Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Na al een aantal jaren bezig te zijn geweest met mijn Mini 1000E uit 1981 lijkt het mij wel leuk om een topic te starten over dit meerjarenproject :)

Ik ben begonnen op mijn 15e met de koop van een Mini nadat een klasgenoot bij mij op school begonnen was met het restaureren van een Kever.
Dit leek me ook wel gaaf, maar een Kever is niet helemaal mijn ding.

Het moest dus toch maar een Mini worden, maar dan wel een die opgeknapt moest worden.

Na een tijdje zoeken heb ik deze Mini gekocht:


Dit bleek een echt wrak te zijn. Na een dikke 20 jaar van te weinig onderhoud, beunhazerij en buiten staan krijgt een Mini nogal last van roestvorming en in dit geval was dat nogal extreem:


Het was echt een ‘ teabag’ zoals de Engelsen dat zeggen. :+)
Geïnspireerd door Mark Evans met A Car is Reborn heb ik toen besloten dat de carrosserie maar gestraald moest worden om echt van alle roest af te zijn.

Een straler was snel gevonden en we brachten de mini na demontage en tektielkrabben vol goede moed weg.

Het viel na de straalbeurt nogal mee wat er verder aan roest aan het licht kwam, maar helaas was de straler tegen mijn advies in, het dak en achterschermen wel gaan stralen |:(



Dit betekende dus dat bovenop de berg aan te vervangen plaatwerk het dak en de achterschermen er ook nog eens bij kwamen! :'(
Het was mij toen al duidelijk dat het dak niet meer te redden viel, aangezien mijn plan toen al was om het dak zwart te laten spuiten.
Dus hebben we het dak er maar afgeslepen en een vervangende dakplaat gezocht.

We kregen de tip om de dakplaat vast te kitten met speciale carrosseriekit, dus heb ik mijn pa maar ff aan het werk gezet.

Op de achtergrond zie het dak hangen aan een paar touwen om de randen bij te kunnen werken:


Duur spul van Teroson, maar echt super!
Het dakgootje weer omgebogen en het nieuwe dak zit als een huis.

We hebben de rest van de carrosserie ook goed aangepakt:






Wel super dat mijn vader een lasapparaat met gasfles wou sponseren, want anders was dit hele project niet van de grond gekomen.
Ook het leren lassen was best een opgave, maar uiteindelijk ben ik er, na wat 'privelessen' van een maat van mij best wel redelijk in geworden. (for the record: mn pa kan nu nog niet lassen.. :P )

Vervolgens wou ik een wens realiseren die ik al aan het begin van dit project had: een stalen flipfront! Na wat overleg met een paar mensen ben ik aan het adres van een plaatwerker gekomen die me heeft geholpen bij het in elkaar lassen van het flipfront.
Het eindresultaat mag er wezen vind ik zelf:



Vervolgens heeft een goede vriend van mij de mini in drie lagen gespoten:

1e laag: Epoxy Primer (Ferpox)



2e laag: 2K vulprimer in het geel (spuitplamuur)



3e laag: 2K vulprimer in het paars (vanwege steenslag)



Na veel schuur- en plamuurwerk aan de achterschermen, parafaan, flipfront en dak mag het resultaat er wel zijn.
Blinkend als een spiegel terwijl het nog maar in de vulprimer stond:


Uiteraard heb ik de motorruimte goed meegenomen bij het strakmaken.
Ik vind dat dit een Mini echt mooi afmaakt als je dit mee laat spuiten bij een volledige restauratie:



En ook het flipfront helemaal mooi geschuurd met waterproof 1000.
Het bleek later dat ze bij het spuitbedrijf al jaren niet meer met waterproof schuren vanwege de poreusheid van Epoxy Primers en andere voorbewerklagen.
Ach, het moest maar zo :P


De bodem is behandeld met de volgende lagen:
1 Epoxy primer van de spuiter
2. twee lagen RX10 bodycoating
3. 2 lagen bodyschutz
4. wielkasten meegespoten met de carrosserie

