Kruimelpad
(1275) motor weer in gebouwd
RE: (1275) motor weer in gebouwd
Ingediend door minimania berrie op za, 13-10-2007 21:16
niet dat ik weet maar vertel??? sorry heb het al gelezen als ik klaar ben met mini kom ik zeker lijk me leuk
- Login of registreer om te reageren
Linkje in mn onderschrift: We gaan dan weer eens met wat mini's vrijrijden op z'voort. 20 euro per sessie van 20min. Ter plaatse inschrijven. organisatie: www.vrijrijden.nl
Leuk om je mini aan de tand te voelen denk ik!? Maar hoe loopt het? Of zit het blok er nog niet in?
blok staat nog op de werkbank zoals op de foto
maar heb 2 weken vakantie en dan wil ik er aan beginnen dus 2 november moet haalbaar zijn maar hij moet geloof ik 800km ingereden worden kan nog niet al te gek doen!!!!!
Misschien is 3 november wel leuk om mijn getunede 998 eens aan de tand te voelen, alleen moet er dan nog wel een uitlaatspruitstukpakking (wat een woord...) vervangen worden. Boel niet goed vastgedraaid en er dus deels tussenuit geblazen
Dennis
als je er dan toch een nieuwe tussen gaat zetten kan je beter een Competiepakking er tussen zetten is sterker
Zit net even het filmpje op Youtube te bekijken geschoten op de oldtimerdag, maar sinds wanneer is een Lotus Elise een oldtimer?
Dennis
Leuk filmpje trouwens...BMW'tje opduwen
zandvoort ga ik niet redden erg jammer moet nog genoeg aan de auto gebeuren maar de motor is snel want als je gas geef gaat de toerenteller vlot in de hoek!!! hij gaat binnen kort naar de vermogensbank voor de weber en onsteking goed en precies op tijd te zetten
zit een hele goede in de buurt hier
gr berrie
minimania berrie schreef:
..maar de motor is snel want als je gas geef gaat de toerenteller vlot in de hoek!!
je hebt hem zeker nog in z'n vrij staan
was wel leuk filmpje die van de oltimerdag,
wat voor blokkie had die bmw erin zitten?
in ieder geval is iedereen lekker bezig met zijn 1300, veel leuker als een v-tec
mini-power schreef:
:(
haha jij hebt tenminste nog 1 leuk item,
en dat is dat je een clubman neusje hebt
Alles is origineel mini.
alleen under the hood
Een groot voordeel is de olie die ik er boven in gooi er onder niet weer uitloopt zoals bij de engelse degelijkheid
blok is van de week vast gelopen en ik heb vandaag ff mijn blok uit elkaar gehaald en de axiale lagers lagen onderin de bak in plaats tussen de krukas het motorblok is niet meer bruikbaar en de krukas ook niet meer het ziet er niet meer uit het kan zo bij het oude ijzer mooie prut zooi!!!!!!!
hier de details!!!!!!
maar morgen gaan weer aan een nieuwe beginnen
heb al weer een verse op de werk bank staan zal morgen foto's plaatsen
greetz berrie!!!!!!!!
Oei daar word je niet vrolijk van
Lijkt me echt balen! Net je blok in elkaar krijg je dit weer
Succes ermee!
Allemaal door die grijze groep? Het houd je van de straat moet je maar denken... Het klust wel lekker daar in die warme schuur! En het is gezellig toch? Het blijft toch hobby! Wel een dure hobby alleen... Succes in elk geval!
Ziet er niet best uit. Aan de andere kant heb je nog geluk dat er verder geen speciale dingen aan het blok zelf gedaan (opboren ed) zodat het redelijke snel te vervangen is. Succes met het opnieuw opbouwen, maar dat gaat wel goed komen denk ik
Dennis
blok is van de week vast gelopen en ik heb vandaag ff mijn blok uit elkaar gehaald en de axiale lagers lagen onderin de bak in plaats tussen de krukas het motorblok is niet meer bruikbaar en de krukas ook niet meer het ziet er niet meer uit het kan zo bij het oude ijzer mooie prut zooi!!!!!!!
hier de details!!!!!!
maar morgen gaan weer aan een nieuwe beginnen
heb al weer een verse op de werk bank staan zal morgen foto's plaatsen
greetz berrie!!!!!!!!
