Mijn Mini uit 1983 1275, uit Roosendaal.

RE: Mijn Mini uit 1983 1275, uit Roosendaal.

Geen koek op maar de Koppakking is vervangen met de hulp van Risky :)\\_ d:)b \\:)/ en zijn Haynes en Mini Renovation Manual, was fijn dat je mee aan het kou kleumen was.
Ruby loopt gelijk beter, haar afstelling was niet helemaal verkeerd, maar moet nu wel olie verversen, deze is vermengt met koel water nu. Hij loopt een stuk rustiger, de pakking tussen cylinder 2 en 3 lag eruit, dus hij pompte de compressie in elkaar over, daardoor was ook de onsteking in deze cylinders slecht, deze cylinders waren zwarter dan de andere twee, deze stonden zelfs iets te arm, (nu nog steeds, maar als het goed is alle vier, maar ik ga morgen middag verder in een dik pak verse sneeuw :9~ d:)b.
Misschien komt Risky morgen terug voor mee te helpen met de remmen, :)\\_
deze zijn onaangetast, maar deze cylinders zijn ook nat. O:) dus nog 24 uur rustig rijden, mits ontluchten fatsoenlijk lukt. (nog nooit gedaan) |:( .
Maaar samen met Risky durf ik een hele Mini op te bouwen want we zijn een goed team blijkt wel weer. Maus we miste wel je humor en je wijze kijk op alles hoor
Met jou erbij geeft dat wel een veiliger gevoel hoor, jij hebt teminste de meeste ervaring van ons drie.

Morgen verder met de remmen en dan plaats ik ook meteen de foto's.

Kevin1203 schreef:
Maus we miste wel je humor en je wijze kijk op alles hoor
Met jou erbij geeft dat wel een veiliger gevoel hoor, jij hebt teminste de meeste ervaring van ons drie.

Dank je, ik voel me gevleid..goed dat alles gelukt is. Maar met koppakking vervanging heb ik tot nu, toe nul komma nul ervaring. Als ik ooit zover moet komen, moet ik jullie als ervarings deskundigen roepen... ;)

hahahaha het heeft me zelfs een hamer gekost dus Deskundig?? :+)
Maar je heb t ook een soort humor die wij niet hebben maar wel grandioos vinden,
het niveau bleef ook zowaar hoog vandaag...............

Kevin1203 schreef:
het niveau bleef ook zowaar hoog vandaag...............

Dan wordt het tijd om in te grijpen... :P

Kevin1203 schreef:
hahahaha het heeft me zelfs een hamer gekost dus Deskundig?? :+)

Ach niet alles kan volgens het boekje haha :P

Kevin1203":3oxt9qgu]Maaar samen met Risky durf ik een hele Mini op te bouwen want we zijn een goed team blijkt wel weer.[/quote:3oxt9qgu]

Danku danku ik voel me vereerd :)\\_ Was wel een leuke ervaring om te doen, en natuurlijk graag gedaan ;) , alleen als ik het nog een keer ga doen doe ik eerst alle koelvloeistof eruit halen, om de gebeurtenis van vandaag te voorkomen :x :+)

Maus we hebben je inderdaad gemist, tis altijd wel gezellig met jou :)

Idd tijd om in te grijpen, hahaha,
Ach een beetje koelvloeistof brand de ogen schoon, je kan wel gelijk blinden geleider worden als je de vliegtuigen zat bent, hahaha. :9.
Even uitspoelen en het was weer over kon gelukkig ook mijn ogen optijd sluiten.
dus kreeg niets in mijn ogen, gelukkig. Het is je ruimschoots vergeven hoor d:)b

Gelukkig O:) ik zal je straks nog even smsen over vanmiddag

hee kevin doe je al dat klussen buiten zo ja kom ik vanmiddag misschien wel even langs

@minizot mijn naam is geen kevin maar we doen wel alles buiten haha :P

en 2 December hebben Risky en ik de remmen gedaan, na veel vijven en zessen eindelijk alles voor elkaar gekregen, was zelf om 22h20 klaar, dus toen was ik moe en had ik het koud, :+) Minizot kwam ook nog even kijken en had binnen 1 minuut ook vieze handen hahaha, was wederom een gezellige middag. en Ruby doet weer heel hard remmen en zelfs 4 blokerende banden, maar met de afgelopen dagen was dat schijnbaar niet zo moeilijk, hahaha, helaas regent het nu weer, en is de sneeuw bijna weg. Maar ben wel blij dat Ruby weer technisch in orde is.
Rijd toch een stuk prettiger nu ik fatsoenlijk kan optrekken en snel weer kan stoppen, (af en toe stop ik ook wel eens).