Na dit hele verhaal moest ik op zoek naar een goede spuiter. De spuiter bij ons in het dorp wou de Mini wel spuiten.
Dat leek me wel een goed idee want het is natuurlijk ideaal om de Mini nauwelijks 5 straten door te duwen om bij de spuiter te komen.
Ook het werk wat bij die man stond was prima, dus mij leek het wel een strak plan.
In de praktijk is dat toch wat minder gebleken: De spuiter had na 3 weken alleen nog maar de achterklep gespoten (met veel sinaasappelhuid erover) en na 5 weken te hebben gewacht op de deuren en het front was bij ons de maat vol!
Mijn vader en ik zijn er heen gegaan en hebben de panelen weer meegenomen.. :r

Na wat zoeken ben ik uitgekomen in Franeker bij een schadebedrijf waar ik de Mini kon laten spuiten.
Na goede afspraken te hebben gemaakt (een ezel stoot zich… ;) ) was de Mini anderhalve week (!!) later klaar om opgehaald te worden.
Hij is in kleur gezet, afgeschuurd en daarna overgespoten in blanke lak. Super dus! :D

Het is Tartan Red met een zwart dak geworden, zoals ik aan het begin van het project al had besloten. (kleurcode: RD9) 8)







Natuurlijk was ik de afgelopen tijd niet alleen bezig met de carrosserie, maar ook met onderdelen opknappen en reviseren.

De motor staat er bijvoorbeeld nu wel weer aardig bij:


De meeste onderdelen liggen inmiddels klaar op de plank om gemonteerd te kunnen worden, maar na 5 jaar weet ik vaak niet meer hoe dingen in elkaar hebben gezeten.
Een hoop uitzoekwerk, kijken naar de Haynes boeken, internet afspeuren naar foto’s etc etc.

Maar wat een prachtig gebeuren om zo’n gloednieuwe (dat is het eigenlijk) carrosserie op te bouwen!
Best veel werk, maar dat gaat wel goedkomen.


Ik zal dit topic regelmatig updaten met het verdere verloop van de restauratie: to be continued dus… :D

Groeten,
Sjoerd

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

in 2 woorden vette shit,
Vooral het spuitwerk ziet er erg goed uit.
Al die kleine onderdeeltjes terug vinden en in elkaar zetten kost zeker erg veel tijd.

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Ziet er heel strak uit, ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik vind de kleurstelling in ieder geval erg mooi.

Wat voor motor komt erin?

Dennis

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Ziet er goed uit :) Klein vraagje :x Heb je rekening gehouden met je radiateur met de brace bars???

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Why the fuck, maakt iedereen de binnenkant zwart??

En Sjoerd, waarom heb je hem niet blauw gelaten? Vindt ik persoonlijk een mooier kleurtje.

Verder netjes gedaan!!

Is de laatste foto ook de huidige stand van zaken?

Groet ron

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Zwart aan de binnenkant? Volgens mij is er alleen maar iets zwart in de achterbak en wellicht wordt die nog bekleed....

Ik denk dat Vis daar een aardig punt heeft :x

Dennis

PS Mooi rood is niet lelijk :P

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Als je goed kijkt is de hele binnenkant zwart.
Gelukkig is de motorruimte rood!!

Ik zat ook al te kijken naar de brace bars, maar vind de foto een beetje te onduidelijk.

Groet ron

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Zo te zien zijn de zichtdelen in het interieur wel rood en de rest zwart (primer ?). Zie je toch niets meer van als 'ie klaar is :)
Maar inderdaad erg netjes gedaan en super strak in de lak. Mooie klassieke combinatie ! Ga zo door !

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Inderdaad, de delen die echt in het zicht zitten die zijn gespoten. Om de kosten een beetje binnen de klauwen te houden (scholier, bijbaantje, je weet wel) bij het spuiten heb ik er voor gekozen om de binnenkant van het interieur en de kofferbak in RX10 te verven. Een liter extra lak is ook niet goedkoop en ik wil ik mijn best gaan doen op het afwerken van het interieur. Vandaar. Had ik een groter budget gehad dan was natuurlijk alles in de lak gezet, maar ja. :|

Tsjah, die radiateur en de brace bars: om eerlijk te zijn heb ik daar niet echt rekening mee gehouden..
maar ik heb wel weer de originele binnenspatborden gepast, en de bracebar valt daar net omheen. Dus eigenlijk zou dat wel goed moeten komen.

Qua velgenkeuze:
originele 10" in wit met een chromen deksel natuurlijk! Dit gemonteerd op 7,5" Cooper S schijven.
Mooie chromen lijstjes langs de spatborden en ik ben
de man :D
En als ik wat anders wil: er liggen op mn kamer nog vieze Cosmic 5j velgen. Met een Group2 Works arch wordt dat ook erg mooi, maar dat is (alweer) vanwege de kosten nog even een plan voor in de toekomst.