En zit ie al weer in elkaar? vanmiddag lag het 'nieuwe' blokje in ieder geval snel uit elkaar. Op een enkel boutje daar gelaten dan maar niets wat met een beitel en hamer niet kan los krijgen
hé dirk het gaat goed kijk maar naar de foto's!!!!!!
ja inderdaad (ramon)ik heb er een grijze drukgroep in zitten en die zet ik er weer in maar dat was niet het probleem zoals ik eerst dacht maar ik heb zelf een fout gemaakt met de axiale lagers!!!! hier nog wat foto's van mijn blok en krukas
en de foto's van mijn nieuwe motor dit is een mooi blok weinig gelopen en is al bijna weer klaar ben er druk mee bezig geweest vandaag er zit nu een 3.1 in het diff was eerst 3.93 het was leuk maar als ik 120km rijd met 6000toeren schiet niet echt op!!
greetz berrie
Mocht je nu ooit nog een circuitdag doen dan zal je merken dat die 3.1 te heavy is. Maar voor divers gebruik kun je wel lekkerder ermee uit de voeten.
Ik heb nu ook een 3.1 in de estate met een 276 en denk iets rond de 70 pk, en die trekt het prima in zn 4. Alleen dat gat na zn 3 is te lang voor fijn circuitrijden.
kom nog wel een keer naar het circuit oké kunnen we sammen keer rondje scheuren maar jij heb 70pk en ik als goed is rond de 100pk is ook al een verschil en mijn kop word nog een keer onder handen genomen door onze M.A.V friends!!!maar als hij nu klaar is gaat hij gelijk de bank op en moet dan 100% goed zijn
gr berrie
Meer pk's zegt niet alles, vooral niet als ik zo Taeke's filmpjes op Youtube heb gezien
Dennis
ik heb een andere motor dan teakeb ik weet ongeveer wat hij heb en die van mij had kopel zat en het enige wat nog standaard is het onder blok en voor de rest weinig meer en deze word nog beter!!!!!
gr berrie
Je staat ook op 10" dat helpt wel die 3.1 te compenseren. Ik ben wel super benieuwd naar wat je vermogen straks is op de bank. Ik had wel een beetje gekeken met www.winsu.co.uk Maar daar kun je niet kijken naar het theoretische vermogen met een Weber. Denk dat je daar mits goed afgesteld ook wel wat mee pakt ten opzichte van een hif44.
Volgens winsu kom je met een 1275 en een 286 niet zo gemakkelijk aan die 100pk(zelfs niet aan 90pk! met een hif44 dus) Dus ik ben wel benieuwd naar de echte test.
Een 286 is wel ideaal voor alleen maar hard rijden (wat circuitrijden eigenlijk is) Lekker hoog in toeren houden en je hebt altijd genoeg vermogen! Met die sw5 ben je snel buiten zn powerband en dat is toch jammer.
Maarre, wat had je verkeerd gedaan dan dat nu alles aan gort is? En zet je er nu meteen een center main strap op? Is misschien geen gek idee met dat toeren draaien...
Oke, maar als ik zo kijk denk ik dat hij ze de verkeerde kant op heeft gehad en daar door te weinig smeering.
wat ik verkeerd gedaan weet ik nog steeds niet maar 1 axial lager was heel en de rest is er tussen uit gevallen en is tussen de tandwielen van de bak gekomen zoals je kan zien op de foto!!!!maar wat het vermogen word gaat het wel zien heb allemaal goed en duur spul in mijn blok zitten en als het dan nog niet naar mijn zin is bouwen we gewoon weer wat nieuws met onze M.A.V vrienden gaat dat zeker goed komen!!!!!!!!!
greetz
Meer pk's zegt niet alles, vooral niet als ik zo Taeke's filmpjes op Youtube heb gezien
Dennis
heb ff gezocht naar dit filmpje maar kan het niet vind kan iemand de link ff sturen aub ben wel benieuwd
gr berrie
Allerlei dure spullen zomaar in een blok steken is nog geen garantie voor een goed/goed rijdend/snel blok.
Een niet zo wilde nokkenas in een niet gereviseerd standaard Metro blok steken is wel net zo leuk en dan krijg je dit (Taeke's Mini dus):
http://www.youtube.com/watch?v=UzTR_oShrPg
ja en jullie willen mee doen met de grote mannen maar het mag alleen niks kosten wat ik er op heb zitten rijd ook niet iedereen mee rond!!!!!
en met mijn nieuwe blok denken er mensen mee die er echt verstand van hebben en die niet zomaar iets doen zoals de rest hier
Allerlei dure spullen zomaar in een blok steken is nog geen garantie voor een goed/goed rijdend/snel blok
gaat weer nergens over gaat toch niet rommel rond rijden of wel dan!!
Hmzz.. mensen die alles beter weten en dan nog lagers verkeerd om monteren!??
De opmerkingen van Taeke en CMC zijn toch niet aanvallend bedoeld?
