Mini 1000 kopen

RE: Mini 1000 kopen

Hallo allemaal

Ik heb van me ouders toestemming gekregen om een mini te kopen, ik ben verder zelf 16 dus heb nog niet egt verstand van wat nou een redelijke mini is voor een bepaalde prijs. Ik werk in een garage dus kan best iets nieuws monteren enzo. Anders kan ik verder altijd me collega's vragen:)

Maar nu komt de vraag, wat kan ik verwachten als ik voor ongeveer 700 euro een mini zou kopen? En belangrijk voor mij is of het de moeite waard is. Anders moet ik voor dat geld een andere auto mee beginnen waar ik dan weer eerder tegen opkijk. :|

Ik hoor wel wie advies heeft en of ik hier goed post.

Groeten Tim

Ik heb van me ouders toestemming gekregen om een mini te kopen, ik ben verder zelf 16 dus heb nog niet egt verstand van wat nou een redelijke mini is voor een bepaalde prijs. Ik werk in een garage dus kan best iets nieuws monteren enzo. Anders kan ik verder altijd me collega's vragen:)

Heb je een plek waar je je Mini kan stallen? Gereedschappen etc. is ook belangrijk maar dat zal je waarschijnlijk op je werk kunnen doen. Heb je mogelijkheden om te lassen? Roestschade is met stip nummer 1 op de lijst met Mini-kwalen en je zal hier altijd tegenaan lopen, zelfs al vind je een erg goed exemplaar.

CityKing schreef:
Maar nu komt de vraag, wat kan ik verwachten als ik voor ongeveer 700 euro een mini zou kopen?

Geen Mini Cooper 997 of 998 in elk geval, haha. :P Voor 700 euro koop je niet veel. Voor dat geld koop je alleen een project dat je vanaf de grond af mag opbouwen, en meestal heb je dan een basic 1000cc Minitje.

Je moet je 'prijs' afstemmen op het totale budget voor je project. Een Mini van 700 waaraan je voor 2000 euro moet verbouwen is veel duurder dan en vrij knap exemplaar van 2500 euro. Alleen afgaan op de aanschafprijs is nutteloos.

En belangrijk voor mij is of het de moeite waard is. Anders moet ik voor dat geld een andere auto mee beginnen waar ik dan weer eerder tegen opkijk. :|

Hangt er ook vanaf: is het puur hobby, of ben je er (als je 18 bent) sterk afhankelijk van in je dagelijkse vervoer? Ik neem aan het eerste.

Iedereen zal je hier graag aan een Mini willen helpen, maar eerst bezinnen voordat je gaat beginnen. Stel een goed budget op voor je project, en zorg dat je toegang heb tot de nodige werkruimte/apparatuur. Vaste lasten van een Mini vallen reuze mee maar inventariseer dat ook.

Sjoerd24 schreef:

Heb je een plek waar je je Mini kan stallen? Gereedschappen etc. is ook belangrijk maar dat zal je waarschijnlijk op je werk kunnen doen. Heb je mogelijkheden om te lassen? Roestschade is met stip nummer 1 op de lijst met Mini-kwalen en je zal hier altijd tegenaan lopen, zelfs al vind je een erg goed exemplaar.

Ik kan hem naar me werk rijden, tenminste laten doen. En ik heb een oom die 1e vrachtwagen spuiter is en dat voor mij wel opnieuw wil laten spuiten als er egt erg aan de roest is. Dan betaal ik de verf en eventueel laswerk enzo. Verder kan ik wel een uitlaat lassen, banden wisselen schijfremmen alles wisselen enz. Anders krijg ik er vast hulp bij.

Sjoerd24":mxm34odk]
Hangt er ook vanaf: is het puur hobby, of ben je er (als je 18 bent) sterk afhankelijk van in je dagelijkse vervoer? Ik neem aan het eerste.[/quote:mxm34odk]

Ik ben 16 en heb tot me 20e zowizo eigenlijk geen vervoer met de auto noodzakelijk nodig.

En is het handig om 1 van de monteurs mee te nemen naar de koop om te kijken of het een wrak is of dat het een redelijke auto is?

De auto staat op markt plaats en heb wel een linkje.