Qua motorkeuze: 1000cc met uitzicht op tuning (1275cc kop met dubbele HS2?) maar dat is voor de komende tijd nog toekomstmuziek. Eerst maar eens rijden toch? :D

Zoals jullie zien probeer ik richting de Cooper S mk1 style te gaan. Groen blok, zwart kleppendeksel, witte 10" velgjes, 7,5" schijven, etc etc. :D

Voor de duidelijkheid nog even een paar foto's van de bracebar:


RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Hoewel ik ook geen fan ben van rode auto's vind ik wel dat je heel erg trots mag zijn op wat je tot nu toe gerealiseerd hebt :)\\_ d:)b

Ik denk dat het eind resultaat prachtig gaat worden, en wil 'm tzt wel eens in real life zien. :)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Hoop voor je dat het past :| Maar voor de rest :P

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

De brace bars zitten aan de buitenkant van het subframe, dus ik denk dat het gewoon gaat passen. En anders maak je toch een radiateur aan de voorkant :)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Ik kan rijden als ie klaar is ;)
Ik wil de Mini eerst tot in detail klaarmaken, want als je eenmaal gaat rijden komt het er niet zo snel meer van om nog veel te sleutelen.

@CMC: precies ;) Lukt het niet dan vind ik wel wat anders :) Part of the fun toch?

ik vind het echt super dat iedereen het een mooi project vindt, kvind het zelf ook al erg mooi worden, maar na 5 jaar mag dat ook wel, haha :P

Voortgang gisteren (21/07/07):

[list:16mwt7f1]-Achtersubframe eronder
-koperen leidingen onder de bodem
-pendalenbox erin
-Hoofdremcylinder erin
[/list:u:16mwt7f1]

Voortgang vandaag (22/07/07):
[list:16mwt7f1]-Voorsubframe erin
-Hoofdkoppelingcylinder erin
-remdrukverdeler erop
-Radiusarmen afgemonteerd en op achtersubframe gehangen
-Schokbrekers en Hi-Lo kit gemonteerd (met extra vet op Hi-Lo vanwege oxideren)[/list:u:16mwt7f1]

Foto's:

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

hoow seg ...

Sjoerd, hij is echt prachtig geworden.

Dit is een project waar veel tijd en werk insteekt. Dat kan je zo al zien. En die zal ook perfect gaan worden.

Zal wel wat kosten ook, maar dan heb je wel wat. Echt mooi man.

veel succes verder zou ik zeggen. En ik zou zeggen, doe op je gemak.

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Voor tussen je subframe en je body kun je beter solid mount kitje tussen zetten! Dit in verband met het flexxen van de mini. Nu gaat je flipfront die aan je subframe vast zit bewegen tegenover je body :x Dit kan erg lelijke lakschade als gevolg hebben. Beetje zonde van zon mooie mini.

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Ja klopt, heb ik ook over zitten denken. Ik heb er nu van die mounts op zitten van het allersterkste soort rubber.
Dus nog een stap hardere mounts dat zijn die blokken aluminium... Ik weet het niet, zou het echt niet genoeg zijn?

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Op een van de foto's zitten de steunen voor de schokbrekers voorzijde verkeerd om.
De pen hoort aan de bovenzijde van de steun te zitten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYXP7GBQ.jpg

op deze foto te zien

Groet ron

[size=75:19xlrjki][Tweede post van een minuut later aan deze toegevoegd. Editen kan je zelf ook ;) - Eelke][/size:19xlrjki]

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Bij mij is het half half :( (onder solid en dan boven van die harde rubbers er tussen) Maar je kunt aan de lak toch wel een beetje zien dat het is gaan werken.
Moet er wel bij zeggen dat ik een polyester kap heb.
Maar is nog wel iets wat ik wil veranderen ja.

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Update:

25/07/07:
- Remleidingen klaar
- Cooper S klauwen + 7,5" inch schijven erop
- aandrijfassen erin
- bracebar erop
- Kachel gemonteerd

Foto's:




(laatste foto is nogal fel verlicht, de klauw is matzwart)

Vraagje: hoort de vetnippel van de klauw naar boven of naar onderen te wijzen? :?

