Mini 1000 kopen

RE: Mini 1000 kopen

Volgens mij is jou familie al goed besmet met het Mini virus d:)b

De deur die je op de foto ziet is in ieder geval rot. Maar voor een redelijke prijs kun je ook alleen de deurplaat vervangen en het fram hergebruiken. Is wel een erg tijdrovend klusje maar kan een zeer goed resultaat geven. En aangezien je nog min 2 jaar te gaan hebt waarom niet zou ik zeggen.

succes Eelco

Mini4Ever schreef:
Volgens mij is jou familie al goed besmet met het Mini virus d:)b

Me moeder vind het kut auto's, me oom vind het ander leuk als ik hem vraag of hij mij wil helpen. De overburen van me oma vinden het ook heel leuk als ik ze zo iest vertel. Hij doet zelf ook veeel met auto's. Maar me ouders gaan niet over op Mini. Me moeder word er gestoord van dat ikhet er de heletijd over heb.. xD

eelco":24uarcmk]De deur die je op de foto ziet is in ieder geval rot. Maar voor een redelijke prijs kun je ook alleen de deurplaat vervangen en het fram hergebruiken. Is wel een erg tijdrovend klusje maar kan een zeer goed resultaat geven. En aangezien je nog min 2 jaar te gaan hebt waarom niet zou ik zeggen.

succes Eelco[/quote:24uarcmk]

Bedankt! En daar heb je groot gelijk in! Ik heb waarschijnlijk al iemand geregeld die voor mij eventueel netjes kan lassen, en plaatwerk buigen in goede vormen. Dat is de overbuurman van me oma, hij heeft zelf zijn opel helemaal nieuwe stukken in gelast. En ook nog bij andere oude auto's.

Goede voorbereiding is altijd een goede zaak ;)
Zo te zien komt het allemaal wel goed :)

Na gister heb iker 200% vertrowuen in! :D

"Hier en daar een klein plekje" vind ik wat optimistisch. Je kunt het eigenlijk pas echt in het echt goed zien. Als ie aan die kant al roest heeft, kan ik me niet voorstellen dat op andere plekken niets is. Maar als je toch gaat sleutelen, kun je voor jouw budget geen topmodel krijgen.

Hier heb je vast nog wel wat aan:

http://www.itsamini.co.uk/check.htm

klinkt allemaal goed die plannen, maar pas op...

heel vaak heeft iedereen plannen, ideeen voor het plan, wil helpen bij het plan, totdat het werkelijkheid wordt, dan ineens heeft buurman geen tijd, oom te druk, kennis is nergens te vinden en heb je een zogeheet 'project' staan.

'project', ineens is het geen auto meer maar een 'project', er is dan geen plan meer, en het wordt tijdrovend, geldverslindend, onduidelijk wat het moet gaan worden en 'welke-gek-is-met-het-belachelijke-idee-gekomen-om-...'

niet om je enthousiasme in te dammen, maar neem je tijd, maak een goed, concreet plan, kom eens een paar keer naar een clubdag en kijk wat je mooi vind en neus eens in de onderdelen.

carlientje wilde ook op haar 16 een mini, toen ze haar rijbewijs had kwam er geen mini maar een toyota, tot ze zover was om een mini te kopen. deze een half jaar gereden en ruim 2 jaar aan het restaureren geweest tot de droom-mini die ze nu heeft. Carlien heeft tijden lang gezocht en besloten wat ze wilde, toen ik aan de restauratie begon van carlien dur smurf wist ze de kleur en alles al precies te vertellen, radio, dash, alles was al besloten en werd bij mekaar verzameld...

mijn eigen 'deep purple' is gebouwd in 9 maanden, maarrrr 5 jaar onderdelen verzamelen, zoeken naar delen, bedenken van... enzovoorts enzovoorts.

voor beide mini's kan ik zeggen dat ze veel meer gekost hebben dan de eerste gedachtes waren, maar voor beide mini's is het zeker waard...

dromen moet je omzetten in werkelijkheid!!!

O ja, en je moeder mag best wel wat positiever zijn. Het is juist leuk dat iemand een passie heeft en niet nietsdoend en verveeld gaat rondhangen.

macnavi schreef:
O ja, en je moeder mag best wel wat positiever zijn. Het is juist leuk dat iemand een passie heeft en niet nietsdoend en verveeld gaat rondhangen.

