ziet er goed uit.. ben je er al uit wat voor kleur erop gaat komen.. en ga je voor standaard?
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
ziet er goed uit.. ben je er al uit wat voor kleur erop gaat komen.. en ga je voor standaard?
Jaapio
hey jaapio,
de kleur word tahiti blauw met wit dak,
en dit omdat hij op kenteken ook blauw is,
het enige waar ik nog niet over uit ben is welke motor erin komt.
groetjes
je kan rustig een andere kleur kiezen. (als je keuze op blauw is gevallen vanwege het kenteken) KEnteken kan je ff naar de RDW opsturen om de kleur te veranderen. Dit kost verder niets extra...
Jaapio
hey jaapio,
ik vind de kleur ook mooi.
ik wil hem toch gedeeltelijk origineel maken maar hier en daar een kleine verandering is niet uitgesloten.
groetjes
hey ben dank voor je mening.
ik hoop dat ik snel een spuiter vind.
donderdag ga ik kijken voor een set extra deuren.
de deuren zijn gekocht.
het waren rode deuren en zonder roest.
met chrome spiegels ramen en alles erbij.
foto's volgen nog :)" title="Evil" />
seffens schreef:
het waren rode deuren en zonder roest.
En die ga je blauw spuiten..?
damn, zocht nog een paar rode
jah die moet ik eerst demonteren en schuren, dan passen en dan kan hij naar de spuiter he.
heb die deuren gelukkig ook gevonden bij een oude boer en aangezien ze niet te duur waren
hmmm heb daarjuist een de deur in de body gehouden maar de speling tussen de deur en body is volgens mij niet juist. iemand suggestie wat ik hieraan kan doen?
link
link
link
Passen van een deur is meestal lastig. I.p.v. met plakband moet je 'm monteren met de scharnieren en proberen met de vulplaatjes tot 'ie goed hangt.
De deur hangt nu in elk geval te hoog.
En van achteren iets meer laten zakken dan voor (vulplaatjes tussen body en het bovenste scharnier) zal de ongelijke naad tussen deur en a-paneel iets oplossen. Het lijkt erop dat het a-paneel niet helemaal goed zit. Beetje schipperen dus: 2 naden die een beetje ongelijk lopen is beter dan een naad recht en een naad helemaal scheef (zoals nu).
Als je het echt goed wilt doen kun je het a-paneel verwijderen en met de deur gemonteerd (incl. scharnieren) een nieuwe erin zetten.
Niet alleen de deur zit te hoog, ook het a-paneel.
De lijn van spatboard en bovenkant A-paneel hoort door te lopen en dan verder in de deur.
Dus mijn conclusie, a-paneel vervangen.
Groet ron
hey, er is een carrosie komen kijken en we hebben een origineel apaneel vergeleken en die zat goed. nu denk hij dat er iets fout is gegaan met het oplassen van de neus .
nu moet ik de deur erin hangen met de scharnieren eraan en dan komt hij opnieuw kijken.
hij zei wel dat als het een beetje mee zit dat we gewoon het a-paneel moeten aanpassen.
ik hoop dat het klopt. als jullie hier nog een andere mening over hebben wil ik dat graag weten.
hey people,
effe update he ,vandaag heeft de spuiter de linkerzijde geschuurd en geplamuurd (fotos volgen nog he)
hij zou op ongeveer vier weekendes klaar zijn.
ben eens benieuwd
groetjes paul
Is het nou gelukt met het A paneel? Wat heb je aan moeten passen?
hey stefan,
dat zijn de vooruitzichten,
heb de deur afgehangen en zijn tot de conclusie gekomen dat het apaneel iets omhoog is geplaatst,
komende zaterdag komt de lasser het paneel vervangen/aanpassen en dan kan de spuiter zijn werk voortzetten.
ik kijk ernaar uit om hem gespoten in mijn garage te hebben.
groetjes
Ooh, ik dacht dat dat al gebeurd was, omdat hij naar de spuiter ging. Succes ermee!