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

naar boven, anders loopt de olie er uit. grtz

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

:x 't is geen vetnippel, maar ontluchtingsnippel. Voordat straks half minilovend nederland er vet in gaat persen.

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Jongens bedankt :D

Ik ga morgen een weekje op vakantie, dus er gebeurt straks even niets. Daarna ga ik weer een week fulltime aan de slag.

Verbrede remtrommels zijn in bestelling dus die kunnen er straks ook op. :)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)



Vandaag wat losse dingetjes gedaan, zoals kabelboom trekken naar de achterkant, handrem monteren en stuurkolom erop gezet met het prachtige Moto-Lita stuur! :9
Ik vind dat zo'n mooi ding :D

Voordat er opmerkingen komen: ik ga de A- en de B-stijl bekleden in ruitjesmotief (zoals in helikopters enzo)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Dat stuur is zo gaaf! Moet ook in mijn project komen, echt geweldig.

Je bent erg goed bezig geweest! :D

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Update:

- handremkabel erin
- tank geverft
- kofferbak opnieuw zwart gemaakt (RX10)
- Quickshift gemonteerd
- ruitenwissermechanisme erin
- achterlichten erop
- middenklok erin
- achterwielen erop
- kachelslangen en div. rubbers erop
- achterbank erin (ff kijken of het staat)

EN:

- Motor erin gehangen
- schakelbakje erin
- uitlaat opgehangen


Foto's:




@Vis: check de ruimte, ik kan er nog een radiateur kwijt als het moet ;)


10" velgjes met nieuwe banden (die er overigens bij aankoop onder zaten :D )


originele achterbank:

Zal ik die erin laten of toch bekleden met skai of iets anders..... :| :P

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Whoooo! Ziet er goed uit hoor. Ik ben benieuwd hoe het flipfront zal tonen. 8)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Sjoerd, ik zou de achterbank zo laten, zeker in de stijl van de auto. Voor de rest een erg mooi resultaat.

Groet ron

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

hee sjoerd, ziet er goed uit jongen! Lijkt me fijn om de mini vers gespoten in de garage te hebben!

btw: die straler had ik op laten draaien voor de kosten van een nieuw dak! Juridisch gezien had je het zo gewonnen

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Hej Sjoerd,

Ziet er allemaal waanzinnig uit. Hoe heb jij de ruitenwissermotor zo mooi gekregen? Ik heb alles nu wel mooi schoon, alleen het huisje waar de spoel is zit heeft nog wat lelijke krassen en spoortjes van roest e.d. wat ik er niet uit gepolijst krijg. Heb jij hem gespoten o.i.d.?

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Haha, ik zie het net pas op de foto dat die ruitenwissermoter inderdaad verdacht veel lijkt op de bobine die gepolijst is.
Maar de ruitenwissermoter heb ik in de zilvere hammerite gezet. Dus die ziet er van dichtbij niet zo mooi uit als de foto doet vermoeden.

Die van mij was ook helemaal ingepit met roest, dus vandaar dat ik die niet gepolijst heb. Was geen doen en het resultaat was toch niet super geworden.
Verfen of spuiten is dan denk ik de beste oplossing.

Kan ook zeer mooi worden als je dat goed doet. De volgende keer plamuur ik hem strak denk ik, ben benieuwd of dat er op blijft.

Het project gaat vanaf nu ietswat tragen verlopen vanwege mijn studiestart in Groningen, maar hij komt wel af hoor ;)


Verdere update van het project:

- Rubbers aangepakt
- benzinetank erin
- interieur beplakt met antidreunplaat
- interieur onderbekleding pas gemaakt en vastgelijmt

In de planning om te gaan doen:

- schakelaars vervangen door toggleswitches
- dashboard bekleden
- A en B stijlen bekleden
- hemeltje monteren
- kabelboom aanpassen voor flipfront (koplampen en richtingaanwijzers)
- benzineleidingen verder afmaken

(foto's volgen)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Oké dank je wel. Ga ik hem proberen te spuiten!

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Foto-update:

Het interieur heb ik bekleed met een soort ondervloerbedekking. Het werkt mooi, is goedkoop en redelijk goed te verwerken. Of het echt goed isoleert weet ik niet, maar dat proberen we wel uit. :P
Het is in ieder geval beter dan een mattenset direkt op de bodem leggen.






