Mini 1000 kopen

RE: Mini 1000 kopen

is weer eggehaald :?

ik denk dat ie duurder was als 500 euro en dat mag niet via het forum!

markje schreef:
is weer eggehaald :?

Wat is weg gehaald? die link ofzo?

En wat mag niet via het forum?

Je mag op het forum geen mini verkopen duurder dan 500 euro, dus vandaar dat de desbetreffende advertentie weggehaald is.

Wel een leuke opmerking voor het topic "leukste mini advertenties" ;)

CityKing schreef:

Ik denk nog steeds over die grijze Mini 1000 Mayfair

[size=150:2od8m3gc]Beschrijving van adverteerder[/size:2od8m3gc]
inclusief 5 orginele mini alu velgen . [i:2od8m3gc]auto loopt verder goed staat lange tijd stil hierdoor[/i:2od8m3gc] :+) , zijn de remmen gaan vast zitten . hier en daar een klein plekje leuk autotje om opteknappe

Maar ontopic:

Veel succes met de aankoop straks van een Mini, en ik hoop dat je er iets leuks van maakt :)

goed een bouw object.... kan je ook aardig mee stoeien en deze man is al ermee begonnen, of t echt wat is voor jou mja dan zal je ernaar moeten kijken, een 850 blokje is niet het snelste maargoed ook daar kan je zeggen ik bouw eer een zwaarder in met de tijd maar een 850 kan vrij rap gaan buiten dat verhaal de body is tenslotte t belangrijkste t is ee hobby geval maar dit is wel iets waar je niet hoeft te slopen, en er is al deels gelast.

http://auto.marktplaats.nl/mini/3566852 ... ind=1&fs=1

markje schreef:
goed een bouw object.... kan je ook aardig mee stoeien en deze man is al ermee begonnen, of t echt wat is voor jou mja dan zal je ernaar moeten kijken, een 850 blokje is niet het snelste maargoed ook daar kan je zeggen ik bouw eer een zwaarder in met de tijd maar een 850 kan vrij rap gaan buiten dat verhaal de body is tenslotte t belangrijkste t is ee hobby geval maar dit is wel iets waar je niet hoeft te slopen, en er is al deels gelast.

http://auto.marktplaats.nl/mini/3566852 ... ind=1&fs=1

Die auto had ik zien staan. Ik zie het niet helemaal zitten om die op te knappen om eerlijk te zijn. Na mijn gevoel is er veel stuk en mist er veel. En dan nog, waar hij te koop staat.

Ik woon dan wel in baflo zegt jullie verder niet zo veel vast, maar dat ligt 20-25 Km boven Groningen. ongeveer 15 Km van het noordste stukje nederland wat vaste land is. Dan bedoel ik dus zonder eilanden. Dan moet ik me pa vragen of hij 300 KM wil gaan rijden met een busje met tennemasser om die mini op te zetten, vervolgens steekt hij heel de rit er ongeveer 20-25 cm uit, Moet er zelf wel om denke dat ik hem goed vast zet. Maar Hogeveen valt nog mee vergeleken Limburg.

Als de Mini nog rijdt, kunt ook ergens halverwege afspreken bij een treinstation in de buurt. Dat heb ik al eerder gedaan.

Tja dat kan, maar op die foto is al te zien dat er zowizo al geen lampen in zitte. Dus kan wel gevaarlijk zijn neem ik aan. Vooral als de knipperlichten er ook al niet in zitten.

Ik denk niet dat die mensen die hele mini nog in elkaar willen zetten want hij is helemaal uit elkaar gehaald volgens mij.

Ik zou haast zeggen ga eerst eens bij die grijze kijken informeer ook vooraf een beetje wat je ongeveer aan plaatwerk kwijt zal zijn. Kijken kost geen geld, de vraagprijs is gezien de staat op de foto's te hoog. Je heb tijd zat, wacht gewoon je kans af. Kijk ook op marktplaats ook bij de Mini auto onderdelen, daar staan meestal de min of meer gestrande projecten.
Een nieuwe(harde deur) kost toch al gauw minimaal 100 euro. Een nieuwe deurplaat zelf inlassen kost minder dan de helft. Een deurplaat inlassen is een vrij eenvoudig project om het lassen te oefenen. Als ik zo kijk op de foto's zal de bodem aan de binnenzijde ter plaatse van de spatborden ook wel rot zijn.
Een verkoper moet je ook wat gunnen, en misschien in jou geval met een goed verhaal over het zelf opknappen kun je heel wat euro's besparen.
Die 850 zou ik niet aan beginnen in jou geval, die is al teveel gestript, je weet vooraf niet wat je dan nog aan onderdelen mist.
Nogmaals succes. ;)

geduld is ook een schone zaak, toen ik eenmaal tijd en ruimte had om er 1 te kopen, had ik specifieke eisen voor mezelf gesteld.

