Kruimelpad
mini ambulance nieuw in aan bouw
RE: mini ambulance nieuw in aan bouw
Ingediend door The Boss op za, 19-02-2011 19:25
heee jeroen
tja helaas was hij twee weken geleden niet aanwezig hoop hem snel te zien
heb leuke verhalen van je gehoordt dus ben zeker benieuwdt
grtzz mark
- Login of registreer om te reageren
Ben benieuwd! Zal em wel een keertje in het echt komen aanschouwen. (En dan het liefst dit keer niet om m'n auto af te voeren)
groetjes,
Maaike
- Login of registreer om te reageren
Hallo ik heb vandaag alle verlichting binnen gekregen zij verlichting led achterlichten ook led de kabine is inmiddels bij de spuiter voor de eerste lagen epoxy als hij daarna in de grond verf staat komt hij nog een keer terug om het frame nog een keer te passen en dan gaat hij weer terug voor zijn finish laag.
Vanavond ga ik de nieuwe tank tekenen en die word iets kleiner als de tank in de huidige ambulance die heeft een inhoud van 127 liter en de nieuwe ongeveer 110 liter en is ook weer van RVS natuurlijk.Ik ben nu overdag bezig om een knigtsbridge van 2000 en een 40 van 1999 te restaureren het gaat gewoon door.
- Login of registreer om te reageren
Hierbij een foto van de huidige ambulance, ik hoop dat jullie weer op de hoogte zijn, als er nieuwe foto's zijn laat ik het weten.
- Login of registreer om te reageren
Ik zie dus dat hij veel breder wordt. Lijkt Me stukken beter voor de wegligging.!
Een heel gaaf project ! Ben benieuwd. Wel caravan spiegels monteren lijkt mij.
Gr. Vin
- Login of registreer om te reageren
ik vind geen gezicht zo groot.. .. maar dat is mijn mening
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Het gaat bij mij om de funtionaliteit de breedte heb ik nodig vanwege de new mini die ik ook wel eens op haal of zo als vandaag hadt ik een boot achter op liggen van 160cm x 430cm dan heb je lenghte en breedte wel nodig.
De looks moeten ook wel goed zijn maar dat komt wel goed.
- Login of registreer om te reageren
Daarom wordt de nieuwe langer en breder zodat hij voor meerdere doeleinde gebruikt kan worden zoals een bootje vervoeren!
- Login of registreer om te reageren
Jeroen,
ziet er veel belovend uit die oprijwagen.
ga je er ook een mee sturende achter(ste)as op maken om de draai cirkel in te korten of blijft deze gewoon star.
en hoe hoog wordt hij van de grond anders kan het toch nog knap lastig worden met al die drempels tegenwoordig
gr en succes Frank en Eleanor
- Login of registreer om te reageren
Dat is wel een grote achterbouw zeg.
Maar rijd het geheel nog wel een beetje? Of is het 'mini'gevoel helemaal verdwenen?
En ik neem aan dat er wel een 1275 blok in ligt als je er zo veel achter op laad.
- Login of registreer om te reageren
Ik heb vandaag de assen binnen gekregen het zijn flinke jongens de remtrommels hebben een diameter van 29cm de velgen en banden heb ik verandert in 185/60-12 dat kwam beter uit dan de 10 inch ik zal morgen even foto's maken.
- Login of registreer om te reageren
Hierbij foto van de cabine staat inmiddels bij de spuiter en twee foto's van de assen.
- Login of registreer om te reageren
Heel veel vragen en bij de keurring in mijn geval constructie tekeningen en berrekeningen bij leveren.
- Login of registreer om te reageren
super project, alleen jammer dat je er zo geen mini-velgjes onder kunt doen
- Login of registreer om te reageren
Deze week niet echt bezig geweest met de ambulance hoop volgende week er weer wat aan te kunnen doen ik heb net de knigtbridge uit de spuiterij gekregen en die moet ook weer worden op gebouwd dat gaat nu eenmaal voor.Hou jullie wel op de hoogte de kabine staat inmiddels in de grond verf maak er wel even een paar foto's van.
- Login of registreer om te reageren
Hier wat foto's van de cabine in de grondverf zoals je ziet moet de neus nog gespoten worden, wegens drukte geen tijd.
- Login of registreer om te reageren
Hierbij weer wat foto's van het uitlijnen van de wielen en het maken van de wielbakken.
- Login of registreer om te reageren
Hier wat foto's waarbij alles nog een keer gekoppeld is nu kan de cabine definitief in de verf gezet worden en het frame kan nu gegalvaniseerd worden.
- Login of registreer om te reageren
dat ding gaat echt groot worden tering
ben benieuwdt naar het eind resultaat
- Login of registreer om te reageren
Ik ga vandaag alles even na kijken of de nodige gaten er in zitten voor het galvaniseren en moet nog wat gaten boren voor de bedrading en ophanging van de tank.
Als dat klaar is gaat hij weer helemaal uit elkaar en breng ik de delen weg en ga ik alles uitzoeken voor het bekleden van de bak die word helemaal bekleed met traanplaat dus lekker zilver geheel.
- Login of registreer om te reageren
zoveel traanplaat is duur!
en mischien kun je er nog geld mee verdienen, om na een circuitdag wat autos af te voeren in stijl
wat is bijvoorbeeld de maximale breedte wat past?
- Login of registreer om te reageren
De bakmaat is 1,80 x 3,95 totaal 6 meter lang.Maandag heeft er
een nieuwe mini opgestaan veerde 1,5 cm in totaal asbelasting is 3150 kg
banden hebben een draag kracht van 900 kg per stuk 6 maal is 5400 kg.
- Login of registreer om te reageren
Traanplaat is inderdaad duur heb al verschillende bedrijven gebeld kom steeds op 90 euro per vierkante meter ex btw.Die uitsteeksels (HORENS) daar komen mijn mega grote spiegels aan te hangen anders zie ik niks als er een new mini opstaat die is namelijk ongeveer 1,70 cm breed en spiegels zitten op 1,85 buiten kant gemeten.
- Login of registreer om te reageren
Benrath schreef:
daar komen mijn mega grote spiegels aan te hangen
Hoeven die voor de keuring niet mee te klappen? Of hoeft dat pas als die er buiten steekt?
- Login of registreer om te reageren
Voor de keur moeten de spiegels zelf klapbaar zijn en als ik je met deze steunen raak tijdens een ritje gaat het zeker fout want de 4 achterwielen zitten buitenkant gemeten op 1,75 meter dus dan denderen die wel over je heen.
De motor is inderdaad een aangepaste 1300 loopt op zijn top 130 km/per uur met oude mini achter op , met nieuwe weet ik nog niet maar laatst reed ik met 2271 kg dakpannen achterop en reed gewoon 100.
- Login of registreer om te reageren
tijd voor een VTEC conversie zou ik zeggen. HEt mini is er toch al wel af
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
RE: mini ambulance nieuw in aan bouw
Ingediend door Benrath op za, 19-02-2011 10:50
Hallo hier jeroen benrath ik laat jullie even weten dat ik een nieuwe autoambulance ga bouwen op de bassis van onze mini clubman/pick up.
De nieuwe wordt een beetje langer en een stukje breder 600 cm x 180 cm als ik wat foto's kan plaatsen zal ik het even doen.De assen worden op dit ogenblik gemaakt bij knott in duitsland met een aslast van 1350 kg per stuk banden maat 195/50
R10 belast baar 750 kg per stuk het word weer een zeswieler zo als huidige auto alleen even groter.Ik hou jullie wel op de hoogte.
groet jeroen