officieel moet je je laten herkeuren als er een vermogen toename is van 33% dacht ik.
Maar in de praktijk wordt dit hier bij Mini's niet veel gedaan. Op je papieren staan alleen je aantal cilinders en die blijven gelijk. Bij de APK kijken ze niet naar je vermogen en een gemiddelde politie agent ziet niet aan het blok of het een 1275cc of een 998cc, de buitenmaten van het blok zijn hetzelfde. Het enige waar je het zo aan kunt zien is het motorplaatje en dan moet je toch weten wat het betekend.
Als je voor schijven hebt hoef je volgens mij ook niets perse iets aan je remmen te doen. De latere Coopers hebben dezelfde remmen als een 12" gewone Mini, alleen hebben de Mini's van ruwweg tussen '84 en '89 geen rembekrachtiger dus moet je wat meer getrainde benen hebben.
Als je trommels voor hebt zou ik wel schijven monteren.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1000 ombouwen naar 1300
Ingediend door Dennis_P op do, 02-01-2003 13:11
Hoi hoi,
Ik ben volgende maand ook van plan mijn mini om te bouwen van een 1000 naar een 1300. Mijn vraag is echter zijn er nog aanpassingen aan de auto nodig i.v.m de APK keuring (betere remmen enz. enz.??). En hoe gaat dat in zijn werk met de keuring ik neem aan dat je het een en ander moet laten wijzigen in je kenteken papieren. Of vergis ik me hierin.
Groeten en tot hoors
Dennis