ik heb 4 mini's bekeken voordat ik de laatstbezochte aanschafte.

uiteindeiljk zal er 1 komen die
-in de buurt is
-binnen budget valt
-precies is wat je wilt

geduld en blijven zoeken :)

Dan kan ikwel een oude deur kopen met roest en daar nieuw plaatje in lassen. Als dat mislukt is het jammer, maar dan is niet direct me auto een roestbak.

hanz schreef:
geduld is ook een schone zaak, toen ik eenmaal tijd en ruimte had om er 1 te kopen, had ik specifieke eisen voor mezelf gesteld.

ik heb 4 mini's bekeken voordat ik de laatstbezochte aanschafte.

uiteindeiljk zal er 1 komen die
-in de buurt is
-binnen budget valt
-precies is wat je wilt

geduld en blijven zoeken :)

Om het bij mij te zeggen is het, Ik heb de tijd er voor. Bijna dagelijks. Plek heb ik er voor, ik mag in de garage bezig waar ik werk. Ze hebben bijna 4 jaar een nieuwe werkplaats nieuwe bruggen enz. en dan is de oude werkplaats er ook nog. Daar mag ik dan mooi aan het werk. Er is dan ook genoeg gereedschap zodat ik ook bezig kan.

Die Grijze in het begin van dit tropic is redelijk in de buurt, binnen het buget. Tenminste als ik me loon gehad heb dan heb ik genoeg geld. Kan 2 dagen duren maar ook een week. Kan eventueel iest van me ouders lenen. En het is ook wel iest dat ik zoek. Bijna dan, had liever 1 gehad zonder roest, maar die vind je (Bijna) niet met een buget van ongeveer 600/700 euro.

Vandaag aan nog een kameraad van de soos nog verteld dat ik van plan ben een Mini te kopen, zegt hij moet je daar en daar maar ff vragen bij die en die. Ik hoorde van hem dat dus iemand 1 dorp verder op Mini's opknapt. Dus kan hem wel vragen waar hij zijn onderdelen weg haald. En kan natuurlijk ook altijd wel in het forum zoeken/vragen.

1 nadeel dat ik hoorde van de monteur waar ik samen mee werk is.. Een Mini kun je bijna niks los draaien. Alles is volgens hem gelast, zou inderdaad welkunnen want hij heeft ook een mini opgeknapt.
Eigenlijk ken ik dan wel veel mensen gewoon van wat ze gedaan hebben en waar ze mee bezig zijn van projecten, maar meer mensen die ik ken hebben met Mini's geknutseld en dat is nog al handig :D

CityKing schreef:
Een Mini kun je bijna niks los draaien. Alles is volgens hem gelast, zou inderdaad welkunnen want hij heeft ook een mini opgeknapt.

plaatwerk zit allemaal gelast ja.

Krijg je dan eigenlijk wel iets netjes er uit? Zoals een A-paneel? En er weer netjes in?

Eh ja, met de slijpschijf en het lasapparaat.

Voorbeeldje uit mijn showcase (halverwege de pagina): viewtopic.php?f=46&t=39290

Het is wel allemaal wat makkelijker bij een Mini van na 1970.

Blader mijn showcase maar is door ;)

Carlien schreef:
Blader mijn showcase maar is door ;)

Daar was ik al druk mee bezig O:)
Ik zag je auto en vond hem wel erg stoer!

Edit:

Ik zag trouwens ook je tropic, ziet er erg netjes uit! Maar de vraag, "Hoe doe je dat precies?" En dan bedoel ik dus slijpen, metaal op maat snijden/slijpen en dan er in lassen. Tot zover had ik het idee, maar plamuur je het ook nog tot hij glad is?

Hoe krijg jehet stukje metaal dat je er in last eigenlijk precies tenhoogte van de body van de Mini? dat lijkt me egt een probleem die ik zelf krijg, dat hij er bijvoorbeeld boven op ligt of er achter zit.. Dat je dan een bultje krijgt of een gat juist..