En ik werk zaterdags en help door de weeks nog wel es in de garage. Verdien ongeveer in 4-5 week (Dus ongeveer 1 dag in de week) iets van 150 euro. Daar van moet ik toch wel op me eigen kennis een beetje aan kunnen opknappen?

Ik kan vast wel op het forum vragen als er iemand in de buurt is die me wil helpe als het een speciaal Mini dingetje is. Anders zoek ik een Mini garage op. :9

Groeten Tim

Edit:
Enne ik kan wel banden proppen enzo;)

Hangt er ook een beetje vanaf wat je met de mini wil....
Wil je hem zo houden en naar deapk brengen en dan kijken wat er mis is en dat repareren?
Of wil je hem helelmaal uit elkaar halen tot het laatste schroefje en opnieuw bouwen en spuiten
als je het 2e wil ben ik bang dat je met 150 euro niet heel ver komt, of je moet ontzetten veel geduld hebben ;)

Carlien schreef:
Hangt er ook een beetje vanaf wat je met de mini wil....
Wil je hem zo houden en naar deapk brengen en dan kijken wat er mis is en dat repareren?
Of wil je hem helelmaal uit elkaar halen tot het laatste schroefje en opnieuw bouwen en spuiten
als je het 2e wil ben ik bang dat je met 150 euro niet heel ver komt, of je moet ontzetten veel geduld hebben ;)

Dat 1e eerst maar eens. Ik wil best voor zover ik verstand heb van auto's alles uit elkaar halen en opknappen. Maar ik was niet van plan ook echt serieus het hele motorblok uit elkaar te halen en de versnellingsbak enzo.

Gewoon van buiten en van binnen roestvrij maken voor zover ik dat kan en kan regelen.

Eventueel wat meer van leren.

En wegenbelasting ga ik op me 16e voor een auto vast nog niet betalen dus geschorst word hij zeker tijdelijk en verzekering wil toch geen auto verzekeren voor een 16jarige.. :x

Goed... je weet wat je enigzinds te wachten staat, een jaren 90 series zijn dunner in plaatwerk dan de jaren 70, op t eerst oog zo te zien krijg je een deur voor je kiezen die vervangen of hersteld moet worden en bij de wielkast zit ook wat roestigheid in dus er zit meer werk aan dan je denkt,en kan ook nog een hoop andermans ellende tussen zitten en das dat je van t ene gat in het ander loopt.

Kwa techniek op zich is een mini motor best een sterk motortje t is ook hoe je t onderhoud doet eraan, en hoe je ermee omgaat waneer je ermee gaat rijden.

Het geld voor aanschaf valt mee maar ik ben bang dat daar enorm veel werk in gaat zitten,maar das wat je wil.

EN wat altijd handig is een haynes boek of een vraagbaak daar kom je ook ver mee kwa sleutelen eraan

Verdiep je eerst eens in het ding "Mini", want een "Mini Cooper 1000" ga je niet gauw vinden, en zeker niet voor 700 euro ;)

Ik denk dat je met een ander type mini meer kans maakt.

FrostiE_999 schreef:
Verdiep je eerst eens in het ding "Mini", want een "Mini Cooper 1000" ga je niet gauw vinden, en zeker niet voor 700 euro ;)

Ik denk dat je met een ander type mini meer kans maakt.

er staat nog een mini op marktplaats voor niet te veel geld .....hij is oranje ....
groet max

Hmm kan ik niet vinden, lijkt me sterk ook dat het een Mini [u:3thzjaq0]COOPER[/u:3thzjaq0] 1000 is.....

Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden

a sick mind is a joy forever...

mooi dat je deze zin op 2 manieren kan uitleggen...

maxxx schreef:
er staat nog een mini op marktplaats voor niet te veel geld .....hij is oranje ....
groet max

Bedoel je deze? Daar is namelijk al meer dan 600 euro op geboden als je dat hebt gezien. Ik ben blij met het advies! :)

markje":11ih8l9z]Goed... je weet wat je enigzinds te wachten staat, een jaren 90 series zijn dunner in plaatwerk dan de jaren 70, op t eerst oog zo te zien krijg je een deur voor je kiezen die vervangen of hersteld moet worden en bij de wielkast zit ook wat roestigheid in dus er zit meer werk aan dan je denkt,en kan ook nog een hoop andermans ellende tussen zitten en das dat je van t ene gat in het ander loopt.[/quote:11ih8l9z]

Als ik heen ga kijken en die deur is niks meer, dan valt zo'n deur nog wel te vinden dan?