Me pa kwam met het voorstel: "Ik heb liever dat je een auto koopt dan een nieuwe mobiel, heb je er ook nog wat aan!"

En ik rond zoeken kwam in Baflo een mini tegen en dacht dat is een leuke auto:D
Dus zo kom ik hier terecht.

macnavi":1wn5sqhg]"Hier en daar een klein plekje" vind ik wat optimistisch. Je kunt het eigenlijk pas echt in het echt goed zien. Als ie aan die kant al roest heeft, kan ik me niet voorstellen dat op andere plekken niets is. Maar als je toch gaat sleutelen, kun je voor jouw budget geen topmodel krijgen.

Hier heb je vast nog wel wat aan:

http://www.itsamini.co.uk/check.htm[/quote:1wn5sqhg]

Een oom van me gaat kijken of het iets is. Hij koopt zelfs auto's die totaal los zijn en restoureerd ze. Koopt wat onderdelen en zorgt dat ze apk gekeurd kunnen worden en komen er door heen. Dus als hij zegt het is niks dan moet ik het ook echt niet doen.

Red Flame":1wn5sqhg]dromen moet je omzetten in werkelijkheid!!![/quote:1wn5sqhg]

En dat is wat ik wil. Eerst simpel, en als je eenbegin hebt kun je kijken wat je er van kan maken en wat niet. Of is dat niet een goed idee? :9

Even een aanvulling op Redflame..

Probeer idd veel zelf te doen..oefen alvast met een lasapparaat op stukken oud plaatwerk.Probeer desnoods met dat oud plaatmateriaal iets leuks inelkaar te lassen ( figuurtje ofzo ) Dan krijg je handigheid in lassen en kun je het zelf, in geval dat iemand opeens niet meer kan helpen. Ga idd naar een clubdag a.s. zondag bijvoorbeeld..doe een oproepje bij gevraagd of er iemand uit jou buurt nog plek in z`n auto heeft om je mee te nemen. Of kijk je ouders eens lief aan ;) Op zo`n dag zullen ze misschien ook iets enthousiaster worden :)

Mijn project heeft 2 jaar geduurd...en met veel geduld en volharding kom je er wel....blijf het einddoel voor ogen houden. Ook als het ff tegenzit. En ja het kan geld kosten...maar spaar ervoor en hou de markt topic in de gaten en kijk idd bij de clubdagen of je daar misschien met een bepaald onderdeel je slag kan slaan.

Maar ook ik vind het fijn dat je zo jong al zo enthousiast bent..en een doel voor ogen hebt. d:)b

Groetjes,

Maurice

Mausje75 schreef:
Probeer idd veel zelf te doen..oefen alvast met een lasapparaat op stukken oud plaatwerk.Probeer desnoods met dat oud plaatmateriaal iets leuks inelkaar te lassen ( figuurtje ofzo ) Dan krijg je handigheid in lassen en kun je het zelf, in geval dat iemand opeens niet meer kan helpen. Ga idd naar een clubdag a.s. zondag bijvoorbeeld..doe een oproepje bij gevraagd of er iemand uit jou buurt nog plek in z`n auto heeft om je mee te nemen. Of kijk je ouders eens lief aan ;) Op zo`n dag zullen ze misschien ook iets enthousiaster worden :)

Zal ik doen. Maar ja, gasfles van me pa is leeg.. :( Hij heeft een CO² lasapparaat. Me ouders kunnen soms ook niet geloven dat veel jongeren in de buurt hier vaak nieuwe mobiel kopen/krijgen. Dit als voorbeeld zegge ze toch koop dan een auto ofzo. Maar vorig jaar zomer bij de garage een Honda Civic op geknapt. Ik heb alleen de dorpels niet gedaan. Die kon je ibjna niet meer zien zoveel roest. Hebben ze zelf dan nieuwe in gezet. Maar toch heb ik er erg veel aan gedaan. Dus beetje sleutelen kan ik wel.