Na de pakking te repareren van de carb, en de kleppen te hebben gesteld.
vliegt ze als de beste. heb weer een zuiver lopend motortje. met 100% vermogen.
ben weer helemaal gelukkig met mijn Ruby. d:)b

kijk dan is ze weer helemaal tip top inorde dan

En wat d`r topsnelheid nu? Al sneller?

nee die is nog maar 130 km/p
dus daar moet nog meer uit te halen zijn, maar ze rijd nu echt goed dus denk dat ik het zo laat. Ben namelijk wel iets rustiger rijgedrag gaan vertonen, O:)
ik word oud denk ik :P

@kevin is dat beroerd stationair lopen nu ook verholpen?

Moet binnenkort ook klepjes eens nakijken :P

Als 'ie maar 130 km/h haalt op de snelweg dan zal je ontsteking of mengsel niet helemaal goed staan? Want 130 km/h voor een 1300 is niet erg veel.. heb het ook met m'n 1000je, top is momenteel 150 km/h (teller) maar is meer uit te halen.

Wat is het verbruik nu?

Klepjes, ontsteking, tapkraan :P , luchtpijp en puntjes..maar die heb je niet.. ;)

Mausje75 schreef:
Klepjes, ontsteking, tapkraan :P , luchtpijp en puntjes..maar die heb je niet.. ;)

Hahaha Luchtpijp??? Puntjes wa sein da??? Tapkraan??? was da???
Klepjes heb ik al netjes gezet, (denk zelfs perfect) maar dat kan altijd beter denk ik. En de ontsteking staat wel redelijk maar nog niet perfect. dat weet ik.
Maar zoals eerder vermeld ze maakt nu een heerlijk spinnend geluidje en dat vind ik heerlijk ontspanned rijden. Bokken doet ze ook niet meer, en er is bijna geen dip meer te bespeuren als ik vol in haar derde versnelling volgas wil dortrekken, dus dat is ook heerlijk confortabel.

dennisvdh":2931ik29]Als 'ie maar 130 km/h haalt op de snelweg dan zal je ontsteking of mengsel niet helemaal goed staan? Want 130 km/h voor een 1300 is niet erg veel.. heb het ook met m'n 1000je, top is momenteel 150 km/h (teller) maar is meer uit te halen.

Wat is het verbruik nu?[/quote:2931ik29]
Verbruik weet ik nog niet, maar rijd nu elke dag met choke ( eerste paar km, maar dan ban ik ook al bijna op mijn werk en heb nog geen kans gezien om even een langer stukje te rijden helaas, en de Tops snelheid is idd niet hoog en mag echt wel weer naar de 160 (sataliet), maar ze rijd momenteel heerlijk en spint heerlijk dus ik wacht er voorlopig mee, wil eerst lekker genieten van dit geluidje.

Risky":2931ik29]@kevin is dat beroerd stationair lopen nu ook verholpen?

Moet binnenkort ook klepjes eens nakijken :P[/quote:2931ik29]
Klepjes zijn al nagekeken, maar het stationair lopen is gelukkig voorbij, pakking van de carb los gemaakt en toen heb ik er een beetje bitumen tussen gedaan :+), (werkt ideaal totdat ik een nieuwe pakking heb, maar dat komt allemaal in het voorjaar met de versnellingsbak wissel.

Klepjes stonden (op die van de tweede cylinder van rechts) allemaal perfect, (tweede cylinder stond te strak |:( ) en het helpt ook wel eens om dikkere olie in de carburateur te gooien. Dot 3 en 4 olie is toch te dun :x . Met 20W 50 olie liep hij perfect alleen met gas loslaten met de koppeling ingedrukt valt hij direct uit, dus gooi ik er zo even 10W 40 in, is een stuk dunnere olie, maar lopen en rijden doet ze al perfect haal op mijn sloffen 140, en dan heb ik nog gas over, kan mijn pedaaltje nog verder intrappen. Dus dat gaat helemaal goed komen. Ook nog even een mooi eindstukje voor mijn uitlaat gehaald, gaat er ook zometeen nog op. Dus dat is zometeen weer helemaal goed. :D

Kevin1203 schreef:
en het helpt ook wel eens om dikkere olie in de carburateur te gooien. Dot 3 en 4 olie is toch te dun

Dot 3 / 4 ???? :o Waar haalde je die wijsheid vandaan? Die moet je daar niet in gooien..da`s rotzooi. |:(

dat is remvloeistof, reken maar dat je dat NIET in je carb wil hebben, vanuit de carb gaat het spul ook in je mengsel zitten...