En bij het achterspatbord, kun je dat plastic bij de wielkassen toch er af halen en dan eventueel met een luchtroestborsteltje de roest er af krijgen? dan heb je toch het gewone metaal? Of valt dat juist tegen?

markje":11ih8l9z]Het geld voor aanschaf valt mee maar ik ben bang dat daar enorm veel werk in gaat zitten,maar das wat je wil.[/quote:11ih8l9z]

En als ik nu nog even door spaar tot ik 1250 euro heb, koop ik daar dan een betere mini voor waar ik minder kosten van heb?
Want mij lijkt het je koopt een mini voor 600-700 euro en je gaat voor die overige 500-600 euro die spatbord laten maken en een nieuwe deur kopen. Of is dat juist slecht denken?

Ik ben tevreden met de hoeveelheid advies ik krijg! Ik ga er zeker iets mee doen d:)b

[Edit]:

maxxx":11ih8l9z]FrostiE_999":11ih8l9z]Verdiep je eerst eens in het ding "Mini", want een "Mini Cooper 1000" ga je niet gauw vinden, en zeker niet voor 700 euro ;)

Ik denk dat je met een ander type mini meer kans maakt.[/quote:11ih8l9z]er staat nog een mini op marktplaats voor niet te veel geld .....hij is oranje ....
groet max[/quote:11ih8l9z]

Ik heb hem gezien, hij staat ook niet onder mini of mini cooper ofzo. Hij staat onder Austin. En weet niet of dat onder mini coopers valt, want anders zoek ik daar ook nog even verder:)

Eeen mini is een mini kwa merk maakt t niet uit de techniek is vrijwel t zelfde gebleven er zit wel hier daar wat kleine detials in maar echte grote veranderingen pas na 91 met de spi seire en de mpi series, plaat werk is meer dan genoeg te krijgen ook deuren van nieuw (kostbaar) tot goede 2ehands maar een deur zal ik me minder zorg ommaken de wilkasten eerder das een lastig klusje als de zijkant wat gaar is is de wielkast zel ook al maar goed kijken bij aankoop in hoeverr t verrot is.

Maar het blijft niet bij 600 euro plaatwerk er komt veel meer bij,daarom goed kijken en lees hierzo goed waar je op letten moet waneer je er 1 aan wil kopen staat genoeg op t forum erover.

Maar lees dus goed over de zwakke punten kwa carroserie en kijk daar goed naar bij aankoop,motorisch is makkelijker te doen vind ik dan plaatwerk en wat wil je ermee precies een redelijk rijdbare of een revisie project

Okee, maar als het plaatwerk gewoon kleine roestvorming is. Dan zou die monteur die ik mee neem toch ook wel moeten weten of het temaken valt?

Hij heeft zelf een Fiat 127 die ook erg snel roest.

Ik moet hem dan denk ik maar even vragen of het mee valt of dat het egt gewoon lassen word..

Bedankt voor de tips enzo!

Iemand die een Fiatje 127 heeft en daaraan klust en kennis heeft, heeft ook wel benul van roestvorming bij een Mini. Misschien dat specifieke kritieke punten niet overeenkomen, maar dat is beetje bijzaak.

Verder herhaal ik nog maar eens dat goedkoop vaak duurkoop is. Ik zou sparen tot iets van 1500 en daarvan een iets beter project kopen dan de hopeloze gevallen. Beetje een gok hoor want prijs zegt niet alles, soms loop je tegen een koopje aan, en sommige zijn gek genoeg om voor een wrak 1500 te vragen. Ik denk dat je daar meer voldoening en rendement uit haalt. Zeker als je NIET geheel body off wil gaan doen is dat raadzamer.