En mn nieuwe schakelaarpaneeltje:

(Er komen nog van die klassiek ogende schakelaars in met ledhoudertjes eronder)

Wat is er nog meer gebeurd:
- dak bekleed met dreunplaat en geisoleerde mat
- hemeltje erin gehangen
- holle ruimtes met HT-was van Fertan ingespoten

En we gaan rustig verder ;)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Sjoerd schreef:
En mn nieuwe schakelaarpaneeltje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O78TYWRO.jpg
(Er komen nog van die klassiek ogende schakelaars in met ledhoudertjes eronder)


Dat paneeltje vindt ik wel erg gaaf eruit zien! 8)
Wordt een mooie Mini! Succes verder.

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

en nog nieuws Sjoerd?

Of ben je in de winterrust?

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Verwacht binnenkort weer tijd te hebben wat foto's te plaatsen, heb het momenteel nogal druk met mn studie. Tentamenweek volgende week :x

Maar daarna heb ik een weekje niets, dus dan komt er weer wat schot in de zaak hopelijk.

Wat is er tot nu toe nog gedaan:

- Tapijtset op maat gemaakt
- ruitensproeiersysteem gemaakt met nieuwe sproeiers en universele pomp
- dashboard is bekleed met skai
- klokbehuizing gemaakt met polyester(was kapot)

Foto's volgen eind deze week (ik zit nu nog op mn kamer, ben dit weekend weer thuis-thuis) ;)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Weer even een update:

best aardige voortgang geboekt sinds de vorige update:












Dus wat moet er nu nog gebeuren?
Genoeg:

-startrelais kabels uitzoeken
-ruitenwisserreservoir zoeken
-dashboard schakelaars bekabeling uitzoeken
-achterbak nog verder bekleden
-deuren opbouwen
-flipfront opbouwen
-remmen verder afbouwen (trommels achter erop + voeringen en cylinders)
-stuurslot + contactslot + startknop voor elkaar krijgen
-chroomrandjes rond wielkasten en dak
-toeter zoeken! (T-ford oegahoorn en een normale)
-tankdopfolie eraf trekken :+)
en dan: op naar de APK :P

Nogmaals, we gaan rustig verder ;)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Sjoerd schreef:
-toeter zoeken! (T-ford oegahoorn en een normale)


Gevonden [size=59:3kf2adjo](op Googel)[/size:3kf2adjo]!! :P

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Super! :P

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

komt goed.

Ik wacht vol ongeduld af op het eindresultaat sjoerd !!

Echt goed bezig.

grtz

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Ziet er goed uit hoor! Komt er nog bekleding in de auto of laat je het zo? Dat is ook wel gaaf!

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Dat rode op de bodem is toch de bekleding? :P

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Eeh ik vind mijn rode mattenset prachtig ;)
De kruisbalk is bekleed met skai met rood stiksel (dankje mama ;P)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

En ik ben jaloers op je achterklepje :P

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

[size=75:2rny9rhd]Stiekem is het een normaal klepje, zonder emblemen en een mooie mk1 kentekenhouder + lampje (beide redelijk goedkoop te krijgen nieuw)[/size:2rny9rhd]

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Dus hij klapt niet naar beneden, de plaat? Wel slim maar had je niet moeten zeggen maar ik zie het nu ook ;)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Nee klopt, hij klapt niet naar beneden, misschien dat ik er nog wel eens een paar scharniertjes tussen zet, maar eerst maar even niet.

Zo'n zwarte kentekenhouder maakt het echt af vind ik, kost geen drol maar zonder dat ding vind ik dat kleine lichtje geen gezicht. ;)

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Waarom een zwarte rand en geen chrome? (niet dan ik hier op het forum iedereen aan het afvallen ben, gewoon interesse :D )

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

vlassie schreef:
(niet dan ik hier op het forum iedereen aan het afvallen ben, gewoon interesse :D )


Ik dacht al. :x
Algehele belangstelling is toch nooit verkeerd?

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Je hebt 2 soorten kentekenhouders:

Nieuwe type

Oude MK1 type:


de mk1-kentekenhouder daar kan het kleine kentekenlampje op. ;)

[size=75:2gewitey][Edit: eerste link aangepast - Tincu][/size:2gewitey]

RE: Restauratie Mini 1000E uit 1981 (let op: veel foto's!)

Remtrommels ontvangen van Taekeb, dus die gaan er binnenkort ook onder. :D