15w40 in de dashpot is perfect...

dat merk ik indderdaad, maar als je orgineel rond rijd dan is dunnere olie wel goed. Maar ik ben blij dat ik idd weer lekker kan rond tuffen, rijd echt perfect.
geen dip meer en zo. dus Ruby rijd weer perfect. d:)b 8)

Kevin1203 schreef:
dus Ruby rijd weer perfect. d:)b 8)

nu de mijne nog

haha

kan er niet mee rijden en we wilde eigenlijk de winterrit doen !!!

Wat zijn de problemen met jou mini dan? misschien kan ik helpen.

de mini van miniboy moet goed afgesteld worden...

bougies zijn gitzwart, ook als de carb minder rijk gezet wordt slaat de mini direct af. ontstekingsmoment is heel lastig te verzetten, hij geeft meteen backfire of weer afslaan...

in principe is de setup prima in orde, het blok heeft ook goed gelopen in het verleden. de laatste keer dat ik eraan afgesteld heb is liep hij netjes, ook qua stationair toerental, hij pakt meteen goed op bij gasgeven. helaas kon ik niet proefrijden toen. dennis heeft afgelopen week voor het eerst ermee gereden en hij houd steeds in, oftwel er is niet mee te rijden...

Oei dat is minder, maar gelukkig is hij wel lopend te krijgen, en het kan soms echt een heel klein ding zijn. (spreek uit ervaring) Maar mocht ik er naar mogen kijken dan hoor ik het graag Mini-boy.

@Kevin, Kan je vanavond weer lekker goed rijden naar Tilburg ;)

@Mini-Boy, is inderdaad minder, jammer dat hij nog steeds niet goed rijdt..

ja is idd erg jammer
we wilde a.s zaterdag eigenlijk mee rijden met de winterrit mar ik kan er echt niet zo ver mee rijden

we wachten het gewoon even af

grt

Eergisteren kwam bij mij Sinterklaas weer langs.
Kijk maar naar de foto's:

By kevin1203

By kevin1203
Dus ik heb de komende tijd weer wat te doen. ;)

was zijn geld op dan ....omdat hij alles 2e hands heeft gebracht !!!!! :9 :9

crisis hee dennis :P :P hij moet op de kleintjes letten

ja okee

dan vraag je ook maar 2 motorkappen

grt

Ja ik heb het gezien en er zitten mooie dingen bij!

mini-boy schreef:
was zijn geld op dan ....omdat hij alles 2e hands heeft gebracht !!!!! :9 :9

minizot":33pkh0b9]crisis hee dennis :P :P hij moet op de kleintjes letten[/quote:33pkh0b9]

Dat is de "groene" Sinterklaas....milieu bewust, verspilt niks, en hergebruikt alles ;)

mini-boy":33pkh0b9]ja okee

dan vraag je ook maar 2 motorkappen

grt[/quote:33pkh0b9]

De sint zag enkel..en pakte dubbel :+)

Hahaha, ach wat ik hiervoor betaald heb, kan ik volgens mij nog geen schoenendoos vullen met nieuwe onderdelen. :+)

Vandaag met dank aan Risky Ruby weer vlot lopend gekregen, ze spint weer heerlijk, bleek verdelerkap te zijn en veels te late afstelling, dus met een 'nieuwe' kap en een slinger aan de onsteking loopt ze weer als een zonnetje, ook stond ze veels te rijk, echt pik zwart, zoals ik ze nog niet had gezien in een auto. maar ook een slag armer gezet en morgen even verder afstellen, hopelijk in het zonnetje, dan ook mijn radiator nakijken want hij lust graag veel water, in 2 a 3 uur een liter, (stilstaand) dus koppaking is nog in orde, weet ik zeker want zo droog ze nu is, is ze nog nooit geweest, heb zelfs weer een heel ligt roestig vleugje op het blok, en daar ben ik trots op, want dan hebben Risky en ik in de afgelopen sneeuw toch goed vervangen.

Teamwork :P

Maandag samen met Maus even gekeken naar de ophanging, deze is nog helemaal in orde, beetje vet erbij en keurings klaar. :D d:)b
Gisterenavond even de kleppen gesteld met m'n meissie :)\\_ en daarna aan Risky z'n mini ook de kleppen gesteld en daarna met colortune alles afgesteld. Lopen beide weer als en zonnetje, en de kraht van de 1275cc begint toch weer terug tekomen. :)" title="Evil" /> 8)