Overigens, als je NU al die faciliteiten hebt om mooi spuitwerk te gaan doen en je TOCH 2 jaar nog niet kan rijden, waarom dan niet heel ambitieus doen en een gehele body-off restauratie doen? De meeste 'kosten' zullen tijd zijn t.o.v. 'ff snel APK klaar maken'. Zo kun je een ZEER harde en solide basis maken, waar je later al je accessoires op kan schroeven als je daar weel budget voor hebt. :)

Sjoerd24 schreef:
Overigens, als je NU al die faciliteiten hebt om mooi spuitwerk te gaan doen en je TOCH 2 jaar nog niet kan rijden, waarom dan niet heel ambitieus doen en een gehele body-off restauratie doen? De meeste 'kosten' zullen tijd zijn t.o.v. 'ff snel APK klaar maken'. Zo kun je een ZEER harde en solide basis maken, waar je later al je accessoires op kan schroeven als je daar weel budget voor hebt. :)

Dat is een goeie ;) zo dacht ik ook al een beetje. Dus het is wel handig om voor iets meer een Mini te kopen en dan tot ik 18 ben goed restoureren voor zover ik dat zelf kan? dus remmen, wielen, radiateur, enz.

Het lijkt mij alleen maar leuk om een auto te hebben en hem beetje te kunnen opknappen en er iets van te maken. :)

CityKing schreef:

Bedoel je deze? Daar is namelijk al meer dan 600 euro op geboden als je dat hebt gezien.

een bod zegt niets hè ;)
maar dat je er een jaar schorsing bij krijgt is onzin, bij het overschrijven word de auto uit de schorsing gehaald.

CityKing schreef:

Ik heb hem gezien, hij staat ook niet onder mini of mini cooper ofzo. Hij staat onder Austin. En weet niet of dat onder mini coopers valt, want anders zoek ik daar ook nog even verder:)

Kijk, dat bedoel ik nou met verdiep je er eerst in.

Een Cooper is een type mini, net zoals er een Mayfair, HLE, Ritz enz enz enz zijn.

En een Cooper 1000 is niet zo gauw gevonden denk ik, en boven jouw budget. Ik denk dat je beter naar een ander type kunt zoeken. (en je verdiepen in het fenomeen mini.....)

FrostiE_999 schreef:
Kijk, dat bedoel ik nou met verdiep je er eerst in.

Een Cooper is een type mini, net zoals er een Mayfair, HLE, Ritz enz enz enz zijn.

En een Cooper 1000 is niet zo gauw gevonden denk ik, en boven jouw budget. Ik denk dat je beter naar een ander type kunt zoeken. (en je verdiepen in het fenomeen mini.....)

Ik snap heus wel dat een Cooper een type is van Mini, net als Clubman enz. Ik zoek dagelijks meer informatie over Mini's. Het eenige is dat ik soms niet weet wat nou precies eerder komt want in 1990 is er vast wel een Mini Cooper 1000 gemaakt en in 1985 ook wel een Mini Cooper 1300. Ik snap het ook nog wel met de MK I en de MK II, enz.

Maar ik denk dat ik naast de gedachten van jou zit, maar wat bedoel je dan verder met er in verdiepen? Ik neem aan dat je bedoelt dan je aan sommige dingen vast zit. Zo als snel komende roest bij bijvoorbeeld spatborden, drempels enz.

En trouwens maakt het me niet uit of het een Cooper 1000 is of een 1300. En het maakt me trouwens ook niet uit of het een mayfair is ofzo. Het liefst gewoon een Mini. Ik ben ook nog geen professional ofzo maar ik kan best aan een auto sleutelen en kom ik ergens niet uit dan weet ik vast wel iemand te vragen die mij kan helpen.

Edit:

Het gaat er gewoon om dat ik van me ouders een auto mag kopen. En ik vind Mini's leuke auto's. En ik denk dat ik al weet wat je bedoelt. het verschil tussen mini cooper 1000 en een mini mayfair 1000 enz. Ze lijken allemaal op de foto's er op elkaar. Maar ik zat in me hoofd van. Mini cooper 1000 mayfair. En zo zit het dus niet.

