets te doen? Ik ga dan waarschijnlijk een nieuwe uitlaat onder de mijne hangen

Risky schreef:
@kevin

Heb je trouwens woensdagmiddag iets te doen? Ik ga dan waarschijnlijk een nieuwe uitlaat onder de mijne hangen

Met of zonder Kevin`s oprijbokken? :+) O:)

Ligt aan de garage :P moet eerst nog een nieuwe uitlaat vinden! Heb al gebeld naar hier en daar maar niemand heeft iets liggen op 1 na, daar hoor ik morgen meer van

hahh ik denk niet dat ik vandaag (vanmiddag) iets te doen heb, sms me maar als je iets gaat doen. dan kom ik waarschijnijk ook ven kijken helpen.

Kijk das mooi ik sms vanmiddag wel even dan :D

Maandag even de remmerij ontluchten met behulp van Mausje, en dan ook even kijken hoe de staat is van alle 4 de kanten. Hoop hoop hoop, want denk dat ik wel het 1 en ander mag gaan vervangen......

Kevin1203 schreef:
..... want denk dat ik wel het 1 en ander mag gaan vervangen......

Dat zien we morgen wel weer ;)

Ik neem wel een camera mee zodat je foto's kan maken en hier kan wegzetten haha :P

we zijn net terug, maar wel de foto's zetten,

en ja hoor toch links voor de remcylinder kapot.
Maar die gaan we nu gelijk bestellen. 4 stuks voor de voorkant. gelijk goed en gelijke rem kracht.

Kevin1203 om 0.03uur schreef:
we zijn net terug

Stelletje plakkerds :P

hahaha schop ons er dan uit :9 O:) 8)

Haha maar het was wel gezellig :P owja ik heb maar 1 foto gemaakt O:) misschien kan maus zijn foto's erop zetten die hij heeft gemaakt? :P

vandaag toch maar een nieuwe accu achterin gelegt en aangesloten, 70 Ah lijkt me wel genoeg, en past zonder problemen, hij is alleen een stukje hoger, misschien 3 centimeter dus mijn garage past nog steedas achterin hahaha, ook mijn rechter raam in de deur gehangen, na veel vijven en zessen aceton, terpetine Fohn en WD-40, en een nylon draadje de voorste raam geleider los gekregen, die beunen van een carglass hadden hde raam geleider 5 centimeter te ver naar binnen (middenpunt) geplaatst, dus dat is nu verholpen en ovwer een paar weken zal ik hem eens uittesten of hij het doet ik laat het lekker een paar weken onaangetast drogen. maar hij gaat al wel recht omhoog inplaats van bij de A-stijl 2 centimeter minder.
Nu zijn dan toch echt de remmen aan de beurt. :+)

vanmiddag volgoede moed naar mijn vriendin gereden, Raamsdonkveer, en precies 200 meter voor de afslag bij de Watertoren, ging het lampje van de dynamo uit,(bij mij brand hij altijd, als het goed zit, wanneer fout dan valt het lampje uit.)
ik reed in de file dus kon geen kant op, en toen zag ik 200 meter voorbij de afslag, dus al seinend met mijn lichten (6 keer grootlicht) voorbij gereden en de afrit genomen. en gelijk de parkeerplaats opgereden achter de watertoren, ik de motorkap open, kon mijn V-snaar zo tussen de poulies vandaan halen. was kapot. en toen de ANWB gebeld, deze vroeg waar ik stond, ik zei op de afrit raamsdonksveer, en de telefonist zei ok, je staat op de snelweg dus ik maak er een prio melding van, ik rustig wachten en welgeteld 12 minuten later kwam het gele busje al voor me staan. dus dat was snel geregeld binnen 1 uur na stilstand was ik al weer opweg.
Dus ik heb eindelijk iets positiefs te melden over de ANWB......
Ik weet dit was echt een goede vent met gevoel voor humor en een gezellige babbel,
en er zijn ook minder gezellige mensen werkzaam bij de ANWB.
maar perfect gemaakt, en weer verder op weg. Maar mijn restant van de koppakking is gewoon blijven zitten en er was geen extra vocht te bekennen onder de motorkap,
dus een beetje geluk gehad.