Groetjes, Stefan
hey allemaal,,
even een update,
hij staat nu momenteel in de grondverf en word normaal volgend weekend geblokt( geschuurd met blok en hand)
de deurstijl is bij gewerkt en de deuren heb ik bijgelast mijn eerste lasprojectje,
maar goed hier een paar fotos
Foto 1
Foto 2
Foto 3
en plamuren
Foto 4
Foto 5
volgende week zaterdag word hij eindelijk gespoten dus vandaag weer veel gedaan.
de klep is dichtgemaakt en alles staat in de grondverf
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
en dan na volgende week (hoop ik als alles goed gaat tenminste) kan ik beginnen met het opbouwen maar dat zal wel lang duren denk ik want moet nog alles zuivermaken en wat slecht is vervangen.
mvg paul
hey allemaal nog een updatje.
hij is eindelijk gespoten
is niet allemaal gemakkelijk verlopen maar hadden geluk dat de spuitcabine bijna de hele dag voor ons was.
hier zijn de fotos
de body
Foto 1
de deuren
Foto 2
motorkap
Foto 3
en de rest
Foto 4
graag wat reactie over hoe jullie het vinden?
en vandaag beginnen we met de motor
mvg paul
ziet er mooi uit hoor.
en tahiti blauw is gewoon (maar das mijn mening ) de mooiste kleur (mini) blauw metallic voor op een mini!!
maar zie ik nou op de foto 2 achterklepjes?wat is daar de reden van?
kan het niet goed zien op de foto maar zijn de strepen op de motorkap nou dezelfde kleur als de kleur die op het dak zit?
ziet er mooi uit.
ben je er al over uit wat voor motor je erin gaat hangen?
ben benieuwd naar de volgende reeks foto's!
succe smet de opbouw,
groeten,
arvid
hey,
er is een achterklep die heb ik dichtgelast en strak gemaakt maar wou ook de optie openhouden voor hem origineler te maken daarom de gewone klep en de dichte klep.
de motor word een 1000 maar wel een beetje geupdate,
weet nog niet 100 procent wat ik er precies aan ga doen maar word wel een beaty hoop ik:D
bedankt voor je reactie
mvg paul
hey iedereen ,
ik kom even updaten
heb ondertussen het voor subframe geontleed en zuiver gemaakt, geschuurd en in de primer gezet.
fotos
http://i218.photobucket.com/albums/cc11 ... 110008.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc11 ... 110003.jpg
het achtersubframe zuiver gemaakt
en de hilos erop gezet.
foto
http://i218.photobucket.com/albums/cc11 ... 110004.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc11 ... 110001.jpg
en ben begonnen met de arches erop te zetten maar lukt niet 100 procent.als iemand hierover advies heeft dan hoor ik het graag
foto
http://i218.photobucket.com/albums/cc11 ... 110006.jpg
groetjes en graag jullie reacties
ziet er allemaal veel belovend uit.ga zo door.
wat lukt er dan niet met je wheelarches?
als je wat meer info geeft kunnen we je misschien helpen?heb ze zelf ook een paar x gemonteerd dus misschien heb ik wel de juiste tip en anders is er vast wel iemand anders die je kan helpen!
mvg,
arvid blijleven
hey arvid,
bedankt voor je reactie
die arches zitten maar met 4 potnagels vast en ik heb die arch tegen het frame aangeknepen maar toch blijft die een beetje open staan aan de boven kant
een idee hoe ik dit kan oplossen?
groet
dat was bij mij ook het geval,ik had wel een sportspacks maar dat maakt voor het verhaal weinig uit denk ik. dan zit waarschijnlijk de arch er onder druk in.dwz, je moet zorgen dat je de gaten zo boort dat de wheelarch met de bijbehorende bouten 1 voor 1 zonder wringen in de gaten kunnen.zonder vervorming van de wheelarch dus.als het goed is zou de wheelarch dan aan moeten sluiten.zo niet dan zou ik het gaan zoeken in 1. de wheelarchs is krom(het is en blijft plastic natuurlijk of 2.er is wat met je scherm aan de hand.maar dat lijkt me zo te zien ook niet het geval.
hoop dat je hier wat mee kan.
succes ermee.
mvg,
arvid
hey arvid,
is ook een sportpak maar niet die hele brede.
en die zitten met popnagels of hoe jullie dat noemen vast, maar met je uitleg kan ik een hoop verder mee,
bedankt he
groetjes paul
hey iedereen,
nog even een kleine update he,
heb vandaag de arches geplaatst
hier een paar fototjes.
groetjes paulke
weer een kleine update,
heb sinds gisteren eindelijk mijn nieuwe voorschokbrekersteunen
en alles is bijna klaar om het voorsubframe opnieuw te monteren
en de stuurstang heeft ook zijn opknapbeurt achter de rug, (nieuwe rubbers en stuurkogels)
zo de kleine vorderingen
Hey allemaal,
weer even een update.
heb de stuurstang onder hande genomen en ziet weer als nieuw uit
ik heb ook de slot hangers van het chassis gepolijst.
en zo staat hij er nu bij
groetjes
hey iedereen,
ik heb weer wat gedaan aan de mini
ben vandaag mijn velgjes daan halen en wil weten wat jullie ervan vinden. :)" title="Evil" />
dan ben ik ook nog bezig geweest met mijn voorsubframe te monteren ineen en schiet ook aardig op,
foto volgen nog
dit is het velgje en hoop de auto achter twee weken op de wielen te hebben staan.