Mausje75":1m6aieya]Maar ook ik vind het fijn dat je zo jong al zo enthousiast bent..en een doel voor ogen hebt. d:)b [/quote:1m6aieya]

Ik keek op me 9e al naar auto programma's enzo dat ze auto's gingen verbouwen. Wou toen een Ford Puma hebben. Tot laatst. Was ik zowizo al van idee veranderd maar ik wil toch een Mini. Het heeft iets zoon auto. Een Golf vind ik ook maar beetje standard. Veel van 20 die hun rijbewijs hebben hebben zoon Golf. En snel zijn ze dan ook niet. Ik wil dus iets wat niet iedereen in mijn buurt heeft. En dat is vaak met alles al zo geweest.

Mausje75 schreef:
Of kijk je ouders eens lief aan ;) Op zo`n dag zullen ze misschien ook iets enthousiaster worden :)

Mijn ouders waren in het begin ook niet heel positief, omdat het toch een oude auto is en hij zou "veel te klein zijn" voor mij...
Lekker eigenwijs mijn eigen zin gedaan en een mini gekocht, en hun mening was opeens compleet het tegenovergestelde (en dan vooral die van mn ma, want mn pa vond het wel prima :P)

Eerste reactie van mn pa: 'Gaaf karretje Rick!'
Eerste reactie van mn ma: 'Aawh wat lief!' :P

haha geniaal :D

Zo iets verwacht ik ook wel van me pa :P me moeder zegt ook is te klein en helemaal niet veilig. En me pa zegt, zelf weten jouw centen. En een beetje roest is door myn ouders altyd direct afgekeurd.. Hun wille altyd een nieuwe auto. Niet dat hun een beetje roest inreseerd geen apk meer op een auto betekend vaak al dat hij weg moet naar de sloop.. :S

En ik ben dat serieus niet van plan met een Mini :o

CityKing schreef:
geen apk meer op een auto betekend vaak al dat hij weg moet naar de sloop.. :S

Dan zou het Nederlandse wagenpark ineens heel erg inkrimpen :x

Red Flame schreef:

carlientje wilde ook op haar 16 een mini, toen ze haar rijbewijs had kwam er geen mini maar een toyota, tot ze zover was om een mini te kopen. deze een half jaar gereden en ruim 2 jaar aan het restaureren geweest tot de droom-mini die ze nu heeft. Carlien heeft tijden lang gezocht en besloten wat ze wilde, toen ik aan de restauratie begon van carlien dur smurf wist ze de kleur en alles al precies te vertellen, radio, dash, alles was al besloten en werd bij mekaar verzameld...

mijn eigen 'deep purple' is gebouwd in 9 maanden, maarrrr 5 jaar onderdelen verzamelen, zoeken naar delen, bedenken van... enzovoorts enzovoorts.

voor beide mini's kan ik zeggen dat ze veel meer gekost hebben dan de eerste gedachtes waren, maar voor beide mini's is het zeker waard...

dromen moet je omzetten in werkelijkheid!!!

helemaal waar!
Wist dat ik een mini wilde en dat ie er zou komen.
ik werktte alleen 25 km van huis en moest wel elke dag kunnen rijden, dus op aandringen van pap lief een toyota (onverwoestbaar) gekocht.
Gewoon om te leren rijden en te kome nwaar ik moest zijn, niet leuk of mooi, maar degelijk.

eigenlijk was ik aan het sparen voor een nette mini en zette wel wat geld an de kant, maar bij ons in het dorp werd een minitje met half jaar apk voor 600 euro aangeboden.
dus ff gaan kijken en meegenomen, eigenlijk gewoon voor de lol.
ding zag er niet mooi uit, zat niet lekker maar reed wel.

Was gewoon voor de lol, kan half jaar mini rijden voor 600 euro, geen apk... dan doen we hem weg... wel apk, dan rijden we nog een jaar..

Maar in dat halve jaar al genoeg pech gehad, koppakking eruit, stilgestaan op de linkerbaan voor de tunnel, hele boulevard in zandvoort overgestotterd..

en uiteindelijk afgekeurd..... maar het was wel MIJN mini.

en de rest staan in mijn showcase..

bart heeft ook zeker gelijk, wist wat ik wilde, interieur heeft 2 jaar op de kast gestaan net als het dash en de radio..

en mijn mini heeft ook meer gekost dan dat de bedoeling was, maar heb er geen moment spijt van gehad. :D

heb er vaak genoeg van gebaald, op gevloekt en weet ik, maar ze rijd zo lekker! \\:)/

Carlien schreef:
Maar in dat halve jaar al genoeg pech gehad, koppakking eruit, stilgestaan op de linkerbaan voor de tunnel, hele boulevard in zandvoort overgestotterd..