Plaatje moet net iets kleiner zijn dan het uitgeslepen gedeelte. De ruimte daartussen wordt je las. Daarna helemaal glad slijpen/schuren. Bij dorpels werk je bijv. met een proplas d.m.v. een vooraf geboord gaatje.

Denk dat je ook een hoop kan vinden met de zoekmachine, want zo wordt je topic wel heel erg lang :9

Als je zoveel tijd over heb
Beveel ik je een las cursus aan

Minimaatje schreef:
Als je zoveel tijd over heb
Beveel ik je een las cursus aan

Moet ik doen met me komende opleiding :)

dennisvdh":1wba4a3v]Denk dat je ook een hoop kan vinden met de zoekmachine, want zo wordt je topic wel heel erg lang :9[/quote:1wba4a3v]

Voordeel er van is wel dat ik alles bij elkaar heb staan :) Maar de tijd die ik nu eigenlijk met een auto bezig had gekunt, is ongeveer wel 12 uur per dag, zit ik nu op de computer waarvan denk ik wel 80% op dit forum te kijken naar andere tropic's

Edit:

Deze Mini heb ik nu net ook gezien, maar wat vinden jullie van de auto als jullie heb zo zien? Beter of juist slechtere indruk van de grijze Mini?

ziet er erg netjes uit..ik zou gewoon bellen voor een afspraak.

Groetjes,

Maurice

Mausje75 schreef:
ziet er erg netjes uit..ik zou gewoon bellen voor een afspraak.

Groetjes,

Maurice

Dan maar hopen dat ik wat geld kan gaan lenen van meouders :|

blaasjes op deur en iets achter d eduer ziet ik wat en dij de wielkast rechtachter,,,, jammer van die golft lampen maargoed dat is te vervangen de rest kijk hoe dat ding geval eruit zien en beslis alsnog

Het word hem waarschijnlijk die grijze en die blauwe niet. Ik heb die adventeerder gemailt over de grijze Mini, er is meer belangstelling voor en voor die blauwe zeker, omdat er lang niet zo veel roest op zit. En ik moet dus zeker iets meer geld hebben. Ik heb 1 kans in 1 week om ongeveer 150 euro bijelkaar te scharrelen. De kar van me pa wil hij weg hebben, een oude kar. Die kar is dan verder goed en wil hij er 250 euro voor hebben, mag ik hem dan mooi met winst verkopen dan is de winst voor mij :D dan heb ik zeker 800-900 euro, en kan ik dan nog even afwachten tot nog zo'n aanbod. Ik wil zeker nog wel proberen bij de adventeerder met de grijze Mini. Hope dat het lukt!

Misschien een vreemde vraag, maar hoeveel jaar heb je nog totdat je er zelf mee rijden mag??

Zou je niet iets verder sparen en een betere basis kopen?

(nu weet ik niet over welke mini's je het hebt en ik wil niemand z'n glazen ingooien, maar ja....)

Groet ron

ayla schreef:
Misschien een vreemde vraag, maar hoeveel jaar heb je nog totdat je er zelf mee rijden mag??

Zou je niet iets verder sparen en een betere basis kopen?

(nu weet ik niet over welke mini's je het hebt en ik wil niemand z'n glazen ingooien, maar ja....)

Groet ron

Het gaat om deze Grijze Mini en heel eventjes op het laatst om deze Blauwe Mini

Ik heb om bijna precies te zijn, 5 maand, om me rijbewijs mee te beginnen. ALS het met het kabinet en dergelijke door gaat dat ik op me 17e me autorijbewijs mag gaan halen. Als dat dus zeker het punt is kan ik dus na 17 maand rijden. Ik heb een idee om zelf die auto zover mogelijk zelf en eventueel met hulp te repareren/op te knappen.
En als ik op me 17e dan me rijbewijs gehaald heb wanneer dat kan, dan wil me moeder er best naast gaan zitten. want je moet dan met begeleiding rijden. Anders rij ik als mijn Mini dan uit elkaar ligt wel met me ouders Ford Focus. Geen idee uit welk jaar welk model want dat merk spreekt me verder eigenlijk niks aan.

Zou er maar niet vanuit gaan dat je met je 17e mag gaan rijden/lessen, dan wordt het straks een tegenvaller... Kijk maar is naar de kilometerheffing, dat duurt ook al eeuwen..