Sorry voor de fout. Maar die 2e link (Deze dus), is die wel redelijk? zonder al te veel roest enz.?

aangezien je nog 2 jaar hebt voor dat je je rijbewijs kunt gaan halen zou ik gewoon rustig rondkijken en verder sparen.
als je een redelijk goede zoekt voor weinig is die vaak moeilijk te vinden maar daarintegen als je gewoon wat rondkijkt en niet echt op zoek bent kun je ze nog wel eens vinden.
zo ben ik ook voor niet al te veel aan die van mij gekomen.
en wat kun je zelf een bandje vervangen of vloeistoffen controleren kan ik ook.
een nieuw onderdeel erop zetten is ook niet zo een heel groot probleem maar het oude onderdeel eraf halen wil nog wel eens vragen om een creatieve geest.
kun jezelf lassen zodat je niet afhankelijk bent van een ander.
als je toch gaat kijken naar een mini neem dan een magneetje mee om te kijken of het wel daatwerkelijk plaatwerk is op roestgevoeling plaatsen en dat ze het niet ergens mee dicht gesmeerd hebben om het beter te laten lijken dan het is en lees zeker de aankoop tips door voor je gaat kijken bij een mini

mijn advies: rustig rondkijken en ondertussen verder sparen

In 1990 was er geen Cooper 1000 ;)
Die zijn een stuk ouder, vanaf 1991 krijg je de Cooper 1300. In jaren 80 is een geen "Cooper" gemaakt. wel in de jaren '60 en begin jaren '70.

Die mini van je link ziet er zo op het oog redelijk uit, subframe is best te doen, maar of dat alles is is natuurlijk maar de vraag. Als je creatief bent kun je roest best verbloemen, dus let goed op!

Hier op de site staan ook aankooptips, neem deze mee als je gaat kijken, of vraag of er iemand met verstand van mini's is die met je mee wil gaan kijken.

Een cooper is toch met die strepen op de kap :P :P :P

(flauw)

Jaapio

Neej joh, die met dat witte dakje!!! \\:)/

FrostiE_999 schreef:
Neej joh, die met dat witte dakje!!! \\:)/

Ja grappig, maar een groene Mini 1000 Mayfair kan ik ook een wit dat spuiten :)

Nadeel is van die rood/oranje Mini is dat er heeel veel vraag naar is blijkt wel. Dus die mensen geven dinsdag avond een openhuis nog wat met die Mini. Dus die zijn hem zeker kwijt voor 1000 euro's denk ik.

Hoe kan ik de titel veranderen van deze tropic? want als het geen Cooper is..

Maar ik zoek eigenlijk EEN Mini die rond 1985 is gemaakt. Dat is voor mij wel handig, want dan weet ik zeker dat ik geen wegenbelasting hoef te betalen :)

Violet Mini":1zi8ffzk]aangezien je nog 2 jaar hebt voor dat je je rijbewijs kunt gaan halen zou ik gewoon rustig rondkijken en verder sparen.[/quote:1zi8ffzk]

Dat is het hem nouw juist ook weer :)
Hopen dat het kabinet gewoon door gaat mte het plan, Rijbewijs op je 17e. Dan maar jaartje begeleidend rijden :)
Dat gaat dan volgens hun in op 01-01-2011, heb ik week de tijd om aan te vragen en te beginnen, want de 8e ben ik 17 :)

En als iemand zeker weet dat het niet door gaat. Kan ik nog een jaar langer gaan sparen, of gaan sleutelen.

FrostiE_999":1zi8ffzk] Als je creatief bent kun je roest best verbloemen, dus let goed op![/quote:1zi8ffzk]

Wat bedoel je hier mee?

Het is niet alleen de wegenbelasting die je moet betalen
Ik denk dat de verzekering een groter sluitpost is
De andere oplossing is schorsen van de Mini
Maar dan mag deze alleen maar in een garage gestald worden en mag niet op de openbare weg komen
En rijden met je 17e jaar
Ik denk dat je dat niet voor je 18e mee zal maken
ivm met de tijd die er nodig is om een wet aan te nemen
hier in dit land

Minimaatje schreef:
Het is niet alleen de wegenbelasting die je moet betalen
Ik denk dat de verzekering een groter sluitpost is
De andere oplossing is schorsen van de Mini
Maar dan mag deze alleen maar in een garage gestald worden en mag niet op de openbare weg komen

De verzekering wil toch niet een auto verzekeren van een 16jarig iemand. Dus verzekeren kan ik hem toch niet. En voordeel, ik werk bij de garage in het dorp :)

Een motorvoertuig MOET in Nederland verplicht WA Verzekerd zijn als hij in rijdende toestand is
Ook al staat deze in een garage
Ook moet deze op naam gesteld zijn anders kan je de auto ook niet schorsen

Dus ik kan eigenlijk geen auto kopen.. Maar volgens mij moet hij op me pa's naam dan tot me 18e.. of moet het toch anders?:P

Spaar dan lekker door voor 1 uit de 70er jaren veel dikker plaatwerk gebruikt,ok voor wat was t nou 86? ervoor trommels daarnaa schijfjes gebruikt op de voorwielen.