Het gaat er juist om dat je ook met een wat lager budget een leuk blok kunt bouwen, waarmee je goed mee kunt komen op het circuit. Je gaf aan het begin van dit topic aan dat dit ook je bedoeling was..
en met mijn nieuwe blok denken er mensen mee die er echt verstand van hebben en die niet zomaar iets doen zoals de rest hier
Issie daarom nu in elkaar gelopen dan....
Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat vermogen niet alles is op een circuit, de rijder heeft ook invloed en de gehele setup van de auto.
200 pk in bijvoorbeeld een Eend is misschien leuk rechtuit, maar zo gauw er een bocht opdoemt......
Dennis
RolandL schreef:
De opmerkingen van Taeke en CMC zijn toch niet aanvallend bedoeld?
Nee, zeker niet !
Ik bedoelde alleen te zeggen dat het stuklopen van een blok, ondanks 'duur en goed spul' en medewerking van 'mensen die er echt verstand van hebben' altijd kan gebeuren. Er is immers ook nog zoiets als materiaalpech.
minimania berrie":2im4fcro]ja en jullie willen mee doen met de grote mannen maar het mag alleen niks kosten[/quote:2im4fcro]
Zoals je ziet in het filmpje doet Taeke echt wel mee met de grote mannen !
Ikzelf pretendeer dat geenszins en rijd gewoon leuk rondjes op Zandvoort. Heb mijn Mini en blok zelf in elkaar gezet, dus ik weet redelijk aardig waar ik mee bezig ben.
Het beste voorbeeld van low budget acties zijn die van the green bastard(ook op youtube te vinden). Die zet snellere tijden neer dan ik (denk ik) met ongeveer evenveel pk, maar dan op 10" en met een 3,76 diff.
Maar goed dat het nu goed gaat komen met je blokje! Ook leuk om eens te kunnen rijden na al het sleutelen.
Een mini is gewoon erg leuk als gooi en smijt auto! Zodra je er "iets" meer power in hebt kun je al snel wat mensen inhalen met slaloms en circuitdingen, en dat is dan je beloning voor het klussen moet je maar denken. (voor mij dan tenminste, want daar doe ik het toch voor.)
Geloof dat je in dit topic nu toch ook wel in goed gezelschap bent. Ik zie allemaal mensen dingen posten met goede bedoelingen die echt wel mooie blokjes hebben gemaakt en wel weten waar ze het over hebben. (cmc en miniporjects.nl)En de MAV mensen hebben toch ook veel met dat bijltje gehakt.
Maakt ook allemaal niet zoveel uit mensen hoe iedereen het doet! Ieder zijn ding en budget. Ben zelf van meening dat je als je veel geld in een een blok wil steken. Dat je het blok dan het beste zelf(met hulp van derde)kunt bouwen. Gewoon omdat je dan ziet hoe het gebeurd. Ja en natuurlijk kan er iets mis gaan door materiaal pech of foutjes. Maar je kan ook een blok overlaten komen uit engeland en dat het dan ook een blokje is met een nieuw laagje verf en een andere nokkenas Je weet het eigenlijk toch nooit
Geloof dat je in dit topic nu toch ook wel in goed gezelschap bent. Ik zie allemaal mensen dingen posten met goede bedoelingen die echt wel mooie blokjes hebben gemaakt en wel weten waar ze het over hebben. (cmc en miniporjects.nl)En de MAV mensen hebben toch ook veel met dat bijltje gehakt.
dit ben ik wel met je eens Taeke!!!!!
en ik vind dat vis ook een beetje gelijk heb maar daar zal wel niet iedereen mee eens zijn denk ik
maar ik hoop dat de discussie nu voorbij is!!!!!!
vanmiddag weer ff met mijn blok bezig geweest om hem weer strak op tijd te zetten maar dat is ..... werk
( zie de foto met de micrometer )
Ik heb mijn SW5 toen ook zo ingetimed en dat heb ik wel 5 keer gecontroleerd, want je haalt de boel niet zomaar weer even uitelkaar. Ik heb overigens een vaste dubbele distributie gebruikt met een offset spie.
Zo te horen wordt er vaart achter gezet . Ben benieuwd naar het uiteindelijke vermogen uit een niet opgeboorde 1275.