Net als dat rijden op je 17e.. datduurt ook al eeuwen. :)
Net als rijlessen voor brommer enz. Ik kan met heeel klein beetje geluk dan wel in duitsland me rijlessen volgen op me 17e. Alle op een enkeling na van europalanden hebben dit ingevoerd. Frankrijk, Spanje, België, Duitsland, enz enz

Nederland gaat het ook nog wel doen, vertrouw ik gewoon op O:)

ik Hoop ook dat die regeling doorgaat, ik ben nu 17. Ik heb een mini voor mn 16e verjaardag gekregen. alleen als de regeling niet doorgaat hoef ik alleen tot maart te wachten en staat de mini lekker warm in de schuur.

Succes met de zoektocht!

Met een Duitse instructeur? :x

Ik denk dat wat jij wilt bijna niet mogelijk is. Je wilt een goedkope Mini met weinig werk en deze moet af zijn als je mag gaan rijden :9

Mini rijden is goedkoop (verzekering/wegenbelasting/[brandstof]), goed onderhouden niet... :)

dennisvdh schreef:
Met een Duitse instructeur? :x

Ehhmm Nee. Gewoon Brits intrieur als me dat lukt :)

dennisvdh":1l8exm7p]Ik denk dat wat jij wilt bijna niet mogelijk is. Je wilt een goedkope Mini met weinig werk en deze moet af zijn als je mag gaan rijden :9 [/quote:1l8exm7p]

En hij Hoeft niet af te zijn op me 18e, zou wel leuk zijn.

dennisvdh":1l8exm7p]Mini rijden is goedkoop (verzekering/wegenbelasting/[brandstof]), goed onderhouden niet... :)[/quote:1l8exm7p]

En dat heb ik ook an gezocht. Kameradje wil Nissan 100NX.. wegegnbelasting iets van 130 euro per maand? ofzo of kwartaal? Hij is veel kwijt. Als je met een mini kunt doen met 12euro per maand. :D

Brandstof valt mee voor een auto uit die tijd maar valt tegen als je hem vergelijkt met een nieuwe belasting vrije Peugeot 107 ofzo.. En dan heb ik toch lieverr een Mini. Die lijken me zowizo al wat ruiger :D

LimitedSjoerd":1l8exm7p]ik Hoop ook dat die regeling doorgaat, ik ben nu 17. Ik heb een mini voor mn 16e verjaardag gekregen. alleen als de regeling niet doorgaat hoef ik alleen tot maart te wachten en staat de mini lekker warm in de schuur.

Succes met de zoektocht![/quote:1l8exm7p]

Enne jij succes met je rijlessen! En heb je misschien oook foto's van je Mini? kan ik misschien wat ideeën op doen. :)

Ehm.. zo stond hij er tot voor kort bij

Hij is nu naar een straalbebrijf, hopelijk is hij half september compleet gespoten en kan het opbouwen weer beginnen.

werken aan de mini leer je vanzelf, ik ben zonder enige ervaring hieraan begonnen en het pakt aardig uit, alleen het lassen besteed ik uit zodat het zeker goed gedaan wordt.

mijn ouders zijn ook weer besmet door het mini virus en hebben deze net gekocht:

Leuke auto!
Mini sleutelen ehb ik al beetje ervaring, met ander merk dan. 4 maand stage gehad in een Peugeot garage met iemand die ook van Mini's houd, en zelf ook nog 2 maand fulltime gewerkt. Dus ik heb redelijk veel geleerd :D

Maar zelf iest uit vinden heb je idd veel meer aan.

Edit:

Mijn ouders vinden een Mini te gevaarlijk, Mag van me moeder eigenlijk best een auto hebben maar een auto met Airbags en goeie keurkelzone enz. Me pa vind het alleeen maar geweldig omdat hij zelf ook op zen 16e een auto al had. Volgens mij zelfs op zen 15e. Dus wat me pa mag, mag ik ook :D

Alles is zelf te leren met een hoop geduld ;) O:)

Zo ben ik ook aan mijn Mini destijds begonnen

link

Mausje75 schreef:
Alles is zelf te leren met een hoop geduld ;) O:)

Zo ben ik ook aan mijn Mini destijds begonnen ( showcase topic linkje onderschrift )

Ik weet het, net als computers. Trek je computer eensuit elkaar. Veel mensen zouden denken niet aankomen! Maar ik weet ook waar bijna elk draadje voor staat en waar die op moet. Me oom gaf me keer onderdelen van een computer. Hij heeft gezegt. jehbt een avond de tijd mag je mij af en toe eens vragen. Dus ja zelf ontdekken heb je meer aan, want je vergeet het ook niet snel. Van iets voorgedaan worden wel.