Waarom kan je geen auto kopen ?
Als je de komende 2 jaar toch niet kan/mag/ wil rijden waaromzou je hem dan verzekeren?
Schors hem dan lekker voor paar tientjes in het jaar.

Wegenbelasting is iets van een tientje in de maand, dus daarvoor hoef je ook niet echt een oldtimer te zoeken

@ markje, dat zegt ook niet alles, aan en 70'er kan ook genoeg geprutst zijn, dunnerplaatwerk erin en mooie plekken plamuur enz....

Carlien schreef:
Waarom kan je geen auto kopen ?
Als je de komende 2 jaar toch niet kan/mag/ wil rijden waaromzou je hem dan verzekeren?
Schors hem dan lekker voor paar tientjes in het jaar.

Wegenbelasting is iets van een tientje in de maand, dus daarvoor hoef je ook niet echt een oldtimer te zoeken

Maar hij kan wel op mijn naam? Of valt dat karweitje zwaar tegen?

Volgens mij moet dat wel kunnen, anders Ff Op desite van de rdw kijken.
Anders gewoon op naam van je vader of moeder, hebben er toch geen kosten aan als je hem netjes schorst.

Dat is dan ook weer waar :) Eerst maar eens een auto in bezit krijgen. Ik moet wel elke keer aan me ouders vertellen als ik een auto wil en stel hij is weg en dat ik een andere heb gevonden. Want als ik zelf maar beetje begin te bieden denke ze ook ga dan ook zelf maar heen ofzo..

en de 7ende van markt is dat niet wat ?

Violet Mini schreef:
en de 7ende van markt is dat niet wat ?

Dan denk ik toch de 8e :)

Maar je ziet allemaal roest bij de motor, kan niet goed zien of de motor er wel in zit. Zowizo wilik wel een mini kopen die loopt. Dan heb ik er ook nog iets aan :)
En hij moet ook compleet zijn vind ik :9

Beetje onzin dat je voor maximaal 600 euro geen apk waardige Mini kan kopen. Ik heb er tot nu toe nog nooit meer dan 375 euro voor betaald, rijdend en wel. Vraagprijs was altijd minimaal 600 euro. Natuurlijk niet roestvrij maar dat zijn de meeste van 1500 euro en meer ook niet. Persoonlijk vind ik belangrijk dat de roest alleen op de goed te herstellen plaatsen zit, lassen is niet zo'n probleem voor je lijkt mij. Plaatwerk hoeft ook niet veel te kosten. Motor, stuurinrichting, ophanging, subframe's, en remmen in orde vind ik belangrijker bij aankoop. Een bod van 600 euro zegt ook niets, doe geen bod stuur gewoon een mailtje of maak direct een afspraak om te komen kijken. Bied na een uitgebreid onderzoek ook rustig de helft van het hoogte bod, je zult versteld staan van de onderhandeling ruimte. Gezien je leeftijd is het misschien beter onderhandeling te laten doen door een ouder iemand. Je moet ook weg durven lopen als je te veel moet bieden naar je zin. Met andere woorden laat niet zien dat je de Mini graag wilt hebben. De wagen moet wel compleet zijn of met extra onderdelen. Voor meer tips kun je rustig contact opnemen.
Succes d:)b

Goed dat je het zegt! k laat weten als ik iemand een mail stuur over een Mini. Zowizo op het forum. Maar ik zie er ook niet tegen op om een mini te kopen van 600-700 euro. Maar veel zijn het er niet mee eens. Lassen kan ik wel maar niet al te netjes. Ik heb het nog niet zo vaak gedaan namelijk. MAar als het om netjes gaat kan ik altyd 1 van de monteurs vragen, die doen het met plezier voor my :)

CityKing schreef:
Violet Mini":24tzq116]en de 7ende van markt is dat niet wat ?