Dan heb je mazzel gehad kerel.

fijn he? zo`n ANWB lidmaatschap? :P

hahaha ja is idd wel fijn, ben ook blij dat het me nu alleen een v-snaar kost en niet de niet lid zijn boete, hahaha, door schade en schande word men wijs,
dan moet ik toch wel eens een keertje slim gaan worden of niet? :+)

Ik dacht dat je je V-snaar pas had vervangen?

Klopt....maar ook een nieuwe V-snaar kan knappen....

Stond hij wel op de goede spanning?

alles stond goed naar mijn mening, maar toch kapot, was op 5 cm weg gefreten, echt raar, maar zag er wel beter uit dan de vorige geklapte alleen rijd Ruby niet zolekker, (al voor de v-snaar) als ik gas gaf dan houd ze in en dan met een schok gaat ze verder en de topsnelheid is echt maar 130 en dat met veel pijn en moeite, zolang ze de winter maar doorkomt.
Woensdag middag waarschijnlijk de remcylinders vervangen. Dus Risky als je tijd en zin hebt om kou te lijden, hahaha.

Compressie gemeten? Mengsel en timing gecheckt?

Dat 'ie niet soepel loopt en maar 130 haalt is een teken dat er iets niet klopt!

hahaha zover was ik ook al, compressie kan ik zelf niet meten heb geen compressie meter, maar ik weet dat mijn koppakking eruit ligt, mengsel en timing zijn but, mar ik ga dinsdag alles even controler en alles even afstellen en dan hopelijk is alles weer goed tot het voorjaar. dan gaat heel het blok eruit.

Zou er wel mee oppassen.. mijne lag er ook uit en liep daarna op 3 cilinders. Toen ik 'm startte, daarvoor helemaal niks gemerkt. Daar kun je niet mee verder rijden.

Succes :)

met deze heb ik al 2 toerritten gereden, ons festijn in zeeland en de nacht van best en toen in de nacht contineu 150 terug gekomen, dus hij ligt er goed uit zullen we maar zeggen, maar dinsdag weet ik meer te vertellen dan ga ik hem helemaal na lopen. :P

Dus eerst de koppakking vervangen. Dan pas goed afstellen.

Of toch maar de 998cc erin lepelen... :P

ja ik weet maar heb nog steeds geen moment sleutel en kerst komt eraan en dan mag ik nooit iets kopen van gereedschap ivm de cadeau-tjes. :P.
maar die koppakking vervang ik ook in het voorjaar, en ik heb daarstraks een slinger aan de mengselschroef gegeven en aan de onsteking en hij loopt al een stuk beter nog maar een kleine dip als je vol gas geeft in zijn derde en of vierde versnelling, dus morgen nog even verder prullen en dan staat hij weer goed denk ik.
[size=50:trsplgof]hoop ik[/size:trsplgof] :P :P

Succes met afstellen en ik kom woensdag wel kou leiden hoor haha :P

Laat iemand maar ff foto`s maken van jullie 2 koukleumende Mini reparateurs :P

hahaha Maus waarom kom jij die foto niet maken :9.
zal vragen of ze af en toe een foto komen schieten.

Kevin1203 schreef:
hahaha Maus waarom kom jij die foto niet maken :9.
zal vragen of ze af en toe een foto komen schieten.

Dan ben ik aan het werk ;)

Mausje75 schreef:
Laat iemand maar ff foto`s maken van jullie 2 koukleumende Mini reparateurs :P

Lekker in de sneeuw ^^ :+)

@kevin hoelaat mag ik kou komen lijden? :P

@Maus, Zal aan je denken, hahaha.

@Risky, Maakt me eigenlijk niet uit, zal vanaf 09h00 aanspreekbaar zijn haha.
Kijk maar zal zorgen voor Thee en /of warme chocolade, als ik er aan denk. :P
Koekje erbij? welke soort wil je hebben? :+)

Bastogne is lekker haha :D

Bastogne[size=85:t4vuzaye]eeeeeee[/size:t4vuzaye][size=50:t4vuzaye]eeee[/size:t4vuzaye] :9~

Café Noir is ook erug lekkerrrr