Hele gave velg hoor!
En de mini mag er ook zijn, wordt vast een mooie combi!
hey allesandro,
bedankt voor je reactie,
ben er ook heel erg blij mee,
en de mini heb ik ook al vele uurtjes ingestoken
groet paul
weer update,
het voorsubframe is bijna klaar,
moet alleen de wiel lagers nog vervangen en dan kan dat gedeelte gemonteerd worden,
morgen komen de fotos van alles erop
:)" title="Evil" />
groetjes
hey beste mini fans,
hier komen eindelijk de foto's want die zeggen meer dan
vele woorden.
begin subframed
redelijk gevorderd
de remmen
de velgjes
zozo hier de kleine update.
groetjes paul
hey iedereen,
weer even een kleine update.
is weer superdruk geweest dus heb niet heel veel kunnen doen,
wat gedaan is, de lagers uit de houders verwijderd en de fusee pennen verwijderd. en voorzien van een nieuw kleurtje,
nu vrijdag is het tijd om de nieuwe lagertjes en fusee-pennen opnieuw te monteren.
fotos volgen na vrijdag.
groetjes paul
hey iedereen,
hier een kleine update met foto's
hebben nieuwe lagers ingezet en nieuwe fusee's geplaats op de ashouders,
hier een foto van de voorbereiding,
hier het verloop,
en het eindresultaat,
zo weer een avondje mini klussen voorbij,
morgen weer wat onderdelen halen en kunnen we weer verder.
wat op het programma staat is het volgende,
de aandrijfassen uiteen halen, lagers ontvetten en nieuwe hoezen voorzien met nieuw vet.
groetjes paul
hoe heb jij je hubs zo schoon gekregen en in wat voor lak staan ze nu? succes verder
hey minijoey,
de hubs heb ik als volgende aangepakt,
1ste alles demonteren ( fusee's,lagers, stuurstang-asje, keerringen).
dan alles ontvetten en schuren(met een staalborstel op boormachine).
dan de fusee's en lagerbedden afplakken met tape.
nu kan je ze spuiten met grondverf (hittebestendige)
daarna lichtjes opschuren en ontvetten, spuiten met grijs (hittebestendige) en als laatste aflakken met vernis (hittebestendige).
na een dagje drogen kan je de tape afdoen en beginnen met monteren van de lagers en fusee's.
groetjes paul
hey iedereen,
weer een uppdate.
de remklauwen hebben we gereviseerd,
nieuwe cubs en nieuwe ringen en volledig zuivergemaakt en zilver gespoten met warmtebestendige lak.
en hier de foto's
en heb ook het dashbord geschuurd,
viola dat was de update.
minigreetz paul
hey people,
weer een update,
hebben de hubs op het subframe gemonteerd
http://i218.photobucket.com/albums/cc11 ... _A0203.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc11 ... _A0202.jpg
en hebben de wielschroef van de aandrijfas moeten bijwerken, had iemand met hamer op geslaan
groetjes
hey hey,
vandaag weer wat gedaan met de hulp van mijn vriendin
hebben subframe voor onder de mini gehangen en de platen voor de schokbrekers gemonteerd.
foto's
viola dit was het weer.
volgende dingen die gedaaan moeten worden is,
de assen plaatsen met remschijven.
de remblokjes in de remklauwen plaatsen.
de remklauwen plaatsen op de hubs.
niet stuurfusee plaatsen en monteren op de hubs.
en remleidingen op voorsubframe monteren
minigreetz paul
Ingediend door luukschiks op wo, 20-08-2008 17:33
seffens schreef:
hey hey,
vandaag weer wat gedaan met de hulp van mijn vriendin
hebben subframe voor onder de mini gehangen en de platen voor de schokbrekers gemonteerd.
foto's
Dat verbreed stukje voor de wielkasten, hoe heb je die zo strak gekregen? Ik zie alleen maar van die dingen tekoop die je erop moet schroeven..?