Maar je ziet allemaal roest bij de motor, kan niet goed zien of de motor er wel in zit. Zowizo wilik wel een mini kopen die loopt. Dan heb ik er ook nog iets aan :)
En hij moet ook compleet zijn vind ik :9[/quote:24tzq116]

stukje bijschrift van de 7ende
Ook zonder laswerk is deze Mini met weinig werk door de APK te krijgen wanneer de remmen worden nagekeken en wat onderdelen zoals de lampen worden teruggemonteerd. Een handige sleutelaar kan er vast iets moois van maken.

maar de 7ende en de 8ste zijn van dezelfde eigenaar je kan hem altijd een mailtje sturen.

Je kan ook best een mini met APK kopen voor 600 euro, mij e kostte dat ook met nog een half jaartje APK.
Werd afgekeurd op 2 kleine gaatjes en heeft vervolgens 2 jaar geduurd.
link

maar denk niet dat het voor hem uitmaakt of de mini wel of geen APK heeft, kan er de komende 2 jaar toch niet in rijden..

CityKing schreef:
FrostiE_999":2mvdz97c]Neej joh, die met dat witte dakje!!! \\:)/

Ja grappig, maar een groene Mini 1000 Mayfair kan ik ook een wit dat spuiten :)

FrostiE_999":2mvdz97c] Als je creatief bent kun je roest best verbloemen, dus let goed op![/quote:2mvdz97c]

Wat bedoel je hier mee?[/quote:2mvdz97c]

Dat van dat dakje was ook maar een geintje! Er komt bij een Cooper wel meer kijken dan een wit dakje en strepen!

Wat ik verder bedoel is dat als je bij een mini gaat kijken je ook eens moet voelen met een magneetje of bij de bodem met een hamertje ofzo. Ze kunnen roest ook wegggeplamuurd hebben ofzo. Dan lijkt het heel mooi, maar achteraf zit je met de gebakken peren.

FrostiE_999 schreef:
Wat ik verder bedoel is dat als je bij een mini gaat kijken je ook eens moet voelen met een magneetje of bij de bodem met een hamertje ofzo. Ze kunnen roest ook wegggeplamuurd hebben ofzo.

Dat snap ik. :) Ben elke dag de aankooptips aan het doorlezen. Zo dat ik dan een beetje uit me hoofd weet.

Ik maak gewoon verder een lijstje wat ik kan aanvinken wat goed is en wat slecht is. Of is dat een beetje een dom idee?

Minimaatje schreef:
Een motorvoertuig MOET in Nederland verplicht WA Verzekerd zijn als hij in rijdende toestand is

Een geschorst voertuig hoeft niet verzekerd te zijn. Sterker nog, verzekeringen keren niet uit als je met een geschorst maar verzekerd voertuig een aanrijding veroorzaakt. Dus hem verzekeren als hij geschorst is, is weggegooid geld.

CityKing schreef:
Violet Mini":1oon2i3r]en de 7ende van markt is dat niet wat ?

En hij moet ook compleet zijn vind ik :9[/quote:1oon2i3r]

De 8e heeft behoorlijk wat roest die je op de foto's niet ziet. De vorige eigenaar heeft daar creatief rode verf over gekwast. De 7e is qua body heel veel beter en als je me een dagje geeft, dan loopt die ook. Beide zijn overigens 99.9% compleet. Qua prijs is er nog wel iets doen aan de 8e (ondanks wat er in de advertentie staat).

Het begint ergens op te lijken, heb ook even gekeken bij de 7e en de 8e. Voordeel voor een onervaren Mini sleutelaar is dat de 8e ondanks de roest nog niet gestript is. Je kun dus goed zien hoe alles in elkaar hoort te zitten, dat is bij de 7e al een stuk lastiger. Ik zou zeggen ga rustig kijken en vooral geen haast hebben, er komen er richting winter nog zat te koop is mijn ervaring. Voordeel van een (goedkope) Mini is dat als je het niet meer ziet zitten de financiele strop bij verkoop meestal erg klein is. En als je er alleen tijd in heb gestoken je er meestal nog wat aan verdient heb ook. En inderdaad een geschorste auto verzekeren is onzin.