Dennis
ik heb er een verstelbare op zitten het is wel ff .... om hem in het gat te krijgen zonder dat alles weer van tijd af is blok is wel snel klaar maar moet alleen op de dropgears wachten maar heb er voor de rest niet veel haast mee moet nog wel het een en ander gebeuren aan de auto de pluskabel leg ik door de auto heen de brandstof leiding ook en nog wat bedrading komt een hoofdschakelaar tussen en mijn bak moet ik nog voor een gedeelte uit elkaar halen om central pickup oil pipe er weer in te zetten en nog een ander diff er in zetten!!!
berrie
Met die dropgearset kun je ook nog spelen met je final drive verhouding... Weet niet of je al iets hebt besteld, maar er staat veel nuttige uitleg over op de minispares site. Is misschien handig als je vaker "makkelijk" je final drive zou willen veranderen. Ik moet ze ook nog halen voor een A bak. Is toch wel mooi spul en eigenlijk onmisbaar als de boel een beetje slijtvast moet zijn. Maar geld is voorlopig nog op helaas...
ik heb dat gezien taeke in buren liggen ze namelijk ook
primair tandwiel recht vertand met 22 tanden
primair tandwiel recht vertand met 23 tanden
tussen tandwiel recht vertand met 30 tanden
input tandwiel recht vertand met 23 tanden
input tandwiel recht vertand met 24 tanden
input tandwiel recht vertand met 25 tanden
dus keus genoeg ik moet alleen nog even kijken wat de beste verhouding is zet er wel een 3.44 diff in!!!!!!!!!!!!!! moet ook even rustig aan doen hebben net een nieuwe auto gekocht!!!
greetz
Als je een beetje rond die 3:1 blijft ben je lekker allround. 1,2 en 3 gaat dan prima, alleen valt ie wat verder terug naar 4. Maar dan word je niet gek als je snelweg moet rijden en dat is ook wel fijn opzich. 4000rpm is dan iets van 120km/u geloof ik.
zie link voor het verhaaltje...
zal het eens door lezen maar de snelweg heb ik toch niet zoveel last van want daar kom ik toch bijna niet maar toch bedankt voor het mee denken
keus genoeg ik moet alleen nog even kijken wat de beste verhouding is zet er wel een 3.44 diff in!!!!!!!!!!!!!! moet ook even rustig aan doen hebben net een nieuwe auto gekocht!!!
greetz
Wat een hoop uitroeptekens zitten er in jou toetsenbord...
Als je de langste overbrenging kiest voor je dropgears krijgt de bak zelf het minste koppel te verwerken. Misschien ook wat om in je keuze mee te laten wegen... wordt dan dus 23-30-23.
Als je bv. 22-30-25 neemt wordt het koppel op de bak 13,6% hoger. Niet echt wenselijk lijkt me...
Honda?
Is dat leuk?
...Anders leuk denk ik.
Ook dan hangt het ervanaf wat je ermee doet en hoe je ermee omgaat. Bart(BMC) heeft ondertussen al meer dan 10 circuitdagen (dagen, dus geen losse sessies van 20min) tegelijk met ons gereden en heeft alleen af en toe last gehad van losse stekkertjes en nu dan een slippende koppeling. Terwijl wij (op CMC na) allemaal al de nodige dingen kapot hebben gereden. Dus de duurzaamheid van een Honda is wel leuk inderdaad.
Maar toch loopt het niet veel harder(op een circuit dan) dan een snel A blok. Voor zover ik weet heb ik de meeste in Nederland rondrijdende conversies wel ingehaald op de baan: de BvL vtec conversie van Strinnie ingehaald bij een clubspecials dag, de crx conversie van Bart dan en ook die zwarte estate van Paul van Dietz. Maarja, die reden allemaal wat meer op "safe"(op Bart na).
Dus wat is er behalve het niet stuk gaan ook alweer zo geweldig aan een Honda mini?
Wat ik al eerder zei: vermogen is niet alles, een beetje kunnen sturen wil ook wel eens helpen
Zit er nu heel ernstig over na te denken om de 1310 versneld op te bouwen en me dan eens met Taeke en Berrie te meten op het circuit, maar ik denk dat ik het sowieso tegen Taeke afleg, want ik heb totaal geen circuitervaring.
Dennis
Zit er nu heel ernstig over na te denken om de 1310 versneld op te bouwen en me dan eens met Taeke en Berrie te meten op het circuit, maar ik denk dat ik het sowieso tegen Taeke afleg, want ik heb totaal geen circuitervaring
dennis dan hebben we samen een probleem want dat heb ik ook niet (circuitervaring)
en over een honda in de mini vind het heel mooi wat jullie doen maar ik houd het wel bij engels al is het niet betrouwbaar
RE: (1275) motor weer in gebouwd
Ingediend door minimania berrie op za, 13-10-2007 20:58
mijn blok is klaar dit alles is medemogelijk gemaakt door ...........!!!!!!!!