Groetjes Luuk
@luuk,
dit is geen makelijke klus,
ik heb deze gekocht bij de mini shop en die zijn gepotnagelt langs de onderzijde,
heb ze ook eerst passend gemaakt voordat ze gespoten werden.
bedankt voor je reactie en succes met de verbreeders
greetz paul
@ all people
heb trouwens ook al de stuurkogels vervangen en vast gezet.
greetz
[code:3ktvzom8]Seffens[/code:3ktvzom8]
Goed bezig man ! Jammer dat mijn mini nu even tijd tekort krijgt. De laatste tijd zo druk en vermoeid dat het schuren er gewoon even niet inzit.
Het ziet er al aardig compleet uit. Heb je eigenlijk je motor al opgeknapt of niet?
luukschiks
De meesten verbreders zitten vast gepopt of met boutjes en moertjes. Sommige maken een bodykit oftwel alleen de verbreders 1 geheel met de auto. Door plamuren etc. Maar dat is een vak appart.
@ wats,
hey bedankt voor je reactie,
heb mijn wielnaafjes gestraald terug gekregen en kan nu eigenlijk gemonteerd worden tot de assen erin kunnen alleen zit ik nu met de vraag, ik heb twee verschillende assen een korte en een langere en weet niet waar ik welke moet steken?
en de binnenste homokineet heb ik er afgelaten krijg ik de motor er dan nog ingelegd zonder de assen te moeten verwijderen?
de fotos volgend nog.
en als laatste een antwoord op je vraag
de motor heb ik nog niets aan gedaan hij is alleen rijdend weggezet en vind het ook moeilijk om daarmee te beginne omdat ik hier nog weinig verstand van heb.
wat raden jullie mij aan?
mvg paul
Hey seffens.
Er zit inderdaad verschil in de lengte van de aandrijfassen. Als je goed naar je blok kijkt ( je diffrentieel dus ) Dan kan je al een beetje gokken waar de lange en de korte moet.
Als je met je neus naar de voorkant van de mini kijkt. Dus je staat [i:2eaewqgj]vóór[/i:2eaewqgj] je mini. Dan moet de [i:2eaewqgj]lange aandrijfas[/i:2eaewqgj] aan de [i:2eaewqgj]linkerkant[/i:2eaewqgj] zitten. Dus dan spreekt het voor zich dat de korte aandrijfas aan de rechterkant ziet. Zie ook afbeelding van de mijne :
Over de homokineten aan de motorkant. Die kan je er al opzetten. Sterker nog als het goed is moet je dat. Je kan zien dat ik op de foto ze er ook al op heb. Net als de hoezen uiteraard. Als je de motor straks erin tilt. Kun je de assen optillen en zo plaatsten dat met het zakken van de motor in de motoruimten de assen mooi in het diff vallen. Zo wordt het vaak gedaan. Je kan natuurlijk ook de punten zoals je stuurstangen etc loshalen en de assen er zo inplaatsten.
Suc6
PS: Wat betreft die motor. Goed boek kopen. En anders je motor laten doen als je het echt niet durft. Ik heb het wel zelf gedaan. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet heeeeeeeeeelemaal uit elkaar heb gehad. Maar toch je moet wel weten wat je doet.
hey iederen,
hier weer ene kleine update,
heb de stuurkogels vervangen ondertussen .
en de dingen waar je de voorwielen opdraaid die heb ik gezandstraals en gespoten.
foto
@wats bedankt voor je reactie ben er al uitgekomen dankzij je foto.
greetz
hey iedereen,
weer een update voor de nieuwsgierige onder ons
de auto staat voorlopig terug op de wielen
hebben de assen en homokineet wielzijde gemonteerd en de schijfjes erop gezet.
heb ook een foto gemaakt van de motor van hoe hij er nog bij staat.
greetz paul
RE: restauratie mini 83'
Ingediend door seffens op di, 02-10-2007 12:14
hey allemaal,
ik ben uiteindelijk ook begonnen aan de restauratie van een mini hle1000 en zoals vele al weten is het toch veel werk.
mensen met tips en suggesties mogen altijd mailen.
ik ben nu zo ver dat hij gestript is en opnieuw opgelast.
nu ben ik alles aant opschuren zodat ik binnenkort een spuiter kan zoeken.
hier een foto bij van hoe hij er nu uitziet.
link
graag jullie mening