heb je ff een berichtje gestuurd

LimitedSjoerd schreef:
heb je ff een berichtje gestuurd

Gelezen en beantwoord :)

CityKing schreef:

En dat heb ik ook an gezocht. Kameradje wil Nissan 100NX.. wegegnbelasting iets van 130 euro per maand? ofzo of kwartaal? Hij is veel kwijt. Als je met een mini kunt doen met 12euro per maand. :D

De mijne is nog goedkoper, ik heb geen wegenbelasting :P
Maar het is zoals Dennis zegt, een mini is goedkoop om te rijden, maar niet goedkoop om te onderhouden (en daar bedoel ik dus mee goed rijdend in goede conditie houden :P)

Risky schreef:
maar niet goedkoop om te onderhouden (en daar bedoel ik dus mee goed rijdend in goede conditie houden :P)

Ja boedoel je dan bij de 1e vocht blaasjes al actie ondernemen en weghalen en weer spuiten? dan blijf je neem ik aan ook aan het spuiten want 1 zoon paneel moet toch dan weer helemaal? want anders krijg je kleurverschil zegge ze. En onderdak zetten ene goeie?

Tsja het is maar wat je zelf wilt. Ik heb zelf ook wat plekjes maar dat is mini eigen, ik kan ervoor kiezen om alles kaal te maken en te laten spuiten, maar zo erg is het nog niet en ik heb daar op dit moment het geld niet voor. Ik heb het dus meer over het mechanische gedeelte :) Pas een reparatie van 1000+ euro voor de APK moeten doen, dus hier een tip: let op je subframes! :P

Voor de rest is het mechanische voor het grootste deel wel zelf te doen, dus dat valt wel mee. Wel zou ik als ik jou was het Haynes boek aanschaffen.
Mijn mini staat trouwens gewoon in de open lucht hoor :P

Euhmm hoe koopp ik zoon boek? En zorg ik dat het niet van mijn Mini budget af gaat? :9 want dat zit bij mij nog beetje krap. moet nog ruimte kome dat ik wat geld over heb.En zowizo moeten me ouders er niet achter komen.. Die werden ook al boos toen ik iets anders bestelde voor me pc dan..

CityKing schreef:
Euhmm hoe koopp ik zoon boek?

Internet :P

CityKing":24ht4r3x]En zorg ik dat het niet van mijn Mini budget af gaat?[/quote:24ht4r3x]

Heel erg goed letten op wat je koopt ;)
En als je eenmaal de mini hebt, zoveel mogelijk zelf proberen te doen!

stuur ff een pm met je emailadres!

Jaa okee, Wat staat er als voorbeeld allemaal in het boek? Puur alles over Mini's dan?

Zoveel mogelijk zelf doen gaat wel lukken. Ik kan alles wel er uit krijgen op motorblok na, Maar die kan je bij het spuiten neem ik aan ook laten zitte? Tip van me ouders is wel distributieriem ALTIJD vervangen als je een auto koopt. Straks zeggen ze dat hij splinternieuw is blijkt hij al 2 jaar oud te zijn. Straks motorblok stuk, zit ik niet op te wachten :)

Het Haynes boek gaat over onderhoud van de Mini, hoe alles gedemonteerd moet worden, eventueel gereviseerd/vernieuwd moet worden en hoe alles ingebouwd moet worden. Volgens mij heeft bijna elke mini rijder die wel :)

Spuiten kan inderdaad met het motorblok nog in de auto. Heb ik al vaker gezien.

een mini heeft een ditributieketting dus daar hoef je geen zorgen om te maken

Violet Mini schreef:
een mini heeft een ditributieketting dus daar hoef je geen zorgen om te maken

Dat is wel vet om te weten want anders had ik er wel 1 speciaal laten maken. Ketting heb je namelijk ook noooooiit zorgen mee, tenzij die van je blok afroest.

En dat boek moet ik ook maar eens hebben. Zal eens kijke bij een boekenwinkel of hij er met toeval ligt. Dan heb ik geluk anders bestel ik hem gewoon.

:)

En succes, we zien de mini wel verschijnen :D

Ik heb hem al, Eboek =) handig voor op myn laptop die ik binnkort krijg. me mobiel, me pc enz ;) nooit meer bladeren.

Een oom van me gaat naar deze Mini kijken. Kijken of hij redelijk is. :)
Ik hoop dat het positief is!