Ik heb van me ouders toestemming gekregen om een mini te kopen, ik ben verder zelf 16 dus heb nog niet egt verstand van wat nou een redelijke mini is voor een bepaalde prijs. Ik werk in een garage dus kan best iets nieuws monteren enzo. Anders kan ik verder altijd me collega's vragen:)
Heb je een plek waar je je Mini kan stallen? Gereedschappen etc. is ook belangrijk maar dat zal je waarschijnlijk op je werk kunnen doen. Heb je mogelijkheden om te lassen? Roestschade is met stip nummer 1 op de lijst met Mini-kwalen en je zal hier altijd tegenaan lopen, zelfs al vind je een erg goed exemplaar.
CityKing schreef:
Maar nu komt de vraag, wat kan ik verwachten als ik voor ongeveer 700 euro een mini zou kopen?
Geen Mini Cooper 997 of 998 in elk geval, haha. Voor 700 euro koop je niet veel. Voor dat geld koop je alleen een project dat je vanaf de grond af mag opbouwen, en meestal heb je dan een basic 1000cc Minitje.
Je moet je 'prijs' afstemmen op het totale budget voor je project. Een Mini van 700 waaraan je voor 2000 euro moet verbouwen is veel duurder dan en vrij knap exemplaar van 2500 euro. Alleen afgaan op de aanschafprijs is nutteloos.
En belangrijk voor mij is of het de moeite waard is. Anders moet ik voor dat geld een andere auto mee beginnen waar ik dan weer eerder tegen opkijk.
Hangt er ook vanaf: is het puur hobby, of ben je er (als je 18 bent) sterk afhankelijk van in je dagelijkse vervoer? Ik neem aan het eerste.
Iedereen zal je hier graag aan een Mini willen helpen, maar eerst bezinnen voordat je gaat beginnen. Stel een goed budget op voor je project, en zorg dat je toegang heb tot de nodige werkruimte/apparatuur. Vaste lasten van een Mini vallen reuze mee maar inventariseer dat ook.
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini 1000 kopen
Ingediend door CityKing op vr, 16-07-2010 15:09
Hallo allemaal
Ik heb van me ouders toestemming gekregen om een mini te kopen, ik ben verder zelf 16 dus heb nog niet egt verstand van wat nou een redelijke mini is voor een bepaalde prijs. Ik werk in een garage dus kan best iets nieuws monteren enzo. Anders kan ik verder altijd me collega's vragen:)
Maar nu komt de vraag, wat kan ik verwachten als ik voor ongeveer 700 euro een mini zou kopen? En belangrijk voor mij is of het de moeite waard is. Anders moet ik voor dat geld een andere auto mee beginnen waar ik dan weer eerder tegen opkijk.
Ik hoor wel wie advies heeft en of ik hier goed post.
Groeten Tim