Dat is bale :( Stel je had die auto op je 16e, en je zou beetje kunnen sleutelen. Dan zou je toch gewoon een poging doen om hem klaar te krijgen. Klaar voor apk op je 18e.

Maar ja. ik hoor van iedereen bijna dat zijn/haar project meer heeft gekost als gedacht. Daar kan ikdus al rekening mee houden.

Mijn auto is geen project en hij heeft al meer gekost dan gepland, maar ook ik heb er absoluut geen spijt van, ik zou het zou weer doen!

Risky schreef:
Mijn auto is geen project en hij heeft al meer gekost dan gepland, maar ook ik heb er absoluut geen spijt van, ik zou het zou weer doen!

Omdat het leuke auto's zijn. Ik denk eigenlijk dat de Mini de oldtimer word waar de meeste van blijven rijden in Nederland. Als mensen ze tenminste netjes opgeknapt houden :D

Hier en hier heb ik even opgezocht over rijbewijs dat gehaald mag worden op 17 jarige leeftijd. Wat denken jullie? Gaat dit door? Ik verwacht van wel :D (Als de meerderheid nee zegt kan ik me mening ook wel aanpassen..).

Je kan een mailtje sturen naar het CBR
met de vraag over rijden met 17 jaar
Ook kan je informeren bij een rijschool
Maar ik denk dat deze wet nog niet is aangenomen
En het kost in Nederland gemiddeld 2 jaar voordat een wet is
aangenomen en rechtsgeldig is

JA zal mooi voor je zijn,scheelt ook meteen dat je geen brommerrijbewijs hoeft te halen meer wat wel voor jou leeftijd een klien nadel is is dat puntengebeuren,oke daar valt ook wat over te zeggen over de voor en nadelen ervan maartoch dankzij die idioten die er een zooitje ervan gemaakt hebben zit jij en je leeftijdsgenoten weer vast aan dat punten gedoe.

Zeg hoe is het met de zoektocht naar een mini

puntenrijbewijs is niet leeftijdsgebonden....
dat zijn gewoon de eerste paar jaar dat je je rijbewijs hebt.
Als je je rijbewijs op je 30e haalt krijg je dat ook.

p.s. Markje

iets meer punten, komma's, spacies en enters gebruiken, graag...

snap der af en toe geen hol van, van wat er staan :x

Veel mensen zeggen inderdaad, laat die jongeren op hun 16e een brommer rijbewijs halen en na 2 jaar ervaring een autorijbewijs.. Mensen denken dan echt niet na, over "Hoeveeel" mensen bij my op school zitten die 16 zijn, rond de 300-400 waarvan maar 20-30 een brommer rijbewijs heeft gehaald. Meeste vinden het te duur of vinden die 2 jaar tot ze 18 zijn gewoon niet veel en wachten wel. Dus dan heeft het rijbijs op 17 jaar meer zin, wie wil er geen 2 jaar wachten en hoefd dan maar 1 jaar tewachten. Iedereen laat die scooter wel staan hoor :)

@peter....:1!!!,,,,,,.....?,,.---.,,, Zooo hierbij.... de punten en commakit.!:\\ :9 \\:)/

@cityking

vroegah was dat nog makkelijker he, scooter rijden.
je betaalde dan 35 euro voor een theorie examen en dan kon je rijden als je geslaagd was.
als je nu scooter wilt rijden moet je lessen en examen doen.
(duurder)

Ik heb zelf ook nooit scooter gereden en gewacht tot me 18e en een auto gekocht.

@Carlien

Dat is toch ook veel makkelijker? Tenminste, als mensen tegenwoordig slim nadenken :)

In mijn tijd was het nog makkelijker...je werd 16 kocht een brommer, verzekeren en gaan met die banaan! :P

Groetjes,

Maurice

Ik heb nieuws over die grijze Mini..

Die Mini heeft een rotte deur, veel roest buiten uit en binnen enzovoorts. Ook banden allemaal versleten, geen accu missen erg veel onderdelen enz.
Dus gewoon een auto van de oudijzer bult.

Groeten,
CityKing