Ton schreef:
Je kun dus goed zien hoe alles in elkaar hoort te zitten, dat is bij de 7e al een stuk lastiger

Ik moet iets hebben om hem thuis te krijgen. Me ouders waren niet van plan zoon kar er voor te gaan huren om die mini voor mij thuis te krijgen. Ik kan van me werk groen kenteken krijgen zegge dat de monteur een proefrit maakt en zo naar huis rijden. Geen APK nodig. Of zoon auto moet op sleeptouw. En dan komt die auto helemaal achterlangs overal te recht enzo. Maar zowizo moet hij dan wel kunnen remmen.

Iemand anders een idee om zoon auto te vervoeren voor LANGE afstanden? (Naar Noord-Groningen als de auto bijvoorbeeld in Den Helder staat)

Mini4Ever":1b2d3fo8]Een geschorst voertuig hoeft niet verzekerd te zijn. Sterker nog, verzekeringen keren niet uit als je met een geschorst maar verzekerd voertuig een aanrijding veroorzaakt. Dus hem verzekeren als hij geschorst is, is weggegooid geld.[/quote:1b2d3fo8]

Hier heb je groot gelijk. Zo dacht ik ook wel even na, maar KAN de Mini dan ook op mijn naam staan? Want dat is wel makkelijk als ik 18 ben dat ik dan ook direct er mee weg kan rijden als het door gaat dat ik op me 17e rijbewijs kan gaan halen.(Wat ook mag van me ouders)

Dat gaat tegenwoordig niet meer:

www.rdw.nl schreef:
Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u tenminste 18 jaar zijn en in Nederland wonen.

Normaal zou de rode zelfstandig een flinke afstand moeten kunnen overbruggen, daar verwacht ik in princiepe geen problemen mee. Maar dan moet je hem wel ook verzekerd hebben op het moment dat je ermee de weg opgaat. Daarna blijft het risico dat hij niet is gekeurd tenzij dat nog geregeld wordt.

[size=85:39c6lx1l]Ik ga er misschien volgend weekend ook even een (illegaal) toertje mee maken ...[/size:39c6lx1l]

Dat is dan wel balen :(
Laat ik hem gewoon op me pa's naam registeren tot me 18e. Dan wil ik dus ook egt precies op me 18e die auto op me naam O:)
Eerst maar eens een Mini zoeken voor mij.

psst kijk es bij te koop op t forum er staat een 86 er te koop en meestal wat je daar aanbied max maar max 500 kosten

markje schreef:
psst kijk es bij te koop op t forum er staat een 86 er te koop en meestal wat je daar aanbied max maar max 500 kosten

Ik denk dat je die paarse bedoelt. Ik heb heen gemailt al tijdje terug toen me ouders zeiden kunnen wij wel deel alvast voor je betalen. Blijkt dat die auto al verkocht is. Maar hij staat er nog op. Ik vind het verder een heeeel knap autotje.

Ik denk nog steeds over die grijze Mini 1000 Mayfair volgens mij. Je had gezegt, Nieuwe deur misschien. Maar dat valt wel te doen volgens mij. Plaat werk bij de wiel kassen heb ik zelf dan wel wat meer hulp bij nodig.

Mijn collega wil me vast wel keertje helpen. Hij heeft ook op de meest moeilijke plekken van zijn Fiat 127 nieuw plaatwerk gelast. Dat ziet er nog heeel netjes uit ook! Alleen de verf niet helemaal dat was omdat het beetje snel moest.

Fiat 127 Special Gepoetst.
Fiat 127 Special Nog niks aan gedaan kwa schoon maken.
Ik heb hem gepoetst enz. omdat ikverder door de weeks niet gewoon kan werken. Normaal zit ik met school en dan is dit nu me weekendbaantje.. 't verdient tenminste iets :)

Valt bijna niet te zien maar bij de onderkant van de deur is dan wat ingelast.

(Ik doe de foto's niet als foto's omdat het niet mijn auto is, vind het beetje aso om zomaar even iemand anders auto neer te zetten dus doe ik het zo.)

das blauw in mijn oog wat op t forum word aangeboden

Zou je een link kunnen sturen?

Edit:
(Ik keek bij de markt. Mijn fout!)